Ga naar inhoud

(Toekomstige) waardevolle Classics


Carlito

Aanbevolen berichten

Zojuist, bt. zei:

Er zijn er gewoon te veel gemaakt, enkele uitzonderingen daargelaten (geitjes, kevers, Mustangs,…) moet je iets zoeken met low production numbers, imo, als je wil speculeren op een waardetoename die substantieel boven de inflatie gaat.

Speculeren is voor mensen die geen liefhebbers zijn van autos. 

Een echt liefhebber wil eerder een auto waar hij plezier aan beleeft en aan dewelke hij geen hopen geld gaat verliezen.

Als je de kans hebt om iets zeldzaams op de kop te tikken, zoals je MVS, dan ga je natuurlijk niet nee zeggen. Maar heb jij die gekocht om te speculeren of om mee te rijden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bt. zei:

Ik heb die gekocht om te restaureren, uiteindelijk, zo blijkt 🫠

Daar krijg je een medaille voor!

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ffkes,

BMW Z3M, modern day Cobra, ofni?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, TCT zei:

Ffkes,

BMW Z3M, modern day Cobra, ofni?

Gaat ge een Z3M kopen, @TCT?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, The Swede zei:

Citroën XM begint op te gaan in waarde.

Word jij daar warm van? 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mich zei:

Wat gaan een Z3 M tegenwoordig?

veel verschil in prijs tussen de cabrio en coupe?

30-60k€. Cabrio’s zijn goedkoper dan coupé’s. Versies met S54 zijn het duurst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Toch al wat geld. Meer dan ik dacht. 
de s54 versie is mijns inziens het verschil niet waard. En die velgen lijken altijd “wat vuil”. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Mich zei:

de s54 versie is mijns inziens het verschil niet waard. 

Zin om toe te lichten?
Wordt altijd zo over gedaan... Holy grail enzo.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Geertt zei:

Zin om toe te lichten?
Wordt altijd zo over gedaan... Holy grail enzo.


 

Bwah ik denk niet dat er veel aan toe te lichten valt, zoals ik al schreef is het puur mijn eigen mening. 
 

Ik heb destijds een Z3 M Coupé gehad, anno 2004. Het was een 2dehands uit 1999 met 30k km op de teller. Estoril/Estoril als kleurencombo. 
 

Hetgeen de S54 als voordeel had was de TC. Nu als classic en fun car valt dat voordeel mijns inziens volledig weg. 
Nu moest je opteren voor een s54 dan zou ik wel een Phoenix gele nemen. Als je ni graag dat kleur ziet, dan zou ik mijn geld niet aan een s54 geven. Ik zie die donkere velgen niet graag. De s50 is mooier en “het originele”

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mich zei:

Word jij daar warm van? 😊

Als je zulk een icoon van een auto niet apprecieert, ben je geen echt autofan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Als je zulk een icoon van een auto niet apprecieert, ben je geen echt autofan. 

Appreciëren akkoord, warm worden is voor mij toch nog net wat anders 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook een super concept imo. 2 zitter met veel bagageruimte en rijdt ook nog eens zoals een auto hoort te rijden. Moet een zalige metgezel zijn voor een roadtrip-vakantie met z’n tweeën 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/4/2024 om 15:44, Mich zei:

Appreciëren akkoord, warm worden is voor mij toch nog net wat anders 😉

OK. Zo verwoord, ben ik met je mee. Zelf vind ik het echt een zalige auto. Een V6 of V6-24 van de eerste generatie staat nog altijd heel erg hoog op mijn bucketlist. 

Je moet daar ooit es mee gereden hebben. Echt een speciale ervaring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/4/2024 om 01:29, TCT zei:

Ffkes,

BMW Z3M, modern day Cobra, ofni?

Ik denk dat ondertussen hun piek al wat voorbij zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, The Swede zei:

OK. Zo verwoord, ben ik met je mee. Zelf vind ik het echt een zalige auto. Een V6 of V6-24 van de eerste generatie staat nog altijd heel erg hoog op mijn bucketlist. 

Je moet daar ooit es mee gereden hebben. Echt een speciale ervaring. 

Ik kan er ni over meepraten eerlijk gezegd. Als autoliefhebber vanaf mijn geboorte heb ik uiteraard een enorm respect voor het merk Citroën, maar ik heb geen band ermee. All credits to them, die er wel een zwak voor hebben uiteraard 😊

Afgelopen zondag moest ik nog aan dit topic denken, ik was op Antwerp Classic en hoorde een ouwe met werk aan DS starten waar wat volk stond op te zien. Wel ik ben ook blijven zien net zoals de rest tot hij achteraan en vooraan omhoog kwam 😉. Leuk toch? 👍

Regel mij es een testrit in een V6 XM 😜✅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mich zei:

Ik kan er ni over meepraten eerlijk gezegd. Als autoliefhebber vanaf mijn geboorte heb ik uiteraard een enorm respect voor het merk Citroën, maar ik heb geen band ermee. All credits to them, die er wel een zwak voor hebben uiteraard 😊

Afgelopen zondag moest ik nog aan dit topic denken, ik was op Antwerp Classic en hoorde een ouwe met werk aan DS starten waar wat volk stond op te zien. Wel ik ben ook blijven zien net zoals de rest tot hij achteraan en vooraan omhoog kwam 😉. Leuk toch? 👍

Regel mij es een testrit in een V6 XM 😜✅

Guilty as charged, ik heb 5 Citroën gehad. Een AX 10E 5d, een BX 14, een ZX 2.0 16v, een Xm 2.1td VSX en een C5 2.0 HDi break.  De eerste 4 reden echt goed, de laatste was een onding (loemp!).

De Xm is echt wel een belevenis om mee te rijden: lichtvoetig, en in langere bochten echt bangelijk efficiënt. Vooral de versies met Hydractive ophanging in de laatste generatie (die de meesturende achteras had van de ZX en de Xantia).

Een V6 heb ik zelf nooit gereden maar gezien het karakter van de auto, moet dat perfect passen.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Guilty as charged, ik heb 5 Citroën gehad. Een AX 10E 5d, een BX 14, een ZX 2.0 16v, een Xm 2.1td VSX en een C5 2.0 HDi break.  De eerste 4 reden echt goed, de laatste was een onding (loemp!).

De Xm is echt wel een belevenis om mee te rijden: lichtvoetig, en in langere bochten echt bangelijk efficiënt. Vooral de versies met Hydractive ophanging in de laatste generatie (die de meesturende achteras had van de ZX en de Xantia).

Een V6 heb ik zelf nooit gereden maar gezien het karakter van de auto, moet dat perfect passen.  

 

XM is zeker de moeite vind ik. De eerste XM V6 hadden bovendien ook nog de Diravi stuurinrichting uit de CX - weliswaar met een iets minder direct stuurgevoel, maar wel met de volledige bekrachtigde terugkeer naar nulstand. 

De XM 2.1 TD die mijn vader had na zijn CX 25 GTi was moderner uitgerust, maar die miste dus die Diravi en vond ik toch veel minder rijkarakter hebben dan de CX. Ook de hydractieve ophanging had een paar nadelen in het begin.

In youngtimer middens is de XM echt wel een opkomende klassieker aan het worden. Maar persoonlijk denk ik dat de latere C6 nóg meer potentiële classic-status heeft. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jef zei:

XM is zeker de moeite vind ik. De eerste XM V6 hadden bovendien ook nog de Diravi stuurinrichting uit de CX - weliswaar met een iets minder direct stuurgevoel, maar wel met de volledige bekrachtigde terugkeer naar nulstand. 

De XM 2.1 TD die mijn vader had na zijn CX 25 GTi was moderner uitgerust, maar die miste dus die Diravi en vond ik toch veel minder rijkarakter hebben dan de CX. Ook de hydractieve ophanging had een paar nadelen in het begin.

In youngtimer middens is de XM echt wel een opkomende klassieker aan het worden. Maar persoonlijk denk ik dat de latere C6 nóg meer potentiële classic-status heeft. 

Ik begrijp je redenering, maar zelf ben ik geen fan van de C6. Teveel "vergrootte C5" (en dus Peugeot), saai dashboard, ... en het exterieur is teveel "we kijken achter ons ipv Citroënsgewijs te vernieuwen". De DS, CX en Xm waren nl telkens echt radicaal nieuwe designs. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wel fan van de XM, mag een 2.0 turbo of v6 zijn. Mijn schoonma had vroeger een Xantia, reed best wel leuk, die heb je ook in 3.0 V6.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Antwerp Classic stond er ook nog een Citroën SM.

En ook nog een Porsche 928 voor maar 12.500 euro. Was dus wel nog wat werk aan. De vraag is of die wagens nog in waarde gaan stijgen. 
Toch een dikke V8 in. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid