Ambi 1.758 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 13 uren geleden, Bjorno zei: Op Antwerp Classic stond er ook nog een Citroën SM. En ook nog een Porsche 928 voor maar 12.500 euro. Was dus wel nog wat werk aan. De vraag is of die wagens nog in waarde gaan stijgen. Toch een dikke V8 in. De SM heeft wel potentieel denk ik. Zijn in mijn ogen een beetje ondergewaardeerd, als je bekijkt wat een unieke wagen dat eigenlijk is. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 13 uren geleden, Bjorno zei: Op Antwerp Classic stond er ook nog een Citroën SM. En ook nog een Porsche 928 voor maar 12.500 euro. Was dus wel nog wat werk aan. De vraag is of die wagens nog in waarde gaan stijgen. Toch een dikke V8 in. 13 minuten geleden, Ambi zei: De SM heeft wel potentieel denk ik. Zijn in mijn ogen een beetje ondergewaardeerd, als je bekijkt wat een unieke wagen dat eigenlijk is. Als ik beide autos bekijk, dan denk ik niet dat dit in de volgende paar jaar nog echt veel in waarde gaan stijgen. De 928 heeft eerst en vooral slechts een beperkte fanbase. Daarnaast is het ook geen auto waar er nog super veel van rondrijden en waar je makkelijk onderdelen nog voor vindt. Ik vrees dat hij het stadium van dagelijks bruikbare youngtimer wat voorbij is en nu al een echte oldtimer is geworden die redelijk wat tlc nodig heeft. De SM is dan weer echt iets voor Citroën liefhebbers. En zo zijn er maar weinig. Het lijkt me geen type wagen waar morgen plots iedereen gaan denken dat dit nu es de wagen is om mee gezien te worden. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 Als je V8 spreekt, hier is een classic waarvan ik denk dat hij nog een scheut gaat krijgen in prijs: simply because... Ferrari. 1 Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 Een 8.32 . Ooit een gezien op een parking van een tankstation, ergens tussen Bologna en Milaan. Een bordeaux zoals hierboven, met beige lederen interieur, als begeleidend voertuig bij een prototype van wat later de F40 ging worden. Inzittenden waren zo stereotiep Italiaans als het maar kon: veel gesticuleer, kettingrokend, heel veel uitleg tegen elkaar… 3 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 Ik ooit als 12 jarige nog in meegereden. Klasgenootje zijn papa was Lancia dealer Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 SL55 zijn imho te goedkoop momenteel Wie had verwacht dat de E61 M5 zo zou stijgen? 1 Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 1 uur terug, ex-Mooseman zei: Een 8.32 . Ooit een gezien op een parking van een tankstation, ergens tussen Bologna en Milaan. Een bordeaux zoals hierboven, met beige lederen interieur, als begeleidend voertuig bij een prototype van wat later de F40 ging worden. Inzittenden waren zo stereotiep Italiaans als het maar kon: veel gesticuleer, kettingrokend, heel veel uitleg tegen elkaar… Kan het mij zo inbeelden. Heerlijk. Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 Zouden al de v8'en niet stijgen in waarde nu er bijna geen nieuwe meer zijn? 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 De perfecte berline ware de 164 geweest met deze motor, en met de platte krukas. 2 Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 12 april 2024 Geplaatst: 12 april 2024 6 uren geleden, Asserti zei: SL55 zijn imho te goedkoop momenteel Wie had verwacht dat de E61 M5 zo zou stijgen? De enige V10 van BMW en dat in een zeldzame Touring, was ik van overtuigd dat die ging stijgen. 13 uren geleden, The Swede zei: Als ik beide autos bekijk, dan denk ik niet dat dit in de volgende paar jaar nog echt veel in waarde gaan stijgen. De 928 heeft eerst en vooral slechts een beperkte fanbase. Daarnaast is het ook geen auto waar er nog super veel van rondrijden en waar je makkelijk onderdelen nog voor vindt. Ik vrees dat hij het stadium van dagelijks bruikbare youngtimer wat voorbij is en nu al een echte oldtimer is geworden die redelijk wat tlc nodig heeft. De SM is dan weer echt iets voor Citroën liefhebbers. En zo zijn er maar weinig. Het lijkt me geen type wagen waar morgen plots iedereen gaan denken dat dit nu es de wagen is om mee gezien te worden. Denk dat zo een SM dankzij Maserati ook wel altijd veel TLC nodig heeft. Porsche is 1 van de beste als het neerkomt op onderdelen voor hun oudere wagens dus voor onderdelen valt dat nog wel mee. Je betaald er dan wel voor. Quote
Jef 653 Geplaatst: 14 april 2024 Geplaatst: 14 april 2024 Op 12/4/2024 om 10:13, The Swede zei: Als ik beide autos bekijk, dan denk ik niet dat dit in de volgende paar jaar nog echt veel in waarde gaan stijgen. De 928 heeft eerst en vooral slechts een beperkte fanbase. Daarnaast is het ook geen auto waar er nog super veel van rondrijden en waar je makkelijk onderdelen nog voor vindt. Ik vrees dat hij het stadium van dagelijks bruikbare youngtimer wat voorbij is en nu al een echte oldtimer is geworden die redelijk wat tlc nodig heeft. De SM is dan weer echt iets voor Citroën liefhebbers. En zo zijn er maar weinig. Het lijkt me geen type wagen waar morgen plots iedereen gaan denken dat dit nu es de wagen is om mee gezien te worden. Beide modellen zijn nu inderdaad al volop klassiekers. De 928 is een schitterende ondergewaardeerde Porsche, maar gaat ook volgens mij niet meer in waarde stijgen. De Citroën SM heeft de laatste jaren al een mooie stijging doorgemaakt. Modellen met werk aan circuleren rond 35k €. Een deftige 'Zustand 2' die de nodige aanpassingen heeft gekregen om betrouwbaar te zijn, betaal je 50 à 60k €. En een heel goed exemplaar zit rond de 80k. Om nog maar te zwijgen van een zeldzame cabriolet van Chapron = 400k Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 15 april 2024 Geplaatst: 15 april 2024 @Jef akkoord over de SM. Maar zie je die nog verder stijgen? Ik denk dat die markt wat te klein is. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 15 april 2024 Geplaatst: 15 april 2024 22 uren geleden, Jef zei: Om nog maar te zwijgen van een zeldzame cabriolet van Chapron = 400k Daar zijn er dan ook maar 5 of 6 van gemaakt. Ik heb het toevallig afgelopen weekend opgezocht omdat Harry erover sprak in z'n McLaren video. Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 15 april 2024 Geplaatst: 15 april 2024 Het is een Nederlandse. Deze dus. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 15 april 2024 Geplaatst: 15 april 2024 Zo eentje zoals die witte in het midden, wil je zeggen? 3 Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 15 april 2024 Geplaatst: 15 april 2024 Da's die in Ieper dan. Ben je daar geweest? Quote
Jef 653 Geplaatst: 15 april 2024 Geplaatst: 15 april 2024 55 minuten geleden, Maaher zei: Daar zijn er dan ook maar 5 of 6 van gemaakt. Ik heb het toevallig afgelopen weekend opgezocht omdat Harry erover sprak in z'n McLaren video. Onlangs nr.6 zien staan bij CQS in Tienen. Niet de beste foto's, maar hij stond dan ook nogal weggestopt in een hoekje van het atelier : 1 Quote
Jef 653 Geplaatst: 15 april 2024 Geplaatst: 15 april 2024 13 uren geleden, The Swede zei: @Jef akkoord over de SM. Maar zie je die nog verder stijgen? Ik denk dat die markt wat te klein is. Nee, verder stijgen zullen die niet meer, denk ik. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 15 april 2024 Geplaatst: 15 april 2024 30 minuten geleden, Maaher zei: Da's die in Ieper dan. Ben je daar geweest? Inderdaad. De collectie van Thierry Dehaeck. Vorig jaar was er opendeur, samen met Mistral Classics in het gebouw er voor. Dit zou de enige volledig originele zijn. Er zijn er maar 5 Chaprons ‘My Lord’. De plannen voor de 6e waren er, maar uiteindelijk is die nooit gebouwd, wegens veel te duur. De voorste is een ‘Opera’, al even exclusief. De achterste is een Heuliez Espace, daarvan zouden er maar 2 zijn. Quote
Jef 653 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 22 uren geleden, ex-Mooseman zei: Inderdaad. De collectie van Thierry Dehaeck. Vorig jaar was er opendeur, samen met Mistral Classics in het gebouw er voor. Dit zou de enige volledig originele zijn. Er zijn er maar 5 Chaprons ‘My Lord’. De plannen voor de 6e waren er, maar uiteindelijk is die nooit gebouwd, wegens veel te duur. De voorste is een ‘Opera’, al even exclusief. De achterste is een Heuliez Espace, daarvan zouden er maar 2 zijn. Volgens verschillende bronnen zou die 6e Mylord wel degelijk gebouwd zijn als nr #1326. Dit zou zijn bevestigd door Mme Noelle Chapron, weduwe van. De 6e is blijkbaar degene die ik hier op foto gepost heb, staat officieel in het Chapron register geregistreerd onder no. 7670. Ik heb geen toegang tot dat Chapron register en ik kan me vergissen natuurlijk, maar volgens wat ik kan terugvinden, bestonden ze in de volgende kleurencombi's: Wit met groene kap en groene zetels, goud met donkerbruine kap en zwarte zetels, goud met donkerbruine kap en donkerbruine zetels, goud met cognac kap en cognac zetels, bruin met bruine kap en bruine zetels, blauw met beige kap en beige zetels. Daarnaast zijn er nog een paar nagemaakt op basis van een coupé. 3 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 Mooi verhaal Eindelijk wat kennis die gedeeld wordt op dit forum 2 Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 Dan is die Nederlandse hierboven ofwel een herspoten exemplaar of een namaak (want de witte in Ieper is nog ongerestaureerd). Het was Thiery Dehaeck zelf die het verhaal van de 5/6 exemplaren deed. De garagist waar mijn ouders met hun GS glngen, had een (gewone), goudkleurige SM. Als kind was ik gefacineerd door die kar. Ik heb de indruk dat die auto’s dertig jaar gewoon verdwenen zijn, en dat je die nu weer af en toe begint te zien. 1 Quote
Jef 653 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 7 minuten geleden, The Swede zei: Mooi verhaal Eindelijk wat kennis die gedeeld wordt op dit forum Blijkt toch een foutje te zitten in mijn bewering: het werd naar 't schijnt bevestigd door weduwe Chapron, maar het is dochter Chapron die Noelle heet Anyway... dat iemand die de familie Chapron kent dit allemaal maar bevestigt. Quote
Jef 653 Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 23 uren geleden, ex-Mooseman zei: Inderdaad. De collectie van Thierry Dehaeck. Vorig jaar was er opendeur, samen met Mistral Classics in het gebouw er voor. Dit zou de enige volledig originele zijn. Er zijn er maar 5 Chaprons ‘My Lord’. De plannen voor de 6e waren er, maar uiteindelijk is die nooit gebouwd, wegens veel te duur. De voorste is een ‘Opera’, al even exclusief. De achterste is een Heuliez Espace, daarvan zouden er maar 2 zijn. Die collectie van Dehaeck zou ik ook wel eens willen zien. Machtig Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.