Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag de eerste keer in Genk gaan rijden. 2 stints, kende het parcours totaal niet, zelfs geen filmpjes gekeken. Was heel leuk en 2de sessie een 1.12.933 gereden, niet geweldig maar was wel content.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Maandag na 21u zouden @ en ik eens naar JPR afzakken om nog te profiteren van de zomeractie. Zijn er mensen die interesse hebben om mee te gaan?

Geplaatst:

Kan er een slotje op dit topic tot na de AM-karting?

En ze gaan het parcours aanpassen daar blijkbaar, dus in onderhandeling om de eerste dag na de wijziging te gaan rijden...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Kan er een slotje op dit topic tot na de AM-karting?

En ze gaan het parcours aanpassen daar blijkbaar, dus in onderhandeling om de eerste dag na de wijziging te gaan rijden...

Beste @@Naish. Dit topic is openbaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zondag rijden Fille en ik samen de Oostend Grand Prix

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zondag rijden Fille en ik samen de Oostend Grand Prix

Is dat met zo'n billenkar op den dijk?

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Maandag na 21u zouden @ en ik eens naar JPR afzakken om nog te profiteren van de zomeractie. Zijn er mensen die interesse hebben om mee te gaan?

Twijf0l. Ga overdag al golfen op de Kempense.

Geplaatst:

Twijf0l. Ga overdag al golfen op de Kempense.

Gewoon komen, laatste dag dat het 2e keer aan halve prijs is. :)
Geplaatst:

Start om 9 of samenkomst om 9?

Aangezien C'Mon chauffeur is mag hij kiezen. Maakt weinig uit. Is normaal open tot 23u. Al heb ik wel geen reservatie gemaakt.Zal ik morgenochtend sowieso voor bellen.

Geplaatst:

Samenkomen om 21 zou mij het beste uitkomen, als dat ok is. :)

Geplaatst:

Ik kan spijtig genoeg niets met zekerheid zeggen aangezien ik zelf niet tot in Mol rijd. Ik hang dus ook wat af van degene die morgen rijdt. 

Geplaatst:

Ik kan spijtig genoeg niets met zekerheid zeggen aangezien ik zelf niet tot in Mol rijd. Ik hang dus ook wat af van degene die morgen rijdt. 

Ah, ik ga dan zien voor @ en mij. Zal ook luisteren of er nog plek is voor extra mensen. Ik hou het hier in de gaten en dan kan je eventueel nog aansluiten!

Geplaatst:

Top laat hier zeker een update achter dan kan ik het wat volgen :)

Geplaatst:

Voor de geïnteresseerden (@@Polygoon en @@Jokke_vlo), ik heb plek voor zeker 4 personen met stints om 21u30 en 22u15. Voor de moment is het enkel @ en ik die zeker gaan. Geen verplichting natuurlijk :D Normaal waren we met 3 maar die is er vantussen gevallen. Ook is er eventueel plek voor nog een extra persoon, maar dat kan ik niet 100% zeker zeggen. 

Geplaatst:

Ffkes tellen .... Nog 4 blazen op mijn handen van gisteren :):):)

Geplaatst:

Hier ook interesse...effe afwachten, want zit nog met ne klant... ls diene op tijd buiten is kom ik af...vandaar ok voor mij dat het wat later is qua stints.

@jokke: ge zijt nen harden toeker hé man!! ;)

Geplaatst:

Ffkes tellen .... Nog 4 blazen op mijn handen van gisteren :):) :)

Je ziet maar, geen verplichting zoals ik reeds zei :D Tis niet dat je veel tegenstand aan ons zou hebben ook :D

Hier ook interesse...effe afwachten, want zit nog met ne klant... ls diene op tijd buiten is kom ik af...vandaar ok voor mij dat het wat later is qua stints.

@jokke: ge zijt nen harden toeker hé man!! ;)

Zou handig zijn moest je dan hier iets laten weten ;) Altijd welkom :)

Geplaatst:

Deze avond ook van de partij bij JPR met een lid van het 'F1-Club racing' team. Het is al lang geleden, hopelijk bak ik er nog iets van  :mellow:

Geplaatst:

Ostend Grand Prix karting 2015

Dit weekend samen met @@Fille de Ostend Grand Prix karting gaan rijden.

Hoewel het ook 24u karting van Spa was en redelijk wat toppers ginder zaten, waren er op de deelnemerslijst heel wat namen die ik herkende uit de vorige streetrace te Sint Eloois, ook podium “mannen” met Bluestar (winnaar Sint Eloois) Ostend Grand Prix kart (nu onder de naam Grumix Racing kart), Red Attack, Xploziv, Electro Mertens etc…… met 22 teams in totaal waren we.

9Pro teams en 13 fun teams (altijd leuk om daartussen toch altijd een paar snelle “funs” terug te vinden, mannen die tussen de mazen van het net proberen te glippen).

Met mijn nieuwe teamgenoot en de vorige ervaringen hadden we als doel in de top 5 te raken.

Na de briefing (1uur Qualif, 4 uur race met minimum gewicht van 75kg voor de pro’s, 2 kartwissels en 3 “pitstops”) werd het tijd om, onder een stralende zon, plaats te nemen in onze “go-carts”.

Vooraleer over te gaan tot het koersverloop sta ik even stil bij Kart-Events. Naast leuk rijdende karts, heeft hij nu toch ook een zo eerlijk mogelijk wedstrijdconcept. Met 2 kartwissels op 4 uur race en 3 verplichte stops komen we tot wedstrijdformules die elke karter weet te appreciëren. Al mag voor mij het minimum gewicht gerust hoger liggen dan 75kg (ikzelf zit op 84). Chapeau en respect voor die mannen!

Over naar het wedstrijdverslag. Het lag nog vochtig en glad bij het volle uur qualif/training en ik nam de start. Voor mij reed Bluestar en tot mijn verbazing zag ik dat het tempo me wel ging liggen, bovendien twee plaatsen waar ik veel kon winnen op hen. Op dat moment dacht ik ook wel dat we een goed kartje hadden.

De piste ging opdrogen, verder pushen had nog geen zin dus gaf ik het stuur door aan Philip (Fille), zodat hij het circuit kon leren kennen. Op de 100 miles (Genk) was hij bovendien steeds sneller dan ik en met een gewicht van net boven de 75 zat hij ook bijna 10kg lichter. De bedoeling was dat hij bleef rijden tot het einde.

Bij het uitstappen zag ik dat we P2 lagen na Blue star dus, zo dacht ik, dat komt wel goed. Fille is echter een diesel op onbekend terrein en ik zag ons langzaam terugvallen en dan komt tactiek of noem het een gok, aan de orde. Fille moest starten zodat hij goed op tempo komt, lijnen kan pikken en zoals ik hem ken kan aanpikken bij de kopgroep, heb hem dan toch maar binnengeroepen om zelf nog een rondje of 5 qualif te rijden (waarbij ik gokte sneller te zijn) waarbij ik zag en voelde dat we toch vrij goed gingen. Leuk trouwens dat we even een treintje vormden met Siebert die ondertussen ook voor zijn fun team de qualif reed. Een stuurfout van mezelf deed me het contact verliezen. Dan maar snel binnengereden om Fille nog wat te laten rijden en te zorgen dat hij de start kon nemen.

Siebert had de pole tijd (los op kop met 0.4 voorsprong), ikzelf had op die paar rondjes P2 wat resulteerde in de pole start (aangezien de Pro teams eerst starten).

Na de start verloor Fille als snel zijn P1 maar zoals verwacht pikte hij knap aan om na 25 minuten race terug de kop te nemen. Onze diesel was gelanceerd en voor onze eerste wissel lagen we 10 sec voor.

Bij het buitenrijden was dat dus een 3 sec achter. Ik vond echter direct tempo en begon ook direct in te lopen.

Ondertussen kwam echter de eerste kartwissel en dan duurt het even eer je weer je plaats kent. Wederom lagen we toen achter Grimic en voor Bluestar.

Ik dacht dat we een goed kartje hadden in onze eerste stint, maar verdorie dit voelde beter aan, wat ook bleek tijdens stint 2. Ik kon heel snel P1 nemen en scoorde ondertussen met 1.07.1 ook de snelste ronde van de race. Daarbij even melden dat het circuit ondertussen toch wel wat verbouwd (door wat tikken op de juiste plaatsen) was en dus ook sneller te rijden viel.

Kartje na 1u15 rijden binnengebracht met 35 sec voorsprong op Grimic en 1 lap op Blue star. Fille heeft dat daarna verder uitgediept naar 48 sec.

De volgende kart was echter een pak minder en draaide een dikke seconde trager, nu kwam het erop aan alles uit die kart te halen wat er in zat. Op 50 min van het einde terug de kart in gesprongen en de rijstijl aangepast aan deze kart, waarbij we nog konden uitlopen op Grimic en ik hem zelfs nog dubbelde. Ook Bluestar ging trouwens over Grimic, maar kon niet inlopen op ons.

Uiteindelijk gefinished met 53.5 sec voor op Bluestar en met de fastest lap van de race.

Minder concurrentie als anders, wat geluk met de karts en de juiste motivatie zorgde voor deze, voor ons en mij, zeer leuke uitslag en ervaring. Ook een straffe prestatie van mijn ploeggenoot Fille, ik wist dat hij het kon na de vele duels die we al gereden hebben, maar bij zijn eerste streetrace heeft hij dat fantastisch gedaan !

3aa6422fc8b2b5fa66da3ea3b9a7dca4.jpg

bdf9bf424ae363af4594cc21576310d8.jpg

Dit onguur figuur kwam de prijsuitreiking "verzorgen"

1f9bb4efe1a32948747d6a78e86477dd.jpg

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid