Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Polygoon zei:

Wil ik daar voor een prijsje wel 2k bijzetten 

Ik wil u wel af en toe aflossen 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

hallo,

Ik heb vorige week maandag het E-705 formulier aangevraagd maar tot op heden nog geen beslissing.

Is dit normaal aangezien ik veel lees hier dat het binnen een dag in orde is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen dat is niet normaal. 

Log eens aan bij MyMinFin en kijk in je Inbox. 99% zeker staat het daar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ale, na wat telefoontjes en e-mail verkeer eindelijk de E-705 gevalideerd. 

Afspraak gemaakt met de keuring dus volgende week de Belgische plakken erop i.p.v. de Duitse.... 🙂

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een Porsche gekocht bij een officiële dealer in Duitsland die ik op 8 mei pas ga ophalen (ben nu op reis en op de terugweg pik ik hem op). Ik zou idealiter zo snel mogelijk alles in orde willen brengen want op 10 mei zou ik iemand moeten gaan ophalen op de luchthaven. Ik heb mijn identiteitskaart naar de dealer verzonden zodat hij reeds de transitplaten kan regelen en mijn E705 aangevraagd. Ik zou graag op de dag van ophaling direct naar de keuring doorrijden, maar wanneer ik online een afspraak probeer te maken bij SBAT (O-VL), moet ik een nummerplaat ingeven. Hoe doen jullie dat? Kan je telefonisch gewoon een afspraak maken zonder nummerplaat door te geven? 

Is bovenstaande scenario uberhaupt mogelijk? 8 mei ophaling wagen en op 10 mei nummerplaat hebben? Verzekering etc zijn allemaal reeds geregeld. 

 

Bedankt voor de hulp!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, WhyAlwaysMe zei:

Is bovenstaande scenario uberhaupt mogelijk? 8 mei ophaling wagen en op 10 mei nummerplaat hebben? Verzekering etc zijn allemaal reeds geregeld. 

Ik vrees van niet

https://mobilit.belgium.be/nl/contact/sluitingsdagen

do 9 mei Hemelvaart

vr 10 mei brugdag

Maar als je Porsche op een bestaande nummerplaat komt zou ik het wel durven riskeren om er mee te rijden zolang je document aanvraag tot inschrijving bij je hebt en verzekering in orde is. Ik heb dat al een paar keer gedaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Fr79 zei:

Ik vrees van niet

https://mobilit.belgium.be/nl/contact/sluitingsdagen

do 9 mei Hemelvaart

vr 10 mei brugdag

Maar als je Porsche op een bestaande nummerplaat komt zou ik het wel durven riskeren om er mee te rijden zolang je document aanvraag tot inschrijving bij je hebt en verzekering in orde is. Ik heb dat al een paar keer gedaan.

 

Maar je bent nog nooit iets tegen gekomen terwijl je dat deed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het gebruikelijk om een aankoop belofte te ondertekenen bij een dealer in Duitsland? Waarbij de dealer, dus een termijn van x-dagen heeft, om de bestelling (wagen) schriftelijk te aanvaarden of levering uit te voeren. Nadien vervalt de 'bestelling', indien één van beide niet gebeurd zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Asserti zei:

Maar je bent nog nooit iets tegen gekomen terwijl je dat deed

Met "tegenkomen" bedoel je een ongeval of een verkeerscontrole?

Enige waar je voor de wegcode in overtreding mee bent in dat geval is rijden met niet ingeschreven voertuig. Dat is overtreding tweede graad en minnelijke schikking 116€.

Maar als je aankoopfactuur van een paar dagen oud, geldig verzekeringsbewijs, keuringsbewijs en kopie aanvraag tot inschrijving kan voorleggen dan lijkt mij de kans heel groot dat je gewoon mag verder rijden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de wegcode wel, maar doaune vindt dat rondrijden met een voertuig waar geen belasting op betaald is...

Normaal moogt ge met de tijdelijke platen alleen naar de keuring en naar de garage voor hertelling. Alle andere dingen zijn volgens mij verboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/28/2024 at 12:37 AM, Fr79 said:

Ik vrees van niet

https://mobilit.belgium.be/nl/contact/sluitingsdagen

do 9 mei Hemelvaart

vr 10 mei brugdag

Maar als je Porsche op een bestaande nummerplaat komt zou ik het wel durven riskeren om er mee te rijden zolang je document aanvraag tot inschrijving bij je hebt en verzekering in orde is. Ik heb dat al een paar keer gedaan.

 

Bedankt! Had helemaal niet door dat 9 mei en 10 mei feestdagen waren. Ik heb intussen beslist om de wagen een dag vroeger op te halen en al op 8 mei 's ochtends naar de keuring te gaan, dan kan ik via een spoedaanvraag de nummerplaat normaal gezien nog diezelfde dag en dus voor het verlengde weekend krijgen. 

E705 is ondertussen goedgekeurd, transitplaten worden door de dealer aangevraagd, verzekering komt goed en afspraak bij de keuring staat ingepland op de ochtend van 8 mei, dus nu juist nog de pre-inschrijving doen denk ik, en dan direct de documenten doorsturen naar mijn verzekeraar wanneer de auto door de keuring is zodat die de nummerplaat voor 13u kan aanvragen. Of zie ik nog iets over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, WhyAlwaysMe zei:

Bedankt! Had helemaal niet door dat 9 mei en 10 mei feestdagen waren. Ik heb intussen beslist om de wagen een dag vroeger op te halen en al op 8 mei 's ochtends naar de keuring te gaan, dan kan ik via een spoedaanvraag de nummerplaat normaal gezien nog diezelfde dag en dus voor het verlengde weekend krijgen. 

E705 is ondertussen goedgekeurd, transitplaten worden door de dealer aangevraagd, verzekering komt goed en afspraak bij de keuring staat ingepland op de ochtend van 8 mei, dus nu juist nog de pre-inschrijving doen denk ik, en dan direct de documenten doorsturen naar mijn verzekeraar wanneer de auto door de keuring is zodat die de nummerplaat voor 13u kan aanvragen. Of zie ik nog iets over het hoofd?

Graag gedaan, zijn idd. de juiste stappen die je beschrijft. Alleen is het zo dat zelfs met een geslaagde pre-registratie het om onverklaarbare redenen de verzekeraar soms toch niet lukt om via WebDIV in te schrijven. Maar meestal gaat het goed en ik wil je zeker geen schrik aanjagen, maar hou er rekening mee dat dit "kan" gebeuren. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, WhyAlwaysMe zei:

Bedankt! Had helemaal niet door dat 9 mei en 10 mei feestdagen waren. Ik heb intussen beslist om de wagen een dag vroeger op te halen en al op 8 mei 's ochtends naar de keuring te gaan, dan kan ik via een spoedaanvraag de nummerplaat normaal gezien nog diezelfde dag en dus voor het verlengde weekend krijgen. 

E705 is ondertussen goedgekeurd, transitplaten worden door de dealer aangevraagd, verzekering komt goed en afspraak bij de keuring staat ingepland op de ochtend van 8 mei, dus nu juist nog de pre-inschrijving doen denk ik, en dan direct de documenten doorsturen naar mijn verzekeraar wanneer de auto door de keuring is zodat die de nummerplaat voor 13u kan aanvragen. Of zie ik nog iets over het hoofd?

Ja… je kunt niet direct na de keuring via webdiv je nummerplaat aanvragen.  
 

De database van de keurlngsinstanties synchroniseert niet voortdurend met die van DIV, maar slechts een paar keer per dag (rond de middag, en ‘s avonds).   Je makelaar zal dan ook pas na 13:00 je plaat kunnen aanvragen,  waardoor die spoedprocedure volgens mij 80 euro weggesmeten geld zal zijn.

Of je zou chance moeten hebben dat het lukt net voor 13:00.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, ex-Mooseman said:

Ja… je kunt niet direct na de keuring via webdiv je nummerplaat aanvragen.  
 

De database van de keurlngsinstanties synchroniseert niet voortdurend met die van DIV, maar slechts een paar keer per dag (rond de middag, en ‘s avonds).   Je makelaar zal dan ook pas na 13:00 je plaat kunnen aanvragen,  waardoor die spoedprocedure volgens mij 80 euro weggesmeten geld zal zijn.

Of je zou chance moeten hebben dat het lukt net voor 13:00.

 

Klonk al te mooi om waar te zijn, maar lijkt me toch het proberen waard. Ik zal vragen aan mijn makelaar om tussen 12 en 13u de aanvraag te doen, kwestie van mijn kansen te verhogen...

13 hours ago, Fr79 said:

Graag gedaan, zijn idd. de juiste stappen die je beschrijft. Alleen is het zo dat zelfs met een geslaagde pre-registratie het om onverklaarbare redenen de verzekeraar soms toch niet lukt om via WebDIV in te schrijven. Maar meestal gaat het goed en ik wil je zeker geen schrik aanjagen, maar hou er rekening mee dat dit "kan" gebeuren. 

 

Bedankt voor de info. Ik heb alles zo goed mogelijk en juist ingevuld. Hopelijk lukt het! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de dealer niet vragen om rode transitplaten te voorzien voor 15 dagen?

Bij mij hebben ze dat gedaan in de tijd (was PZ Bonn) en niet extra moeten voor betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Ja… je kunt niet direct na de keuring via webdiv je nummerplaat aanvragen.  
 

De database van de keurlngsinstanties synchroniseert niet voortdurend met die van DIV, maar slechts een paar keer per dag (rond de middag, en ‘s avonds).   Je makelaar zal dan ook pas na 13:00 je plaat kunnen aanvragen,  waardoor die spoedprocedure volgens mij 80 euro weggesmeten geld zal zijn.

Of je zou chance moeten hebben dat het lukt net voor 13:00.

 

Ha dat is nieuw voor mij, wist ik niet.

Dan heb ik wel al 2 keer chance gehad.

Maar als hij nu 's morgens gaat keuren dan zou dat tegen s middags toch al moeten in orde zijn, neen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Fr79 said:

Kun je de dealer niet vragen om rode transitplaten te voorzien voor 15 dagen?

Bij mij hebben ze dat gedaan in de tijd (was PZ Bonn) en niet extra moeten voor betalen.

De dealer voorziet inderdaad rode transitplaten voor 15 dagen. Mag ik hier dan gewoon mee rijden wanneer de wagen gekeurd is en de Belgische nummerplaten niet op tijd toekomen? 

Indien de spoedprocedure voor de nummerplaten niet werkt, dan krijg ik de Belgische nummerplaten ten vroegste maandag 13 mei in plaats van woensdag 8 mei, en ik zou maandagochtend 13 mei voor enkele dagen naar Parijs moeten, maar dat zou dus eventueel gewoon op de Duitse transitplaten kunnen? 

Bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Fr79 zei:

Ha dat is nieuw voor mij, wist ik niet.

Dan heb ik wel al 2 keer chance gehad.

Maar als hij nu 's morgens gaat keuren dan zou dat tegen s middags toch al moeten in orde zijn, neen? 

Met een beetje chance kan het lukken, maar met WebDIV weet je nooit…. en ze weten het zelf ook niet altijd:

mijn Z4 kon ik zogezegd niet inschrijven via WebDIV, omwille van een MTM die foutief was ofzo…. Ugeken zijn makelaar had er eerder ook mee gesukkeld (en Erard zijn normaal geen prutsers).  Ik bel nog naar DiV om zeker te zijn, en krijg bevestiging dat het niet mogelijk is, en dat ik moet opsturen.  
 

Met mijn koppigheid probeer ik toch, tegen beter weten in, en tada… 2-DMP- rolde uit de computer.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, WhyAlwaysMe zei:

De dealer voorziet inderdaad rode transitplaten voor 15 dagen. Mag ik hier dan gewoon mee rijden wanneer de wagen gekeurd is en de Belgische nummerplaten niet op tijd toekomen? 

Indien de spoedprocedure voor de nummerplaten niet werkt, dan krijg ik de Belgische nummerplaten ten vroegste maandag 13 mei in plaats van woensdag 8 mei, en ik zou maandagochtend 13 mei voor enkele dagen naar Parijs moeten, maar dat zou dus eventueel gewoon op de Duitse transitplaten kunnen? 

Bedankt! 

In principe wel want daar zit ook automatisch een verzekering bij (anders kun je ze zelfs niet laten maken) maar het is een beetje hetzelfde verhaal als rijden met je 'oude' platen wanneer de nieuwe nog niet toegekomen zijn: strikt gezien ben je in overtreding wegens niet ingeschreven voertuig. Maar als je alle papiertjes kunt tonen (verzekering, aanvraag inschrijving) is dat meestal geen probleem. 

In Frankrijk is er sowieso geen probleem, die Duitse exportplaten zijn wettelijk en de Fransen trekken hun dat niet aan dat de wagen van een Belg niet in België is ingeschreven.

Je moet er allemaal niet teveel van wakker liggen, 999/1000 passeert dat gewoon voor die paar dagen.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Met een beetje chance kan het lukken, maar met WebDIV weet je nooit…. en ze weten het zelf ook niet altijd:

mijn Z4 kon ik zogezegd niet inschrijven via WebDIV, omwille van een MTM die foutief was ofzo…. Ugeken zijn makelaar had er eerder ook mee gesukkeld (en Erard zijn normaal geen prutsers).  Ik bel nog naar DiV om zeker te zijn, en krijg bevestiging dat het niet mogelijk is, en dat ik moet opsturen.  
 

Met mijn koppigheid probeer ik toch, tegen beter weten in, en tada… 2-DMP- rolde uit de computer.

 

't is soms een loterij idd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Fr79 zei:

In principe wel want daar zit ook automatisch een verzekering bij (anders kun je ze zelfs niet laten maken) maar het is een beetje hetzelfde verhaal als rijden met je 'oude' platen wanneer de nieuwe nog niet toegekomen zijn: strikt gezien ben je in overtreding wegens niet ingeschreven voertuig. Maar als je alle papiertjes kunt tonen (verzekering, aanvraag inschrijving) is dat meestal geen probleem. 

In Frankrijk is er sowieso geen probleem, die Duitse exportplaten zijn wettelijk en de Fransen trekken hun dat niet aan dat de wagen van een Belg niet in België is ingeschreven.

Je moet er allemaal niet teveel van wakker liggen, 999/1000 passeert dat gewoon voor die paar dagen.😉

Ervaring (en ik woon tegen de Franse grens, en werk bijna 20 jaar in de verzekeringsbranche), dat de Franse politie weinig gevoel voor humor heeft op het vlak van inschrijving van een voertuig:  ze gaan nogal rap over tot inbeslagname.

ik raadde mijn klanten dan ook ten stelligste af om met een niet-correct ingeschreven auto de grens over te steken.  Standaardmopje: ‘in België kan men dit nazien in de computer, en zal men dit tolereren, maar de Fransen zitten nog op Minitel.  Ik zou er dus nog geen commissies naar de Auchan mee doen’

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid