Ga naar inhoud

Maserati Ghibli


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ha, dus 166-opvolger =/= Giulia?

Giulia Sportwagon :inlove:

 

Klopt. 166 opvolger komt op het ghibli onderstel te staan en de Giulia zal een brand new onderstel krijgen.

Ook wordt Alfa Romeo op meer markten verkocht. daardoor wordt de beschikbaarheid van alfa verhoogd van 5% van de wereldmarkt naar 32% in 2016 (China, USA, Midden oosten,...)

 

Natuurlijk, als ze geen 300.000 stuks verkopen tegen 2016 vliegt de stekker er wel onherroepelijk uit vrees ik. (tegenover 101.000 nu)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, hoop doet leven.

Dus de 166-opvolger wordt een gerestylede Ghibli.

En de Giulia is dan zuiver D-segment (A4/3/C)?

Neat!

 

Benieuwd of Alfa ook 'es weer krachtbronnen gaat leveren die voldoende karakter bieden. Nu is het om te huilen (zelfs de 1750 TBi is een duf ding, vind ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgen we nog 'es "iets anders" in dat op den duur retesaaie E-segment ... is 't weer niet goed! :(

 

De Citroën C6 is ter ziele gegaan, Lexus probeert nog iets amechtigs met dat ding van hen, Lancia morpht een 300C om toch maar iéts te hebben waar hun bazen zich politiek correct in kunnen vertonen, Saab kokhalste nog een stuk of wat 9-5 en viel daarna morsdood neer, en voor de rest zijn het allemaal '5, A6 en E.

 

Blij dat er nog 'es iets anders komt!

wat is er mis met een jag dat ie het niet verdient om vernoemd te worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er mis met een jag dat ie het niet verdient om vernoemd te worden?

Helemaal niks, net zomin als met de Cadillac CTS, de Honda Legend (al wordt die al niet meer geproduceerd), de Volvo V70 en S80, enzovoort. 't Was geenszins de bedoeling om die auto's dood te zwijgen of daar een volledige lijst contenders van 't E-segment op te sommen.

 

Ik heb het enorm voor de XF, in die mate dat ik mijn pa die auto heb aangepraat boven enkele andere, nogal "obvious" karren van Duitse makelij. Tot zijn grote tevredenheid, zo erg zelfs dat hij vermoedelijk, als de zijne nu binnenkort perte-totale wordt verklaard (zie crash-foto in het stom kalf topic) opnieuw een XF in huis gaat halen met de schadevergoeding van de omnium-verzekeraar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niks, net zomin als met de Cadillac CTS, de Honda Legend (al wordt die al niet meer geproduceerd), de Volvo V70 en S80, enzovoort. 't Was geenszins de bedoeling om die auto's dood te zwijgen of daar een volledige lijst contenders van 't E-segment op te sommen.

 

Ik heb het enorm voor de XF, in die mate dat ik mijn pa die auto heb aangepraat boven enkele andere, nogal "obvious" karren van Duitse makelij. Tot zijn grote tevredenheid, zo erg zelfs dat hij vermoedelijk, als de zijne nu binnenkort perte-totale wordt verklaard (zie crash-foto in het stom kalf topic) opnieuw een XF in huis gaat halen met de schadevergoeding van de omnium-verzekeraar...

daarom dat ik het ook zei ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nét, op de minisite. Klink goed! Maar komt een beetje vreemd over altijd, zo droog in 1 dimensie. Niettemin: vette sound! Fuck burgerlijkheid: brabbelen, brullen, raspen en knetteren!

 

(dat klinkt een beetje als Ringo)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2013: Alfa Romeo 4C

2014 Q2: Facelift MiTo + Giulietta

2014 Q4: Alfa Romeo 166 opvolger

2015 Q1: Alfa Romeo Giulia/Giulia SW/Crossover model

2015 Q2: Alfa romeo Spider + coupé variant (op MX-5 onderstel)

 

De Giulia familie komt zo laat omdat deze oorspronkelijk op het Giulietta platform kwamen te staan. Was voor Marchione niet premium genoeg dus er wordt een volledig nieuw onderstel ontwikkeld met een nieuwe generatie motoren. Geruchten gaan dat het een RWD onderstel wordt door de links met Chrysler (meer afzetmogelijkheden). 4Wheel drive wordt zeker beschikbaar aangezien er een crossover komt

 

Dat was twee jaar geleden toch ook al de bedoeling?

Ik blijf het bizar vinden dat ze na de 159 -welke eigenlijk het enige model was waar Alfa volumes mee kon draaien- zo'n lange tijd wachten om een opvolger op de markt te gooien. Dat kan toch nooit goed zijn voor het dealernetwerk? Hun verkopen zijn gedaald, qua onderhoud is het (gelukkig) ook allemaal minder dan vroeger, maar hun kosten blijven wel doorlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees gerust. Heb de planning al gezien.

 

Het zal veel in één keer zijn... dat wel :D

laat dat vooral niet echt iets zijn om je geruster om te voelen ;)

 

Remember de presentatie van alle toekomstige Lotusmodellen, een jaar of 2 terug. Dat waren er ook veel in één keer. Wat blijft daar vandaag de dag van over?

 

Ik denk dat Alfa een gefacelifte Giulietta nodig heeft, om beter te kunnen concurreren met auto's die minder passioneel zijn maar wel beter in elkaar zitten, en een sterke opvolger van de 156/159, die echt kan meespelen met '3/A4/C.

De Mito zit sowieso al in een niche waarin de Fiat 500 en MINI enorm sterk zijn, ik zie dat model nooit echt doorboomen....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat dat vooral niet echt iets zijn om je geruster om te voelen ;)

 

Remember de presentatie van alle toekomstige Lotusmodellen, een jaar of 2 terug. Dat waren er ook veel in één keer. Wat blijft daar vandaag de dag van over?

 

Ik denk dat Alfa een gefacelifte Giulietta nodig heeft, om beter te kunnen concurreren met auto's die minder passioneel zijn maar wel beter in elkaar zitten, en een sterke opvolger van de 156/159, die echt kan meespelen met '3/A4/C.

De Mito zit sowieso al in een niche waarin de Fiat 500 en MINI enorm sterk zijn, ik zie dat model nooit echt doorboomen....

 

Inderdaad. Ik draag Alfa een bijzonder warm hart toe, maar de manier waarop het nu gaat is echt niet meer van deze tijd.

 

Om toch nog even on topic te reageren: jammer dat deze wagen de naam Ghibli mee heeft gekregen, maar desondanks is het echt wel een knappe auto.

Maar doe mij toch maar deze 

half1.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Honestly... ik vind het een oneer dat ze de naam Ghibli hergebruiken voor deze auto. Die nieuwe spreekt me maar matig aan :(

Maar ik ben ook geen fan van de styling van de (vorige) QP, noch van de Gran Turismo. Schitterende motor, dat wel. En misschien moet ik er eerst eens mee rijden om de auto te 'begrijpen'.

 

Anderzijds ook wel gedurfd om de naam Ghibli naar boven te halen, dat was niet meteen een toonbeeld van betrouwbaarheid? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Honestly... ik vind het een oneer dat ze de naam Ghibli hergebruiken voor deze auto. Die nieuwe spreekt me maar matig aan :(

Maar ik ben ook geen fan van de styling van de (vorige) QP, noch van de Gran Turismo. Schitterende motor, dat wel. En misschien moet ik er eerst eens mee rijden om de auto te 'begrijpen'.

 

Anderzijds ook wel gedurfd om de naam Ghibli naar boven te halen, dat was niet meteen een toonbeeld van betrouwbaarheid? :D

 

Vind je de vorige Quattroporte echt niet mooi Fiddy?

Vind ik dan persoonlijk weer een van de knapste berlines van de afgelopen 15 jaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Ik draag Alfa een bijzonder warm hart toe, maar de manier waarop het nu gaat is echt niet meer van deze tijd.

 

Om toch nog even on topic te reageren: jammer dat deze wagen de naam Ghibli mee heeft gekregen, maar desondanks is het echt wel een knappe auto.

Maar doe mij toch maar deze 

half1.jpg

 

maserati-ghibli-02.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel de eerste Ghibli ook schitterend was denk ik toch dat degene daarna de grootste indruk heeft nagelaten op mensen van mijn (ruime) generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je de vorige Quattroporte echt niet mooi Fiddy?

Vind ik dan persoonlijk weer een van de knapste berlines van de afgelopen 15 jaar.

 

Ik wil het woord 'lelijk' zeker niet in de mond nemen, maar hij oogt te zwaar/gracieus/sierlijk om sportief te zijn, en tegelijk te charismatisch/nonchalant (vreemde woorden voor een auto te beschrijven, maar ik kom niet op een betere verwoording) om hem een statige luxeberline te noemen. Beetje vlees noch vis. Maar misschien moet je ook niet persé in één van die twee categoriën thuishoren en is dat net de flair van zo'n QP, een temperamentvolle berline met stijl. Daarmee, ik zou er eens mee willen rijden om de auto te begrijpen, dan ga ik er misschien anders naar kijken.

 

Dat 'te zwaar/groot ogen om sportief te zijn' geldt nog meer voor de GT, die zegt me best weinig. Tot ie z'n motor start en je kippenvel krijgt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het woord 'lelijk' zeker niet in de mond nemen, maar hij oogt te zwaar/gracieus/sierlijk om sportief te zijn, en tegelijk te charismatisch/nonchalant (vreemde woorden voor een auto te beschrijven, maar ik kom niet op een betere verwoording) om hem een statige luxeberline te noemen. Beetje vlees noch vis. Maar misschien moet je ook niet persé in één van die twee categoriën thuishoren en is dat net de flair van zo'n QP, een temperamentvolle berline met stijl. Daarmee, ik zou er eens mee willen rijden om de auto te begrijpen, dan ga ik er misschien anders naar kijken.

 

Dat 'te zwaar/groot ogen om sportief te zijn' geldt nog meer voor de GT, die zegt me best weinig. Tot ie z'n motor start en je kippenvel krijgt :(

 

Wat jij nu opnoemt vind ik net de grote troeven van de Quattroporte, hij straalt een innemende charme uit die veel mensen niet naar waarde konden schatten.

De Granturismo doet mij echter weinig, ik vind dat geluid totaal niet bij die auto passen en het merendeel van de eigenaars heeft enkel een GT gekocht omdat ze geen volbloed Ferrari konden betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderzijds ook wel gedurfd om de naam Ghibli naar boven te halen, dat was niet meteen een toonbeeld van betrouwbaarheid? :D

Dan is de familienaam "Maserati" al meteen most wrong choice ever. :D :D :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was twee jaar geleden toch ook al de bedoeling?

Ik blijf het bizar vinden dat ze na de 159 -welke eigenlijk het enige model was waar Alfa volumes mee kon draaien- zo'n lange tijd wachten om een opvolger op de markt te gooien. Dat kan toch nooit goed zijn voor het dealernetwerk? Hun verkopen zijn gedaald, qua onderhoud is het (gelukkig) ook allemaal minder dan vroeger, maar hun kosten blijven wel doorlopen.

 

I know... dit is dan ook weer de laatste versie van de planning. Is een beetje zoals wachten op de elfstedentocht...

 

Veel vertraging had te maken met de crisis en geld dat ze nodig hadden om Chrysler op de rails te krijgen.

Wat wel zeker is, is dat er momenteel echt immens veel geld voorzien om Alfa terug tot de levenden te wekken. Grootste investering sinds ze overgenomen zijn door FIAT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat dat vooral niet echt iets zijn om je geruster om te voelen ;)

 

Remember de presentatie van alle toekomstige Lotusmodellen, een jaar of 2 terug. Dat waren er ook veel in één keer. Wat blijft daar vandaag de dag van over?

 

Ik denk dat Alfa een gefacelifte Giulietta nodig heeft, om beter te kunnen concurreren met auto's die minder passioneel zijn maar wel beter in elkaar zitten, en een sterke opvolger van de 156/159, die echt kan meespelen met '3/A4/C.

De Mito zit sowieso al in een niche waarin de Fiat 500 en MINI enorm sterk zijn, ik zie dat model nooit echt doorboomen....

 

True. Maar hier is het ontwikkelingsbudget wel bevestigd... Dus ze komen eraan. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid