Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De helft vindt hem brol, de andere helft vindt hem fantastisch. Hier hebben we wat aan.

Geplaatst:

Wie regelt er een weekend M3/M4 testrijden? [emoji4]

Geplaatst:

Dat is juist mijn punt. In het artikel vergelijkt hij de e30 met zijn opvolgers. Is het niet correcter de balans en stuurgevoel van de e30 met een csl of een gts te vergelijken ipv met een "normale" m3 opvolger?

De opvolgers zijn duidelijk voor straatgebruik ontwikkeld, de csl, gts en soon to be M4 gts minder.

Vergelijk de M4 in eerste instantie met de e36, e46 en e92. dat is wat ik het uit artikel haal.

Er bestaat ook meer dan 1 e30 m3 variant he. Er is de Evo, cecotto, enz.

Geplaatst:

Ik snap er ook de ballen van. 99% van de mensen die op de M3/M4 aan het bashen zijn hebben er zelf nog niet eens mee gereden :fp:

De eerste die mij na een ritje zegt dat ie niet impressed is mogen ze van mij bannen van elk car related forum!

Oei, heeft men tegen het heilige M-huisje geschopt? :D

Ik vind dat maar een beetje gezever hoor. Er is (hier) niemand die 'basht' op de M3/M4 of ook maar een hint geeft dat het geheel niet impressionant is. Het gaat 'm over de evolutie. Het kan mij persoonlijk geen barst schelen dat die dingen minder CO2 uitstoten - maar wel als dat ingenieurs tegenhoudt in de ontwikkeling van een auto. Ik heb persoonlijk geen goed gevoel bij het geheel omdat het mij (mij) een 'beperkende' indruk geeft. Het woord articifieel vind ik een brug te ver. Om nog maar te zwijgen van de prostitie van de benaming M in de tientallen modellen, het magische is er wat af voor mij.

Ik heb geen problemen met Harris z'n reviews, ook hier niet. Anderzijds is Harris altijd al een giga M-fan geweest, en zal je toch echt moeite moeten doen om reviews van hem te vinden in dewelke hij geheel niets positiefs kan zeggen over een auto. Het enige ronduit negatieve artikel dat ik ooit van hem gelezen heb ging over Koenigsegg.

En laten we wel wezen...het ding kan maar nipt boven een diesel uitsteken :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

En laten we wel wezen...het ding kan maar nipt boven een diesel uitsteken :D

Pardon?

Gaan we de vergelijking herleiden naar stoplicht sprintjes of de specsheet?

Ik heb al zowel met de D3 als M3 gereden en ik kan u zeggen dat er toch wel meer verschil op zit dan je zo op papier zou denken, maar dan vooral bij de manier waar het rijdt ;)

Ps: neemt niet weg dat ik stikjaloers ben op jouw D3 he. Het is gewoon een compleet andere wagen dan de M3 / M4.

Geplaatst:

Het was een mopje he Bert, hence the smiley.

D3 is super (mits juiste specs zijnde RWD & LSD) maar de M staat daar boven.

Geplaatst:

Het was een mopje he Bert, hence the smiley.

D3 is super (mits juiste specs zijnde RWD & LSD) maar de M staat daar boven.

Als ik baan zou moeten doen zou ik de D3 meteen boven de M3 kiezen. ;)

Maar als drivers car is het een ander verhaal.

Geplaatst:

Dat hebben ze toch al, de M550d.  :)

Geplaatst:

Pardon?

Gaan we de vergelijking herleiden naar stoplicht sprintjes of de specsheet?

Ik heb al zowel met de D3 als M3 gereden en ik kan u zeggen dat er toch wel meer verschil op zit dan je zo op papier zou denken, maar dan vooral bij de manier waar het rijdt ;)

Ps: neemt niet weg dat ik stikjaloers ben op jouw D3 he. Het is gewoon een compleet andere wagen dan de M3 / M4.

Discussie M3/D3 terzijde, heb je al een D3 RWD/LSD gereden? Dat is IMO niet te vergelijken met een Allrad.

Een Allrad is extreem vlot, cruist heerlijk, maar die hilarische/speelse/lichtvoetige kant die onze D3 heeft ontbreekt volledig.

Dat gezegd zijnde, ik ben ervan overtuigd dat een M3 ruimschoots de leukere auto is, maar voor ons gebruik zou ik niet willen ruilen.

Geplaatst:

Zou het nog lang duren voor bmw met een M diesel komt?

Kan iemand deze post wissen voor ze dat in München horen!
Geplaatst:

Discussie M3/D3 terzijde, heb je al een D3 RWD/LSD gereden? Dat is IMO niet te vergelijken met een Allrad.

Een Allrad is extreem vlot, cruist heerlijk, maar die hilarische/speelse/lichtvoetige kant die onze D3 heeft ontbreekt volledig.

Dat gezegd zijnde, ik ben ervan overtuigd dat een M3 ruimschoots de leukere auto is, maar voor ons gebruik zou ik niet willen ruilen.

Nee enkel allrad, maar toch, dat chassis is "something else" ;)

Geplaatst:

Kan iemand deze post wissen voor ze dat in München horen!

Eerst komt er wschl een Xdrive versie.

Geplaatst:

Eerst komt er wschl een Xdrive versie.

BMWMB vindt dit leuk.
Geplaatst:

Nee enkel allrad, maar toch, dat chassis is "something else" ;)

Dat zal wel, ik kan niet vergelijken, jij kan niet vergelijken.

Wat betreft het 'bashen' op de F80, je moet dat wat kaderen. Met uitzondering van de generatie E46 kreeg elke nieuwe M3 de wind van voren.

Ik herinner me nog de eerste artikels over de E90 M3 'heavy', 'engine needs to be wrung out', ...

Nu blijkt diezelfde E90 plots de referentie, geef het allemaal wat tijd.. Dat neemt niet weg dat ik zelf niet kritisch ben over de F80, maar dat was ik ook over de E90 M3.

Geplaatst:

Ten dele. Wat definieert een track car en wat een straat kar? @@Jokke_vlo, @@ir_fuel

In mijn ogen is een straatauto die op circuit kan ingezet worden een auto die aan de volgende eigenschappen voldoet:

20-30 minuten lang zonder enig probleem kunnen a fond rijden op circuit met als enige aanpassingen tov uit de showroom rollen:

- remblokken

- remvloeistof

- (eventueel) type banden (semislicks)

- uitlijning

en dat zonder dat hij als een 2cv gaat overhellen in elke bocht of gigantisch duiken bij het remmen.

Als een auto op nummerplaat bovenstaande meerdere keren kan zonder kapot te gaan dan heb je IMO een straatauto voor circuit.

En al de rest zijn details (communicatief, feeling etc. etc.) in vergelijking.

Geplaatst:

In mijn ogen is een straatauto die op circuit kan ingezet worden een auto die aan de volgende eigenschappen voldoet:

20-30 minuten lang zonder enig probleem kunnen a fond rijden op circuit met als enige aanpassingen tov uit de showroom rollen:

- remblokken

- remvloeistof

- (eventueel) type banden (semislicks)

- uitlijning

en dat zonder dat hij als een 2cv gaat overhellen in elke bocht of gigantisch duiken bij het remmen.

Als een auto op nummerplaat bovenstaande meerdere keren kan zonder kapot te gaan dan heb je IMO een straatauto voor circuit.

En al de rest zijn details (communicatief, feeling etc. etc.) in vergelijking.

In die optiek kan ik mij voorstellen dat zelfs een GT3 door de mand valt, naar mijn ervaring zijn de meeste auto's kut op circuit met standaard uitlijning.
Geplaatst:

In die optiek kan ik mij voorstellen dat zelfs een GT3 door de mand valt, naar mijn ervaring zijn de meeste auto's kut op circuit met standaard uitlijning.

Ik snap je punt niet, ofwel heb je niet goed gelezen wat ik geschreven heb, want een GT3 beantwoordt perfect aan bovenstaand lijstje.

Geplaatst:

Kom kom, niet overdrijven. Een gt3, csl, 458 kan je bezwaarlijk een slechte uitlijning voor circuit hebben vinden!

Dat jij er graag wat meer camber op hebt begrijp ik volledig maar dat maakt hem nog niet onbekwaam in standaard spec :P

Geplaatst:

Kom kom, niet overdrijven. Een gt3, csl, 458 kan je bezwaarlijk een slechte uitlijning voor circuit hebben vinden!

CSL en 458 geen idee, maar een GT3 staat stock toch echt niet goed uitgelijnd voor circuit. Ik dacht zelfs meer camber achteraan dan vooraan bv.

Geplaatst:

Er gaat niks boven mijn R26.R. :D

Een goedkopere roadlegal trackcar vind je niet.

Geplaatst:

CSL en 458 geen idee, maar een GT3 staat stock toch echt niet goed uitgelijnd voor circuit. Ik dacht zelfs meer camber achteraan dan vooraan bv.

Hij staat dan ook uitgelijnd voor straatgebruik...

Op circuit rijdt die ook goed, maar daar fa je idd een andere uitlijning op zetten als dat het hoofddoel wordt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid