Ga naar inhoud

Maserati Ghibli


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

hohoho ben enorm curieus naar de rijtest en de prijzen.
Ben nu al fan. Ben ook benieuwd wat die diesel gaat geven, ook al is het toch wat fout in een Maserati.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

prijzen zijn er hoor:
http://www.autofans.be/nieuws/officieel/26100-maserati-prijst-ghibli-vanaf-67276-euro



67.276 euro, zoveel betaal je voor de instapper van Maserati, een Ghibli V6 diesel met 275 pk en 600 Nm. Wil je toch liever aan de benzine, dan ben je minimaal 69.212 euro kwijt.

Een brok Italiaanse flair van Maserati is nog nooit zo betaalbaar geweest. Al is er toch nog altijd een meerprijs tegenover de concurrentie. Premium boven premium zullen we het maar noemen.

Aan de diesel

Instappen in een Ghibli doe je dus voor 67.276 euro met een V6 Diesel - jep, een diesel in een Maserati. Die gloednieuwe diesel onder de kap produceert 270 pk en 600 Nm koppel. Een sprintje werkt hij af in 6,3 seconden en het verbruik moet rond de 6 liter liggen.

410 pk uit de V6 benzine

Ga je een stapje hoger op de lader, dan kom je in de benzinehemel terecht. Ook weer met een V6 die beschikbaar is in 2 varianten. De Ghibli V6 kost je 69.212 euro en geeft je 330 pk in de plaats. De Ghibli S kost je 82.038 euro maar heeft wel een gekietelde V6 tot zo maar eventjes 410 pk. Met de gewone V6 leg je een sprintje naar de honderd af in 5,6 seconden, de S-versie doet er maar een luttele 5 seconden over.
Nu ook voor wintersporters

Voor het eerst kan je trouwens ook met je hond & vrouw - in de volgorde die u past - op wintersport met je Maserati. De Ghibli S is beschikbaar met vierwielaandrijving - bij de Italianen wel eens Q4 genoemd. Voor die Q4 badge achterop je Maserati - en het vierwielsysteem onder je wagen - betaal je 3.025 euro extra. In totaal ben je dus 85.063 euro kwijt voor een Ghibli S Q4. Al sprint hij nog eens 0,2 seconden sneller naar de honderd tegenover die slome vijf seconden van de Ghibli S.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Klinkt echt super, beetje zoals de oude Alfa V6..

Weet niet wat ik over de looks moet denken maar ziet er me een leuke wagen uit minder saai dan veel van zijn concurrenten, en met een ferm mooi orkest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastische auto, en toch eigenlijk wel een prachtig lijnenspel.
Vind hem mooier als in het begin, je merkt wel dat die diesel daarin toch niet thuis hoort.
Als je een testrit doet met de benzine, moet het toch echt wel moeilijk zijn om genoegen te nemen met die diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ik ook doen, dit is tenslotte ook al een grote auto (5 meter lang)

 

hopelijk komt er nog een topmodel met de V8 en 550 pk ofzo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat veel mensen de quattroporte gaan laten staan voor deze

Mjoa, ik ken iemand die eerst voor een Ghibli ging gaan, tot bleek dat hij voor quasi hetzelfde geld een Quattroporte kon kopen (beiden nieuwe bestelling, vergelijkbare opties). Het is niet de Ghibli geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid