Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zijn er mensen recent nog naar JPR geweest? Gisteren daar eens gereden en uitgekomen op een 50.988. In mijn gedachten was de piste niet veranderd maar toen ik de uitslagen van eind augustus met AM bekeek zag ik dat Jokke toen 50.978 reed. Dat maakt mijn tijd wel redelijk ongelooflijk/onmogelijk bij eenzelfde piste :lolz:

De snelste tijd in mijn stint was 50.156. Iemand een idee wat er veranderd is en wat de normale/goede tijden zijn?

Temperatuur, vochtigheidsgraad, nieuwe banden, grip van de piste etc...... Je kan dat nooit echt vergelijken.

Geplaatst:

Temperatuur, vochtigheidsgraad, nieuwe banden, grip van de piste etc...... Je kan dat nooit echt vergelijken.

+1

Dag X in de karting hier achter de deur: 37.2, Dag Y: piste layout identiek, zelfde kart, niet onder de 37.7 geraken.

Geplaatst:

+1

Dag X in de karting hier achter de deur: 37.2, Dag Y: piste layout identiek, zelfde kart, niet onder de 37.7 geraken.

Dacht al zoiets, wel lastig omdat je dan eigenlijk uw progressie niet goed kan inschatten. Toch als je alleen rijdt. De top 10 van de dag is ook niet altijd representatief. Ik zat daar op een second van de eerste, op een rondje van 50 seconden. Al bij al wel goed voor mij denk ik. 

Dank voor de toelichting!

Geplaatst:

Ik zat daar op een second van de eerste, op een rondje van 50 seconden. Al bij al wel goed voor mij denk ik. 

Een seconde in karting is gigantisch. Dat is zoals 10 seconden trager zijn dan iemand anders op circuit met een auto.

Geplaatst:

Een seconde is idd toch wel veel in een karting. Onlangs voorgehad in een race waar ik 2u30 lang moest rijden. Dan sta je echt stil ....

Geplaatst:

Een seconde in karting is gigantisch. Dat is zoals 10 seconden trager zijn dan iemand anders op circuit met een auto.

Een seconde is idd toch wel veel in een karting. Onlangs voorgehad in een race waar ik 2u30 lang moest rijden. Dan sta je echt stil ....

De eerste woog wel een pak minder dan mij en had er deze week al 2u karten opzitten. In dat opzicht vind ik binnen de seconde eindigen van een regular verre van slecht voor mij, ik kart misschien 10x op een jaar :lol: Niet iedereen heeft jullie talenten, zo weet ik maar al te goed dat jullie heel wat stappen voor hebben op mij. Uit jullie oogpunt gezien weet ik dan ook wel dat dat nog steeds erg veel was :D

Geplaatst:

De eerste woog wel een pak minder dan mij en had er deze week al 2u karten opzitten. In dat opzicht vind ik binnen de seconde eindigen van een regular verre van slecht voor mij, ik kart misschien 10x op een jaar :lol: Jullie staan heel wat stappen hoger dan mij, ik weet heus ook wel dat dat nog steeds erg veel was :D

Als je gemiddeld 0.1 seconde trager bent dan degene voor je word je gedubbeld in een race van 2 uur. :)

Vergeeet ook niet naar je gemiddeldes te kijken. Die zijn eigenlijk belangrijker. Ik ben nu een paar keer bij FKI gaan rijden en ben telkens gefinisht met 4 man achter mij die een snellere 'fastest lap' hadden dan ik (zijn races van een half uur).

Geplaatst:

De eerste woog wel een pak minder dan mij en had er deze week al 2u karten opzitten. In dat opzicht vind ik binnen de seconde eindigen van een regular verre van slecht voor mij, ik kart misschien 10x op een jaar :lol: Niet iedereen heeft jullie talenten, zo weet ik maar al te goed dat jullie heel wat stappen voor hebben op mij. Uit jullie oogpunt gezien weet ik dan ook wel dat dat nog steeds erg veel was :D

Klopt ook dat binnen een seconde eindigen zeker niet slecht is !

Dat van die talenten: ik spreek voor mezelf he maar mijn prestaties (al zijn die bescheiden in het kartwereldje) komt zuiver uit karakter, minder met talent.

Wil een doorzetting doen je een zeker niveau halen.

Wat Fuel zegt is idd veel belangrijker dan die rondetijd: uw gemiddelde tijd ! Ik heb al veel dikwijls het daarvan moeten hebben.

Geplaatst:

Als je denkt dat ik talent heb in karting moet je eens met mensen gaan praten die 2 jaar geleden of ervoor met mij gaan karten zijn, en vragen naar mijn uitslagen. paar jaar terug zo eens in Huizingen gaan karten met een groepje. Denk niet dat iemand van de aanwezigen toen me niet gedubbeld heeft :lolz:

Geplaatst:

Dat herinner ik me nog.

Herinner me dat zelfs nog recenter, dacht ergens in Machelen.

Maar goed dat was met een gebroken chassis :D

Geplaatst:

Dat herinner ik me nog.

Zouden daar nog eens naartoe moeten. Herinner me nog die fantastische ondergrond en die brug.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als je gemiddeld 0.1 seconde trager bent dan degene voor je word je gedubbeld in een race van 2 uur. :)

Vergeeet ook niet naar je gemiddeldes te kijken. Die zijn eigenlijk belangrijker. Ik ben nu een paar keer bij FKI gaan rijden en ben telkens gefinisht met 4 man achter mij die een snellere 'fastest lap' hadden dan ik (zijn races van een half uur).

Aan het begin van mijn 2e stint heb ik een ronde of 5 rond de 51.5 gereden. Aangezien er iemand voor mij reed die zo goed als even snel was kon ik zoeken naar andere opties dan wat ik anders reed. Naar het einde toe reed ik een ronde of 5 lage 51, met mijn beste tijd er net onder. Er zat voor mijn kunnen relatief weinig marge op in die sets van 5 rondjes. een tiende (of misschien 2) meer of minder. 

Ik ben daar wel tevreden mee. Komt nu aan op oefenen, oefenen, oefenen. Ik ga vanaf volgend jaar proberen alle 2 a 3 weken te rijden en hoop dat het zo nog wat constanter en sneller wordt.

Geplaatst:

Ik ga vanaf volgend jaar proberen 2 a 3 keren per week te rijden en hoop dat het zo nog wat constanter en sneller wordt.

Effe verbeterd :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Effe verbeterd :D

Dat kan ik niet betalen :lolz: Nee, we zien wel. Wie weet sta ik daar binnen een half jaar alle dagen. Eens je de smaak te pakken hebt :D

Geplaatst:

Leuk ik vermoed dat het dinsdag top wordt en dus een zeer zware race. Wel even wennen aan de verschillen in karts. Zit tot 1 sec op.

Zal over het algemeen terug wennen worden. Heb er nog niet geweest sinds ze verhuist zijn en het is al van Rijsel geleden dat ik nog eens gekart heb ;)

Geplaatst:

Tis niet dat gij geen talent of ervaring hebt he :)

Nu goed het circuit is echt ni moeilijk. Mijn tijden zijn nog altijd hetzelfde als mijn eerste bezoek met dat verschil dat ik nu pas een beetje de race regels begin te snappen al kost het me nog steeds een plaats of 4 tov mijn echte waarde..... soms zelfs meer.

De verplichte pitstops kosten me telkens plaatsen/tijd en veel (verliest tot 9 sec, wat immens is op 20 minuten race)

Geplaatst:

Brussels kart, is dat wat? Voor zijn verjaardag is mijn neefje aan het twijfelen tussen JPR of Brussels kart.

JPR ken ik en de baan is wel leuk, de karts zijn minder. Brussels weet ik niets over. Iemand?

Geplaatst:

Brussels kart ...nee ik ken geen saaiere karting en lompere karts

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

JPR is minder slecht dan?

Geplaatst:

Absoluut, imo. 

Ik ben dit jaar twee keer in JPR geweest, heb me er best geamuseerd. Circuit heeft leuke lay out. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Oké bedankt! JPR is een leuke track maar je moet geluk hebben met de karts :)

Geplaatst:

Zal over het algemeen terug wennen worden. Heb er nog niet geweest sinds ze verhuist zijn en het is al van Rijsel geleden dat ik nog eens gekart heb ;)

Awel? :D

Geplaatst:

Klopt het dat het vanavond wet race in de Welcome in FKI is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid