Ga naar inhoud

Maserati Ghibli


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

MASERATI GHIBLI: dit is hem!

 

Maak kennis met Quattroporte’s kleine broertje. De schrik van Duitse premium boys.

Zijn debuut stond gepland voor 20 april op de Shanghai Auto Show, met een foto-onthulling die morgen plaats zou moeten vinden. Ze hadden zelfs al een mini-site voor de Ghibli in het leven geroepen en een teaservideo vrijgegeven. Maar het is inmiddels traditie: er zijn altijd partijen die de foto’s eerder lekken. Deze keer ging Autoforum.cz met de foto’s aan de haal, die veel gelijkenissen tonen met de eerder gelekte renders.

Naast de knik boven Maserati’s drietand in de grille valt het kenmerkende driedelige luchtrooster op in de zijschermen. Over de flank heeft hij een scherpe vouw, die de nieuwste versie van zijn grote broer ook heeft, en ik vind de combinatie koplampen + grille + motorkap nu al fraaier dan het opgepompte middengedeelte van de Quattroporte.

De eerste foto van het interieur laat een kneiterdik binnenwerk zien, met rood leer en koolstofvezel details. Het moet alleen gezegd worden: de lay-out (plaatsing van het scherm, luchtroosters, etc) is behoorlijk identiek aan die van Fiat’s Amerikaanse dochter.

Over de motoren is bekend dat er een 3.0 V6 met turbo’s beschikbaar komt (de zespitter die 410 pk in de Quattroporte levert), gaan er geruchten dat er een V8 op de optielijst staat, en wordt er zelfs rekening gehouden met de komst van een dieselmotor om de Audi A6, BMW 5 Serie en Mercedes E-Klasse het leven compleet zuur te maken.

Als we zo naar deze foto’s kijken, met zijn geperforeerde remschijven, rode remklauwen, en de vierdubbele uitlaatuiteinden, zou dit wel eens de V8-variant kunnen zijn. Morgen weten we meer… Tot die tijd: FOTO’S.

Update 11:00 – Het is officieel: er komt een 3,0 liter V6-diesel in de Ghibli te liggen, met 270 pk, dus vergelijkbaar met de 3.0D S-modellen van Jaguar (275 pk). Koppelcijfers worden niet gegeven.

Benzinelovers kunnen kiezen uit een twin-turbo V6 in twee vermogensuitmonsteringen: ca. 330 pk of 410 pk, iets minder dan in de Quattroporte dus. Met 4,9 meter is de Ghibli bijna even lang als de vorige generatie Quattroporte.

Maak kennis met Quattroporte’s kleine broertje. De schrik van Duitse premium boys.

Zijn debuut stond gepland voor 20 april op de Shanghai Auto Show, met een foto-onthulling die morgen plaats zou moeten vinden. Ze hadden zelfs al een mini-site voor de Ghibli in het leven geroepen en een teaservideo vrijgegeven. Maar het is inmiddels traditie: er zijn altijd partijen die de foto’s eerder lekken. Deze keer ging Autoforum.cz met de foto’s aan de haal, die veel gelijkenissen tonen met de eerder gelekte renders.

Naast de knik boven Maserati’s drietand in de grille valt het kenmerkende driedelige luchtrooster op in de zijschermen. Over de flank heeft hij een scherpe vouw, die de nieuwste versie van zijn grote broer ook heeft, en ik vind de combinatie koplampen + grille + motorkap nu al fraaier dan het opgepompte middengedeelte van de Quattroporte.

De eerste foto van het interieur laat een kneiterdik binnenwerk zien, met rood leer en koolstofvezel details. Het moet alleen gezegd worden: de lay-out (plaatsing van het scherm, luchtroosters, etc) is behoorlijk identiek aan die van Fiat’s Amerikaanse dochter.

Over de motoren is bekend dat er een 3.0 V6 met turbo’s beschikbaar komt (de zespitter die 410 pk in de Quattroporte levert), gaan er geruchten dat er een V8 op de optielijst staat, en wordt er zelfs rekening gehouden met de komst van een dieselmotor om de Audi A6, BMW 5 Serie en Mercedes E-Klasse het leven compleet zuur te maken.

Als we zo naar deze foto’s kijken, met zijn geperforeerde remschijven, rode remklauwen, en de vierdubbele uitlaatuiteinden, zou dit wel eens de V8-variant kunnen zijn. Morgen weten we meer… Tot die tijd: FOTO’S.

Update 11:00 – Het is officieel: er komt een 3,0 liter V6-diesel in de Ghibli te liggen, met 270 pk, dus vergelijkbaar met de 3.0D S-modellen van Jaguar (275 pk). Koppelcijfers worden niet gegeven.

Benzinelovers kunnen kiezen uit een twin-turbo V6 in twee vermogensuitmonsteringen: ca. 330 pk of 410 pk, iets minder dan in de Quattroporte dus. Met 4,9 meter is de Ghibli bijna even lang als de vorige generatie Quattroporte.

 

 

 

http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Maserati/0_Gelekt/Maserati_Ghibli/Maserati-Ghibli-lek-01.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff :(

 

Wat een kutnaam voor die wagen

Idd, zonde van zo'n legendarische naam te gebruiken voor een sedan :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een te warm gewassen Quattroporte in mijn ogen, enkel ziet die laatste er beter uit. En de naam staat hier ook niet op zijn plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgen we nog 'es "iets anders" in dat op den duur retesaaie E-segment ... is 't weer niet goed! :(

 

De Citroën C6 is ter ziele gegaan, Lexus probeert nog iets amechtigs met dat ding van hen, Lancia morpht een 300C om toch maar iéts te hebben waar hun bazen zich politiek correct in kunnen vertonen, Saab kokhalste nog een stuk of wat 9-5 en viel daarna morsdood neer, en voor de rest zijn het allemaal '5, A6 en E.

 

Blij dat er nog 'es iets anders komt!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat nog beter is. dit onderstel zal ook gebruikt worden voor de opvolger van de Alfa 166...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat nog beter is. dit onderstel zal ook gebruikt worden voor de opvolger van de Alfa 166...

 

Dat Alfa zich dan maar haast, aan het tempo waarmee ze nu nieuwe modellen lanceren gaan ze Rover en Saab achterna en hoeft er geen 166-opvolger meer te komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan vreemd lopen: een Maserati diesel.

 

De achterkant deed me aan Lexus denken. Voor de rest is het same old, lijkt het wel. Typische Maserati neus. Ik ben benieuwd of we deze op onze wegen te zien gaan krijgen.

 

En de naam, tja, 't zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar ik het is nu niet dat de tweede Ghibli zo hard op de eerste trok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Alfa zich dan maar haast, aan het tempo waarmee ze nu nieuwe modellen lanceren gaan ze Rover en Saab achterna en hoeft er geen 166-opvolger meer te komen...

 

Wees gerust. Heb de planning al gezien.

 

Het zal veel in één keer zijn... dat wel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er toch al wat knapper uit dan de nieuwe Quattroporte, maar die laatste was ook knapper minder lelijk irl, dus daar ga ik bij deze ook op wachten.

 

idd mooi voor het segment, maar minder mooi voor maserati dat ze iets in dat segment verkopen

Dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees gerust. Heb de planning al gezien.

 

Het zal veel in één keer zijn... dat wel :D

 

Ik heb een tweetal jaar geleden hun planning gezien, toen ging het ook veel zijn. Er staat echter nog steeds niks nieuws in de showroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er toch al wat knapper uit dan de nieuwe Quattroporte, maar die laatste was ook knapper minder lelijk irl, dus daar ga ik bij deze ook op wachten.

Idd, zag dit weekend eentje in Knokke op Z-platen en was aangenaam verrast eigenlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap model!! En ik ben zeker dat deze met een dieselmotor wat klanten zal afsnoepen van de 3 duitsers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat nog beter is. dit onderstel zal ook gebruikt worden voor de opvolger van de Alfa 166...

Joy! Dat betekent RWD + zescilinder in Alfa!

 

Dat gaat in eerste instantie nog altijd buiten mijn budget zijn, maar aangezien ik inschat dat Alfa vnl in Europa zal blijven scoren komt er misschien ooit toch een break en dat in jong tweedehands valt wél binnen mijn goesting en budget. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees gerust. Heb de planning al gezien.

 

Het zal veel in één keer zijn... dat wel :D

Tell us more :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tell us more :inlove:

 

2013: Alfa Romeo 4C

2014 Q2: Facelift MiTo + Giulietta

2014 Q4: Alfa Romeo 166 opvolger

2015 Q1: Alfa Romeo Giulia/Giulia SW/Crossover model

2015 Q2: Alfa romeo Spider + coupé variant (op MX-5 onderstel)

 

De Giulia familie komt zo laat omdat deze oorspronkelijk op het Giulietta platform kwamen te staan. Was voor Marchione niet premium genoeg dus er wordt een volledig nieuw onderstel ontwikkeld met een nieuwe generatie motoren. Geruchten gaan dat het een RWD onderstel wordt door de links met Chrysler (meer afzetmogelijkheden). 4Wheel drive wordt zeker beschikbaar aangezien er een crossover komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid