Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@@The Swede Euh, ik verwees al naar een serieuze impact naar beneden he. Eerder was sprake van 227 gram, wat een kleine 11000 VAA betekent. Als er maar 190ish CO2 uitstoot is, zakt de VAA substantieel. Daarbij, ipv 50% van 7500 (die 350pm) te betalen privé, betaal ik wel 34% vennootschapsbelasting op dat bedrag na een rekening courant shuffle. Batje!

34% van 7500? Dan kom je er nog beter aan uit !

Geplaatst:

Seg, mennekes, 't is een M3, geen Lada, hé !

Als ge het u niet kunt betalen, probeer dan niet hoger te schijten dan uw gat is.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Eh?? En als je het netto betaalt is het "gratis" ofzo?

Als je 100 euro bruto VAA moet kan je 2 dingen doen:

je telt 100 euro fictief bruto bij je loon --> je betaalt op die 100 euro belastingen /  soc. bijdragen = kost je dan 55 euro netto ofzo (of je geeft jezelf een bruto loonsverhoging van 100 euro om het resultaat in je netto privé portemonnee op 0 te hebben)

Je kan ook 100 euro van je NETTO geld aan je vennootschap betalen. Maar om dat laatste te doen moet je die 100 euro netto wel hebben, en die kost aan je vennootschap 250 euro bruto.

Dus

geval 1:

je keert je 100 euro bruto meer uit en daarvan wordt alles gebruikt om je VAA te dokken. Kost aan je vennootschap: 100 euro

geval 2:

Je keert je 250 euro bruto uit, dat wordt 100 euro netto privé en die geef je terug af aan je vennootschap. Kost aan je vennootschap: 150 euro

Nu mag @@ICM mij eens uitleggen waarom dat laatste interessanter is.

You rang, m'lord?

Ik schreef het antwoord enkele posts terug. Ik hou meer geld ter beschikking.

Er van uit gaande dat al je geld is vergaard door winst in een vennootschap, heb je gelijk. 100 VAA.

1. loon uitkeren om privé VAA belasting te betalen

125 euro winst wordt een 100 na uitkeren.

Die 100 wordt in je PB belast, zodat je nog 50 overhoudt. Die 50 gebruik je om de 50% PB op de VAA te betalen.

Je betaalt 25 uit je vennootschap en 50 uit je privé voor deze oplossing. (+- som 75)

2. loon uitkeren om VAA op te heffen

250 euro winst een 200 na uitkeren. 

Die 200 wordt in je PB belast, zodat je nog 100 overhoudt. Die 100 geef je terug aan de venn, die er nog 66 aan overhoudt.

Je betaalt 50 uit je vennootschap, en betaalt 100 uit je privé voor deze oplossing.

Je krijgt 66 terug in je vennootschap, dus je krijgt 16 in je vennootschap en betaalt 100 privé. (+- som 84)

Je betaalt dus méér, en waarvan dan nog eens meer privé.

Echter, je gaat er van uit dat het geld als loon moet verdiend worden. Stel dat je een R/C passief hebt van bvb verkoop van eigen aandelen, winst op handel in aandelen, verkoop van privé-vastgoed, schenkingen, de lotto ;) , dan vervalt het loon-verhaal.

Dan kom je in de situatie waar het interessanter is 34% venn-belasting te betalen op het stuk wat je terugpompt, dan 50% te betalen op je aangifte VAA.

Niet alleen hou je meer geld over (hoewel het wel van privé naar venn gaat, en dat retourneren opnieuw zal kosten), je betaalt ook liever belastingen met je venn dan met privé geld, maar als je in een branche zit die over investeringen gaat, dan brengt die 16% verschil dan nog eens x keer op.

Daarom is die laatste voor mij interessanter. Alle situaties zijn trouwens anders. Voor iedereen geldt mogelijks een andere beste oplossing.

Geplaatst:

Het enige wat je kan doen in het laatste geval is dat netto betalen via rekening courant zaakvoerder. Maar dat is uiteindelijk ook uitstel van executie want als je daar schulden opbouwt naar je vennootschap toe moet je op die schuld ook nog eens een VAA betalen van 8.5% op jaarbasis.

Dat klopt volledig, en wordt dikwijls vergeten. En dat lage tarief van 8,5% is zelfs enkel maar geldig als je binnen de 3 jaar die schuld aflost. Zoniet, dan wordt het zelfs ruim 10%.

Geplaatst:

34% van 7500? Dan kom je er nog beter aan uit !

Euh, ja!

Begrijp je nu nog niet wat ik schreef?

Seg, mennekes, 't is een M3, geen Lada, hé !

Als ge het u niet kunt betalen, probeer dan niet hoger te schijten dan uw gat is.

Je leest posts vanuit een idée fixe.

Of je het nu kan betalen of niet, iedereen wil liever minder belastingen of VAA (BIK) betalen. Een lage CO2 uitstoot is dus altijd een plus.

Geplaatst:

You rang, m'lord?

Ik schreef het antwoord enkele posts terug. Ik hou meer geld ter beschikking.

Er van uit gaande dat al je geld is vergaard door winst in een vennootschap, heb je gelijk. 100 VAA.

1. loon uitkeren om privé VAA belasting te betalen

125 euro winst wordt een 100 na uitkeren.

Die 100 wordt in je PB belast, zodat je nog 50 overhoudt. Die 50 gebruik je om de 50% PB op de VAA te betalen.

Je betaalt 25 uit je vennootschap en 50 uit je privé voor deze oplossing. (+- som 75)

2. loon uitkeren om VAA op te heffen

250 euro winst een 200 na uitkeren. 

Die 200 wordt in je PB belast, zodat je nog 100 overhoudt. Die 100 geef je terug aan de venn, die er nog 66 aan overhoudt.

Je betaalt 50 uit je vennootschap, en betaalt 100 uit je privé voor deze oplossing.

Je krijgt 66 terug in je vennootschap, dus je krijgt 16 in je vennootschap en betaalt 100 privé. (+- som 84)

Je betaalt dus méér, en waarvan dan nog eens meer privé.

Echter, je gaat er van uit dat het geld als loon moet verdiend worden. Stel dat je een R/C passief hebt van bvb verkoop van eigen aandelen, winst op handel in aandelen, verkoop van privé-vastgoed, schenkingen, de lotto ;) , dan vervalt het loon-verhaal.

Dan kom je in de situatie waar het interessanter is 34% venn-belasting te betalen op het stuk wat je terugpompt, dan 50% te betalen op je aangifte VAA.

Niet alleen hou je meer geld over (hoewel het wel van privé naar venn gaat, en dat retourneren opnieuw zal kosten), je betaalt ook liever belastingen met je venn dan met privé geld, maar als je in een branche zit die over investeringen gaat, dan brengt die 16% verschil dan nog eens x keer op.

Daarom is die laatste voor mij interessanter. Alle situaties zijn trouwens anders. Voor iedereen geldt mogelijks een andere beste oplossing.

Ik ga verder in een ander topic, dit gaat te ver hier ;)

Geplaatst:

Euh, ja!

Begrijp je nu nog niet wat ik schreef?

Je leest posts vanuit een idée fixe.

Of je het nu kan betalen of niet, iedereen wil liever minder belastingen of VAA (BIK) betalen. Een lage CO2 uitstoot is dus altijd een plus.

Ik begrijp best dat mensen zo weinig mogelijk belastingen willen betalen. Maar een M3 gaan beoordelen op zijn belastingvriendelijkheid, is er toch wel over.

Mijn punt is, als je je een M3 kan veroorloven, dan is die 100 euro meer of minder per maand niet wat je keuze zal beinvloeden. En indien ze je keuze beinvloedt, dan ben je er toch wel serieus de kantjes van aan het afrijden.

Geplaatst:

Dan ken je beter een diesel pakkeu!

:lol: Wel inderdaad.

Een M3 is een passionele aankoop die je maakt als je echt wel genoeg geld hebt, niet als je net 75000 euro hebt bijeengespaard. Onderhoud en co kost een fortuin.

Het blijven echter prachtige wagens :) Ik wil er zeker eens eentje gaan rijden.

Geplaatst:
Ik begrijp best dat mensen zo weinig mogelijk belastingen willen betalen. Maar een M3 gaan beoordelen op zijn belastingvriendelijkheid, is er toch wel over.

Mijn punt is, als je je een M3 kan veroorloven, dan is die 100 euro meer of minder per maand niet wat je keuze zal beinvloeden. En indien ze je keuze beinvloedt, dan ben je er toch wel serieus de kantjes van aan het afrijden.

Uiteraard, maar je analyse leidt tot een boodschap die er niet staat.

Ik alludeer nergens dat het bedrag de financiële go/no go bepaalt, ik zeg enkel dat die lagere CO2 en bijgevolg VAA nog zo prettig is. Ik zeg dat, al had ik het geld, en de passie voor die kar, dan nog zou ik tevreden zijn dat de VAA beperkt bleef. Niet meer, niet minder.

Uiteindelijk ben ik zelfs niet in de markt voor een M3, want heb slechts 21487 euro bijeen gespaard. Misschien kan Tommie mij een leasing regelen.

Heb je de mensen van BMW trouwens al laten weten dat hun efforts om de uitstoot te verminderen onzinnig zijn voor een sportwagen als deze? Fiscale of milieu-redenen, allemaal irrelevant.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Dan ken je beter een diesel pakkeu!

Lekker trolleuh ;)

Kon je de GT3 niet op diesel laten zetten? :D

Geplaatst:

Ik ben helemaal met je mee op het 'prettig' aspect, ICM.

Ik heb bvb zelf een tijd overwogen een BMW 530i als bedrijfswagen te nemen. Eerst en vooral omdat het ern prachtwagen is, maar hij had ook als voordeel een lage CO2 te hebben tegenover bvb een E350 of A6 3.0.

Dat de M3 zo wat betaalbaarder wordt, of minder 'onredelijk' als bedrijfswagen dan bvb een C63 AMG, zorgt voor een grotere kans dit schoon stuk techniek op straat tegen te komen.

Geplaatst:

Met louter rationele overwegingen alleen zal je natuurlijk nooit een M3 rijden. Maar het moet toch een beetje te verantwoorden zijn.

Het schoentje. Daar wringt het.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

even gecorrigeerd

en neen :D

dat eerste geeft hem (voor mij) wel meer karakter, geen sporty karakter maar een edel karakter

:fp: (op je correctie en dus mijn fout)

Geplaatst:

BMW zou in de nieuwe M3 en de M4 meer gebruik hebben gemaakt van koolstofvezel. Het gewicht ten opzichte van zijn voorganger zou daarom met 80 kg zijn afgenomen.

Is dat dan +/- evenveel als een E46?

Geplaatst:

Is dat dan +/- evenveel als een E46?

Dat was ook het streefgewicht van de nieuwe F82 M3. 

Geplaatst:

Da's echt schitterend... door alles in 't leder te zetten verbetert het interieur vd F30 echt enorm

Geplaatst:

Met louter rationele overwegingen alleen zal je natuurlijk nooit een M3 rijden. Maar het moet toch een beetje te verantwoorden zijn.

Het schoentje. Daar wringt het.

Koop eens deftige schoenen. 

Pfff, wat een kar die M4.

Geplaatst:

Tis wreed

Geplaatst:

M3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid