Ga naar inhoud

Maserati Ghibli


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Helemaal niks, net zomin als met de Cadillac CTS, de Honda Legend (al wordt die al niet meer geproduceerd), de Volvo V70 en S80, enzovoort. 't Was geenszins de bedoeling om die auto's dood te zwijgen of daar een volledige lijst contenders van 't E-segment op te sommen.

Waar positioneer jij de CTS eigenlijk? 

 

 

Ik heb de CTS altijd al gepositioneerd tegenover een 3-serie. Sowieso als je naar de huidige CTS-V coupé kijkt en dat die auto vergeleken werd met de M3 coupé. Blijkbaar vinden toch velen, omwille van zijn lengte en bijbehorende grote motor dat hij vergeleken moet worden met een 5 serie etc. terwijl dat imho niet klopt. 

 

Ook omdat je enkele jaren geleden de cadillac STS had die noch bij de 5/E/A6 klasse behoorde maar ook niet bij de 7/S/A8, want op dat moment had je nog de DTS en die behoorde imho meer tot de 7/S/A8 qua grootte. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zeer knap.

 

Enkel jammer van die V6 Diesel, dat moet Maserati dus gewoon niet doen imo...

Je kan even goed stellen dat Maserati geen kar moet bouwen die maar 70K kost basis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er op de laatste foto's best dik uit, nu nog een joekel van een V8 erin en dat komt goed

Als het is zoals bij de F-type, waarbij de V6 minstens even goed klinkt (zoniet beter, of toch in ieder geval sportiever) dan de V8, en gezien 't feit dat er nu al een V6 in de Ghibli komt met meer dan 400 pk ... dan lijkt me een V8 onwaarschijnlijk en bovendien niet nodig? Houdt daarmee ook meteen een respectabele afstand van de Quattroporte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niks, net zomin als met de Cadillac CTS, de Honda Legend (al wordt die al niet meer geproduceerd), de Volvo V70 en S80, enzovoort. 't Was geenszins de bedoeling om die auto's dood te zwijgen of daar een volledige lijst contenders van 't E-segment op te sommen.

 

Ik heb het enorm voor de XF, in die mate dat ik mijn pa die auto heb aangepraat boven enkele andere, nogal "obvious" karren van Duitse makelij. Tot zijn grote tevredenheid, zo erg zelfs dat hij vermoedelijk, als de zijne nu binnenkort perte-totale wordt verklaard (zie crash-foto in het stom kalf topic) opnieuw een XF in huis gaat halen met de schadevergoeding van de omnium-verzekeraar...

@@gTa, hoe is dat uiteindelijk afgelopen met de XF?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal verlies (officieel).

 

Ik heb dit aangeprezen als vervanger, maar gezien wij nooit auto's nieuw kopen (je zou maar gek moeten zijn*) kan dit plan dus ten vroegste medio 2014 realiteit worden en da's wat lang om te overbruggen. Alhoewel ze nu wel allebei stoppen met werken en hele dagen in 't zuiden zitten. Maar toch...

 

 

Edit: * = kleine nuancering: er zijn maar zéér weinig auto's die ik wél nieuw zou kopen, vnl. deze die niet snel in waarde zakken en/of zo speciaal zijn dat je ze helemaal naar wens wil hebben (zoals 'n supersportwagen, b.v.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze gaan proberen van 't eventjes met 1 auto uit te zingen (mam haar '6). Ze zien dat wij dat ook perfect kunnen. Als de XF er nog was geweest, dan zou mam 'r auto dit jaar vermoedelijk vervangen geweest zijn door een nieuwe (2e handse uiteraard) 640i cabrio. Maar nu de XF weg is, is 't niet helemaal duidelijk wat er komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid