Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben nog eens gaan karten in Sint Niklaas. Ik merk wel dat ik meer finesse heb dan vroeger maar de snelste was kort voordien toch een seconde rapper. Ben niet echt content van hoe ik rem en instuur. Ik ben tamelijk zeker dat ik wat meer naar voor moet zitten om minder onderstuur te hebben.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 13/7/2020 om 12:27, Kartfreak zei:

Zaterdag gaan rijden met een duo-kart in Bilzen. Ik was een tijd geleden ginds en toen zag ik die karts staan. Ik kwam op 't idee door een testrit met een Tesla Model 3. Mijn jongste dochter was zo onder de indruk van die acceleratie dat ik dacht dat ze karten ook leuk ging vinden. Ze is 6 trouwens.

In 't begin ben ik te gretig vertrokken, waardoor ik van haar feedback kreeg om 't rustiger aan te doen. Een paar rondjes gas teruggenomen en erna volluit kunnen gaan. Qua rijden is het wel een vrij groot verschil met een gewone kart. Positie in de kart is helemaal anders. En het gewicht speelt ook een rol natuurlijk. Maar ze was super-enthousiast en wil nog eens terug. Woensdag ga ik met mijn zoon van 8.

image.png.2d910f11b601ec2d4f11f1a46b705995.png

IMG_6584.jpg

17 jaar terug op het Mika Salo circuit. :)

BC003820-A919-4960-8C91-97CB2DD8040F.jpeg

Geplaatst:
4 hours ago, The Swede said:

Wie is dat naast u?

Een klasgenoot van uw huidige vriendin?

• Grappig 2
Geplaatst:
4 uren geleden, The Swede zei:

Zelfde foto, exact 10 jaar later.

66451C5A-0A30-43C6-B51E-76753894F623.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • 8 maanden later...
Geplaatst:

Gisteren voor de eerste keer bij JM Karting in Luik geweest. Uitnodiging van een leverancier, LKQ. 8min opwarming, 12min kwalificatie en daarna 12 min race. Dat alles in 3 groepen. In groep 2 beland voor de race en daar van plaats 4 naar 1 gereden. Groep 1 was wat te hoog gegrepen. Waren gasten van Convents racing ginds met 7 man. Eigen helm, eigen overal met naam op, raceschoentjes. Mijn rondetijden waren 2,5s trager dan hun... Mijn beste lap was 48.906. Leuke avond, maar redelijk intensief. Was al 2j geleden dat ik nog gereden had. Leuk circuit ook!

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Vandaag voor het eerst met Vince gaan karten in Genk (fun circuit), moet ik nog doen, wel nog wat werk aan zijn racelijnen maar voor de rest heeft hij goed gereden, +-36 sec rond voor zijn eerste keer.

Mijn tijd, ook wel tevreden (lijst van de beste van de week):

20240411_164805.thumb.jpg.ea00f83ee5a086ed4e188c8341ae8d72.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Krikkie zei:

Vandaag voor het eerst met Vince gaan karten in Genk (fun circuit), moet ik nog doen, wel nog wat werk aan zijn racelijnen maar voor de rest heeft hij goed gereden, +-36 sec rond voor zijn eerste keer.

Mijn tijd, ook wel tevreden (lijst van de beste van de week):

Ik ben vorige week gaan rijden, met de zoon en zijn vriendin en de twee dochters in Genk. Onze oudste dochter, de grootste "rijden"-liefhebber van de drie, had nog nooit in een kart gezeten (foutje in de opvoeding, ik weet het). Eerste plaats! :D

We kwamen toe, en het begon te regenen. Gaan we wachten of niet ... toch maar beslist te rijden, regenpak aan en het circuit voor ons alleen, niks ergs.

We hadden twee dingen afgesproken: de eerste die ronddraait, geeft een rondje nadien. En we gaan niet noodzakelijk voor de beste tijd, maar voor de fun van het driften.

Wat onzeker begonnen want wist niet goed hoe "rijdbaar" het circuit ging zijn. Maar miljaar, dat was retevet. De eerste ronde: zoon vertrekt, ik als tweede. Ik zie het zo gebeuren: volle geweld de bocht in en hoppa, we wisten al wie ging trakteren! Doseren is nogal moeilijk soms, voor hem

Ik wachtte even tot hij terug reed en dan even wat duelletjes gedaan. Maar een paar bochten verder bezweek hij onder de achtervolgingsdruk, hehe, ik wist het dat het ging gebeuren. Nieuwe pirouette. En dan kwam ik aan zijn vriendin die relatief traag reed. Geen duel aan, gewoon voorbij. Met de jongste dochter nog klein duelletje, maar was rap voorbij. En dan een heel eind alleen gereden (wat wou zeggen dat iedereen zijn draai gevonden had). Vanaf dan ben ik beginnen driften. Geweldig de max, in de volle regen. Plassen als je even buiten de rijlijn iemand inhaalt, een volledige douche dus, maar voor de rest niks dan fun.

Oudste dochter dus eerste plaats, dan de zoon (die blijven strijden is voor de snelste tijd, en ondanks zijn pirouettes bij de vleet alsnog zeer goed gereden), dan ik (uiteraard met driften kan je geen race winnen), dan de jongste dochter en dan de vriendin van de zoon.

Voor herhaling vatbaar, en vooral, voor al mijn jonge bestuurders niet mis om hen eens te leren wat rijden in het nat/glad is. Al heeft er geen enen zoals ik gereden (moedwillig in drift), ze hebben toch allemaal moeten doseren, bijsturen, enz.

In action:

driftkikker.jpg.67bcf6fc260e3cb2e79b75695e31c66c.jpg

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:
Zojuist, Bompa zei:

Ik ben vorige week gaan rijden, met de zoon en zijn vriendin en de twee dochters in Genk. Onze oudste dochter, de grootste "rijden"-liefhebber van de drie, had nog nooit in een kart gezeten (foutje in de opvoeding, ik weet het). Eerste plaats! :D

We kwamen toe, en het begon te regenen. Gaan we wachten of niet ... toch maar beslist te rijden, regenpak aan en het circuit voor ons alleen, niks ergs.

We hadden twee dingen afgesproken: de eerste die ronddraait, geeft een rondje nadien. En we gaan niet noodzakelijk voor de beste tijd, maar voor de fun van het driften.

Wat onzeker begonnen want wist niet goed hoe "rijdbaar" het circuit ging zijn. Maar miljaar, dat was retevet. De eerste ronde: zoon vertrekt, ik als tweede. Ik zie het zo gebeuren: volle geweld de bocht in en hoppa, we wisten al wie ging trakteren! Doseren is nogal moeilijk soms, voor hem

Ik wachtte even tot hij terug reed en dan even wat duelletjes gedaan. Maar een paar bochten verder bezweek hij onder de achtervolgingsdruk, hehe, ik wist het dat het ging gebeuren. Nieuwe pirouette. En dan kwam ik aan zijn vriendin die relatief traag reed. Geen duel aan, gewoon voorbij. Met de jongste dochter nog klein duelletje, maar was rap voorbij. En dan een heel eind alleen gereden (wat wou zeggen dat iedereen zijn draai gevonden had). Vanaf dan ben ik beginnen driften. Geweldig de max, in de volle regen. Plassen als je even buiten de rijlijn iemand inhaalt, een volledige douche dus, maar voor de rest niks dan fun.

Oudste dochter dus eerste plaats, dan de zoon (die blijven strijden is voor de snelste tijd, en ondanks zijn pirouettes bij de vleet alsnog zeer goed gereden), dan ik (uiteraard met driften kan je geen race winnen), dan de jongste dochter en dan de vriendin van de zoon.

Voor herhaling vatbaar, en vooral, voor al mijn jonge bestuurders niet mis om hen eens te leren wat rijden in het nat/glad is. Al heeft er geen enen zoals ik gereden (moedwillig in drift), ze hebben toch allemaal moeten doseren, bijsturen, enz.

In action:

driftkikker.jpg.67bcf6fc260e3cb2e79b75695e31c66c.jpg

Was vandaag ook kantje boortje, had toch liever geen regen voor zijn eerste keer.

• Grappig 1
Geplaatst:

Is wel eens leuk in de regen, maar op de grote piste met 50 is dat frustrerend. Daar word je constant geramd. Zelfs zonder regen heb je dat al regelmatig.

Geplaatst:
16 minuten geleden, Redfive zei:

boortje?

Boordje uiteraard, Autocorrect zijn/haar fout :D

• Grappig 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Is wel eens leuk in de regen, maar op de grote piste met 50 is dat frustrerend. Daar word je constant geramd. Zelfs zonder regen heb je dat al regelmatig.

Kan ik me inbeelden, doordat we maar met ons 5 waren en elkaar kenden, was dat geen probleem.

Geplaatst:
23 minuten geleden, Bompa zei:

Kan ik me inbeelden, doordat we maar met ons 5 waren en elkaar kenden, was dat geen probleem.

Met mijn vaste kameraden is dat ook. Maar heb daar mijn schouder kapot gereden, ale, die is daar kapot gereden. Iemand los in mijn flank geknald aan die linkse haarspeld en mijn stuur sloeg weg.

• Verdrietig 1
Geplaatst:
1 uur terug, Bompa zei:

Wij reden de tweede keer met ons twee, ideaal! Al wou Vince niet echt uit de weg gaan en blauwe vlaggen kennen ze blijkbaar niet in Genk.

Geplaatst:

Onze jongens (bijna 7) willen ook eens gaan karten. Ze hebben totaal geen ervaring. Hoe pak ik dit het beste aan? Liefst ergens in een ruime straal rond Vlaams-Brabant.

Geplaatst:
2 minuten geleden, thiva zei:

Onze jongens (bijna 7) willen ook eens gaan karten. Ze hebben totaal geen ervaring. Hoe pak ik dit het beste aan? Liefst ergens in een ruime straal rond Vlaams-Brabant.

Beste om met kids te gaan is FKI in Machelen op zondag ochtend. Ze hebben daar 2 a 3 groepen van beginners tot gevorderden. De moeite om dat es te proberen

inschrijven via de site van FKI

Geplaatst:

Supertof Bompa! Ben ook al met opzet met m'n zoon gaan regenrijden, soms draaien ze de moteurkes dan wel dicht (op afstand, maar op mijn vraag hadden ze die van Floris en mezelf toch terug vol gezet)

Aan boord bij hem:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Monterey Jack zei:

'k Heb ook al 100 Miles in de stromende regen gereden waar het echt wel goed ging en ik geen tikken heb gehad

Geplaatst:
7 minuten geleden, Mich zei:

Beste om met kids te gaan is FKI in Machelen op zondag ochtend. Ze hebben daar 2 a 3 groepen van beginners tot gevorderden. De moeite om dat es te proberen

inschrijven via de site van FKI

Goed om te weten. Ik ben daar vorig jaar nog eens gaan karten met collega’s. Sommige karts waren redelijk brak, maar we hebben ons goed geamuseerd.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

'k Heb ook al 100 Miles in de stromende regen gereden waar het echt wel goed ging en ik geen tikken heb gehad

100 miles is wel ander niveau dan de superdays of kart after work. Die superdays is de grootste miserie, dan zit het vol met petjesvolk en vaak Nederlandse 'figuren' ook. De woensdagen vallen vaak beter mee.

Dit jaar ook een aantal uren in omgekeerde richting, lijkt me wel leuk. Zal jammer genoeg niet voor mij zijn. Hopelijk in mei toch 1 of 2 dagen daar. En dan hopelijk op het einde van het seizoen ook.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Lotuzzz zei:

Supertof Bompa! Ben ook al met opzet met m'n zoon gaan regenrijden, soms draaien ze de moteurkes dan wel dicht (op afstand, maar op mijn vraag hadden ze die van Floris en mezelf toch terug vol gezet)

Aan boord bij hem:

In het eerste filmpje diegenen die daar een heel eind voor hem rijdt, het had ik kunnen zijn :D

In het begin was het precies ook voor hem wat wennen, na de eerste 2 a 3 ronden is hij ook duidelijk beter en leuker gaan rijden. Logisch, want is echt wel glad. Helemaal uitgekeken, en ook nu een smile!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 uren geleden, thiva zei:

Wij zijn op paasmaandag bij Burney's in Mechelen wat familiesessies gaan rijden met eKarts. Is heel goed meegevallen voor hun eerste keer, organisatie en materiaal was zeer netjes. Bij de familiesessies waren ook niet te veel mensen op het circuit.

Mijn jongste van 9 moest met "kinder" instelling vertrekken maar na 2 rondjes hebben ze die op hetzelfde vermogen van de rest gezet. Bij de derde sessie reden onze kinderen dezelfde tijden als de volwassenen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
10 uren geleden, Bompa zei:

In het eerste filmpje diegenen die daar een heel eind voor hem rijdt, het had ik kunnen zijn :D

In het begin was het precies ook voor hem wat wennen, na de eerste 2 a 3 ronden is hij ook duidelijk beter en leuker gaan rijden. Logisch, want is echt wel glad. Helemaal uitgekeken, en ook nu een smile!

Ik ben withelm, denk dat ik ook wel ergens in de weg kom rijden

• Grappig 1
Geplaatst:

Gisteren voor de eerste keer in een aantal jaar nog eens gaan karten. Yeti Eeklo, met 3 kerels die dat vaker doen. Toch 2e beste tijd gezet van hun vier :D 

Na drie heats van 8min toch een bocht of twee die ik nog niet goed meester was. Raar systeem ook met die 'boost' knop die je 5sec per lap kan indrukken. 

Geplaatst:

Ik heb dit jaar al een 100-miles gereden en ook een 6u race. Het niveau is momenteel alleszins aanzienlijk hoog .... Zeker nu er 100-miles races zijn die meetellen voor het SWS (Sodi World Series) kampioenschap. 26/4 is de volgende 100 miles dat ik ga meerijden.
Vorige keer was het tijdens de kwalificatie nog nat op een aantal plaatsen en daar had ik het toch moeilijk mee. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid