Phil 12.519 Geplaatst: 20 november 2013 Auteur Geplaatst: 20 november 2013 Ze willen de liefhebber verplichten om een zware motor te kopen zeker, meeste mensen gaan daar wss nooit op letten.Een 430d is niet voor een liefhebber.Mgv Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Een 430d is niet voor een liefhebber. Mgv 't begint afgezaagd te worden. Koop een Ferrari of een Maserati en je hebt 200% gelijk maar een dikke dieselstoof rijdt 10x beter dan een 2.0 benzine. Heb nog geen seconde spijt gehad van mijn pauper diesel Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Dat vind ik dus ook. Wat koopt een liefhebber die veel kilometers doet, een 20d of een 30d? Juist ja, een 30d. Of ben ik geen liefhebber misschien? Quote
Gast Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Welke motor ge koopt heeft ook te maken met hoeveel geld ge hebt. Ge hebt genoeg liefhebbers die geen 30d kunnen betalen, laat staan een 35i. Of mensen die niet van auto's houden maar niet zo een traag krel willen of geen zin hebben in het geluid van een diesel. mvg Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Dat is heel zeker juist. Maar hiermee benader jij de stelling van Phil vanuit een andere hoek. Natuurlijk kan niet iedere liefhebber een 430d kopen, maar iemand die dat wel kan en dat ook doet, is een liefhebber. Quote
Gast Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Ik ken toch iemand met een 30d die het allemaal niet veel interesseert, denk niet dat hij weet hoeveel cilinders zijn auto heeft. Dat blok is gewoon aangenamer en sneller, of ge er nu iets van kent of niet. Quote
Gast Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Heel weinig dingen zijn zo absoluut dat ge kunt zeggen dat als iemand A doet hij B is. Ik vind dat in dit geval helemaal niet zo. Ge hebt genoeg liefhebbers in een 20d en mensen die het niet interesseert in een 30d, ge hebt een hoop redenen om beide motoren te kiezen. Mensen houden er gewoon van alles in een vakje te plaatsen. Als je een echte liefhebber bent koop je je een elise en een polo 1.4 tdi, geen 330D. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Misschien was er in die reeks geen 20d te krijgen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Heel weinig dingen zijn zo absoluut dat ge kunt zeggen dat als iemand A doet hij B is. Ik vind dat in dit geval helemaal niet zo. Ge hebt genoeg liefhebbers in een 20d en mensen die het niet interesseert in een 30d, ge hebt een hoop redenen om beide motoren te kiezen. Mensen houden er gewoon van alles in een vakje te plaatsen. Als je een echte liefhebber bent koop je je een elise en een polo 1.4 tdi, geen 330D Een liefhebber die veel kilometers op een comfortabele manier wil doen, zal hiervoor heel zeker geen Elise kopen. Quote
Gast Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Ik begrijp het idee wel en in de meeste gevallen zal het zo wel zijn. Maar om nu te zeggen dat je een liefhebber bent omdat je met een 30d rijdt is toch een brug te ver. Dat kan je zeggen van bv een caterham of een ultima gtr. Maar een 30d biedt toch genoeg voordelen tov een 20d om ook aantrekkelijk te zijn voor mensen die het financieel breed genoeg hebben om eender welke van die motoren te nemen. Quote
Gast Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Stel je hebt best wat geld en je koopt een bmw, waarom zou je dan een 20d nemen? En dan hoef je nog geen miljonair te zijn, de 30d is in veel modellen de basismotor, en is fiscaal en qua verbruik dan wel duurder dan een 20d maar toch nog steeds best te doen. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Ik ga zelfs een stap verder. Ik denk dat je al een redelijke autoliefhebber moet zijn om voor een BMW 4 te kiezen. Iemand die zich niet voor auto's interesseert koopt zo'n dure ongerieflijke 2deurs niet. Als je dan toch kiest voor een 4, en je wil veel kilometers doen, dan gaan de meesten voor de 20d kiezen. Dit is ook al een fantastische motor. Maar iemand die net dat beetje meer rijplezier wil, iemand die wil genieten van de toch wel mooiere sound, die zal dieper in z'n beugel tasten voor een 30d. Ik wijs nu terug naar de post van Phil hierboven.'Een 430d is niet voor een liefhebber.' Daar blijf ik het dus niet mee eens. Een 430d is een mooie wagen met een dijk van een motor die bakken rijplezier levert voor de veelrijder. Ja, een 430d is ook voor een liefhebber. 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Lees ik hier nu sound en diesel in dezelfde uiteenzetting en als argument? De wereld is om zeep zeg ik u ! Daarom ook dat ik een ML350 ipv de 4 cyl heb gekocht . Wat een sound ! Quote
Gast Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Ik denk dat jij de lat om een liefhebber te zijn lager legt dan ik en we het daarom niet eens zijn. Ik kan mij best inbeelden dat iemand een 4 enkel voor de looks koopt. Ik vind die persoon dan geen liefhebber, maar met een andere norm kan je hem dan idd wel een autoliefhebber noemen, hij heeft de wagen immers niet enkel gekocht om van A naar B te rijden. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Lees ik hier nu sound en diesel in dezelfde uiteenzetting en als argument? De wereld is om zeep zeg ik u ! Daarom ook dat ik een ML350 ipv de 4 cyl heb gekocht . Wat een sound ! We hebben het hier over de 'gemiddelde' liefhebber. Jij bent een 'extreme' liefhebber. Jij hebt die ML 350 omdat je hiermee een koopje hebt kunnen doen. Quote
tuscani 11.816 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Dat is heel zeker juist. Maar hiermee benader jij de stelling van Phil vanuit een andere hoek. Natuurlijk kan niet iedere liefhebber een 430d kopen, maar iemand die dat wel kan en dat ook doet, is een liefhebber. bwoah. ik kon gerust een 3.0tdi of de turbo kopen, maar ik was content met maar een 2.0tdi. ben ik daarom geen liefhebber? heel moeilijk om zo'n vergelijk te maken. ik ben een liefhebber, maar niet van al die hoge taksen en consoorten. dat is in mijn ogen weggesmeten geld. en zo denken er nog veel als je zag wat er gebeurde met al die sportwagens en zware suv's, toen de VAA op de markt kwam. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Met uw mening help jij mij in deze discussie. Dank u wel. Volgens Phil is iemand die een 30d koopt geen liefhebber. Als die stelling juist is, dan ben jij dat al heel zeker niet met uw 2.0. Maar ik zeg het nogmaals, ik volg Phil zijn stelling niet. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Daarom dat ik zeg dat de wereld naar de kloten is. Extreem autoliefhebber als een V6 diesel niet mooi vindt klinken en de gemiddelde autoliefhebber die dat koopt boven een 2 liter voor de sound. Ik verhuis nu naar dokter dokter want krijg pijn in de linkerzijde van mijn borstkas Quote
Gast Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Tuners/Alpina/B4_Biturbo_F32_2013/Alpina-B4-Biturbo-01.jpg http://www.autoblog.nl/nieuws/alpina-b4-biturbo-de-coupe-die-je-wist-dat-zou-komen-63176 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Daarom dat ik zeg dat de wereld naar de kloten is. Extreem autoliefhebber als een V6 diesel niet mooi vindt klinken en de gemiddelde autoliefhebber die dat koopt boven een 2 liter voor de sound. Ik verhuis nu naar dokter dokter want krijg pijn in de linkerzijde van mijn borstkas Jij hebt echt iets tegen diesels, automaten en grotere auto's hé. Niet normaal. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Ik verkies de sound van een Tesla S boven een V6 diesel nah !!! Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 20 november 2013 Auteur Geplaatst: 20 november 2013 @@BMWMB De stelling die ik post komt oorspronkelijk niet van mij. Uiteraard vind ik een 430d een liefhebbersauto. Quote
Salokin 9.015 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Ik verkies de sound van een Tesla S boven een V6 diesel nah !!!V8 nafte FTW Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 @@BMWMB De stelling die ik post komt oorspronkelijk niet van mij. Uiteraard vind ik een 430d een liefhebbersauto. Pas op Phil, de Jokke is hier. Sebiet krijgt 'm een attack. :-P Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 V8 nafte FTWJa, maar dan niet van een geblazen BMW. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.