Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4


B3noît

Aanbevolen berichten

 

 

 

 

2014-BMW-M3-Limousine-F80-Innenraum-01.j

 

2014-BMW-M3-Limousine-F80-Motor-S65-Bitu

Nom! Supervette zetels!

 

Bert, was het omdat de auto nog niet officieel was voorgesteld dat je nog niet vrijgaf dat BMW overal gewicht probeerde te besparen, bijvoorbeeld met een carbon veerpootbrug? :ninja::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nom! Supervette zetels!

 

Bert, was het omdat de auto nog niet officieel was voorgesteld dat je nog niet vrijgaf dat BMW overal gewicht probeerde te besparen, bijvoorbeeld met een carbon veerpootbrug? :ninja::D

 

Toen ik in Maart bij BMW M in munchen was ben ik heel wat te weten gekomen omdat het toen net bavaria starkbierfest was. -_-  BMW M had daar een paar tafels "gehuurd" en Ik zat toen aan de drinktafel met de ingenieurs die aan de M3 en M4 bezig waren. Ik was net nuchter genoeg om hem redelijk wat informatie afhandig te maken. De dag erna contacteerden ze mij dat die informatie zeker niet mocht lekken omdat ze anders grote problemen zouden krijgen  :lol:

Aangezien we daar waren ivm een contract voor officiële samenwerking met Nanolex heb ik mij maar aan die afspraken gehouden  :P

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt he. Waarom namen ze niet hun gewoon lettertype voor de 4?

 

Je hebt het verkeerd begrepen, Simoni zegt dat het niet past omdat er geen extreme orange peel te zien is op een nieuwe BMW  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik in Maart bij BMW M in munchen was ben ik heel wat te weten gekomen omdat het toen net bavaria starkbierfest was. -_-  BMW M had daar een paar tafels "gehuurd" en Ik zat toen aan de drinktafel met de ingenieurs die aan de M3 en M4 bezig waren. Ik was net nuchter genoeg om hem redelijk wat informatie afhandig te maken. De dag erna contacteerden ze mij dat die informatie zeker niet mocht lekken omdat ze anders grote problemen zouden krijgen  :lol:

Aangezien we daar waren ivm een contract voor officiële samenwerking met Nanolex heb ik mij maar aan die afspraken gehouden  :P

lol, beestig, efkens teveel zuipen en dan teveel los laten

 

ik reageerde gewoon omdat het zo ... euhm ... raar :D geschreven was, that's all :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

194 gram? Dat zou een serieuze VAA impact hebben. 8500.

8500 in VAA is een 350 Euro per maand die je zelf moet betalen. Als je een job hebt waar je een M3 als bedrijfswagen krijgt, dan ga je daarover niet vallen.

Verder: best erg knappe wagen. Zet bij mij thuis ook maar eentje af. Berline of coupé maakt niet uit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds niet wild van de sound... Het lijkt of dat ding geen toeren kan maken.

Veel drukgevoede motoren hebben daar last van, vind ik. B.v. de 5-cilinder van Audi RS, die heeft dat ook hard naar mijn mening: lijkt alsof 'ie maar tot 2/3e van het toerental draait waar je 'm zou willen hebben (auditief).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8500 in VAA is een 350 Euro per maand die je zelf moet betalen. Als je een job hebt waar je een M3 als bedrijfswagen krijgt, dan ga je daarover niet vallen.

Verder: best erg knappe wagen. Zet bij mij thuis ook maar eentje af. Berline of coupé maakt niet uit.

@@The Swede

Euh, ik verwees al naar een serieuze impact naar beneden he. Eerder was sprake van 227 gram, wat een kleine 11000 VAA betekent. Als er maar 190ish CO2 uitstoot is, zakt de VAA substantieel.

Daarbij, ipv 50% van 7500 (die 350pm) te betalen privé, betaal ik wel 34% vennootschapsbelasting op dat bedrag na een rekening courant shuffle. Batje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8500 in VAA is een 350 Euro per maand die je zelf moet betalen. Als je een job hebt waar je een M3 als bedrijfswagen krijgt, dan ga je daarover niet vallen.

Verder: best erg knappe wagen. Zet bij mij thuis ook maar eentje af. Berline of coupé maakt niet uit.

 

Valt super mee want ik betaal al 6600 euro per jaar VAA.

Nuja misschien dat de VAA wel serieus naar boven schiet als je wat opties aanvinkt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

even de highres plakken

 

P90140441.jpg

 

unsure wat er allemaal in leder is, @@Tommie heb jij meer details?

 

(bovenop de gewone omvang, nl. zetelzittingen, hoofdsteunen, deurinzetten) zichtbaar in leder is bovenkant dashboard, voorkant dashboard, bovenkant deurpanelen

lijkt me geen leder te zijn: onderkant deurpanelen (bergvakken ed), centrale console; wat met handschoenkastje? (geen naden zichtbaar)

 

staat niks van in persdossier

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, toch wel zichtbaar hier: handschoenkastje dus ook

 

P90140432.jpg

 

 

 

 

onderkant deuren vind ik minder jammer

maar middenconsole wel (op die kneepad na, dus) want daar kom je toch makkelijk aan met je hand

 

enfin, spijkers op laag water :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verdenk GTA van een auto-leder-fetish

gewoon een überfreak

in mijn jonge jaren veel teveel met m'n neus tegen cataloguspagina's gezeten (echt)

 

en ja ik ben gevoelig voor afwerking en materialen

ik kan me bv mateloos ergeren aan de "schoon van ver maar verre van schoon" afwerking van Jaguars (de XF bijvoorbeeld)

voor die prijs mag dat ok zijn, of zelfs beter

 

idem met het interieur van '1 en '3 hoor, da's gewoon abominabel en z'n prijs allerminst waard

daarmee dat ik zo gecharmeerd was door het full Lavalina interieur van de B3s in Frankfurt...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

even de highres plakken

 

P90140441.jpg

 

unsure wat er allemaal in leder is, @@Tommie heb jij meer details?

 

(bovenop de gewone omvang, nl. zetelzittingen, hoofdsteunen, deurinzetten) zichtbaar in leder is bovenkant dashboard, voorkant dashboard, bovenkant deurpanelen

lijkt me geen leder te zijn: onderkant deurpanelen (bergvakken ed), centrale console; wat met handschoenkastje? (geen naden zichtbaar)

 

staat niks van in persdossier

 

Ik heb nog geen details!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij die een handbak willen "omdat je dan alles zelf kan/mag/moet doen" --> het ding heeft een blip-functie bij het terugschakelen :( (maar zal je vermoedelijk wel uit kunnen schakelen). Wel cool: manuele bak met dry sump en carbon syncro's ... zal dus wel beestig schakelen, lijkt me.

Bij de SMG is er een "smokey burnout" functie :fp:

 

Dat logootje op de zetels? Verlicht. Show must go on.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manuele en automatische bakken groeien als het ware naar elkaar toe.

Die 'smokey burnout' zit ook op de Veyron SS, dacht ik? Zij het met een andere naam.

En die manuele bak doet dezelfde truukjes als die op de nieuwe Corvette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid