Ga naar inhoud

(Toekomstige) waardevolle Classics


Carlito

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Order66 zei:

Prachtige wagens wel!

Idd, prachtig design. Voor mij even mooi als de eerste 6 reeks. Natuurlijk uit een heel andere periode. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Prijzen voor Japanse klassiekers zijn ook gigantisch aan het stijgen momenteel. Voor een goede R34 GT-R betaal je nu 100k, een paar jaar geleden was dat nog maar de helft. Deze week ook een EK9 Civic Type R geveild voor 71k dollar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, Dimitri said:

Prijzen voor Japanse klassiekers zijn ook gigantisch aan het stijgen momenteel. Voor een goede R34 GT-R betaal je nu 100k, een paar jaar geleden was dat nog maar de helft. Deze week ook een EK9 Civic Type R geveild voor 71k dollar.

BRING ATOAİLER BRING a TDAILER AuctionsE AuctionsE 3k-Mile 1995 ...

🤣

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

S2000 zit al 4 jaar in de lift. Duidelijk een future classic, en terecht. Rock bottom was zo 12K voor een middelmatige.

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Astian zei:

 

Zoals ze van de 964 ook zeiden...

Ik zou geen nee tegen een 996 zeggen, met ouder te worden vind ik de neus minder en minder "lelijk" worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Krikkie zei:

Ik zou geen nee tegen een 996 zeggen, met ouder te worden vind ik de neus minder en minder "lelijk" worden. 

Carrera 4S is dik. Dit met PSE, zet maar af. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel 964 hebben een revisie achter de rug...en een 996 zou mij toch niet veel vertrouwen schenken. Overigens zijn de 996 in veel grotere getale geproduceerd waardoor deze volgens mij nooit het prijsniveau van een 964 zullen halen...
 

en moeders mooiste is het ook al niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, saabi zei:

Veel 964 hebben een revisie achter de rug...en een 996 zou mij toch niet veel vertrouwen schenken. Overigens zijn de 996 in veel grotere getale geproduceerd waardoor deze volgens mij nooit het prijsniveau van een 964 zullen halen...
 

en moeders mooiste is het ook al niet...

Ik zie de wat specialere 996 modellen (Turbo, GT3, GT2) nog wel stijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Dimitri zei:

Honda S2000 begint toch ook serieus te stijgen...voor een goeie betaal je nu ook al rap 30k.

@RRD heeft nog een heel mooie staan voor een pak minder. Echt propere, correcte wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vingertje in de lucht en gokken maar wat er gaat gebeuren.  
 

waarom verwacht je in se al dat een oldtimer sowieso in waarde moet toe nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, Simoni said:

Vingertje in de lucht en gokken maar wat er gaat gebeuren.  
 

waarom verwacht je in se al dat een oldtimer sowieso in waarde moet toe nemen?

omdat we dat anders niet aan ons vrouw uitgelegd krijgen ;)😅

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Simoni said:

Vingertje in de lucht en gokken maar wat er gaat gebeuren.  
 

waarom verwacht je in se al dat een oldtimer sowieso in waarde moet toe nemen?

Goed punt.

Mijn indruk is dat de populariteit van oldtimers an sich is verminderd tov 20j terug. Vraag zakt, aanbod stijgt. Dat laatste geldt uiteraard niet voor bijzondere of echt oude wagens, maar zoals hierboven staat, van bvb een 996 zijn er gewoon veel meer van gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Krikkie zei:

Ik zou geen nee tegen een 996 zeggen, met ouder te worden vind ik de neus minder en minder "lelijk" worden. 

Klopt, hij is heel mooi oud geworden. Doug Demuro heeft er zo'n mooi filmpje over

14 uren geleden, Speedhunter zei:

Carrera 4S is dik. Dit met PSE, zet maar af. 

😎

14 uren geleden, saabi zei:

Veel 964 hebben een revisie achter de rug...en een 996 zou mij toch niet veel vertrouwen schenken. Overigens zijn de 996 in veel grotere getale geproduceerd waardoor deze volgens mij nooit het prijsniveau van een 964 zullen halen...
 

en moeders mooiste is het ook al niet...

Klopt, en vele 996's ook. Die scene groeit toch echt wel, en er zijn meer en meer oplossingen voor de "plofmotor". Dat er veel meer van werden gebouwd is zeker waar, maar dat geldt ook voor de 997 en daarvan kan iedereen "met zekerheid" zeggen dat hij gaat stijgen.

Moeders mooiste is een smaak. Het is een buitenbeentje, misschien is dat wel juist wat het zal gaan doen. Kijk eens naar een 914: die kocht je 10 jaar geleden voor een paar duizend euro... Hetzelfde voor 968, 924, 944, ... Waarom zou een 996 dan "lelijk" zijn?

17 minuten geleden, ICM zei:

Goed punt.

Mijn indruk is dat de populariteit van oldtimers an sich is verminderd tov 20j terug. Vraag zakt, aanbod stijgt. Dat laatste geldt uiteraard niet voor bijzondere of echt oude wagens, maar zoals hierboven staat, van bvb een 996 zijn er gewoon veel meer van gemaakt.

Daar is wel iets van. Bovendien speelt de dag van vandaag LEZ en fiscaliteit meer een rol. Nog even wachten en een 996 had oldtimer kunnen zijn, maar nu is de grens opgetrokken tot 30 jaar wat het minder interessant maakt...

aangepast door Astian
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Astian said:

Kijk eens naar een 914: die kocht je 10 jaar geleden voor een paar duizend euro... Hetzelfde voor 968, 924, 944, ... Waarom zou een 996 dan "lelijk" zijn?

Tot je zelf dat ding wil verkopen en je het verschil gaat zien tussen vraagprijs en wat men effectief wil betalen, of hoe lang hij op de hof gaat staan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lelijk is zeer persoonlijk, dus de “waarde” van iets gebaseerd op “mooi zijn” kan voor de ene heel veel zijn en voor de andere niets.
Ik blijf een 996 niet mooi vinden, dus voor mij is dat niet veel waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Capitol zei:

Lelijk is zeer persoonlijk, dus de “waarde” van iets gebaseerd op “mooi zijn” kan voor de ene heel veel zijn en voor de andere niets.
Ik blijf een 996 niet mooi vinden, dus voor mij is dat niet veel waard.

Klopt. Zo wordt de markt ook gestuurd, als veel mensen het mooi vinden stijgt de prijs en omgekeerd. Voor de 996 is dat dus minder. Veel van die zaken worden ook gestuurd door de pers, het zijn geen klassieke lichten, enz... klopt natuurlijk ook, maar je hoeft het daarom niet lelijk te vinden en de kudde te volgen. Is een beetje zoals de E30 M3, tot je ermee rijdt, een beetje teleurstellend in tegenstelling tot de hype.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vraag en aanbod is bepalend voor de prijs. zoals Simoni al weergeeft, een oldtimer moet niet zozeer stijgen in waarde. Als je die perfect onderhoudt zie je die waardestijging opgaan in de kost van het onderhoud.....I know.

niet in het voordeel van de prijsevolutie blijft ook het feit dat de snoet integraal gedeeld wordt met die van de 986...op zich niets mis mee, maar ik ken een paar aspirant 996 rijders die uiteindelijk een boxster kochten en kon ze niet helemaal ongelijk geven.

 

reden ondermeer waarom een phase 2 en turbo/4s hoger gewaardeerd worden volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, saabi zei:

de vraag en aanbod is bepalend voor de prijs. zoals Simoni al weergeeft, een oldtimer moet niet zozeer stijgen in waarde. Als je die perfect onderhoudt zie je die waardestijging opgaan in de kost van het onderhoud.....I know.

niet in het voordeel van de prijsevolutie blijft ook het feit dat de snoet integraal gedeeld wordt met die van de 986...op zich niets mis mee, maar ik ken een paar aspirant 996 rijders die uiteindelijk een boxster kochten en kon ze niet helemaal ongelijk geven.

 

reden ondermeer waarom een phase 2 en turbo/4s hoger gewaardeerd worden volgens mij

Ik heb ooit naar een 986 S gekeken, een vriend van me had toen een 986 2,7.
Ben blij dat ik dat niet heb gedaan en toch een C4S heb uiteindelijk. Geen slecht woord over die Boxster, maar een C4S is toch veel mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-996-carrera-40-jahre-nr-872-1963-benzine-zilver-8783e1a3-7d76-7170-e053-0100007fdaa1?utm_source=android-share

 

Kilometerstand: 91.614 km

Bouwjaar: 09/2004

Verkoopprijs: € 40.911,-

 

Ik zou toch geen nee zeggen tegen deze 😚

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid