dragonfly 14.973 Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 Is in elke karting hetzelfde. Ik kan alleen zeggen dat je zo niets bijleert en het verloren tijd is. Leren doe je door te rijden met mannen van jou niveau en hoger Je moet wedstrijden rijden, is in 2-takt niet anders hoor. Veel trainen en wedstrijdervaring op doen, daarvan leer je. Al de rest is nafte verspillen 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 @@Jokke_vlo : als je je kart wil verkopen best werk van maken, voor volgend jaar totaal nieuw model motor dus de oude gaan dan in overvloed verkocht worden Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 Je moet wedstrijden rijden, is in 2-takt niet anders hoor. Veel trainen en wedstrijdervaring op doen, daarvan leer je. Al de rest is nafte verspillen In de week is het daar goed te doen. Daar rijd ik regelmatig (boek tegenwoordig altijd 45 minuten aan een stuk) een half uur alleen rond. Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 Is in elke karting hetzelfde. Ik kan alleen zeggen dat je zo niets bijleert en het verloren tijd is. Leren doe je door te rijden met mannen van jou niveau en hoger Ik had anders vandaag wel de snelste voorrijder van de hele hoop Miljaar die gast kan sturen, en wat een techniek vooral. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 In de week is het daar goed te doen. Daar rijd ik regelmatig (boek tegenwoordig altijd 45 minuten aan een stuk) een half uur alleen rond. Maar daar leer je toch niets van? Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 Maar daar leer je toch niets van? Toch wel. Uithouding en regelmaat kan je perfect oefenen. Wat dingen proberen en de impact op je rondetijd zien gaat ook want elke ronde is "perfect" tenzij door je eigen schuld. Op techniek werken kan je dan ook (als je weet wat je moet doen). Vandaar dat ik ook runs doe van 45 minuten (in de week ook zonder te moeten stoppen na elke run). Lijnen pikken gaat niet, dat klopt. Maar karten is veel meer dan enkel het traject van die voor je volgen he, dat moet ik je waarschijnlijk niet vertellen. (de typische "hij had een betere kart want ik reed zijn lijnen en hij reed van me weg" verhalen van aan de toog ) Er zijn dingen die je enkel in een race kan en moet leren, zoals de impact van je fouten proberen beperken, zo weinig mogelijk tijd verliezen bij inhalen/dubbelen, met een koude kart tempo maken enzovoort, maar je moet toch een bepaald basistempo hebben om wat mee te kunnen strijden. Als het is om helemaal vanachter te rijden en degene voor je elke ronde 0.5 seconde of meer te zien pakken ga je ook niet veel opsteken van die snelleren he Je moet op Spa als je 2:50 rijdt ook niks proberen leren als iedereen die je voorbij komt 2:40 doet. 1 Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Dat houdt allemaal wel steek ja. Maar (en dat doe je) koersen is de beste leerschool 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Dat houdt allemaal wel steek ja. Maar (en dat doe je) koersen is de beste leerschool Klopt, zo zijn er ook een paar "concurrenten" die een snelle ronde kunnen rijden maar bevriezen als ze achter iemand rijden. En fuel heeft gelijk maar na dat trainen moet je idd wedstrijden rijden. Ik deed ook runs van 20-25 laps (bijna de enige) gewoon om aan de afstand te wennen en te zien hoe stabiel je tijden blijven na pakweg 15 laps. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 We zijn allemaal VEEL te veel gefocused op best laps. Dat is helemaal niet zo belangrijk. Wel voor de quali natuurlijk Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 6 december 2014 Auteur Geplaatst: 6 december 2014 We zijn allemaal VEEL te veel gefocused op best laps. Dat is helemaal niet zo belangrijk. Wel voor de quali natuurlijk Klopt. Beste tijd van Fille in die laatste heat minder dan 0.1 rapper, maar avg pakt 'ie wel 0.250 op me. Is substantieel. Da's 5 seconden op 20 ronden, begin er dan maar eens aan in een race om dat recht te zetten... Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Da's 5 seconden op 20 ronden, begin er dan maar eens aan in een race om dat recht te zetten... Ach, op de juiste plaats tegen het achterwiel en dat is zo geregeld [emoji5] Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 6 december 2014 Auteur Geplaatst: 6 december 2014 Ach, op de juiste plaats tegen het achterwiel en dat is zo geregeld [emoji5]Als je gedubbeld wordt dan Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Als je gedubbeld wordt dan Je moet zoiets anticiperen he [emoji5] Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Als ik in een race situatie iemand voor positie op het achterwiel raak en hem voorbij kan zal ik dat nooit doen net als de meeste karters die al eens competitie rijden..... Dat doe je eigenlijk niet opzettelijk rammen. Handje opsteken ter verontschuldiging en terug voorlaten .... Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Jokke, als die persoon vooruit in de muur steekt ga je niet wachten he [emoji5] Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 We zijn allemaal VEEL te veel gefocused op best laps. Dat is helemaal niet zo belangrijk. Wel voor de quali natuurlijk Nu zou ik het niet meer kunnen maar buiten kon ik toch rondjes op 0,2s rijden hoor. En das moeilijker dan het lijkt 1 Quote
Fille 798 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Nu zou ik het niet meer kunnen maar buiten kon ik toch rondjes op 0,2s rijden hoor. En das moeilijker dan het lijkt Da's goed gereden dan! Men snelste tijd die in afgelopen woensdag heb gereden in Herselt was dan nog wel toen ik iemand dubbelde... Soms heb ik echt het gevoel aan een mindere lap bezig te zijn en dan rij ik PB.. Consistente tijden rijden vind ik niet simpel, moet men eigen daar wat meer op toe spitsen. Maar afgelopen woensdag toen ik eigenlijk "treintje" vormde met @Lotuzz en @@Daann ging het me wel goed af om vrij consistent te rijden. Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 6 december 2014 Auteur Geplaatst: 6 december 2014 Je hebt daar een laptimer op het stuur maar omdat we in 't treintje zaten gebruikte ik de ruimte voor en achter als maatstaf en keek ik er amper op. Om alleen te gaan trainen is dat wel top zo'n ding. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Idd je moet proberen constant binnen de 0.2 tot 0.3 kunnen rijden Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Het karten moet een automatisme worden maar dat duurt even Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Ja maar ook constante concentratie. Je hersenen spelen een belangrijke rol 1 Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 7 december 2014 Geplaatst: 7 december 2014 Ne keer op Fuel zijn thuispiste gaan rijden en ja hij had een snellere tijd ..... Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 7 december 2014 Geplaatst: 7 december 2014 Ne keer op Fuel zijn thuispiste gaan rijden en ja hij had een snellere tijd ..... Gij moet echt geen 6+ kopen. Dit soort dingen posten terwijl je naar huis rijdt ga je dan niet meer kunnen doen Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 7 december 2014 Auteur Geplaatst: 7 december 2014 Ne keer op Fuel zijn thuispiste gaan rijden en ja hij had een snellere tijd .....Tja tegen de locals is 't niet simpel he... 2 Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 7 december 2014 Geplaatst: 7 december 2014 Idd hoe zit dat met Herselt ik moet daar nog eens rijden, is maanden geleden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.