Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er is maar 1 concept met de perfecte gasrespons. Elektrisch. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Er is maar 1 concept met de perfecte gasrespons. Elektrisch. 

Echt he, dat heeft McLaren goed uitgevogeld.. Kijk naar het filmpje in het autogerelateerde filmpjes topic. Die McLaren blaast er van de 1e seconde vandoor, terwijl de Veyron nog even op het turbolag moet wachten :D

Geplaatst:

Echt he, dat heeft McLaren goed uitgevogeld.. Kijk naar het filmpje in het autogerelateerde filmpjes topic. Die McLaren blaast er van de 1e seconde vandoor, terwijl de Veyron nog even op het turbolag moet wachten :D

En als er iets is wat nog erger is dan turbolag, dan is het wel wachten op turbolag! 

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:

Hoeveel? :D

Ze waren 's middags gaan tanken na een voormiddagje raggen. In de C moest er 15 liter méér getankt worden :D

Gemiddeld verbruik van de C heb ik niet gezien op de BC, zal wel dik tegen/in de 30 gezeten hebben.

Natuuuuurlijk :)

Ik zit met mijn M235i nu op 11.3 gemiddeld, en dat is met heel veel snelweg (gemiddelde staat nu op 94 km/h). Zal wel zijn dat bij enkel "testritten" een M3 maar 12 gemiddeld verbruikt. Zeker aangezien die testritten gebeuren door bejaarden die enkel geïnteresseerd zijn in het zitcomfort en de lederen bekleding van de bovenkant van de deuren.

't waren BMW medewerkers zelf ;)

Laat me raden, ergens rond 5500 rpm kruisen koppel en vermogen op die grafiek? :D

Vroeger, op 5500 haalt hij zijn max en houdt dat aan :D

Rush is dus niet tot de begrenzer zoals bij een atmo, maar het feit dat je een veel hardere rush krijgt doorheen het hele toerengebied maakt dat wel goed imo. En qua gevoel blijft dat toch serieus hard er aan sleuren :D

attachment.php?attachmentid=1015190&d=13

Ik vind het ook niet beter nu. Als je een gemakkelijke comfortabele daily wil: koop een 335 of een alpina. Als het niet hoogtoerig mag zijn want dat is vervelend in het dagdagelijkse verkeer zal het ook wel niet hard geveerd mogen zijn, of slecht gedempt tegen geluid, of... Waar eindig je dan en kom je dan niet terug uit bij een 335? Zeker nu je nog een tussenstap hebt tussen m-pack en echte M kunnen ze de M's net extra scherp maken.

Maar die turbo zal er wel vooral voor de emissies zijn gekomen, niet voor het koppel onderin.

Uiteraard, het koppel is gewoon mooi meegenomen. Het is ook niet zo dat ze gewoon de N55 35i motor wat getuned hebben en die in de M3/M4 gelepeld hebben. Zijn toch serieus wat aanpassingen aan doorgevoerd naar gewichtsbesparingen en performantie toe. Heel andere legering van de cilinderwanden, 2 turbo's ipv 1 variabele (beide elektronisch gestuurd), geen gebruik van een FMIC, maar wel een watergekoeld systeem dat knal op de inlaat zelf zit, 2 hogedrukpompen per injector om de gasrespons te verhogen en ook zo te houden, ...

Interesting stuff :inlove:

Geplaatst:

Oliepomp en -aanzuiger.

Geplaatst:

Ook ja, directe olie aanzuig voor de turbo's :D

Geplaatst:

Vroeger, op 5500 haalt hij zijn max en houdt dat aan :D

Rush is dus niet tot de begrenzer zoals bij een atmo, maar het feit dat je een veel hardere rush krijgt doorheen het hele toerengebied maakt dat wel goed imo. En qua gevoel blijft dat toch serieus hard er aan sleuren :D

attachment.php?attachmentid=1015190&d=13

Ge zijt al nen echte aan het worden :D

- die grafiek die ge laat zien is pure nonsens, en door iemand getekend die van ver "de karakteristieken" eens op een blaadje wilde zetten, want hij klopt niet.

- eerst zegt ge dat ik geen gelijk heb mbt die end-rush, en nu zegt ge weer van wel.

:P

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Daarmee dat ik zeg dat die rush er qua gevoel wel is, net omdat hij in de hogere toeren er nog harder aan begint te sleuren net zoals een atmo dat doet. Maar een (goede) atmo blijft dat opbouwen tot aan de redline, terwijl de S55 dat vroeger opbouwt maar het dan wel blijft aanhouden daar waar de meeste turbomotoren de laatste 1000 toeren voelbaar minder krachtig zijn.

Enfin, ga er maar eens mee rijden en voel maar wat ik bedoel :D

En inderdaad, sta er zelf van te kijken hoe snel die brainwashing werkt :lol:

Geplaatst:

En als er iets is wat nog erger is dan turbolag, dan is het wel wachten op turbolag! 

:lolz:

Geplaatst:

En inderdaad, sta er zelf van te kijken hoe snel die brainwashing werkt :lol:

Ik heb het nog gezegd. De beste BMW verkopers werken niet in de concessie, maar in Bornem.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Owjee de sekte is weer bezig ..... Desalniettemin vind ik echt een ferm machien ! Echter moet je ook durven kijken naar de misschien mindere kanten, nee?

Geplaatst:

For the record. Zou ik een M4 willen? 

JA 

:)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik blijf er bij ///M is Motorsport en daarmee basta. Ongetwijfeld een super rijdersketel. Maar ik vind dat ze te ver afwijken van hun origineel credo.

Geplaatst:

Ik blijf er bij ///M is Motorsport en daarmee basta. Ongetwijfeld een super rijdersketel. Maar ik vind dat ze te ver afwijken van hun origineel credo.

Koop er dan geen, zou ik zeggen. :D

Geplaatst:

Owjee de sekte is weer bezig ..... Desalniettemin vind ik echt een ferm machien ! Echter moet je ook durven kijken naar de misschien mindere kanten, nee?

Uiteraard!

Maar daar moet ik een uitgebreidere rit voor gaan doen :D

Geplaatst:

Een M5 met V10 was toch het hoogtepunt, crazy :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Van wie had je de training @@BlackFox ?

Ik denk van Maxence en Jean Christophe in Bornem? Zutendaal zal Dieter J., Sven A, enz. zijn  :)

Ik kijk al uit naar 13 juni. After Sales heeft jammer genoeg slechts 1 dag opleiding.

Maar het is wel alleen het dynamische deel in Zutendaal :D

Geplaatst:

Een M5 met V10 was toch het hoogtepunt, crazy :lol:

Zolang het niet kapot ging wel ja :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik denk van Maxence en Jean Christophe in Bornem? Zutendaal zal Dieter J., Sven A, enz. zijn  :)

Ik kijk al uit naar 13 juni. After Sales heeft jammer genoeg slechts 1 dag opleiding.

Maar het is wel alleen het dynamische deel in Zutendaal :D

Correct!
Geplaatst:

Was wel beter toen ze nog kapot gingen, werd het tenminste niet gekocht door mensen die een comfortabele daily willen. :D

Geplaatst:

Een manuele kopen in de USA. Dan heb je enkel nog het probleem met de motor :D Wat geld opzij leggen voor 1 of 2 ruilmotoren, en knallen.

Ik herinner mij nog het moment onderweg naar de Ardennenrit, dat @@Dragon kwam voorbijgeknald op de autostrade, nog accelererend, snuit gans de hoogte in, niet normaal hoe dat ding peerde (als hij reed).

Geplaatst:

Onlangs hoorde ik bij het rijden op de autostrade een vreemd snerpend geluid en lichte resonantie, ik zette de radio uit en concludeerde dat er iets defect moest zijn aan mijn motor... Tot plots een M5 V10 invoegde vanop de oprit en het gegil blijkbaar van die wagen kwam. Extreem hoe luid dat ding was :lol:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid