Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 File van Groot Bijgaarden tot Wemmel. Ik zit meestal in andere richting maar kan meevallen. Je moet wel ook nog een lidkaart laten aanmaken. Je hebt mijn telefoon ik kan je altijd nog inschrijven als ik op tijd ben. Sms je dan even je voornaam achternaam adres etc... Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Nee hoor ik mis nog 0.3 tot 0.5 per minuut om met de top mee te kunnen..... Maar ik bijt me vast. Gezien de achterstand zie ik me dat niet meer goedmaken . Bovendien rijd ik niet een 24uur ginder en daar waardoor ik ook nog niet genoeg ritme heb. Het ging me eerder om de uitdaging, bewijzen dat je niet altijd resultaten haalt omdat je budget hebt om te racen. Ik besef maar al te goed dat ik nooit meer de top in het een of ander kan halen. Maar me laten weglachen vanwege die heeft budget moet dus ook niet meer.Ik beaam, Jokke kan een serieus stukske rijden! Wat was dit allemaal man? Exact 1j dat ik in een kart gezeten had, daarvoor ook al even terug. Het was dus in het begin wat zoeken en nooit vond ik een goed ritme. De kart lag me ook precies niet goed. Jokke reed de open race nadien met deze kart, aan hem om te beoordelen of het aan mij lag of de kart, ik kan niet vergelijken met andere karts daar. Ik denk echter dat het aan mij lag want Jokke reed in een mooie 5de positie algemeen in de open klasse! Ik dacht van wel even mee te kunnen draaien met de top10, maar dat was dus serieus mis! Na een kwalificatie van amper 5min was ik nog steeds aan het zoeken naar het gevoel, geen enkele cleane lap gereden en voorlaatste moeten starten. Bij de start direct 2 man kunnen inhalen, maar bij het buitenrijden zie ik de mannen voor mij op mekaar rijden terwijl ik geklemd zat aan de binnenkant, iedereen moeten voorlaten behalve iemand die haaks op de baan stond, terug bij af en met 15sec achterstand. Niemand in het vizier en daardoor had ik het zeer moeilijk om strakke tijden te rijden. Zoals vroeger ook vrij constante tijden gedraaid, maar nooit top, achteraf bekeken zelfs 2sec trager dan Jokke en de rest vd top3. Ik werd echt gefrustreerd op de duur en toen ik merkte dat de eersten me stilaan begonnen te dubbelen begon ik echt slordig te rijden merkte ik, vrijwel niks lukte en ik kon maar niet aanklampen bij de snellere piloten. Uiteindelijk bakte mijn co er ook niet veel meer van dan ik, was een baancommissaris maar reed nog eens 2s trager dan ik. Zo zijn we dus laatste geëindigd en dat is me nog nooit overkomen in een wedstrijd, een serieus lesje in nederigheid! Chapeau voor Jokke, 2 jaar terug liet ik je nog met de vingers in de neus achter me, nu ben je een doorwinterd karter die op een paar tienden na meekan met de top vh indoorkarten! Kudos! Nadien reed je ook mooi op een stabiele 5de plek in de wetrace, opvallend hoe recht je de kart wist te houden terwijl anderen worstelden om hem niet te scheef te laten gaan. De vele uren maîtrise du volant hebben je duidelijk bij de top gebracht qua aanvoelen v balans ve gemotoriseerd voertuig! Het niveau lag hoog, te hoog voor mij in deze fase. Na de race dit weekend eens overwegen wat ik ga doen. Ik word er zot van dat ik niet meer meekan met de top zoals vroeger wel het geval was, dus ergens wil ik dit niet verder laten verloren gaan en de draad opnieuw oppikken, dit kampioenschap lijkt me daar ideaal voor. Anderzijds wekelijks naar Machelen rijden hiervoor is ook niet evident na het werk en het zal weer een serieuze duit kosten. Al bij al een hele toffe avond, blij dat ik nog eens gekart heb en een aangenaam weerzien. Maar het blijft toch wel knagen dat ik voor het eerst laatst ben geëindigd in een race. :-( :-D 1 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Beetje veel eer allemaal. Maar goed ik kan ondertussen mee met de subtop in het indoorkarten, dat is wel zo. Tom troost je en kom nog eens terug. Je had de slechtste kart van het pak. Ik reed er achteraf mee en kon me op 4 kwalificeren en op 5 houden maar dat was puur omdat ik in het nat goed uit de voeten kan. Mijn ploegmaat heeft overgenomen (geen slechte) en toen het droger werd teruggevallen naar P10. Kart deed zeer rare dingen . Bij deze is het 100% dat je de slechts mogelijke kart had een echt rot ding. Viel me ook op achter jou.... Die sprong echt op de meest rare momenten weg. Kart was met gemak 1.5 sec trager dan een normale... Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Ah die 35min races is in teams? Of begrijp ik het verkeerd? Quote
Salokin 8.981 Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Vroeger ook regelmatig weest karten, eigenlijk wel zin om dit terug op te nemen. In dit topic wordt er schijnbaar altijd maar a la derniere moment afgesproken. Laat eens een week op voorhand weten waar en wanneer er gekart wordt en indien binnen een straal ca. 100km kom ik met plezier eens af. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Elke woensdagavond voor 19.30 aanmelden bij FKI Machelen voor de welcome race. Ik ben daar quasi altijd. Op maandagavond om 20.30 ook bijna altijd te vinden bij fki . Heb dat van die woensdagen hier al veel gezet hoor Als er te veel deelnemers zijn in welcome (zoals vandaag) dan is het in teams anders individueel. Kampioenschap open klasse is telkens anders en is op voorhand aangekondigd. Je krijgt er geen twee keer hetzelfde circuit, is telkens anders, iedere week.....ook het soort race, rijrichting, nat-droog, teams - individueel, zonder qualif met qualif, rollende start , F1 start, Le Mans start enz.... Quote
Salokin 8.981 Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Ik moet er over gelezen hebben, iedere week +100km bollen om even te karten zie ik mij ook niet doen maar ik kom graag eens af. Zijn er nog leden die Kortrijk frequenteren? Is voor mij het dichtstbijzijnde kartcircuit. Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 In Kortrijk is het elke maandagavond 25 euro actie ( 25 euro voor 3x12min ) en is voor mij ook heel dicht. Maar ik zou ook graag eens ergens anders gaan eigenlijk. Zit veel verschil op de karts imo. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 Die verschillen zijn er overal Quote
Cash 140 Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 Ik ben 5 weken geleden ook begonnen met het rijden van het welcome kampioenschap op FKI. En ik kan het alleen maar aanraden, voordien ging ik maandelijks wel eens ergens karten met wat vrienden. Maar niets is te vergelijken met een race rijden en echt strijden om de posities. In het welcome kampioenschap rijden ze wel zonder gewicht, (in de open rijden ze op 80 kg dacht ik). Wat soms wel frustrerend kan zijn ( ik ben +90 kg) want er rijden daar echt lichtgewichtjes rond. Maar op die 5 weken tijd heb ik al enorm veel bijgeleerd. Quote
Thebiemerke 5.382 Geplaatst: 26 september 2014 Geplaatst: 26 september 2014 Ik wil nog eens een oude AM karting meemaken Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 26 september 2014 Geplaatst: 26 september 2014 Ik wil nog eens een oude AM karting meemaken Ja @@Naish moet daar dringend eens werk van maken Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 Aanwezig Zou jij dat anders eens niet regelen? Je zit toch elke week op een indoor Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 Als t in Herselt is kom ik met graagte af Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Herselt is mijn zwart beest om een of andere reden presteer ik er altijd slechter dan elders (en ik ben niet de enige). Gisteren Puurs eens gedaan voor de eerste keer, redelijk gladde ondergrond en zonder een goede local in je stint niet eenvoudig om in te schatten of je bepaalde bochten nu schuivend of net niet schuivend moet nemen. Ook hier behoorlijk verschil tussen de karts. Quote
Cash 140 Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Puurs is inderdaad een heel gladde ondergrond en het vraagt om een iets andere rijstijl dan op de meeste kartings.Binnen zijn de meeste bochten al schuivend te nemen ipv een 'propere lijn'.Toppers doen er rond de 40.5 dacht ik. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Gisteren was de toptijd 41.396 maar tijden in een karting moet je van dag tot dag bekijken, altijd. In mijn thuiskarting heb ik soms verschillen (met dezelfde kart) van 0.7 sec van dag 1 naar dag 2. Volgens de marshall daar is 40.8 een van de snelste tijden van de laatste weken. 40.5 zal zeker kunnen, maar dat gaan geen 80kg rijders zijn Soit ik ken er niet veel van omdat het er mijn eerste keer was. Marshall komt trouwens vanvond ook naar de FKI wedstrijd. @@Lotuzzz wanneer kom je u daar nu eens meten he? Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 1 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2014 @@Lotuzzz wanneer kom je u daar nu eens meten he? Dinsdagen passen mij het best, maar dan ben je daar niet he? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Zoals gezegd zijn de woensdagraces het leukst. Goedkoop, betere karts, groot circuit, binnen en buiten bij elke weertype..... voor u kom ik op dinsdag De huurkarts en zuiver indoorpiste is nog geen 50% van de fun..... van een woensdag. En : vrij hoog niveau Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 1 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2014 Zoals gezegd zijn de woensdagraces het leukst. Goedkoop, betere karts, groot circuit, binnen en buiten bij elke weertype..... voor u kom ik op dinsdag De huurkarts en zuiver indoorpiste is nog geen 50% van de fun..... Ah da's zuiver indoor anders! Zal eens een woensdag regelen dan, maar zal niet meer in oktober zijn. Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Mijn voornemen om iedere woensdag te komen is ook al deftig mislukt. Vorige week zat ik met klanten waardoor ik niet op tijd weg geraakte, vanavond netwerkavond. En zo zit ik over de 4 schrikkelavonden. Volgende week toch nog maar eens proberen komen. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Ja het vraagt wat planning. Ik heb een CL abonnement op Anderlecht en ga vanavond niet de match 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 kart-events verhuurt z'n competitiekart in oktober / november dus als je zelf eens wil proberen kan je je online inschrijven. 't is op Genk te doen!http://www.kart-events.be/event/details/competitiekart-huren-oktober-november/ Kom in oktober en november proeven van échte competitiekarts aan een zeer lage prijs! Alle info en inschrijvingsformulier nu op de website : www.kart-events.be ! Plaatsen zijn beperkt, snel inschrijven is dus de boodschap! Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 12 oktober 2014 Geplaatst: 12 oktober 2014 Een vraagje voor de regelmatige karters. Wat zijn de leuke circuits in regio Antwerpen? JPR in Sint Niklaas ben ik vertrouwd mee maar we zouden graag eens iets anders doen. Inkart in Puurs? Indoorkarting Antwerpen op de Noorderlaan? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.