Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat winnen is leuk maar waar blijft ge met al die bekers. Het is lelijk en stapelt niet goed!

Geplaatst:

Een beetje een verrassende uitkomst nadat nen rappen mij eens gevolgd is. Ik rem veel te zacht.

Geplaatst:
On 10/7/2016 at 11:57 AM, Jokke_vlo said:

Slow in fast out .... dat is echt de basis :)

En het gevoel van pushen is ok, maar je stopt net voor je banden piepen , zo leer je de griplimiet aanvoelen. Altijd als basisregel: banden piepen = tijd verlies. Te veel onder die grens en je gaat niet vooruit :)

Ik denk dat dit qua rijden de twee basis zaken zijn om snel beter te worden. 

Dat hangt er allemaal een beetje vanaf. Als je op onderstuur je kart afremt piepen je banden ook :) 

Geplaatst:

Zaterdag gaan rijden met mijn zoon. Eerste keer voor hem. 

Was zeker niet slecht. Er was progressie in. 

Papa? Wanneer komen we terug? :-)))

Geplaatst:
10 hours ago, Le Capri Mauve said:

Een beetje een verrassende uitkomst nadat nen rappen mij eens gevolgd is. Ik rem veel te zacht.

Dat is ook geen algemeenheid. Ik heb die opmerking ook al ooit gehad van "nen rappen", maar ik heb gewoon een rijstijl die zo werkt. Ik ben gene van "alles toe" en daarna de kart de bocht in kappen.  Als ik achter hem rijd en ik wil kunnen volgen mag ik totaal niet kijken naar hoe hij rijdt of welke lijnen hij pakt, want dat maakt mij gewoon trager. Ik moet er door kijken en mijn eigen ding doen. 

Geplaatst:
5 minutes ago, ir_fuel said:

Dat is ook geen algemeenheid. Ik heb die opmerking ook al ooit gehad van "nen rappen", maar ik heb gewoon een rijstijl die zo werkt. Ik ben gene van "alles toe" en daarna de kart de bocht in kappen.  Als ik achter hem rijd en ik wil kunnen volgen mag ik totaal niet kijken naar hoe hij rijdt of welke lijnen hij pakt, want dat maakt mij gewoon trager. Ik moet er door kijken en mijn eigen ding doen. 

Normaal hé. Een rijstijl werkt niet voor iedereen. 

Er zijn meerdere lijnen voor snel te rijden. 

Geplaatst:
1 minute ago, wabe said:

Normaal hé. Een rijstijl werkt niet voor iedereen. 

Er zijn meerdere lijnen voor snel te rijden. 

Idd, en dat merk je ook als het tempo omhoog gaat en je wil nog bijleren. Dan moet je echt goed de piloten kiezen waarvan je wil bijleren. Als je wil gaan "pikken" van een piloot met een rijstijl die niet past bij de jouwe ga je er niet veel aan hebben.

Geplaatst:

inderdaad... volledig gelijk

Voor mij maakt dat niet uit eigenlijk.. ben veel te zwaar voor Karting :huh:

Geplaatst:

Ik heb twee keer aanwijzingen gehad, een keer van nen struisen en een keer van een lichte. Voor alle twee was het duidelijk dat de haarspeld na een snel stuk niet goed was, maar eerst was't gedacht dat het mijn rijlijn is. Pas als ik de 'lichtere' rijlijn nam (korter draaien, minder afgelegde weg)viel de frank dat dat niet het grote verlies was. Mijn rijlijnen zijn schappelijk. Maar ik rem daar echt veel te lang, den andere moest uitkijken om niet te botsen. Ook nog niet aan gewerkt dus er valt veel winst te maken, Ook nog nooit het risico gelopen achterstevoren te staan eigenlijk.

Ik betwijfel eigenlijk of er op mijn niveau zoveel tijd te winnen valt tussen de optimale 'zware' en 'lichte' rijlijn voor dezelfde persoon.

Geplaatst:
32 minuten geleden zei wabe:

Voor mij maakt dat niet uit eigenlijk.. ben veel te zwaar voor Karting :huh:

Te zwaar om te winnen of om te rijden? Ik rijd tegen mijzelf, om dat ding te beheersen.

Geplaatst:
47 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Ik heb twee keer aanwijzingen gehad, een keer van nen struisen en een keer van een lichte. Voor alle twee was het duidelijk dat de haarspeld na een snel stuk niet goed was, maar eerst was't gedacht dat het mijn rijlijn is. Pas als ik de 'lichtere' rijlijn nam (korter draaien, minder afgelegde weg)viel de frank dat dat niet het grote verlies was. Mijn rijlijnen zijn schappelijk. Maar ik rem daar echt veel te lang, den andere moest uitkijken om niet te botsen. Ook nog niet aan gewerkt dus er valt veel winst te maken, Ook nog nooit het risico gelopen achterstevoren te staan eigenlijk.

Ik betwijfel eigenlijk of er op mijn niveau zoveel tijd te winnen valt tussen de optimale 'zware' en 'lichte' rijlijn voor dezelfde persoon.

De zware en de lichte rijlijn?

Geplaatst:

Wel, het zou verklaren waarom iedereen mij een ander gedacht geeft :) 

Geplaatst:

Er is geen zware en lichte rijlijn

. Dikwijls verschieten "lichte" jongens als ze op gewicht moeten rijden ........ enfin als ze durven
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Rijlijn niet. Rijstijl misschien wel. Met meer momentumbehoud als je zwaarder bent.

Ik wil nog wel eens op gewicht deze winter :)

Geplaatst:

Duidelijk te zien dat jonge gasten hun niveau compleet verandert met zwaarder/groter wordt . Zelfs zo erg dat het plots de "vroeger" tragere sneller is dan die "snellere"

Fouten die er in geslepen raken op die manier gaan er blijkbaar zeer moeilijk uit

Geplaatst:

Die ene haarspeld is er een waar ge bij het uitkomen veel plaats hebt maar als ge die gebruikt wordt de weg naar de volgende bocht wel langer.

Ik moet zeggen dat ik verschiet van het aantal verschillende meningen. Zolang ik puur op't gevoel probeerde te verbeteren was dat allemaal geen probleem(het geeft andere problemen) maar nu, uitkijken geblazen dus.

Geplaatst:

Betreffende remmen weet ik bij nader inzien waar ik duidelijke winst kan halen: ik kan veel harder en sneller beginnen remmen(veel te zachte aanzet nu), en voorlopig einde van de remfase 't zelfde houden(kart is rustig voor ik de bocht inga) en daar vooral trachten nauwkeuriger te worden.

Geplaatst:
1 hour ago, Lotuzzz said:

Rijlijn niet. Rijstijl misschien wel. Met meer momentumbehoud als je zwaarder bent.

We hebben het hier over een 4 takt huurkart met 6pk. Forget it.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
23 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Betreffende remmen weet ik bij nader inzien waar ik duidelijke winst kan halen: ik kan veel harder en sneller beginnen remmen(veel te zachte aanzet nu), en voorlopig einde van de remfase 't zelfde houden(kart is rustig voor ik de bocht inga) en daar vooral trachten nauwkeuriger te worden.

Hoe gaat ge harder en sneller beginnen remmen en het einde hetzelfde houden? Ge gaat dan later moeten beginnen remmen denk ik :) 

Maar dat remmen dat is echt het laatste van uw zorgen. 

Geplaatst:
9 minuten geleden zei ir_fuel:

Hoe gaat ge harder en sneller beginnen remmen en het einde hetzelfde houden? Ge gaat dan later moeten beginnen remmen denk ik :) 

Maar dat remmen dat is echt het laatste van uw zorgen. 

Sneller pedaal induwen en harder induwen eh. Nu bouw ik langzaam remkracht op. En ja dan ga ik een stuk later moeten beginnen remmen, da's net de bedoeling. Het is eigenlijk ook niet iets waar veel aan moet geoefend worden, gewoon erop letten. Dat ik aan 't eind van de remfase nog niet teveel truken moet gebruiken daar kan ik inkomen. En dat zei ik ook.

Geplaatst:

@Jokke_vlo, help mij eens :) 

Ik zeg u dat als ge een beter karting piloot wil worden dat het op punt stellen van uw remfase door harder en later te remmen eigenlijk achteraan in uw lijstje moet staan van "waar moet ik aan werken".

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Message received :)

Geplaatst:

Het is natuurlijk het gemakkelijkste punt waar ge iemand op kunt afrekenen: "als ik achter u reed knalde ik iedere keer bijna in uw gat omdat ge te vroeg remde". Dat is maar 1 fase he. Je moet vergelijken van pakweg halfweg voor de bocht tot halfweg naar de volgende bocht. t is niet omdat uw remfase "slechter" is dat uw hele sectie slechter is. Kan goed zijn dat ge daardoor een veel betere exit hebt. Maar dat ziet men natuurlijk niet direct (of wilt men niet zien :) ). 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 hours ago, Le Capri Mauve said:

Te zwaar om te winnen of om te rijden? Ik rijd tegen mijzelf, om dat ding te beheersen.

te waarom te winnen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid