Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Bij JPR moet je maar naar ene luisteren, dat is die iets oudere klein geblokte met zijn snorretje. Die weet wat karten is. Vraag eens aan hem om je gade te slaan en commentaar te geven. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Just now, Jokke_vlo said: Bij JPR moet je maar naar ene luisteren, dat is die iets oudere klein geblokte met zijn snorretje. Die weet wat karten is. Vraag eens aan hem om je gade te slaan en commentaar te geven. Ronny? Quote
Fille 798 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Vooral veel kijken naar de rijlijnen van de andere en zelf proberen wat u beste ligt,dat is wat ik altijd deed vroeger.. de lay-out van het circuit moet u ook gewoon liggen.. Ik heb nu 2 weken geleden voor de eerste kunnen testen met schakelkarts 390cc tijdens het BIKC weekend, wat is me dat! Ik was vrij kapot na 2 stintjs van amper 12 minuten, terwijl ik op een gewone indoor/outdoorkarting makkelijk 1 A 2 uur zonder problemen kan karten.. t vergt gewoon veel training en heel veel kijken naar de betere. hieronder een filmpje van toen ik met de schakelkarts kon testen tijdens het BIKC weekend. En dit was goed voor een 15de tijd van de 18 deelnemers, serieus wennen die karts! 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 4 uur geleden zei ir_fuel: Het is natuurlijk het gemakkelijkste punt waar ge iemand op kunt afrekenen: "als ik achter u reed knalde ik iedere keer bijna in uw gat omdat ge te vroeg remde". Dat is maar 1 fase he. Je moet vergelijken van pakweg halfweg voor de bocht tot halfweg naar de volgende bocht. t is niet omdat uw remfase "slechter" is dat uw hele sectie slechter is. Kan goed zijn dat ge daardoor een veel betere exit hebt. Maar dat ziet men natuurlijk niet direct (of wilt men niet zien ). Ok, ge weet waar ge het over hebt maar dat betekent nog niet dat ge de concrete situatie kent. Da'k vooral nog niet moet beginnen werken aan remtechniek, ok, snap ik en genoteerd. Maar als die gast mij erop wijst dat ik mij daar in het begin bijna laat uitbollen. dan kan dat dus ook. Hij heeft een hele sessie meegereden en mijn lijn gecorrigeerd, en dat gaat ook opleveren. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Kom nekeer af. We zullen eens samen gaan karten Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 3 uur geleden zei Jokke_vlo: Bij JPR moet je maar naar ene luisteren, dat is die iets oudere klein geblokte met zijn snorretje. Die weet wat karten is. Vraag eens aan hem om je gade te slaan en commentaar te geven. Ik vermoed dat ik weet wie dat is. Die rode gestroomlijnde karts die gestald staan zijn van hem geloof ik. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 3 hours ago, Fille said: Vooral veel kijken naar de rijlijnen van de andere en zelf proberen wat u beste ligt,dat is wat ik altijd deed vroeger.. de lay-out van het circuit moet u ook gewoon liggen.. Ik heb nu 2 weken geleden voor de eerste kunnen testen met schakelkarts 390cc tijdens het BIKC weekend, wat is me dat! Ik was vrij kapot na 2 stintjs van amper 12 minuten, terwijl ik op een gewone indoor/outdoorkarting makkelijk 1 A 2 uur zonder problemen kan karten.. t vergt gewoon veel training en heel veel kijken naar de betere. hieronder een filmpje van toen ik met de schakelkarts kon testen tijdens het BIKC weekend. En dit was goed voor een 15de tijd van de 18 deelnemers, serieus wennen die karts! Zo zien we wel ni veel he Ik heb nog een filmpje van de avond ervoor. Was idd serieus wennen. 4 sessies gereden, elke sessie 0.5 sneller dan die ervoor. Is idd wat vermoeiender dan de andere karts (toch in de armen), maar het viel bij mij wel mee. Ik rijd wschl ook wel iets meer dan gij 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Lijkt dat er toch nog veel op "koppel" wordt gereden. Puur op gehoor zou ik sneller downshiften precies Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 2 minuten geleden zei ir_fuel: Kom nekeer af. We zullen eens samen gaan karten Ok. Ook genoteerd Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 En dan heb ik het niet over de FKI races op woensdag he. Quote
Fille 798 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 @ ir_fuel Hieronder men filmke van de 1ste sessie, toen lag het buiten nog nat. Toen was het ook echt serieus zoeken welke versnelling, zeker de eerste paar ronden serieus zitten sukkelen qua versnelling.. Idd, jij rijd meer tegenwoordig dus je zult er ook wel beter tegenkunnen Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Mijn armen waren volledig naar de zak de drie volle dagen na de race. Zelfs naar de dokter geroepen bij een bloedcontrole (toevallig de day after) wegens enorm hoge afbraak spier enzymen of zoiets 7 wedstrijden van 25 minuten gereden op een dag met die dingen Quote
Waky 975 Geplaatst: 18 oktober 2016 Geplaatst: 18 oktober 2016 Wanneer kun je met die schakelkarts rijden? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 oktober 2016 Geplaatst: 18 oktober 2016 1 of 2 keer per jaar in België en anders op het WK Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 23 oktober 2016 Geplaatst: 23 oktober 2016 Gisteren eens in ekart gereden. Eigenlijk zou ik dat wel wat meer willen doen, maar niet elektrisch. Op 7-10-2016 om 10:59 zei Jokke_vlo: gewoon op een iets beter afstappen en vragen om mekaar op te wachten en zodoende te leren. Mooi, wanneer spreken we af? 1 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 23 oktober 2016 Geplaatst: 23 oktober 2016 Ik moet dringend meer gaan rijden, gisteren gereden en ik reed mijn snelste ronde op een nieuw circuit al na 6 ronden, erna alleen maar bergaf. 2e sessie wel moeten stoppen halfweg, blessure aan de pols, kon niet meer sturen Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 23 oktober 2016 Geplaatst: 23 oktober 2016 6 uur geleden zei Frekkel: Gisteren eens in ekart gereden. Eigenlijk zou ik dat wel wat meer willen doen, maar niet elektrisch. Mooi, wanneer spreken we af? tell me Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 23 oktober 2016 Geplaatst: 23 oktober 2016 Ik pas mij aan aan u hé. Bij voorkeur overdag. JPR is dichtst voor mij maar speelt geen rol als ge liever ergens anders rijdt. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 23 oktober 2016 Geplaatst: 23 oktober 2016 ok we spreken binnenkort af 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 26 oktober 2016 Geplaatst: 26 oktober 2016 Ok, morgen zien dat ik nog eens naar JPR geraak, Dat moet beter. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 27 oktober 2016 Geplaatst: 27 oktober 2016 Ik zit vanavond als sparringspartner van@ir_fuel in Dolhain Gisteren in fki weer ok resultaten gehaald met een P1 en P3 (dat laatste was in team heb kart in P2 afgegeven) 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 27 oktober 2016 Geplaatst: 27 oktober 2016 #oldgrumpyman vs #upcomingtalent Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.