Ga naar inhoud

BMW F80 M3 / F82 M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daarom komt er eerdaags een GT3 RS.

Geplaatst:

Daarom komt er eerdaags een GT3 RS.

Die staat even kut uitgelijnd stock :D

Geplaatst:

Ik snap je punt niet, ofwel heb je niet goed gelezen wat ik geschreven heb, want een GT3 beantwoordt perfect aan bovenstaand lijstje.

Ik heb je tekst niet goed gelezen! [emoji17]

Geplaatst:

een track kar hoort niet thuis op de openbare weg

groeten,

Een openbare weg kar hoort niet thuis on track

(Volgens mij was die parking aan het zoeken voor de Knock out aan eau rouge)

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Die M4 heb ik gisteren ook gezien ja, vroeg me al af waarom hij niet op circuit zelf zat :D

Geplaatst:

WTF! Ook wel even verschieten.
Geplaatst:

In mijn ogen is een straatauto die op circuit kan ingezet worden een auto die aan de volgende eigenschappen voldoet:

20-30 minuten lang zonder enig probleem kunnen a fond rijden op circuit met als enige aanpassingen tov uit de showroom rollen:

- remblokken

- remvloeistof

- (eventueel) type banden (semislicks)

- uitlijning

en dat zonder dat hij als een 2cv gaat overhellen in elke bocht of gigantisch duiken bij het remmen.

Als een auto op nummerplaat bovenstaande meerdere keren kan zonder kapot te gaan dan heb je IMO een straatauto voor circuit.

En al de rest zijn details (communicatief, feeling etc. etc.) in vergelijking.

Duidelijk antwoord, thanks.

Geplaatst:

Qua uiterlijk kan ik hem meer smaken dan zijn voorganger eigenlijk.

Geplaatst:

In mijn ogen is een straatauto die op circuit kan ingezet worden een auto die aan de volgende eigenschappen voldoet:

20-30 minuten lang zonder enig probleem kunnen a fond rijden op circuit met als enige aanpassingen tov uit de showroom rollen:

- remblokken

- remvloeistof

- (eventueel) type banden (semislicks)

- uitlijning

en dat zonder dat hij als een 2cv gaat overhellen in elke bocht of gigantisch duiken bij het remmen.

Als een auto op nummerplaat bovenstaande meerdere keren kan zonder kapot te gaan dan heb je IMO een straatauto voor circuit.

En al de rest zijn details (communicatief, feeling etc. etc.) in vergelijking.

Dat klinkt als mijn 120d geweest! :D  Benieuwd of Jokke akkoord gaat. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Er is een verschil tussen mensen die een paar keren per jaar hun auto ook eens op een circuit willen rijden, en de diehard trackday'ers waarbij bij sommigen de hobby dusdanig uit de hand loopt dat ze zelfs koers gaan rijden.

Voor de eerste groep is een 'gewone' M3/M4 meer dan genoeg. 

Geplaatst:

't Zal wel zijn. "Hoort niet thuis op circuit" vind ik ook te ongenuanceerd. Als dat af en toe eens is, dan kan dat perfect. Ik heb toch een pak km ('n paar duizenden) op circuit gereden met een verdomde 4-pitter diesel, godbetert! En dat ging vlot vooruit en was beestige fun. Hoezo zou dat niet mogen/kunnen? Autoliefhebbers (met of zonder "echte" sportwagen aanwezig op diezelfde dagen) aanvaardden me en m'n kar alvast als volwaardige deelnemer, en het gebeurde wel eens dat die fokking 120d hoge ogen gooide ook, dus zo slecht kan dat toch niet zijn. T.t.z.: op een gewone trackday voor het grote publiek zie ik daar absoluut geen graten in. Dat ze zo'n auto's weigeren op dagen gelijk Curbstone, begrijp ik ook. Ik denk dat we vooral allemaal zélf moeten uitmaken wat de begrippen 'auto', 'autosport', 'rijplezier' e.d. voor ons inhouden.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ge moet hier geen woorden in mijn mond leggen he :)

Ik heb nergens gezegd dat deze auto niet sporadisch een circuit dag kan doen.

Maar ik ga wel akkoord met Joris zijn epistel. Als het spel geen 25-30 min betrouwbaar is dan is het niet geschikt voor trackday use.

BMWMB ge hebt absoluut zeker niet naar mijn verwezen zeker :) ik hou meer van naam en toenaam :D

Maar zoals gezegd heb ik nergens gezegd dat de wagen van het topic niet geschikt zou zijn....... Ik weet niet waar je die suggestieve opmerking haalt

Geplaatst:

Dat klinkt als mijn 120d geweest! :D Benieuwd of Jokke akkoord gaat. :D

Ja ik ga akkoord een wagen met "weinig" (wat is weinig) vermogen snel rondrijden is not easy. Zet er u maar aan.....

Ti's niet omdat je 400pk onder uw voet hebt de auto of piloot zoveel beter is.

Het is niet omdat je een 2 liter diesel hebt dat die niet trackwaardig kan zijn

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik denk dat we vooral allemaal zélf moeten uitmaken wat de begrippen 'auto', 'autosport', 'rijplezier' e.d. voor ons inhouden.

Dé essentie

Geplaatst:

Ja ik ga akkoord een wagen met "weinig" (wat is weinig) vermogen snel rondrijden is not easy. Zet er u maar aan.....

Ti's niet omdat je 400pk onder uw voet hebt de auto of piloot zoveel beter is.

Het is niet omdat je een 2 liter diesel hebt dat die niet trackwaardig kan zijn

Als ik eerlijk mag zijn: die 120d was nou ook niet de moeilijkste auto om hard rond te peren, je moest daar gene krak voor zijn. Klopt idd dat een auto met méér vermogen niet noodzakelijk sneller is, legio voorbeelden van deelnemers op Zolder e.d. die niet mee konden of niet sneller waren dan die 120d van me, ondanks (veel) meer vermogen. En dan was ik nog geen toppiloot, kunt ge nagaan wat dat spel in handen van ne pro zou kunnen doen hebben...

Ergens denk ik dat het moeilijker is om met een krachtiger wagen goed te blijven rijden (de kans dat je ergens een misstap begaat omdat je je snelheid of de tractie of wat dan ook verkeerd  inschat, is groter) dan dat het voor mij moeilijk was in die 120d. Ik kon die aftrappen en moest, zoals met de karts (ook 370cc) eigenlijk bijna nooit hard opletten hoe ik met de gas om sprong. In Spa b.v. waren er maar 2 bochten waar ik omzichtig gas moest geven (voor 2 à 3 seconden maximaal dan nog), en dat was net voor en net na de start/finish (bus stop en source), overal elders mocht ik stampen. (Maar ik zal zeker nog seconden laten liggen hebben.) Iemand die op dezelfde manier met een M3 rondrijdt daar gaat toch sneller ergens tegen plakken peizek?

Geplaatst:

Had dees nog ni gezien, srr.

Ge moet hier geen woorden in mijn mond leggen he :) Ik heb nergens gezegd dat deze auto niet sporadisch een circuit dag kan doen.

Was niet de bedoeling, bouwde gewoon verder.

Maar ik ga wel akkoord met Joris zijn epistel. Als het spel geen 25-30 min betrouwbaar is dan is het niet geschikt voor trackday use.

Welke kar van een béétje merk met sportieve (weg)ambities is dat niét, rekening houdend met de toegelaten mods uit Joris' epistel?
Geplaatst:

Mooie, objectieve analyse!

Geplaatst:

Mooie, objectieve analyse!

Ik denk dat de humor je ontgaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid