Ga naar inhoud

F1 GP van Maleisië 2013


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Ik denk dat die titel voor altijd verbonden zal zijn aan de beslissing van Senna om niet op te geven in de Braziliaanse GP van 1991 toen hij enkel nog de zesde versnelling had met nog meer dan 10 ronden te gaan.

Dat was buiten categorie want God himself hielp hem daarbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was buiten categorie want God himself hielp hem daarbij.

 

Daar heb ik Schumacher nooit over gehoord toen hij een race afhaspelde in 5e versnelling. Maar dat is minder speciaal wellicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over. Split second decision. Zeker met de opdrogende baan. Had z'n vleugel het nog 1 of 2 rondes langer uitgehouden en had 'ie als eerste naar slicks gewisseld en daarvan kunnen profiteren, 't zou als de meest weergaloze zet ooit in de F1 zijn betiteld. Gegokt en verloren, maar allesbehalve "stoem".

Je moet de beslissing beoordelen, niet de uitkomst.

Die vleugel ging dat niet uithouden, kleinste kind zag dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft Fernando ook wel een teamorder genegeerd :D

Al denk ik dat het team hem ook graag zag doorrijden, hij ging nog goed vooruit en slicks waren bijna nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik Schumacher nooit over gehoord toen hij een race afhaspelde in 5e versnelling. Maar dat is minder speciaal wellicht

 

Misschien omdat hij de race niet zou uitgereden hebben als dit voorval geen precedent had gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal van de schorpioen en de kikker weer maar eens aangetoond in het echte leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien omdat hij de race niet zou uitgereden hebben als dit voorval geen precedent had gehad.

 

Welk precedent doel je op?

 

1994 Spanish Grand Prix

Michael Schumacher started on pole and eased away from second place man Damon Hill. Around the first pit-stops Schumacher's car developed gear selection problems leaving it stuck in fifth gear(from a 6-speed gearbox). Despite being unable to use any other gear but fifth, Schumacher pitted twice without stalling and changed his whole driving style to finish 2nd behind Damon Hill.

In the post race press conference Schumacher mentioned that he’d lost all gears but 5th and nobody believed him until Benetton showed the press the telemetry from the car.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet overdrijven e gTa :lol:

Sorry, da's mijne middle name. :oops: Bedoelde 't niet letterlijk, maar niettemin: had 't gewerkt... (no fat chance)

 

Het contact gebeurde in de tweede bocht. Ik zou er niet van verschieten als Vettel hem een brake test gaf. Aan die diffusor is met zo'n snelheden en een voorvleugel die bij elke contact het onderspit delft toch bijna geen schade te berokkenen.

Heb er ook nog naar zitten zoeken met fwd en rev, maar kon toch niks zien. Als zoiets al te zien is, natuurlijk. Leek me gewoon dat 'ie over de voorwielen ging schuiven wegens wat te snel, en eigenlijk redelijk onspectaculair tegen de diffusor van Vettel schoof.

 

Ik denk dat die titel voor altijd verbonden zal zijn aan de beslissing van Senna om niet op te geven in de Braziliaanse GP van 1991 toen hij enkel nog de zesde versnelling had met nog meer dan 10 ronden te gaan.

Zegt me niks (van buiten) :oops: maar ik geloof je graag.

 

Je moet de beslissing beoordelen, niet de uitkomst.

Die vleugel ging dat niet uithouden, kleinste kind zag dat.

Ik volg. 't Ding stond niet scheef maar hing half los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er mekkert wel niemand over het feit dat Webber Vettel de pitsmuur in drukte. Er was nog plaats ja, maar stel je voor dat er op dat moment iemand uit de pits komt?

 

Verder: is Hulkenberg bestraft geweest voor die pit release?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er mekkert wel niemand over het feit dat Webber Vettel de pitsmuur in drukte. Er was nog plaats ja, maar stel je voor dat er op dat moment iemand uit de pits komt?

 

Verder: is Hulkenberg bestraft geweest voor die pit release?

 

Nu weten we waarom hij hem erin duwde hé, team had gezegd dat hij achterop moest blijven :D

 

Hulkenberg is NIET bestraft omdat ze beiden ongeveer op hetzelfde moment released waren.

 

Ferrari neemt schuld op zich

http://www.formule1nieuws.nl/modules/news/article.php?storyid=37601

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er mekkert wel niemand over het feit dat Webber Vettel de pitsmuur in drukte. Er was nog plaats ja, maar stel je voor dat er op dat moment iemand uit de pits komt?

 

Terechte opmerking. Ik begrijp volkomen dat Webber in alle Aufregung dat specifieke element van zijn manoeuver eventjes vergeten zal zijn, maar niettemin: 't daagde me ook toen 't gebeurde: "Chaaaanceke datterdoa hjin eut de pitlinne kwam!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens vragen: zou Webber zijn afstelling ook niet opnieuw op full power gezet hebben toen Vettel dichterkwam?

Ik denk dat hij dat al gedaan had toen Vettel zei dat Webber te traag was. (kort daarop reed Webber 4 tiendes weg)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk begrijp ik Vettel maar al te goed dat hij vol voor de overwinning wil gaan. Het is duidelijk dat de Red Bull zeker niet boven alles en iedereen uitsteekt qua snelheid, en nu Alonso (ik denk toch de grootste uitdager voor de titel) uitvalt, en wetende dat het vorig jaar op 3 punten kwam in de laatste race, dan versta ik volledig dat je voor die 7 punten wil gaan. Dat je daarvoor een rechtstreeks teamorder moet negeren is natuurlijk not done. Al ben ik eigenlijk zeer benieuwd welke communicatie er is geweest tussen pitwall en Vettel eens ze duidelijk zagen dat hij aan het aanvallen was. En als ze echt wilden uitrijden met Webber eerst dan konden ze nog altijd gedwongen hebben om Webber opnieuw te laten passeren. 

 

Eigenlijk snap ik vooral niet goed dat Red Bull Vettel op de 2e plaats wil houden, want statistisch gezien heeft hij meer kans dan Webber om wereldkampioen te worden. Laat ze dan gewoon racen. Er is (was ondertussen vrees ik) tussen die 2 om dat fair te doen. Ik wil zeker niet dat Webber opzij gezet wordt zoals Vettel zeer arrogant vroeg, maar laat ze toch tenminste racen, al zeker als jouw 3-voudig wereldkampioen 25 punten kan pakken, ook al is het maar race 2.

 

My 2cents, en ja ik ben fan van Vettel, maar ik probeer dit toch enigszins objectief te benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij dat al gedaan had toen Vettel zei dat Webber te traag was. (kort daarop reed Webber 4 tiendes weg)

 

 

We gaan het nooit allemaal weten :(

 

Wie op welke motorsetup reed op welk moment, en wat er op welk moment gezegd is tegen beiden. Zouden ze Webber gewaarschuwd hebben dat Vettel aan het dichter komen was en bijna in DRS-zone zat bv. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terechte opmerking. Ik begrijp volkomen dat Webber in alle Aufregung dat specifieke element van zijn manoeuver eventjes vergeten zal zijn, maar niettemin: 't daagde me ook toen 't gebeurde: "Chaaaanceke datterdoa hjin eut de pitlinne kwam!"

 

Ik denk dat het genoeg zegt. Iedereen is bezig over het inhalen van Vettel op Webber, maar de communicatie gedurende race en hoe beiden zich gedroegen (teamorders negeren, muur indrukken, middelvinger, couperen, openlijk verbaal uithalen) toont toch meer dat de interne verhouding binnen het team serieus scheef zit. Dit kan wegen op beide coureurs en nefast zijn voor de prestaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt de motorafstelling niet vanuit de pits geregeld?

En vanuit het team gezien is het logisch dat ze ze niet tegen elkaar laten racen. Voor hetzelfde geld is er contact en zijn er 2 wagens out.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid