The Swede 5.782 Geplaatst: 4 juni 2023 Delen Geplaatst: 4 juni 2023 Zojuist, bt. zei: Er zijn er gewoon te veel gemaakt, enkele uitzonderingen daargelaten (geitjes, kevers, Mustangs,…) moet je iets zoeken met low production numbers, imo, als je wil speculeren op een waardetoename die substantieel boven de inflatie gaat. Speculeren is voor mensen die geen liefhebbers zijn van autos. Een echt liefhebber wil eerder een auto waar hij plezier aan beleeft en aan dewelke hij geen hopen geld gaat verliezen. Als je de kans hebt om iets zeldzaams op de kop te tikken, zoals je MVS, dan ga je natuurlijk niet nee zeggen. Maar heb jij die gekocht om te speculeren of om mee te rijden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.535 Geplaatst: 4 juni 2023 Delen Geplaatst: 4 juni 2023 Ik heb die gekocht om te restaureren, uiteindelijk, zo blijkt 1 4 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.782 Geplaatst: 4 juni 2023 Delen Geplaatst: 4 juni 2023 3 uren geleden, bt. zei: Ik heb die gekocht om te restaureren, uiteindelijk, zo blijkt Daar krijg je een medaille voor! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.914 Geplaatst: 5 april Delen Geplaatst: 5 april Ffkes, BMW Z3M, modern day Cobra, ofni? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.449 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april Wat gaan een Z3 M tegenwoordig? veel verschil in prijs tussen de cabrio en coupe? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.782 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april 8 uren geleden, TCT zei: Ffkes, BMW Z3M, modern day Cobra, ofni? Gaat ge een Z3M kopen, @TCT? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.782 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april Citroën XM begint op te gaan in waarde. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.449 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april 17 minuten geleden, The Swede zei: Citroën XM begint op te gaan in waarde. Word jij daar warm van? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.534 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april 1 uur geleden, Mich zei: Wat gaan een Z3 M tegenwoordig? veel verschil in prijs tussen de cabrio en coupe? 30-60k€. Cabrio’s zijn goedkoper dan coupé’s. Versies met S54 zijn het duurst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.449 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april Ok. Toch al wat geld. Meer dan ik dacht. de s54 versie is mijns inziens het verschil niet waard. En die velgen lijken altijd “wat vuil”. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Geertt 3.146 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april 15 minuten geleden, Mich zei: de s54 versie is mijns inziens het verschil niet waard. Zin om toe te lichten? Wordt altijd zo over gedaan... Holy grail enzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.449 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april 18 minuten geleden, Geertt zei: Zin om toe te lichten? Wordt altijd zo over gedaan... Holy grail enzo. Bwah ik denk niet dat er veel aan toe te lichten valt, zoals ik al schreef is het puur mijn eigen mening. Ik heb destijds een Z3 M Coupé gehad, anno 2004. Het was een 2dehands uit 1999 met 30k km op de teller. Estoril/Estoril als kleurencombo. Hetgeen de S54 als voordeel had was de TC. Nu als classic en fun car valt dat voordeel mijns inziens volledig weg. Nu moest je opteren voor een s54 dan zou ik wel een Phoenix gele nemen. Als je ni graag dat kleur ziet, dan zou ik mijn geld niet aan een s54 geven. Ik zie die donkere velgen niet graag. De s50 is mooier en “het originele” Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.782 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april 4 uren geleden, Mich zei: Word jij daar warm van? Als je zulk een icoon van een auto niet apprecieert, ben je geen echt autofan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.449 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april 1 uur terug, The Swede zei: Als je zulk een icoon van een auto niet apprecieert, ben je geen echt autofan. Appreciëren akkoord, warm worden is voor mij toch nog net wat anders Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.534 Geplaatst: 6 april Delen Geplaatst: 6 april Is ook een super concept imo. 2 zitter met veel bagageruimte en rijdt ook nog eens zoals een auto hoort te rijden. Moet een zalige metgezel zijn voor een roadtrip-vakantie met z’n tweeën Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.782 Geplaatst: 10 april Delen Geplaatst: 10 april Op 6/4/2024 om 15:44, Mich zei: Appreciëren akkoord, warm worden is voor mij toch nog net wat anders OK. Zo verwoord, ben ik met je mee. Zelf vind ik het echt een zalige auto. Een V6 of V6-24 van de eerste generatie staat nog altijd heel erg hoog op mijn bucketlist. Je moet daar ooit es mee gereden hebben. Echt een speciale ervaring. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PieterA 840 Geplaatst: 10 april Delen Geplaatst: 10 april Zou ik absoluut nog eens mee willen rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 557 Geplaatst: 10 april Delen Geplaatst: 10 april Op 6/4/2024 om 01:29, TCT zei: Ffkes, BMW Z3M, modern day Cobra, ofni? Ik denk dat ondertussen hun piek al wat voorbij zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.449 Geplaatst: 10 april Delen Geplaatst: 10 april 13 uren geleden, The Swede zei: OK. Zo verwoord, ben ik met je mee. Zelf vind ik het echt een zalige auto. Een V6 of V6-24 van de eerste generatie staat nog altijd heel erg hoog op mijn bucketlist. Je moet daar ooit es mee gereden hebben. Echt een speciale ervaring. Ik kan er ni over meepraten eerlijk gezegd. Als autoliefhebber vanaf mijn geboorte heb ik uiteraard een enorm respect voor het merk Citroën, maar ik heb geen band ermee. All credits to them, die er wel een zwak voor hebben uiteraard Afgelopen zondag moest ik nog aan dit topic denken, ik was op Antwerp Classic en hoorde een ouwe met werk aan DS starten waar wat volk stond op te zien. Wel ik ben ook blijven zien net zoals de rest tot hij achteraan en vooraan omhoog kwam . Leuk toch? Regel mij es een testrit in een V6 XM 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.782 Geplaatst: 11 april Delen Geplaatst: 11 april 15 uren geleden, Mich zei: Ik kan er ni over meepraten eerlijk gezegd. Als autoliefhebber vanaf mijn geboorte heb ik uiteraard een enorm respect voor het merk Citroën, maar ik heb geen band ermee. All credits to them, die er wel een zwak voor hebben uiteraard Afgelopen zondag moest ik nog aan dit topic denken, ik was op Antwerp Classic en hoorde een ouwe met werk aan DS starten waar wat volk stond op te zien. Wel ik ben ook blijven zien net zoals de rest tot hij achteraan en vooraan omhoog kwam . Leuk toch? Regel mij es een testrit in een V6 XM Guilty as charged, ik heb 5 Citroën gehad. Een AX 10E 5d, een BX 14, een ZX 2.0 16v, een Xm 2.1td VSX en een C5 2.0 HDi break. De eerste 4 reden echt goed, de laatste was een onding (loemp!). De Xm is echt wel een belevenis om mee te rijden: lichtvoetig, en in langere bochten echt bangelijk efficiënt. Vooral de versies met Hydractive ophanging in de laatste generatie (die de meesturende achteras had van de ZX en de Xantia). Een V6 heb ik zelf nooit gereden maar gezien het karakter van de auto, moet dat perfect passen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef 439 Geplaatst: 11 april Delen Geplaatst: 11 april 2 minuten geleden, The Swede zei: Guilty as charged, ik heb 5 Citroën gehad. Een AX 10E 5d, een BX 14, een ZX 2.0 16v, een Xm 2.1td VSX en een C5 2.0 HDi break. De eerste 4 reden echt goed, de laatste was een onding (loemp!). De Xm is echt wel een belevenis om mee te rijden: lichtvoetig, en in langere bochten echt bangelijk efficiënt. Vooral de versies met Hydractive ophanging in de laatste generatie (die de meesturende achteras had van de ZX en de Xantia). Een V6 heb ik zelf nooit gereden maar gezien het karakter van de auto, moet dat perfect passen. XM is zeker de moeite vind ik. De eerste XM V6 hadden bovendien ook nog de Diravi stuurinrichting uit de CX - weliswaar met een iets minder direct stuurgevoel, maar wel met de volledige bekrachtigde terugkeer naar nulstand. De XM 2.1 TD die mijn vader had na zijn CX 25 GTi was moderner uitgerust, maar die miste dus die Diravi en vond ik toch veel minder rijkarakter hebben dan de CX. Ook de hydractieve ophanging had een paar nadelen in het begin. In youngtimer middens is de XM echt wel een opkomende klassieker aan het worden. Maar persoonlijk denk ik dat de latere C6 nóg meer potentiële classic-status heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.782 Geplaatst: 11 april Delen Geplaatst: 11 april 4 minuten geleden, Jef zei: XM is zeker de moeite vind ik. De eerste XM V6 hadden bovendien ook nog de Diravi stuurinrichting uit de CX - weliswaar met een iets minder direct stuurgevoel, maar wel met de volledige bekrachtigde terugkeer naar nulstand. De XM 2.1 TD die mijn vader had na zijn CX 25 GTi was moderner uitgerust, maar die miste dus die Diravi en vond ik toch veel minder rijkarakter hebben dan de CX. Ook de hydractieve ophanging had een paar nadelen in het begin. In youngtimer middens is de XM echt wel een opkomende klassieker aan het worden. Maar persoonlijk denk ik dat de latere C6 nóg meer potentiële classic-status heeft. Ik begrijp je redenering, maar zelf ben ik geen fan van de C6. Teveel "vergrootte C5" (en dus Peugeot), saai dashboard, ... en het exterieur is teveel "we kijken achter ons ipv Citroënsgewijs te vernieuwen". De DS, CX en Xm waren nl telkens echt radicaal nieuwe designs. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.155 Geplaatst: 11 april Delen Geplaatst: 11 april Ook wel fan van de XM, mag een 2.0 turbo of v6 zijn. Mijn schoonma had vroeger een Xantia, reed best wel leuk, die heb je ook in 3.0 V6. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 633 Geplaatst: 11 april Delen Geplaatst: 11 april Op Antwerp Classic stond er ook nog een Citroën SM. En ook nog een Porsche 928 voor maar 12.500 euro. Was dus wel nog wat werk aan. De vraag is of die wagens nog in waarde gaan stijgen. Toch een dikke V8 in. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.155 Geplaatst: 11 april Delen Geplaatst: 11 april 2 minuten geleden, Bjorno zei: Porsche 928 Ook altijd wel fan van geweest (manuele gts) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.