Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 25 september 2016 Auteur Geplaatst: 25 september 2016 1 uur geleden zei Ceke: Verdorie seg. Woensdag geen karten in Genk. T reed daar vol kamikaze's. En stoere boy's die elkaar wouden de Loef afsteken. Elkaar rammen op het rechte stuk enzo. Was aan de 2de ronde van m'n 2de stint bezig. Toen er ene gespint was, stond stil in het midden van de baan. Besloot die gast toch wel niet terug te vertrekken toen ik langskwam. Ben er vol opgeknald. Loop hier al 3 dagen gelijk een oud ventje rond. Mijn ribben serieus zeer gedaan. Miss toch maar eens mee naar de dokter gaan.. Snap zo'n mensen toch niet.. we zijn daar om ons te amuseren.. ni om elkaar kreupel te rijden.. uiteindelijk nog wel 1.11.989 gereden waar ik best tevreden mee was. Die huurkartsessies op woe zijn inderdaad heel raar soms. 100 miles ook hoor Tijd kan ik niet beoordelen, hangt af van veel factoren (o.a. de bandenstapels in de chicane achteraan). Op zich niet slecht! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 Gisteren een race met de 200cc gaan rijden in Kortrijk. Van de onvriendelijkheid (wat ik dikwijls eens hoor over deze karting) heb ik niets gemerkt, integendeel zelfs. Ook het baanpersoneel vlagde bv uitstekend. Mooie lay out vond ik ook. Heel plezant. Al staat het me voor dat je de tips and trics moet kennen want de locals waren pakken sneller zeg. Lijkt me ook een piste waar elke kg je wordt aangerekend? 200cc kartjes hebben onderaan wel echt 0.00 even stil vallen door een foutje en je verloor enorm veel tijd...... persoonlijk absoluut ontevreden over het rijden, dat was echt niet goed Gasten die ik in de streetkartings toch vrij makkelijk kan afschudden waren hier pakken sneller.... Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 Euh, wat moet ik mij voorstellen bij een 200cc? Is dat een 'gewone' of rapper of trager? Verleden week gaan karten en zat tussen rappe. En tussen de eerste en de tweede zat 40kg en 1.1 seconde (op 50s). Ik neem aan dat ze allebei zo goed als foutloos reden dus dat wijst in de richting van 0.3 per 10kg per minuut. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 5 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2016 8 minuten geleden zei Le Capri Mauve: 0.3 per 10kg per minuut. Is ook wat @Jokke_vlo hier ooit al vermeld heeft denk ik. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 3 hours ago, Le Capri Mauve said: Euh, wat moet ik mij voorstellen bij een 200cc? Is dat een 'gewone' of rapper of trager? De meeste indoor kartings hebben 200 of 270cc karts. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 On 9/25/2016 at 0:06 PM, Ceke said: Mijn ribben serieus zeer gedaan. Miss toch maar eens mee naar de dokter gaan.. Die gaat niks kunnen doen. Gekneusde ribben. 2 maand afzien. Dan is dat door. Daarom rijd ik dus nooit zonder ribbeschermer. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 4 uur geleden zei Le Capri Mauve: Euh, wat moet ik mij voorstellen bij een 200cc? Is dat een 'gewone' of rapper of trager? Verleden week gaan karten en zat tussen rappe. En tussen de eerste en de tweede zat 40kg en 1.1 seconde (op 50s). Ik neem aan dat ze allebei zo goed als foutloos reden dus dat wijst in de richting van 0.3 per 10kg per minuut. Op 200cc in Kortrijk gaat dit zeker +0.5 +0.6 zijn. Op Fki racekarts eerder +0.3 dus naargelang ondergrond en karts. Herselt en Eupen is dat 0.3 (dat heb ik nu genoeg gemerkt) waar de impact in Herselt dubbel zo groot is al Eupen (ronde van +/-36 sec vs 57 sec) Ik zag dat ook vorige week met Fuel, die begint nu ook heel scherp te rijden en waar ik vroeger zonder gewicht zijn fouten kon afstraffen en nog de overhand nemen is dit nu voorbij. Wat ik eventueel kan goed maken in bochten ben ik in een veelvoud kwijt bij het accelereren. Rijden we op gewicht zal ik nog steeds sneller zijn. Dus zuiver op gewicht wordt de hiërarchie gewoon omgedraaid eens je een zeker "niveau" haalt Trouwens idem gisteren. Vervisch jr rijd ik op de streetkartings toch vrij makkelijk voorbij (op gewicht), gisteren was die los 0.7 sneler...... Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Een van de allerbelangrijkste zaken bij karten is niet zoals velen denken dat ene snelle rondje maar wel je regelmaat ....... hier een voorbeeld uit de race van gisteren .Snelste rondje is een shortcut maar de 19 snelste rondjes kennen een maximaal verschil van 0.136 2 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Op 10/6/2016 om 07:55 zei Jokke_vlo: Een van de allerbelangrijkste zaken bij karten is niet zoals velen denken dat ene snelle rondje maar wel je regelmaat ....... hier een voorbeeld uit de race van gisteren . Snelste rondje is een shortcut maar de 19 snelste rondjes kennen een maximaal verschil van 0.136 Da's wel heel consistent ,en dat viel me verleden week ook op. De snelste reed wel het ronderecord (wel een nieuw circuit)maar er zat tamelijk veel variatie op, dus zijn gemiddelde kon vast omhoog, terwijl de tweede heel constant reed. Maar goed, voor mij is dat later zorg. Eerst er maar in slagen een snelle ronde te maken. Zit nu 2.5s boven het record en hoop daar volgende keer een halve seconde af te krijgen. Daarna zal het trager vooruitgaan. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Op veel vaste circuit zijn er toch wel specifiek trucs om sneller te zijn of een sneller ronde te rijden. Machelen, Herselt en Kortrijk weet ik zo wel heel zeker de truc. Dat gaat snel over 0.3 sec in alle drie deze circuits Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Waarom is dat een truuk en niet gewoon techniek? Omdat het heel specifieke circuitkennis vraagt en afwijkt van wat de gevorderde piloot zou doen? Zo van 'gebruik dat bultje en dat boordje daar'. Dat is niet meteen mijn zorg. Mijn eerste doel is van nul af snel genoeg beheersing op te bouwen om 2s boven het record te rijden, en dat moet kunnen zonder enig truukske. Ondertussen heb ik door dat ik ambitieuzer mag zijn dan dat, maar dat zien we dan wel. Tweede doel is ontspannen genoeg rijden om het een uur te kunnen uithouden. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Iemand die niet te ver van Waterloo of Zaventem een wat lollige karting kent. Moet er volgende weken regelmatig werken en hoop met pagadder es te gaan rijden. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 1 uur geleden zei The Swede: Iemand die niet te ver van Waterloo of Zaventem een wat lollige karting kent. Moet er volgende weken regelmatig werken en hoop met pagadder es te gaan rijden. Fki, Vorst vind ik ook wel leuk circuit. Groot bijgaarden is minder...... FKI wel zeer slechte huurkarts maar er komen er nieuwe aan....... Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Machelen nog altijd actief? Was wel een beetje saai circuit destijds. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Ja natuurlijk. Woensdagavonden: welcome wedstrijdje rijden, elke week nieuw circuit van +/- 60 sec Met leuke karts. Qua vaste piste is Vorst wel leuk. Groot Bijgaarden is saai, idem met Inkart Puurs als buitencircuit niet open is. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 23 uur geleden zei Le Capri Mauve: Zit nu 2.5s boven het record en hoop daar volgende keer een halve seconde af te krijgen. Daarna zal het trager vooruitgaan. Mislukt, maar een tiendeken af. Maar er waren er nogal wat trager door een olieprobleempje, ik hoop dat het dat was. Was inderdaad wat op eieren lopen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 De verschillen zijn nog groot maar je moet opletten met tijden. Zelf op 1 avond en met dezelfde kart kan je om 18u totaal andere tijden draaien dan om 19.30 en dan spreek ik over verschillen van een seconde Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 De verschillen zijn nog groot maar je moet opletten met tijden. Zelf op 1 avond en met dezelfde kart kan je om 18u totaal andere tijden draaien dan om 19.30 en dan spreek ik over verschillen van een seconde Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Als je wil verbeteren moet je met vrienden gaan rijden waar goei mannen tussen zitten of (en zo deed ik dat in het begin) gewoon op een iets beter afstappen en vragen om mekaar op te wachten en zodoende te leren. Je focussen op rondetijden verspreid in de tijd is eigenlijk totaal onbetrouwbaar Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Het is inderdaad moeilijk om te zien wat rapper is. Ik dacht tot aan 2s kan ik puur op 't gevoel wel geraken. Denk ik nog altijd eigenlijk. Gister heb ik in haarspeldbochten zo weinig mogelijk gepusht en ik was noch sneller noch trager dan vorige keer. Ik heb verschillende variaties om de bocht in te gaan en weet eigenlijk niet wat best is. Ze geven een lesavond. Misschien dat eens doen. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Slow in fast out .... dat is echt de basis En het gevoel van pushen is ok, maar je stopt net voor je banden piepen , zo leer je de griplimiet aanvoelen. Altijd als basisregel: banden piepen = tijd verlies. Te veel onder die grens en je gaat niet vooruit Ik denk dat dit qua rijden de twee basis zaken zijn om snel beter te worden. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Achteraf zal dat heel duidelijk zijn maar nu is dat nog niet zo duidelijk als ge zoudt denken. Piepen doet het niet maar de grip gaat eigenlijk van volle grip over 'sletig', trillend met nog veel grip, naar gaandeweg wijder gaan, naar echt schuiven waarbij ge duidelijk tractie kwijt zijt. maar in dat trillend gebied kunt ge toch nog het gevoel hebben dat ge vol gas goed vermogen aan de grond krijgt. Slow in fast out, daar kan ik mij iets bij voorstellen al twijfel ik daar ook nog. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 9 oktober 2016 Geplaatst: 9 oktober 2016 Ik heb niet het talent om podium te rijden op de Knokke Le Zoute rally maar we hebben ons ook geamuseerd op het BK (enfin eerder EK of WK) indoorkarting gezien de vele buitenlanders ......Belgisch kampioen F40 indoorkart geworden (+40 jaar, veteraan dus) 6 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.