Cash 140 Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Buiten nat, binnen droog maar dus natter wordend..... vanavond om 19.30 aanmelden voor de welcome race op FKI..... Ik geef niet op al zal er weer niemand (durven) opdagen Jullie weten echt niet wat je mist. Lekker schuiven, driften, glijden met de kartjes..... Ik zal wel weer achteraan hangen, maar ik ben er seffens (open race)! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 36 sec voor op de tweede op 35 min koers in het nat 1.3 sec per ronde gemiddeld sneller In de open start per loting op P11 en P10 geëindigd. Een domme fout (ik stak vast) anders was het P7. Cash is ook aan het verbeteren door met de opens mee te rijden. Mooie progressie man en dat met 10kg meer ....! Quote
Cash 140 Geplaatst: 18 december 2014 Geplaatst: 18 december 2014 Ja in het natte rijden is toch een kunst op zich.Je leert er wel veel van om mensen vanaf de zijlijn voorbij te zien komen.Vooral in die eerste race viel me op Jokke dat jij daar zo rustig zit, precies een zondagse cruise-rit aan het doen. Terwijl er daar anderen heel spectaculair, al schuivend en constant sturend voorbij komen, maar dus wel een pak trager. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 december 2014 Geplaatst: 18 december 2014 viel me op Jokke dat jij daar zo rustig zit, precies een zondagse cruise-rit aan het doen. Terwijl er daar anderen heel spectaculair, al schuivend en constant sturend voorbij komen, maar dus wel een pak trager. Klinkt als de gemiddelde circuitdag Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 december 2014 Geplaatst: 19 december 2014 Klinkt als de gemiddelde circuitdag Idd de hoeveelheid stuurcorrectie en onstabiliteit creatie is de norm en daarna: ja ik heb het maximum er uit gehaald waarna de passagier je zegt amaai gij kunt nogal a een stuur "draaien" Beiden hebben dan nog gelijk ook als je het zo bekijkt Quote
Andy 153 Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 Ik vroeg mij af of er iemand ervaring met de elektrisch aangedreven huurkarts heeft, en wat zijn de ervaringen? Ik weet dat je ze aan de Nürburgring kunt rijden, filmpje onderaan. Rimo E-karts : http://www.rimo-germany.com/elektro-karts.html Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 Ik heb enkel een paar verslagjes gelezen van de karting in Eeklo. Problemen: korte stints (12 minuten en dan is de batterij plat) en geen constant vermogen (vanaf 6 minuten begint de kart langzaam vermogen te verliezen). Voordelen: geen stank/vuiligheid/lawaai Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 Het zal nu ni de moment zijn zeker om af te zakken naar Herselt, tijdens de schoolvakantie? Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 21 december 2014 Auteur Geplaatst: 21 december 2014 Het zal nu ni de moment zijn zeker om af te zakken naar Herselt, tijdens de schoolvakantie? Ik laat me alleszins niet ompraten, eerste woensdag van januari rij ik pas weer Quote
Andy 153 Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 Ik heb enkel een paar verslagjes gelezen van de karting in Eeklo. Problemen: korte stints (12 minuten en dan is de batterij plat) en geen constant vermogen (vanaf 6 minuten begint de kart langzaam vermogen te verliezen). Voordelen: geen stank/vuiligheid/lawaai Vermogen verliezen is natuurlijk uit den boze halverwegen de stint . Hoe zit het op vlak van de kostprijs voor een stint? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 Hoe zit het op vlak van de kostprijs voor een stint? Nou eh, denk niet dat ze mij daar rap gaan zien. ARRIVE & DRIVE à € 12.00 p.p. - individuele briefing van 8 min. - wedstrijd van 8 min. - volgende heats op dezelfde dag à € 10.00 p.p. Stints van 8 minuten Quote
Andy 153 Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 Nou eh, denk niet dat ze mij daar rap gaan zien. ARRIVE & DRIVE à € 12.00 p.p. - individuele briefing van 8 min. - wedstrijd van 8 min. - volgende heats op dezelfde dag à € 10.00 p.p. Stints van 8 minuten 8min. is echt niet de moeite om te starten en nog duur ook Quote
Stevy Courteyn 30 Geplaatst: 22 december 2014 Geplaatst: 22 december 2014 We zijn gisteren met een groepje vrienden eens gaan ijskarten in Skidome in Rucphen. Het was ondertussen alweer een paar jaar geleden dat ik nog eens op ijs gekart had (van tijdens een van de AW meetings enkele jaren geleden). Al bij al snel terug de goede feeling te pakken en deftige rondetijden gereden. Na afloop kwam een van de baanposten bij ons en blijkbaar had ik in m'n eerste stint de 6e beste tijd van 2014 gereden De infrastructuur is er stukken beter als destijds in Wilrijk met een echt circuit en niet gewoon wat kegels op een ijspiste... De karts daarentegen moest je serieus wat geluk mee hebben, verschillen tot 2-3 seconden per kart zijn geen uitzondering. In de laatste stint dacht ik heel snel onderweg te zijn en was ik naar mijn gevoel super aan het rijden maar achteraf bleek dan dat ik 1,5 seconden trager was dan m'n snelste tijd uit de eerste heat waar ik naar mijn gevoel veel slechter reed Ook het feit dat het elektrische karts zijn was wel wat wennen, had ik nog nooit mee gereden. Maar al bij al een zeer leuk uitstapje, niet iets voor elke week te doen maar altijd wel eens lachen. Misschien een idee voor hier eens een meeting te doen? Qua prijs viel het ook mee omdat we in groep waren, voor €41 hebben we 4 keer kunnen rijden. Telkens een 12tal minuten schat ik. Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 22 december 2014 Auteur Geplaatst: 22 december 2014 We zijn gisteren met een groepje vrienden eens gaan ijskarten in Skidome in Rucphen. Het was ondertussen alweer een paar jaar geleden dat ik nog eens op ijs gekart had (van tijdens een van de AW meetings enkele jaren geleden). Al bij al snel terug de goede feeling te pakken en deftige rondetijden gereden. Na afloop kwam een van de baanposten bij ons en blijkbaar had ik in m'n eerste stint de 6e beste tijd van 2014 gereden De infrastructuur is er stukken beter als destijds in Wilrijk met een echt circuit en niet gewoon wat kegels op een ijspiste... De karts daarentegen moest je serieus wat geluk mee hebben, verschillen tot 2-3 seconden per kart zijn geen uitzondering. In de laatste stint dacht ik heel snel onderweg te zijn en was ik naar mijn gevoel super aan het rijden maar achteraf bleek dan dat ik 1,5 seconden trager was dan m'n snelste tijd uit de eerste heat waar ik naar mijn gevoel veel slechter reed Ook het feit dat het elektrische karts zijn was wel wat wennen, had ik nog nooit mee gereden. Maar al bij al een zeer leuk uitstapje, niet iets voor elke week te doen maar altijd wel eens lachen. Misschien een idee voor hier eens een meeting te doen? Qua prijs viel het ook mee omdat we in groep waren, voor €41 hebben we 4 keer kunnen rijden. Telkens een 12tal minuten schat ik. Tijdsverschillen komen ook omdat dat elektrisch is he. Maar ik zou daar nu niet meteen gaan voor de goeie tijden Quote
Stevy Courteyn 30 Geplaatst: 22 december 2014 Geplaatst: 22 december 2014 Tijdsverschillen komen ook omdat dat elektrisch is he. Maar ik zou daar nu niet meteen gaan voor de goeie tijden Ik normaal ook niet maar omdat ik in m'n eerste stint al die 6e tijd van 2014 gereden had wou ik natuurlijk nog wat klimmen in die rangschikking 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 22 december 2014 Geplaatst: 22 december 2014 Zou dat graag ook eens doen, maar stints van 12 minuten....... dat is echt kort he. Quote
Cash 140 Geplaatst: 22 december 2014 Geplaatst: 22 december 2014 12 min is toch standaard dacht ik, in de meeste kartings, voor 1 sessie. Maar dan kun je er wel 2-3 of meer na elkaar doen als je dat wil. Ik weet niet of dat in Rucphen mogelijk is, omwille van de electrische karts. Quote
Stevy Courteyn 30 Geplaatst: 22 december 2014 Geplaatst: 22 december 2014 Zou dat graag ook eens doen, maar stints van 12 minuten....... dat is echt kort he. Inderdaad maar is toch in de meeste indoorkartings rond de 12-13 minuten / stint? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 22 december 2014 Geplaatst: 22 december 2014 Klopt. Is overal eigenlijk zo. 15 minuten bruto tijd (met instappen en uitstappen) = 12-13 minuten rijden. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 31 december 2014 Geplaatst: 31 december 2014 Voila als je zo een koerske in FKI eens wil zien.... bij deze. Gisteren Welcome derde.... met twee toppers voor me (een Gold en Gil Mertens) Beide kemphanen droog aan de haak 70 kg, deze actueel 84kg. (de zin in de volgende koers Limbourg is laag met dat strafgewicht). Schitterend duel gehad met Gil tot aan de laatste drie ronden toen een te dubbelen kloot zo nodig de stoere moest uithangen. Maar het was fun met wisselende posities. Uiteindelijk derde gefinished. Daarna was het individuele race in de Open zonder qualify, dus kartje via loting. Kart 15 op 21 was geen kado, de winnaar van de Welcome had kartje 10.... Maar het ging goed, en op gewicht, jawel krijg je een andere race. Ben opgeschoven van P15 naar P7. De winnaar Welcome dus ook kunnen "pakken", dat zie je vanaf minuut 3.20 De Replay getest in 720 setting dus niet in hoogste kwaliteit, en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben hoe de camera omgaat met die schemer en de overgangen donker naar iets meer licht (nooit echt "klaar"). Past goed op helm, werkt simpel, en in 720 niet te veel GB, batterij ook probleemloos. Top product en niet extreem duur. Geen gekloot met behuizing (waterdicht tot 3meter zonder extra stuff). Geluid mooi zuiver (al heb ik hier gewerkt met de windruis filter, dat lijkt me niet nodig) Ik sta nu op P9 algemeen, Kris Cools met even veel gereden wedstrijden op P17, dat zegt iets over de concurrentie en de wisselende omstandigheden (circuit, droog - nat, verschil in karts...) Giovanni Baccellieri op P18. Beiden nog winnaar in de Race of Champions te Denemarken dit weekend (Cools op 100kg, Giovanni op 60kg) Maar dat is ook omdat het wat meezat, Kris had een klote kart, beide piloten zijn normaal beter hoor..... @@Lotuzzz allez hop ik verwacht u, geloof me: dikke fun in zo een omstandigheden ! 1 Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 31 december 2014 Auteur Geplaatst: 31 december 2014 @@Lotuzzz allez hop ik verwacht u, geloof me: dikke fun in zo een omstandigheden ! Had daarnet op facebook al gekeken Wat jij noemt 'zitten als een bloemzak', is dat wat nr 10 doet? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 31 december 2014 Geplaatst: 31 december 2014 Zeker niet ! Hij zit zoals de "echten" een stijl die me niet ligt, gestrekt naar achter. Hij zet zijn gewicht heel goed. Hij gaat voor de bocht drukken op de buitenkant, zoals het hoort. Bloemzak stijl is dat je je tijdens de bocht in je stoel gaat laten smijten/drukken op de buitenkant, Philippe die zet zijn gewicht schrap voor de bocht. Goede stijl.... 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 31 december 2014 Geplaatst: 31 december 2014 Wat kost die camera? Want GoPro 3/4 filmt volgens mij toch nog een stuk beter in zo'n omstandigheden Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 31 december 2014 Geplaatst: 31 december 2014 Ik heb GOPRO, met garantie slechter in zelfde kwaliteit (720) zal volgende keer gopro tonen.... tis daar donker he buiten... Quote
Cash 140 Geplaatst: 31 december 2014 Geplaatst: 31 december 2014 Idd, ik verschiet ervan dat de beelden zo goed zijn. Toen ik de camera vorige week op uw helm zag dacht ik, wat is dat voor iets, ik had twijfels over de kwaliteit. Ik ben zeker dat ik met mijn gopro (wel enkel de 1 en 2) geen betere beelden zal hebben. Zeker in dat donkere gedeelte buiten. En een extra plus is ook dat het toch wat gestroomlijnder is dan een gopro. Heb je daar ergens info over, waar te krijgen / prijs ongeveer? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.