Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daarnet nog eens naar JPR geweest met wat vrienden. Eerste sessie een rotkart die schoof, rampzalig. 2e sessie gestart met een kart, maar de stoel was niet goed vast te zetten. Voor de stint dat al gevraagd om dat te proberen fixen, maar halfweg de ronde schoot die weer achteruit. Dan snel een kartwissel gedaan, een kartje zonder remmen. Ook even wennen.

Uiteindelijk in druk verkeer 52.197 gereden, seconde sneller dan de rest maar nog lang niet snel genoeg :( Te veel verschil tussen de piloten, want nooit 2 snelle ronden na elkaar kunnen rijden. Ik moet meer oefenen :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

't is nogal lastig om in alle pagina's te vinden wat precies de bedoeling is, maar klopt hetvolgende:

Iedere woensdag in Herselt? 20u30 aanwezig, 21u00 eerste stint?

Is er nog plaats voor mij om eens mee te doen of zit dat afgeladen vol met doorwinterde AM'ers?

Geplaatst:

't is nogal lastig om in alle pagina's te vinden wat precies de bedoeling is, maar klopt hetvolgende:

Is er nog plaats voor mij om eens mee te doen of zit dat afgeladen vol met doorwinterde AM'ers?

Dat was eenmalig, maar ik vermoed wel voor herhaling vatbaar? :)

Geplaatst:

Ik wil dat ook nog wel eens doen ja! Al is dat meer om het pak wat aan te vullen dan om competetief te zijn :D

Geplaatst:

@@Jokke_vlo

Welke keer van de maand was het zowiezo een wetrace? 3de of 4de woensdag van de maand?

Ben volgende week woensdag normaal aanwezig ;)

Het staat idd allemaal online,

maar normaal gezien de 2e woensdag van de maand. En dat is enkel voor de open.   Als er regen is natuurlijk....dan is het sowieso wetrace.

Geplaatst:

Vanavond naar Eupen de wekelijkse "gold" wedstrijd rijden, geldige SWS sprintwedstrijden ook. (op 85kg). 

De moeite die avondjes...... 

Trainingen vooraf en de stints na de wedstrijd zijn er allemaal van een half uur. Dat is toch VELEN malen leuker dan stintjes van 12 min. Hier krijg je tijd om in je ritme te komen en dingen uit te proberen. Zoveel leuker karten ..... imo.

Daarvoor zit ik graag wat langer in de auto. Prijs ook zeer interessant. 44 euro voor een VOL uur (met lidkaart) of 50 euro zonder lidkaart.

Wedstrijd uur is aan zelfde prijs als de losse stints.  

Geplaatst:

2 december?

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Wil gerust ne keer in de Welcome mee maar dan moet ik eerst sneller worden. Wil daar niet de rode lantaarn rijden.

Iemand moet het zijn.

Geplaatst:

2 december?

Hier is iets op til ^_^

Geplaatst:

Iemand moet het zijn.

Klopt, ik prefereer gewoon dat niet zelf te zijn :D

Geplaatst:

Klopt, ik prefereer gewoon dat niet zelf te zijn :D

Je verkiest het, en toch ...

:D

Geplaatst:

2 december?

Klinkt goed!

Geplaatst:

2 december?

Ah, als ik nog niet moet werken, en in België ben, kom ik nog wel eens af :D

Geplaatst:

Dat is toch VELEN malen leuker dan stintjes van 12 min. Hier krijg je tijd om in je ritme te komen en dingen uit te proberen.

"dingen uit te proberen". Je zit wel op een piste van afgerond 60 seconden tov een piste van afgerond 30 seconden. Je kan dus in elke bocht exact evenveel keer iets uit proberen in Eupen vs Herselt, per stint ;)

Geplaatst:

Je weet perfect (vertrek koude band BV) dat dit niet op gaat. Trouwens als ik je rekenkunde doortrek.

12+12=24

30-24 = 6

6 is 50% van 12

Uw exactheid zit raar in mekaar. Precies nen Belgische politieker.

Het was dus een zeer geslaagd avondje. 90 min karten en vooral duelleren voor 44 euro in een prachtige karting. En dat op gelijk gewicht (nu nog de karts gelijk krijgen)

Het tempo begint er in te komen ginder. In race 1 zelfs een Q5 op 28 kunnen scoren. Er werd precies wel wat gefoefeld door een paar deelnemers definitieve uitslag van de race zal voor vandaag of morgen op de SWS site zijn maar twee keer binnen de top 10 gefinished met een vrij goede en een slechte kart. Zat zeker ook meer in omdat ik het pitstop systeem nog niet onder de knie had (verloor in race 1 daar 2 tot 3 sec per stop tov de rest, in race 2 een seconde) wetende dat in race 1 er 3 stops waren....

Begin er ook te kunnen aanpassen om met de mindere karts nog fatsoenlijk te rijden. Vb: binnenkant bochten ligt er enorme grip ! Met een goede kart is het kunst die niet te veel te gebruiken wegens vertragen. Met een ondersturende kart ga je je voorwielen echt op die super grip zone gooien om het onderstuur wat te compenseren.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Gisteren in schoonheid m'n FKI herfstkamioenschap kunnen afronden in de Welcome klasse. Het was een Wetrace en ben binnengebold als 3de, uiteindelijk door weegfactoren pas als 5de officieel in de uitslag opgenomen, maar het was ruim voldoende om op P3 te eindigen in het kampioenschap.

Het was mijn eerste deelname aan een FKI formule. Het trimester telt 13 koersen, waarvan er de beste 9 meetellen voor de eindresultaat. Je mag dus tot 4 keer thuisblijven, of er wordt gewerkt met schrapresultaten. Ikzelf heb 11 keer op 13 deelgenomen waarvan er 4 koersen echte regenkoersen waren. Het was heel leerrijk al was het soms zeer frustrerend maar daar word je ook wijzer van. Heb vanalles meegemaakt. Ne keer ne pole, ne keer winst...maar evenzeer koersen met klotekarts of waarin je het zelf (of uwe co-rijder) om zeep hebt geholpen. In koersen zonder noemenswaardige incidenten heb ik steeds top5 kunnen finishen, de slechte koersen waren 2 keer P8 en een keer zelfs P13!!

De Welcome is een plezante formule zonder al teveel "druk" om te presteren. Niveau is hoog, maar nog ni zoals de Open en je rijdt er dan ook nooit in de weg vd grote mannen.

Volgende week start er een nieuw kampioenschap van 13 races... wees "Welcome" ;)

a584dd34c611c09b4afb9fa8e19a89a0.jpg

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Knap Mich en nog mooier om je vechtlust en wil om te verbeteren te zien. Je gaat nog verschieten hoe goed het je zal vergaan in de open en hoe snel je er zal opklimmen. Ik zie je als kandidaat winnaar/podium in de brons klasse. Watch my words.

Geplaatst:

We shall see. Welcome blijft ook leuk

Trouwens, iemand een adres om wat lood te gaan halen eventueel?

Geplaatst:

Ben gisteren ook nog eens gaan karten bij FKI.

Zoals te verwachten was het dus aant regenen, wetrace dus

Echter, ik vond men regenkledij thuis niet, dus maar gewoon gereden in een joggingbroek en een slechte trui :D

Gekwalificeerd op p9 en met veel geluk (2 mensen voor me waren rondgespind).

Uiteindelijk op p8 gefinisht van de 15.

Was al een tijdje geleden dat ik nog eens in de regen gekart had.

Minpuntje imo, die kartjes liggen me daar echt niet.. Ik zit daar helemaal verkrampt in, men armen waren na de race precies van beton !

Maar, het was leuk :)

Geplaatst:

Hoeveel kilo heb je nodig? Blokken of platte stroken?

Geplaatst:

Platte stroken om achter mij te steken.

Zal mij es wegen met uitrusting. Zal een 7-8kg zijn

Geplaatst:

platte heb ik niet, heb wel nog blokken liggen van de 2-takt periode

Geplaatst:

Matts Breckpot. Vice Wereldkampioen viertakt, Wereldkampioen per ploeg viertakt en actief bij ons in de club.

Spijtig dat zulke talenten niet aan de bak kunnen komen. Kerel kan echt een potje sturen, zeer veel respect voor hem.

Geplaatst:

Een dakdekker.

Ik kan nog eens horen waar ik de mijne gekocht heb.

0.75mm 20cm (10,5kg) – 25cm (13kg) – 33cm (17kg)

prijs: 2,76 per kg

dat zijn dus rollen van 20, 25 of 33cm breed en lood is 0.75mm dik. Te krijgen dus in rol van 10.5, 13 of 17kg

Ge moet toch zien dat ge 2kg marge kunt nemen op uw minimum-gewicht (zeker in de zomer als het heel warm is) + eventueel meerdere stukken voor als ge op 80, 85, 90 wilt kunnen rijden, afhankelijk van de koers.

Dan zou ik bv een rol van 13kg pakken, en die opsplitsen in 2 stukken zodat ge op 80 en 85kg totaalgewicht kunt rijden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid