dragonfly 14.975 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Dat was inderdaad onverantwoord, alles door elkaar Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Je eerste stint was zeker ok om nooit (meer) te karten en gezien je gewicht ! Was leuk raceke. Onze qualify was wel leuk. 2 rondjes, binnenkomen en pole. Gezien het aantal deelnemers bewust van p12 naar 1 gereden om zo een vrije ronde te hebben. Beetje strategisch gespeeld dus. Race zelf goed de concentratie kunnen behouden en constant tempo gereden. 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Heb er ook even rondgelopen, kameraden van mij hebben de 1 uur gereden. Bij vertrek stond de P van jokke naast mij, de rest helaas niet gezien. En jij zegt dus niks want ik stond er vlakbij je bent me dus gepasseerd..... zilveren auto ook he ? Quote
Jonass 1.685 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 1 uur geleden zei Jokke_vlo: En jij zegt dus niks want ik stond er vlakbij je bent me dus gepasseerd..... zilveren auto ook he ? De grijze ST ja, u spijtig genoeg oprecht niet gezien ( stond niemand bij? Heb zelfs een foto getrokken, zie mijn topic ) anders ging ik zeker een babbeltje gestaan hebben! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 3 hours ago, Jokke_vlo said: Was leuk raceke. Onze qualify was wel leuk. 2 rondjes, binnenkomen en pole. Ge had natuurlijk wel al een uur gereden ervoor he Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 3 hours ago, Jokke_vlo said: Gezien het aantal deelnemers bewust van p12 naar 1 gereden om zo een vrije ronde te hebben. Beetje strategisch gespeeld dus. Race zelf goed de concentratie kunnen behouden en constant tempo gereden. Ik heb het omgekeerde gedaan. Mij een paar keer aan de kant gezet om een vrije ronde te krijgen. Vechten in quali kost enkel tijd, en er zijn er genoeg die dat niet snappen en willen strijden ipv u door te laten. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Wel straf dat er elke wedstrijd wel een paar zijn die een blauwe vlag gewoon weigeren te zien. Echt ongelooflijk. En nog twee: je doorlaten "buitenom" en het compleet gekke : op de rechte lijn. Gisteren in het laatste half uur nog zo ne stoere: met veel gebaar je "doorlaten"'op het rechte stuk (3x) en dan uiteindelijk doorlaten met gebaren alsof ze een minuut tijd verliezen :) Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Binnenkort nog eens iemand die naar Herselt gaat op een woensdag? Heb nog eens goesting gekregen om te karten 2 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 9 uur geleden zei dragonfly: Gisteren met @ir_fuel een race gereden van 5u. Vermits ik nooit rijd en ook al een jaar niets meer van sport/beweging gedaan had ging het sowieso zwaar worden. Het was zogezegd een wedstrijd op gewicht, iedereen moest 80kg wegen dus is toch wat eerlijker dan niets. Helaas werd dat al snel afgeschaft, ze gingen het gewicht optellen. Ik woog 92-93 op de weegschaal en fuel 74kg dus hij moest al geen gewicht meenemen. Ik ben geen @Jokke_vlo of Kris Cools dus een extra 18kg goedmaken ging ik nooit kunnen. Dat is echt veel in karting maar so be it. Kwalificatie was 30min en ik begon maar het was eigenlijk veel te druk om een vrije ronde te hebben dus vrij snel gestopt om fuel te laten verder rijden. Die deed het goed want hij reed een 6de tijd op 28 deelnemers! Zijn eerste stint was goed want hij bracht de kart binnen op een 6de plaats, ik voelde al wat druk Na 10min begon alles al te verzuren dus ik had echt geen idee hoe ik dit 1u15 ging uithouden. Maar na 25min was dat precies over en had ik nergens last van. Ritme wat gevonden en kartje was ook goed. Paar leuke gevechtjes gehad en ook wat mensen kunnen inhalen al weet je nooit op welke plaats ze echt rijden. Ik merkte ook wel dat ik in de snelle technische stukken naar ze toereed maar eens we terug moesten optrekken ze direct paar meter namen. Maakt het moeilijk om in te halen. Ik hoopte dat ik in de top 10 was gebleven maar we waren nog altijd 6de toen fuel het terug overnam Ik geraakte wel niet uit de kart, toen ik stopte voelde ik pas hoe hard m'n lichaam had afgezien. Fuel heb ik dan 1u30 laten rijden omdat die toch goed bezig was. Speelde haasje over tussen p6-p7 en bracht de kart binnen op P6. Ik wilde echt wel alles doen om die plaats te behouden met nog 1u te gaan. Maar ik voelde na 10min terug die verzuring opkomen en ik had moeite om in bepaalde bochten te spelen met de gas/rem laat staan het stuur te draaien Toen bleef m'n gas opeens open staan (dat was verschieten) dus moest ik nog een halve ronde sukkelen en binnengaan voor een andere kart. De gasveer was blijkbaar gebroken, ik was nummer 4 met dat probleem dus gaan ze eens moeten naar kijken. Hij ging het eerst vervangen maar gaf me dan toch een nieuwe kart. Niet echt een goeie, had onderin totaal geen vermogen dus ik was op 2 plaatsen een vogel voor de kat en begon snel veel plaatsen te verliezen. Dan was er nog iemand die het nodig vond om mij als stormram te gebruiken waardoor ik vast zat onder een bandenmuur. Toen wist ik dat het helemaal verloren was We zijn uiteindelijk gefinished als 9de. Zonder de pech weet ik niet als ik de 6de plaats wel ging kunnen houden want ik zat er echt door. Die 2de stint was er teveel aan. Wij reden met nummer 10. Efkens berekend: 5 uur rijden aan 69s per ronde: 260,9 ronden aan 68s per ronde: 264,7 ronden aan 67s per ronde: 268,65 ronden Ge verliest een kleine 4 ronden als ge een seconde trager draait. De laatste is raar. 2s tragere besttijd maar gemiddeld maar 1s daarboven. heel constant, net als de eerste. Misschien omdat die nooit tijd verliest bij inhalen. Quote
Fille 798 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 2 uur geleden zei gl3nn: Binnenkort nog eens iemand die naar Herselt gaat op een woensdag? Heb nog eens goesting gekregen om te karten Hier ook wel interesse, ben al lang daar niet meer geweest! Quote
Fille 798 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 2 uur geleden zei ir_fuel: De start: Knap gereden en mooi inhaalmanoeuvre! Zag er me wel een moeilijke lay out met weinig inhaalmogelijkheden, niet? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 4 minutes ago, Fille said: Zag er me wel een moeilijke lay out met weinig inhaalmogelijkheden, niet? Nee dat viel zeer goed mee. Denk zo al aan 5 plaatsen waar het kon. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Ik ga de laatste tijd toch minstens 1x per maand karten en heb dan vaak last van mijn ribben, ik denk door de druk want kanten raak ik zelden. Kan zo een ribbeschermer helpen daartegen? Door de lage frequentie van rijden zoek ik naar een betaalbare oplossing, maar ik veronderstel dat bijvoorbeeld dit: Niet echt hulp gaat bieden? Iets van peanuts en monkeys? Of kan dat helpen bij beperkt gebruik ( max half uur aan een stuk)? Zo een rib protector zoals ir_fuel en jokke gebruiken lijkt voor mijn geval overkill Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Bij JPR ligt er een hoopje moussen kussekes om achter uw rug te steken tegen de kneuzingen. Dat heb ik in het begin wel gebruikt. Maar een deel van de zeer komt toch ook van spieren die anders nooit gebruikt worden. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 39 minutes ago, Monterey Jack said: Ik ga de laatste tijd toch minstens 1x per maand karten en heb dan vaak last van mijn ribben, ik denk door de druk want kanten raak ik zelden. Kan zo een ribbeschermer helpen daartegen? Door de lage frequentie van rijden zoek ik naar een betaalbare oplossing, maar ik veronderstel dat bijvoorbeeld dit: Niet echt hulp gaat bieden? Dat is brol. 39 minutes ago, Monterey Jack said: Zo een rib protector zoals ir_fuel en jokke gebruiken lijkt voor mijn geval overkill Waarom? Zijn je ribben minder waard als je trager bent als piloot ofzo? Koop u een Bengio of een FreeM. Van die zachte bazaar met vakskes enzo dat is brol. Ik heb ooit een rib gekneusd puur door het rijden. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 7 minutes ago, Le Capri Mauve said: Bij JPR ligt er een hoopje moussen kussekes om achter uw rug te steken tegen de kneuzingen. Dat heb ik in het begin wel gebruikt. Maar een deel van de zeer komt toch ook van spieren die anders nooit gebruikt worden. Die gebruik ik daar ook, maar het is aan de zijkant van de stoelen en dat helpt mij niet. 2 minutes ago, ir_fuel said: Dat is brol. Waarom? Zijn je ribben minder waard als je trager bent als piloot ofzo? Koop u een Bengio of een FreeM. Van die zachte bazaar met vakskes enzo dat is brol. Ik heb ooit een rib gekneusd puur door het rijden. Ja daar heb je een punt. Al is dat niet wat ik wou zeggen. Ik rijd ongeveer 1x per maand, soms meer, soms minder. Jullie rijden toch wel veel frequenter. Om dan 150 euro aan een rib protector te geven vind ik ergens wat gek. Al is het punt over mijn ribben zeker correct. Zoiets als tussenoplossing is ook af te raden? Kost iets van een 50 euro. Zal kwalitatief wel minder zijn, maar om elke maand een half uur te rijden kan het misschien volstaan? Misschien eens naar een winkel rijden om het te bekijken. Ik ken enkel Speedwear in Herentals, zijn er andere? Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Ik heb jaren zonder ribbeschermer gereden. Dan rib gebroken en onmiddellijk zo'n Bengio gekocht. Dan is uw les snel geleerd. Ondertussen al 1j+ niet meer gereden. Dringend nog eens tijd voor zoeken. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 45 minutes ago, Monterey Jack said: Die gebruik ik daar ook, maar het is aan de zijkant van de stoelen en dat helpt mij niet. Ja daar heb je een punt. Al is dat niet wat ik wou zeggen. Ik rijd ongeveer 1x per maand, soms meer, soms minder. Jullie rijden toch wel veel frequenter. Om dan 150 euro aan een rib protector te geven vind ik ergens wat gek. Al is het punt over mijn ribben zeker correct. Kneus eens een rib. Je bent vertrokken voor 3 maand en dat doet ZEER. Als je er 50 euro aan wilt geven geef ze dan aan mij dan zal ik ze aan iets nuttigs besteden Vergeet ook niet dat dat, aan jouw kartfrequentie, jaren meegaat he. Je moet daar echt niet op besparen. Pas op, je moet ook niet overdrijven. Zo een carbonnen Bengio gaat je niet beter beschermen dan een gewone maar wel meer kosten. Die Bengio's verkopen ze trouwens bij Speedwear (als ze ze hebben liggen .... de mijne komt van daar). Quote Zoiets als tussenoplossing is ook af te raden? Ik word al mottig van al die kliksluitingen te zien. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 11 hours ago, ir_fuel said: De start: Na dat eerste inhaalmanoeuvre tegen de 5 minuten loopt dat filmpje precies versneld. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Ik heb eens en stintje met hartslagmeter gereden in die race. 1 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 10 hours ago, Daann said: Ik heb jaren zonder ribbeschermer gereden. Dan rib gebroken en onmiddellijk zo'n Bengio gekocht. Dan is uw les snel geleerd. Ondertussen al 1j+ niet meer gereden. Dringend nog eens tijd voor zoeken. Dat is het net, 1 a 2 dagen last van de ribben en dan ben ik er vanaf. Dan is zo een Bengio een zotte gedachte, maar in uw geval is het wat anders natuurlijk. Anyhow, ik ga er toch eens goed over nadenken. Als ik aan deze frequentie wil blijven rijden, of misschien nog wat meer, dan is zo een Bengio echt wel the way to go lijkt mij. 9 hours ago, ir_fuel said: Kneus eens een rib. Je bent vertrokken voor 3 maand en dat doet ZEER. Als je er 50 euro aan wilt geven geef ze dan aan mij dan zal ik ze aan iets nuttigs besteden Vergeet ook niet dat dat, aan jouw kartfrequentie, jaren meegaat he. Je moet daar echt niet op besparen. Pas op, je moet ook niet overdrijven. Zo een carbonnen Bengio gaat je niet beter beschermen dan een gewone maar wel meer kosten. Die Bengio's verkopen ze trouwens bij Speedwear (als ze ze hebben liggen .... de mijne komt van daar). Ik word al mottig van al die kliksluitingen te zien. Ik weet dat je gelijk hebt Had het voor op mijn moto geweest ik dacht er geen seconde bij na, nu twijfel ik echter. Ik ga eens naar Speedwear gaan en daar zo een Bengio gaan bekijken of evenwaardige alternatieven, een rib serieus kneuzen of breken gaat mij veel meer kosten dan die 150 euro. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.