Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast caoimhin
Geplaatst:

Enkel als er nog een benzine thuis staat te wachten. Anders helemaal niet. En ik ben of word van niemand een kopie, ik heb en zal nooit iets van diesel moeten weten. Als ik dat ooit ga moeten kopen zal het zwaar tegen mijn goesting zijn, en ga ik niet pretenderen een liefhebber te zijn als er niets anders thuis op mij staat te wachten.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Van BMW?

Van de klant bedoel je.

Maat van mij is grafisch ontwerper en als de klant hem om iets lelijks vraagt geeft hij hem keuzes uit een aantal dingen die wel mooi zijn.

Ergens heeft hij wel gelijk daarin vind ik, zijn naam staat er tenslotte ook op.

Maar ge bedoelt vast dat dat is wat de klant wil en bmw het daarom aanbiedt.

Geplaatst:

Maat van mij is grafisch ontwerper en als de klant hem om iets lelijks vraagt geeft hij hem keuzes uit een aantal dingen die wel mooi zijn.

Ergens heeft hij wel gelijk daarin vind ik, zijn naam staat er tenslotte ook op.

Maar ge bedoelt vast dat dat is wat de klant wil en bmw het daarom aanbiedt.

Nee. Dat is niet origineel BMW. Maar als een klant DAT wilt, dan zullen we dat aftermarket bestellen en plaatsen. Commercieel enzo?

Geplaatst:

Kevin, je wordt een kopie van The Swede maat. :D

Als je 40k-50k per jaar wilt doen, dan koop je een 335d. Da's nu eenmaal de slimmere keuze tov 335i. En dan ben je absoluut

wel een liefhebber.

Enkel als er nog een benzine thuis staat te wachten. Anders helemaal niet. En ik ben of word van niemand een kopie, ik heb en zal nooit iets van diesel moeten weten. Als ik dat ooit ga moeten kopen zal het zwaar tegen mijn goesting zijn, en ga ik niet pretenderen een liefhebber te zijn als er niets anders thuis op mij staat te wachten.

Mijn getunede 330d rijdt toch wel serieus stevig. Had ik de 330i/335i moeten nemen? Misschien Aan 45k km per jaar scheelt dat best wat in kosten, en de sensatie-meerwaarde is eerder beperkt. Echt. Ik heb er indertijd nog een vergelijkend stukje over geschreven met de M3, kwestie van direct naar de benzine-top te gaan, en zelfs de meerwaarde van die kar kon de meerkost niet verantwoorden.

Dus stellen dat diesel altijd <<< benzine? Ik zou dat niet doen. Het is voor iedereen anders, het is voor iedere situatie anders.

Uiteindelijk draait het altijd om dezelfde vragen. Hoeveel extra plezier koop ik voor hoeveel extra €€€? Hoeveel geld wil ik spenderen aan transport?

Anders kocht jij toch ook een S3?

Geplaatst:

Geen idee. Maar naar brandstof toe, zijn er twee mogelijkheden, met elk hun context. Weet dat ik 45 000 km per jaar rij.

In het "betaalbare" segment, een snelle daily, genre BMW 435, dan diesel. Tunen en financieel verantwoord knallen. Maar een beetje saai en 'been there, done that'.

Als ik een benzine wil, wat ik absoluut naar loopcultuur, geluid, geur, gasrepons etc kan waarderen, dan zal het iets moeten zijn wat echt snel is en sensatie biedt. Ik denk er niet aan een 435 als benzine te kopen, aangezien de meerwaarde niet opweegt tegen de meerkost. Het moet dus iets zijn waarvan je zegt, bon, dit kost heel wat meer dan een 435d, in aankoop en gebruik, maar je krijgt er ook véél meer voor terug. Genre 991, nieuwe M3 (?).

Het gevolg van deze redenering is dat optie twee véél duurder is, en veronderstelt dat ik 'money to burn' heb. We moeten hier nog een verbouwing doen waarvan we de kost niet precies kunnen inschatten, en we zijn volop aan het investeren.

Een beetje een impasse dus.

Daarnaast zit ik evengoed vast tussen het rationele en het emotionele van de keuze. En evengoed verveeld met: "wat ben je met geld verdienen als je er niets mee doet". Je wil wel eens iets niet-rationeels doen, gewoon om jezelf te plezieren. En al die zever.

Gast caoimhin
Geplaatst:

Ik ben gerust akkoord dat je met zo'n kilometers voor diesel kiest, ik kan me gewoon niet verzoenen met het feit dat je dan een liefhebber zou zijn. Ik heb ook niet de pretentie mezelf een liefhebber te noemen omdat ik benzine rijd. Want zo speciaal is een 1.8 TFSI nu ook niet. Moeilijk om er een exacte definitie over te geven, maar iemand die een diesel rijdt en thuis geen performante benzine heeft staan is het IMO toch ook niet echt. Dus laten we stellen dat iemand met een 35d een liefhebber kan zijn, maar het niet sowieso is.

Geplaatst:

Ik ben gerust akkoord dat je met zo'n kilometers voor diesel kiest, ik kan me gewoon niet verzoenen met het feit dat je dan een liefhebber zou zijn. Ik heb ook niet de pretentie mezelf een liefhebber te noemen omdat ik benzine rijd. Want zo speciaal is een 1.8 TFSI nu ook niet. Moeilijk om er een exacte definitie over te geven, maar iemand die een diesel rijdt en thuis geen performante benzine heeft staan is het IMO toch ook niet echt. Dus laten we stellen dat iemand met een 35d een liefhebber kan zijn, maar het niet sowieso is.

Hoef je persé zo'n auto in je bezit te hebben om een autoliefhebber te zijn dan?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ben gerust akkoord dat je met zo'n kilometers voor diesel kiest, ik kan me gewoon niet verzoenen met het feit dat je dan een liefhebber zou zijn. Ik heb ook niet de pretentie mezelf een liefhebber te noemen omdat ik benzine rijd. Want zo speciaal is een 1.8 TFSI nu ook niet. Moeilijk om er een exacte definitie over te geven, maar iemand die een diesel rijdt en thuis geen performante benzine heeft staan is het IMO toch ook niet echt.

Dus laten we stellen dat iemand met een 35d een liefhebber kan zijn, maar het niet sowieso is.

Ja.

Het is niet omdat je een keuze maakt, dat je tot die keuze gedwongen bent. Misschien is de situatie complexer.

Het gaat ook over 'kunnen betalen' versus 'permitteren' etc.

Geplaatst:

Sorry maar ik vind dat zever, als je 335d rijdt ben je absoluut wel een liefhebber. Mensen die er geen interesse in hebben kopen dat niet

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hoef je persé zo'n auto in je bezit te hebben om een autoliefhebber te zijn dan?

Nee.

Zelfs een 320d rijder hoef je niet noodzakelijk te bestempelen als auto-avers. Misschien heeft hij de keuze-mogelijkheden niet, de financiële middelen niet, of is het een rationele overweging. Wie zijn wij om dat te veroordelen. (behalve TheSwede dan :D )

Van een 335d rijder ligt het toch wat meer voor de hand dat daar iemand mee rijdt die wel auto's apprecieert. Zelfs als diesel. Anders moet je eens praten met Stevy.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Sorry maar ik vind dat zever, als je 335d rijdt ben je absoluut wel een liefhebber. Mensen die er geen interesse in hebben kopen dat niet

Idd.

Geplaatst:

Idd.

en natuurlijk geen straf om ermee te rijden hé

Gast caoimhin
Geplaatst:

Die willen mss gewoon snel vooruitgaan met cva verbruik. Maak je dat een liefhebber? Dat is pas zever.

En ik ken anders wel wat mensen met een stevige diesel die geen hol interesse hebben in auto's.

Geplaatst:

Ik beschouw mezelf en Alexanderr als enorme autoliefhebbers. Toch verkiezen we beiden de 640d boven de 640i...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

...zonder M-pakket

Geplaatst:

Die nieuwe 6 is qua design toch wel een prachtig toestel.

• Vind ik leuk 1
Gast caoimhin
Geplaatst:

En dat bewijst dat...?

Dat niet iedereen die een 35d rijdt een liefhebber is? Leek me duidelijk uit mijn reactie :-)

En de 6 is een ontzettend mooie wagen, wilcik ook wel eens rijden. De liefhebber in mij wil wel de 640i :D

Geplaatst:

Die willen mss gewoon snel vooruitgaan met cva verbruik. Maak je dat een liefhebber? Dat is pas zever.

En ik ken anders wel wat mensen met een stevige diesel die geen hol interesse hebben in auto's.

Mensen die 2 Ferrari's in de garage staan hebben zijn toch ook niet per definitie liefhebber?

De keuze tot het kopen van een auto of de mogelijkheden ertoe, zijnde emotioneel, financiëel of whatever, staan toch los van liefhebber zijn of niet?

• Vind ik leuk 1
Gast caoimhin
Geplaatst:

Dan is Phil zijn eerste post ook niet correct, en daar ging het mij eigenlijk om :D

Geplaatst:

Enkel als er nog een benzine thuis staat te wachten.

Dus volgens jouw bekrompen visie en bescheten stelling ben ik geen autoliefhebber. :lolz:

Kortzichtige mensen :inlove:

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in