Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren voorlaatste koers vh trimester op FKI en met uitzicht op P3 in het eindklassement staat het knopje in het koppeke meer dan ooit in "Prost-modus" ;)

Qualifying P7 slechts... licht teleurstellend want ik kan beter maar word in laatste lap opgehouden door voorligger. Het lag allemaal zeer close bijeen ook, 2 tienden rapper en ik zou P5 gestaan hebben. Jokke mooie P3 denk ik. Ik panikeerde ni daar het vooral "Open" piloten waren voor mij.

Koers gaat goed en zit in een treintje paar plaasten achter jokke maar moet door het gebattle hem laten gaan. Ik win wel 2 plaatsen, maar moet er eentje terug afgeven. Iets later verslik ik mij in een achterligger en verlies nog een positie. Begin stilaan mijn stuur op te fretten en krijg achter mij opnieuw bezoek van een snellere piloot. Dan dringt het tot me door dat ik ni echt stuurgevoel heb, dat ik heel vaag ah rondrijden ben en dat mijn handen beginnen te verkrampen. Kan maar aan 1 ding liggen, aan de nieuwe handschoenen waarmee ik de eertse keer rij. Ik slaag er al rijdend in om die iets "losser" te maken en mijn hand op een andere positie in de want te zetten zodat ik toch meer gevoel terugkrijg ih rijden en het draaglijker wordt. Vanaf dan gaat het beter, ik rij constanter en we naderen einde koers op een voorligger. Die kan ik nog passeren in de voorlaatste ronde en daarmee kom ik toch nog als 6de algemeen en als 3de van de "Welcome" binnen. Missie volbracht, met P3 doe ik een uitstekende zaak. De 9 beste resultaten op 13 tellen mee en hiermee heb ik een vieze P13 van mijn tabellen geveegd. Ik zit nu nog met 2 P8's en hoop volgende week beter te doen dan P8 zodoende 1 van beide ook nog van de tabellen te kunnen wissen.

Jokke is op P3 binnengekomen... heel constant en ferm gereden. Nog wat tijd verloren door een aanrijding, anders was die P2 geworden. P1 reed zonder gewicht vandaag, de volle 50kg, en was daarmee 0.5s sneller nog dan de Jokke. Kon men niks tegen beginnen.

Onze fuel heeft gisteren ook zijne vuurdoop gehad... en dat ging verre van slecht!!! Ondanks een akkefietje in een duel en het nodige tijdverlies kon hij mooi in de top10 finishen. Snelste lap was ook verre van slecht. We weten dat fuel wat moet "wennen" aan nieuwe dingen, maar over een koers of 2-3 zal die zeker in de top5 kunnen meestrijden in de Welcome.

Geplaatst:

Dat gevecht met Cools was zalig om volgen van boven!!! haha, man wij hebben goe gelachen. Wel heel fair!!! En de Cools is toch gene gewone hé. Op 2-3s was die alweer verlost van zijn bandenstapel. Jij gelukkig nog net eromheen!!

Geplaatst:

Is volgende week de laatste koers van het jaar in FKI of gewoon de laatste die meetelt voor het klassement?

Want ik moet ook nog altijd eens afkomen...

Geplaatst:

Is volgende week de laatste koers van het jaar in FKI of gewoon de laatste die meetelt voor het klassement?

De laatste van dat seizoen. Nieuw seizoen begint gewoon de week erop.

Geplaatst:

Ik ook!

Geplaatst:

Jokke gister dikke koers gereden in de Open. Was echt spannend om volgen...zeker met die regenvlaag, maar daarna droogde het alweer op. Hoofd koel gehouden en bij de les. Heel knap!

En de Open is niveau hé... dat hele veld zit op 2-3s bijeen, en dat in de regen!!!

Geplaatst:

Tegen dat gij komt ben ik met pensioen :D

Ah maar als ge mij niet verwacht, kan ik op m'n gemak doen. 2016 ofzo. 

:P

Geplaatst:

Jokke gister dikke koers gereden in de Open. Was echt spannend om volgen...zeker met die regenvlaag, maar daarna droogde het alweer op. Hoofd koel gehouden en bij de les. Heel knap!

En de Open is niveau hé... dat hele veld zit op 2-3s bijeen, en dat in de regen!!!

Het is buiten nooit meer droog geworden, zelfs geen droge lijn. Was wel een koers vol adrenaline, strijd van de eerste tot laatste seconde, non stop. 

Geplaatst:

Kan wel eens zijn dat ik volgende week dan nog eens afkom

Geplaatst:

Ik zou ook nog eens een regenrace willen rijden eigenlijk.

Geplaatst:

- Steeds op zelfde plaats

- Alle weken een andere lay out van circuit . Open races ook verschillende qualif en startprocedures. 

- Niet de standaard karts, zijn karts die enkel voor de races worden gebruikt.

- In Welcome iedereen welkom, alle niveau's zonder minimum gewicht

- Je moet in het welcome kampioenschap (er zijn er 4: herfst, winter, lente, zomer) top 3 (soms ook eens top6) gehaald hebben om in de open te mogen starten

- Kampioenschap bestaat uit 13 wedstrijden. Beste 9 resultaten tellen mee, dus 4 afwezigheden of schrapresultaten.

- dacht dat 1 race 38 euro kost.

- bij meer dan 25 deelnemers is het per ploeg van 2 ipv individueel

Geplaatst:

- Je moet in het welcome kampioenschap (er zijn er 4: herfst, winter, lente, zomer) top 3 (soms ook eens top6) gehaald hebben om in de open te mogen starten

Het volstaat dus niet om 1 wedstrijd top 3 te rijden in de Welcome maar je moet effectief top 3 finishen in het Welcome Kampioenschap?

Geplaatst:

Hier wordt nogal wat afgekart :D

Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een jaarabonnement?

Geplaatst:

Het volstaat dus niet om 1 wedstrijd top 3 te rijden in de Welcome maar je moet effectief top 3 finishen in het Welcome Kampioenschap?

Ik dacht niet dat het zo streng was. Als je bewezen hebt dat je wat kan rijden kan je wel in de Open meedoen. Wel zien dat je genoeg lood bij hebt om na de wedstrijd nog steeds +80kg te hebben.

Geplaatst:

Hier wordt nogal wat afgekart :D

Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een jaarabonnement?

Daar zijn geen abonnementen in. Hoogstens meerbeurtenkaarten.

Reken dat het grofweg 1 euro kost per minuut dat je rijdt.

Geplaatst:

Wil gerust ne keer in de Welcome mee maar dan moet ik eerst sneller worden. Wil daar niet de rode lantaarn rijden.

Geplaatst:

Ik dacht niet dat het zo streng was. Als je bewezen hebt dat je wat kan rijden kan je wel in de Open meedoen. Wel zien dat je genoeg lood bij hebt om na de wedstrijd nog steeds +80kg te hebben.

Nope niet juist. De eigenaar of een gold member kan iemand aandragen die voldoende goed is voor open. Zoniet is het via klassement en dat geldt voor de meesten.

Geplaatst:

De eigenaar of een gold member kan iemand aandragen die voldoende goed is voor open.

Just. Zo zat het.

Geplaatst:

@@Jokke_vlo

Welke keer van de maand was het zowiezo een wetrace? 3de of 4de woensdag van de maand?

Ben volgende week woensdag normaal aanwezig ;)

Geplaatst:

Weer veel te lang geleden hier :(. Helaas een knieblessure opgelopen, dus FKI-seizoen stelt niet veel voor me :(

En dat terwijl ik nog zoveel te leren heb :):(

Geplaatst:

@@Jokke_vlo

Welke keer van de maand was het zowiezo een wetrace? 3de of 4de woensdag van de maand?

Ben volgende week woensdag normaal aanwezig ;)

www.fkiracing.be

Staat er op. 

Maar een bewuste wetrace is alleen voor de open. Bij de Welcome is het op goed geluk, lees de natuur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid