Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Diene met zijn blauw t shirt met afgesneden mouwkes. Wawasmedadde!!! Die stak om de haverklap in de kant, en rondstaan, enz

Geplaatst:

Ik vond de fairplay, ook van die mannen nog best ok. Ok die blauwe stond altijd wel ergens geparkeerd, maar dat maakte het ook makkelijk. Er was er eentje (gele t shirt) die niet keek naar vlaggen, heb die gewoon even afgesproken en daarna was die meer dan fair ! Ook de vlaggenmannen deden hun ding. 

Het is zelden dat je met 16 karts op de piste nog zo clean kan rijden, vind ik. Heb al andere stoten meegemaakt. 

Geplaatst:

Ik vond de fairplay, ook van die mannen nog best ok. Ok die blauwe stond altijd wel ergens geparkeerd, maar dat maakte het ook makkelijk. Er was er eentje (gele t shirt) die niet keek naar vlaggen, heb die gewoon even afgesproken en daarna was die meer dan fair ! Ook de vlaggenmannen deden hun ding. 

Het is zelden dat je met 16 karts op de piste nog zo clean kan rijden, vind ik. Heb al andere stoten meegemaakt. 

Ik heb 2 keer een 'aanvaring' gehad met die met zijn groene Rossi helm en oranje broek. Een keer een PIT manoeuvre waardoor ik de kant in vlieg en een tweede keer gewoon achterop mij inrijden in een remzone. Achja, jammer genoeg stond mijn GoPro weer totaal verkeerd waardoor er weinig te zien is dus heb er geen deftig beeldmateriaal van :D

Geplaatst:

Viel inderdaad goe mee voor met 16, dat zie je aan de tijden. Er zat er geen ene tussen die ja elke 3 rondjes dubbelt. Mag gezegd, want daar heb je veel meer last mee

Geplaatst:

Dit vond ik niet zo proper, maar ja het hoort er bij zeker. Heb mij toch goed geamuseerd. Al heb ik op dat moment ook wel serieus hard gevloekt :D

Slecht beeld wel :P

Geplaatst:

Diene met zijn blauw t shirt met afgesneden mouwkes. Wawasmedadde!!! Die stak om de haverklap in de kant, en rondstaan, enz

Daar heb ik een tijdje achter gezeten in stint 15, echt heel kort en die wou me niet laten passeren (mss ook omdat ie het gewoon niet door had). Toen ik er dan eindelijk voorbij geraakt was heb ik 'm wel niet meer gezien ^_^

Geplaatst:

't Is eigenlijk toch echt wreed leute, karten. Zou gemakkelijk nog eens kunnen teruggaan.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb geen enkele keer echt last gehad van iemand. Zelf ook elke keer geprobeerd om aan te geven waar ze me moesten voorbijgaan als ik ze in de weg reed.

Bij @ ook 1 keer gedaan maar die strijd bleek uiteindelijk toch vrij goed op te gaan. Hij won afstand op me in op de trage stukken maar ik reed weer weg op de lange stukken. Was een leuk duel :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Doet me er plots aan denken dat ik in stint 15 @@Mich ergens liet passeren, maar dan toch nog wat hinderde met een kort contact. Scuzi daarvoor, zeker niet intentional ^_^

Geplaatst:

Jammer dat ik dit te laat gezien heb :( 

Geplaatst:

Op een bepaald moment lijkt het alsof die mij door wil laten (volledig naast de lijn) maar smijt dan de deur toe als ik er naast zit. Lekker even de lucht in door de afscherming, na de stint kwam hij stoefen met zijn verdedigingstechniek :fp:

Maar al bij al voor zoveel man was het echt wel goed te doen.

Geplaatst:

Dit vond ik niet zo proper, maar ja het hoort er bij zeker. Heb mij toch goed geamuseerd. Al heb ik op dat moment ook wel serieus hard gevloekt :D

Dat is wat mij betreft iemand met weinig geduld en te weinig respect naar beginners.

Als je achteraan een duw krijgt, daar is soms weinig aan te doen. 

Vorige week heb ik zelf ook 2x achterop gebotst in dat stuk na de Start/Finish. Iemand die remde voor de eerste knik naar links, en ik kwam daar volgas door. No way dat ik nog op tijd kon remmen, het verschil in snelheid is daar dan gewoon te groot. Met wat geluk kun je er gewoon langs "schieten" maar ik knalde er dus op. 2e keer idem bij iemand van ons groepje maar dat was eigenlijk maar een klein tikje.

Ik denk dat de mannen die hier regelmatig een race rijden gewoon veel meer gewend zijn qua tikken uitdelen maar als beginner die er ook voluit voor gaat is dat soms irritant om letterlijk te voelen dat je in de weg rijdt. Zelf doe ik er altijd alles aan om niet te botsen. 

Vele jaren terug ben ik in Aalst eens op gelijkaardige wijze opzij gedrumd aan een remzone waardoor ik vol de banden in ging. Geen erg normaal, maar op die plaats hadden ze een stalen staaf in de banden, in de vloer gezet omdat de rijders het parcours altijd wijzigden. Met 1 wiel knal op die staaf natuurlijk. 'k vloog bijna over mijn stuur. Die enkel voel ik nu soms nog...

Geplaatst:

IEr was er eentje (gele t shirt) die niet keek naar vlaggen, heb die gewoon even afgesproken en daarna was die meer dan fair ! 

Doe je dat nadien? Of terwijl je nog in de kart zit? (Denk niet dat ik veel indruk zou maken maar jij hebt misschien je lengte en een luide stem mee?)

Geplaatst:

Doe je dat nadien? Of terwijl je nog in de kart zit? (Denk niet dat ik veel indruk zou maken maar jij hebt misschien je lengte en een luide stem mee?)

Lengte helpt, maar leiderschap zit hem niet in lengte :) Eerder in houding, mimiek en juiste woordkeuze

Geplaatst:

Maat van mij heeft daar in Aalst (Moorsel, was het daar datje bedoelde?) ne voet gebroken met indoorkarten. Het is 20j geleden waarvan ik spreek maar toch. Je kan je ferm bezeren!!

Geplaatst:

Doet me er plots aan denken dat ik in stint 15 @@Mich ergens liet passeren, maar dan toch nog wat hinderde met een kort contact. Scuzi daarvoor, zeker niet intentional ^_^

En tegen mij zeg je "ik heb de Mich eens goed gepakt" ! Tssss

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Kon er jammer genoeg niet bijzijn maar de bespreking lezen is ook leuk :)

Geplaatst:

Dat is wat mij betreft iemand met weinig geduld en te weinig respect naar beginners.

Als je achteraan een duw krijgt, daar is soms weinig aan te doen. 

Vorige week heb ik zelf ook 2x achterop gebotst in dat stuk na de Start/Finish. Iemand die remde voor de eerste knik naar links, en ik kwam daar volgas door. No way dat ik nog op tijd kon remmen, het verschil in snelheid is daar dan gewoon te groot. Met wat geluk kun je er gewoon langs "schieten" maar ik knalde er dus op. 2e keer idem bij iemand van ons groepje maar dat was eigenlijk maar een klein tikje.

Ik denk dat de mannen die hier regelmatig een race rijden gewoon veel meer gewend zijn qua tikken uitdelen maar als beginner die er ook voluit voor gaat is dat soms irritant om letterlijk te voelen dat je in de weg rijdt. Zelf doe ik er altijd alles aan om niet te botsen. 

Vele jaren terug ben ik in Aalst eens op gelijkaardige wijze opzij gedrumd aan een remzone waardoor ik vol de banden in ging. Geen erg normaal, maar op die plaats hadden ze een stalen staaf in de banden, in de vloer gezet omdat de rijders het parcours altijd wijzigden. Met 1 wiel knal op die staaf natuurlijk. 'k vloog bijna over mijn stuur. Die enkel voel ik nu soms nog...

Filmpje geeft een verkeerd beeld, ik was die net ervoor al voorbij gegaan. Ik was de 'snellere'. Ik denk zelfs dat het @@vince522 is die naast mij rijdt daar? Dat ging fair maar die andere duwt er mij gewoon af.

Morgen Herselt? :D

Dju, ik heb al plannen :(

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Maar nee gewoon vriendelijk (en dikwijls is het ook zo) "je had me niet gezien zeker" meestal wordt dat bevestigd (ook als het wel het geval is) en daarna "let er in het vervolg wat op"

Voorbijsteken of laten zien dat je er bent daar kan je een hele lange post over schrijven en discussiëren.... Een laptime rijden is 1, voorbijsteken en uw weg vinden in een peloton is meer dan 2 :)

De techniek om voor bij te steken en voorbijgestoken te worden duurt even en vraagt ervaring of begrip.

En dan hen je de trage of beginnelingen daar zijn ook wat truukjes voor.

Als ze de vlag niet zien of negeren dan begin ik met tikjes geven (zoals die jongen met zijn race pak) na 3 bochten worden die tikjes tikken en doen we een race inhaal beweging.

Wordt het lastig dan ga je gewoon duwen ipv tikken en duw je hem zachtjes de kant in door uw kart zo te zetten dat als hij blijft tegensturen de kant in glijdt.

Als je kwaad wordt na lang blokkeren tja dan geef je op de juiste moment een tik he dan gaan die mooi rechtdoor.

Geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=k2Uf_Iw1W3g

Dat is een race zwarte vlag. Gepakt op de achterwielen altijd fout van diegene die achter komt. Zeer unfair

Geplaatst:

Filmpje geeft een verkeerd beeld, ik was die net ervoor al voorbij gegaan. Ik was de 'snellere'. Ik denk zelfs dat het @@vince522 is die naast mij rijdt daar? Dat ging fair maar die andere duwt er mij gewoon af.

Nope, ben ik niet,  ik had een donkere jeans aan.

De eerste stint die we samen deden heb ik je voorgelaten na een ronde of 2.

Geplaatst:

En tegen mij zeg je "ik heb de Mich eens goed gepakt" ! Tssss

Allé Jokke, sshhhhttt :ninja: 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid