Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Knap hoe je met je vrouw mee leeft

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Het wachten werd plots een stuk zwaarder.

Me vely solly.

Geplaatst:

Interieur is me te wit. Liever platin of champagner of iets in die aard. Voor de rest: mmmmm.

Geplaatst:

Ja idd te wit. Zelfs met contrasterend stiksel :D

Geplaatst:

Voor de rest: mmmmm.

Zolang de kap maar openblijft toch

Geplaatst:

is dat standaard? :D

Is idd standaard die sound. 

Starten in sport plus doet veel :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is idd standaard die sound.

Starten in sport plus doet veel :D

:party:

Ik zal mijn vrouw opdracht geven hem telkens in sport plus te starten.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

^Veel reclame imho.

Geplaatst:

Vandaag technische uiteenzetting gehad van de M3/M4. Zit toch wel serieus wat techniek achter om van een N55 naar een S55 te gaan :)

Geplaatst:

En zoals het hoort na een BMW brainwash academy: concurrentie kan inpakken!

Nee echt, geniale kist. Vandaag aan de tand kunnen voelen op een uitgezet parcours naast een C63 AMG met performance pack en een RS5.

Moesten kiezen tussen M4 manueel en RS5 of M3 DKG en C63.

Keuze was snel gemaakt dus :D

Had hoge verwachtingen van de C63, maar nadat ik van de M3 in de C stapte was na 2 bochten mijn ontgoocheling al enorm :(

Geluid langs binnen is no way te vergelijken met het geluid langs buiten, hij had helaas een typische Mercedes wegligging wat weinig vertrouwen inboezemde en vaag aanvoelde en dan die vreselijke automaat wat helemaal niet doet wat je er van vraagt...

Ding is bonkers snel en zal wel goed kunnen zwijnen met het esp af :D

De M3 daarentegen.... Ja fak :inlove:

Dat gewichtsverschil voel je hard, moet qua prestaties zéker niet onderdoen en die DKG is gewoon 20x beter. Onderstel geeft meteen veel vertrouwen en geeft echt geen krimp als het wat harder gaat, daar waar je met de Benz niet echt kunt aanvoelen waar het precies gaat eindigen.

Ben nochtans altijd een echte AMG fan geweest (qua geluid nog steeds)... Maar zo'n M is gewoon een compleet andere klasse als het op rijgevoel en preciezie aankomt.

Vorige week hebben ze kunnen vergelijken met de 991 en de Cayman, verschil was blijkbaar wel zeer klein maar natuurlijk wel in het voordeel van de Porsche.

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Gewicht doet veel.

Maar eigenlijk is het altijd al zo geweest: de M3 stuurt het scherpst, de C AMG meestal het snelst/bruutst, en de RS4/5 onderstuurt/rijdt het saaist.

Geplaatst:

RS5 boeide me geen flikker :D

Ook de gewone A5 en Q5, wat een kutbakken zijn dat zeg. Stuurgevoel lijkt me iets te zijn waar ze bij Audi nog nooit van hebben gehoord :D

Geplaatst:

RS5 boeide me geen flikker :D

Ook de gewone A5 en Q5, wat een kutbakken zijn dat zeg. Stuurgevoel lijkt me iets te zijn waar ze bij Audi nog nooit van hebben gehoord :D

klinkt al als een echte BMW'er! :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Wat vond je van de motor?

En het geluid? (het grootste nadeel voor mij tov de vorige M3)

Geplaatst:

Het is niet vervelend dat het een geblazen exemplaar betreft vergeleken met de Atmo AMG?

Geplaatst:

Mocht je burnouts en driftjes leggen met de AMG? Dat zou uw mening toch wel wat moeten veranderen :D

Heb je ooit met de E90/E92 M3 gereden en hoe vergelijkt de nieuwe zich daarmee?

Geplaatst:

ESC/P moest opblijven, helaas :(:D

Maar denk dat de M3 zeker zijn mannetje zou staan qua driften.

M3 voelde veel aggressiever aan door de turbo's, maar tegelijk heb ik weinig gemerkt van de eventuele nadelen. Onder de 1800rpm zou er een turbogat zijn, maar daar ben ik niet geweest :D

Voelde zelfs hoogtoerig aan omdat het maar harder en harder bleef sleuren.

Geluid viel heel goed mee, klonk niet meteen nep.

Maar dat zijn dan ook dingen die je pas echt goed kunt evalueren als je een paar dagen met zo'n kist hebt kunnen rijden.

Langsbuiten klinkt hij onder last ook zeker niet slecht, maar blijft turbo natuurlijk.

Met de vorige M3 nooit gereden, maar collega's zijn het er unaniem over eens dat deze generatie qua dagelijks gebruik en punch duidelijk beter is. De V8 voelde blijkbaar op lage toeren maar wat slapjes aan :D

Geplaatst:

M3 voelde veel aggressiever aan door de turbo's, maar tegelijk heb ik weinig gemerkt van de eventuele nadelen. Onder de 1800rpm zou er een turbogat zijn, maar daar ben ik niet geweest :D

Dat ga je dan ook niet voelen tussen de kegeltjes.

Geplaatst:

De V8 voelde blijkbaar op lage toeren maar wat slapjes aan :D

Dat is ook typisch voor een atmosferische motor. Mijn 997 heeft dat ook. Onder de 4k toeren mist 'm wat punch. Dat wordt wel voor een stuk goed gemaakt door de zeer directe gasrespons. En eens boven de 4k toeren wordt het dan ook een feest. Als ik dat vergelijk met de 135i van mijn vrouw, dan is deze veel vinniger in lage toeren, maar de gasrespons is om te janken. 

Geplaatst:

Ik moet toch niet wachten tot ik aan 4k toeren zit voor power te hebben hoor :ninja:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid