Mercedeske 14 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Foto geeft het type bocht totaal niet weer... (ik zou het eigenlijk niet leuk vinden moesten er foto's van mijn gecrashte wagen op internet staan, IMO... Lijkt me al pijnlijk genoeg zo voor de eigenaar.) 1 Quote
Mercedeske 14 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Nog is, 't was een gewèldige dag! Ik betrapte me er vandaag regelmatig op er vaak over te zitten dagdromen. Ik kijk uit naar volgend jaar! Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Foto geeft het type bocht totaal niet weer... (ik zou het eigenlijk niet leuk vinden moesten er foto's van mijn gecrashte wagen op internet staan, IMO... Lijkt me al pijnlijk genoeg zo voor de eigenaar.) Bwah, zoiets als facebook dus. Alleen maar happy faces te zien. Soms zit het tegen in het leven. Shit happens, mag dat dan ineens niet op het internet? Maar die geslaagde burnout of drift is ineens cool en daarom mag hij er wel op? Hypocriet? Leuk is anders, maar het is nu eenmaal zoals het is Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Hij reed gewoon als een echte MAFKEGEL. 90 in de bebouwde kom waar het 3m breed is met geparkeerde auto's, inhalen voor bochten, overal letterlijk tussen liggen wringen,... Heb er niet teveel medelijden mee eerlijk gezegd. En die bocht, sorry maar dat was een bocht van minstens 150m lang, en hij staat helemaal op het eind tegen een muurtje, moet je mij eens uitleggen.. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Volgens mij willen driften en dan de "terugslag" niet kunnen opvangen. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Op Bimmerboard staat er dat het zijn eerste keer ook al niet was, dus ja. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 U vraagt wij draaien http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=41271.msg1102524#msg1102524 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Het was een jonnie eerste klas. Hoe 'm in Barchon kwam aangereden en tegen een veel te hoge snelheid de parking op reed. Onverantwoord. Het zijn zo'n onnozelaars die de sfeer en het imago van deze ardennenrit bederven. Quote
Phil 12.482 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Onze groep was een weg ingeslagen (achteraf bleek die verkeerd), maar was nogal smal en men stond te wachten tot iedereen erdoor was, kwam meneer E30 droogweg iedereen voorbijgestoken. Zonde van de auto, dat wel. Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Ik ging er normaal niks over posten omdat ik vind dat dat de eigenaar zijn beslissing zou moeten zijn. Gezien het nu toch reeds op alle fora aan het rondgaan is dan maar een "officieel" bericht, zodat er tenminste geen verkeerde roddels rondgaan. Er is dus idd een E30 325i M-Tech 1 gecrasht. Het belangrijkste is dat er geen gewonden gevallen zijn en dat er ook geen andere wagen bij betrokken is. De auto is op deze plaats uit de bocht gegaan: http://goo.gl/maps/BDBE6 De oorzaak is vermoedelijk te snel de bocht in gaan en dan door een combinatie van fading (volgens de bestuurder) door de warmte en het veranderlijke wegdek plots een wiel geblokkeerd waardoor de wagen niet meer draait maar gewoon rechtdoor gaat -> de muur in met de rechter-voorkant. Ik meen me te herinneren dat er duidelijk een remspoor te zien was, maar fading kan nog altijd zorgen voor een onbalans in het remsysteem waardoor je alsnog dit kunt voorhebben. Ik denk dus persoonlijk niet dat de auto zonder remmen zat, maar eerder met een hitte issue waardoor de boel niet meer doseerbaar genoeg was. De auto is dan afgesleept terug naar de woonplaats en men wacht nu op een onderzoek van de schade en daarna gaat beslist worden wat er met de auto gebeurt. Ik heb er zelf naar gekeken, de schokdempers leken nog op hun plaats te staan wat meestal een goed teken is, maar de deur van de bestuurder kon niet meer dicht -> that sucks. Ik vermoed dus dat het chassis krom is en dat het niet meer te herstellen is, maar ik kan er naast zitten. De wagen zag er zo uit: Hij leek wel niks te lekken, dus motor en aanbouwdelen zouden nog moeten redbaar zijn. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Zal indien verkoop wel voor veel geld gaan. B25's zijn goud waard tegenwoordig. Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Zonde Ik kom dergelijke stoten enkel tegen tijdens de karting... Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Zal indien verkoop wel voor veel geld gaan. B25's zijn goud waard tegenwoordig. bwa? rond de 500-700 toch? Quote
Bouver 36 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Foto geeft het type bocht totaal niet weer... (ik zou het eigenlijk niet leuk vinden moesten er foto's van mijn gecrashte wagen op internet staan, IMO... Lijkt me al pijnlijk genoeg zo voor de eigenaar.) 't Is nu niet dat er veel te zien is op die foto, moest het er niet bijstaan dat hij gecrasht is zou je kunnen denken dat hij geparkeerd staat... Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 bwa? rond de 500-700 toch? Voor dat geld vind ik er tegenwoordig geen meer. 800+ Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 remfading in die bocht? Heeft hij dan de hele bocht zitten remmen? Quote
Glenn 138 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 't Is nu niet dat er veel te zien is op die foto, moest het er niet bijstaan dat hij gecrasht is zou je kunnen denken dat hij geparkeerd staat... Inderdaad, was dat niet aan een parkeerplaats? Indien ja, hebben wij daar ook even pauze gepakt om iets te drinken. Ik dacht dat die ook gewoon geparkeerd had ... Quote
verbeke 7 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Voor mij was het de eerst de eerste rondrit die ik zelf reed, en het was meteen een om niet te vergeten! Alles was goed verzorgd, mooie roadbook en mooie wegen.Bijna de hele tijd in gezelschap gereden met fré, syco, brecht,... Het tempo was goed!Ook blij dat de 205 zich goed gehouden heeft op het koppelingsprobleempje na.Op naar de volgende editie! Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Los van het feit of die bestuurder zich ongepast gedroeg; ik vond die bocht glad, alsof er stof of steentjes lagen. Ik had vertraagd omdat iedereen er geparkeerd stond en toch wou de neus wijd gaan op dat punt. Quote
mrwhite 10 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Bedankt Tomt en PJH voor de geweldige rondrit! De banen waren heerlijk en het mooie weer en lekkere bbq maakte het plaatje compleet! 1 puntje voor mij was dat het alternatieve adres van de vertrekplaats niet klopte met de werkelijke vertrekplaats. Waardoor ik nog een 1u30 heb rondgedoold in soumagne en omstreken met de toen nog rijdende e30 325i en rs4 Bmw 1 en grijze mercedes. (Over het rijgedrag van de e30 had ik ook mijn bedenkingen!) @ Gewoon ik: De mercedes heeft haar best gedaan op de ardense wegen en was geweldig om zien hoe dat ding soms overhelde bij het betere bochtenwerk! (de vuilzak grijze clio rs) @@PJH en Tomt: wanneer kan ik me inschrijven voor de volgende rondrit? Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 BMW en deze rondrit, altijd spektakel. Quote
Wouterr 882 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Ook net gezien dat de nummerplaat van die alpina D5 vooraan verschilt met deze die achteraan hangt Wtf Ik had in een flits ook al zoiets gedacht, maar er toen niet echt aandacht aan geschonken. Ik ga dat toch eens melden, merci! 1 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Hij reed gewoon als een echte MAFKEGEL. 90 in de bebouwde kom waar het 3m breed is met geparkeerde auto's, inhalen voor bochten, overal letterlijk tussen liggen wringen,... Heb er niet teveel medelijden mee eerlijk gezegd. En die bocht, sorry maar dat was een bocht van minstens 150m lang, en hij staat helemaal op het eind tegen een muurtje, moet je mij eens uitleggen.. Op Bimmerboard staat er dat het zijn eerste keer ook al niet was, dus ja. Het was een jonnie eerste klas. Hoe 'm in Barchon kwam aangereden en tegen een veel te hoge snelheid de parking op reed. Onverantwoord. Het zijn zo'n onnozelaars die de sfeer en het imago van deze ardennenrit bederven. @@Matthi Man man man .. Quote
nls 74 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Jij hebt een scherp oog precies. Een Y en een V omgewisseld Die bocht ziet er echt wel heel eenvoudig uit, hoe kan je daar nu uitvliegen? Maar goed, gemakkelijk praten als je zelf niet achter het stuur zat Foto geeft inderdaad een fout beeld. Is een lange scherpe bocht (quasi U-turn) waar het belangrijk is om met een aangepaste snelheid de bocht in te gaan. Als je tijdens de bocht zelf moet corrigeren, dan heb je bij een ietwat 'sportiever' tempo zeker vodden. Laat staan als je geen ABS hebt. Leve een deftige GPS die je min of meer op voorhand waarschuwt van het type bocht. Quote
Wouterr 882 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Hij zat mij al constant op te jagen op het stukje er voor, ik werd wat geïrriteerd omdat we toch vast zaten achter een bestelwagen. Op het eerste rechte stuk heb ik hem + 2 andere auto's dan maar eerst laten inhalen en 2 bochten verder was het van dat... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.