Ga naar inhoud

BMW F10 5-Series


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

je gaat niet teleurgesteld zijn. Die motor + de 8 traps is een hemelse combinatie.

Die duw als de turbo erin komt is echt :inlove:

Ik heb die ook proefgereden en ik vond die eigenlijk zéér lineair....? Quasi even lineair als onze E39 528i van waaruit we stapten. 't Kan aan mij liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die ook proefgereden en ik vond die eigenlijk zéér lineair....? Quasi even lineair als onze E39 528i van waaruit we stapten. 't Kan aan mij liggen.

Dat is zo, als je gewoon doortrekt. Maar een 35d is dat nog meer.

Het is pas op bepaalde snelheden, in de juiste versnelling en dan volgas geven. Hoe dat dan herneemt, dat is wat het plezant maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zo, als je gewoon doortrekt. Maar een 35d is dat nog meer.

Het is pas op bepaalde snelheden, in de juiste versnelling en dan volgas geven. Hoe dat dan herneemt, dat is wat het plezant maakt.

Ik kan het mij wel voorstellen ja. Al zal het geen lag zijn zoals in mijn 2.0TDI VAG :D.

Moet wel zeggen dat ik 'em niet in manuele stand heb gereden. Beste automaat ooit, dus heb ik die maar laten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het mij wel voorstellen ja. Al zal het geen lag zijn zoals in mijn 2.0TDI VAG :D.

Moet wel zeggen dat ik 'em niet in manuele stand heb gereden. Beste automaat ooit, dus heb ik die maar laten werken.

Nog een weekje en ik mag er nog eens 2000 km's mee afmalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die ook proefgereden en ik vond die eigenlijk zéér lineair....? Quasi even lineair als onze E39 528i van waaruit we stapten. 't Kan aan mij liggen.

Eens het volledige koppel zich vrijgeeft, dat zal ergens rond de 1500 toeren zijn, dan is de motor inderdaad lineair. De wagen blijft vlot doortrekken tot 4250 toeren. Wat indrukwekkend is, is de brutale manier hoe het koppel zich vrijgeeft. De plotse duw is fenomenaal. Mijn ervaring is dat deze plotse duw heviger is dan bij een 535d. De 535d is ook zeer lineair en trekt door tot meer dan 4500 toeren. Het is in die hogere toeren dat de tienden van seconde worden gewonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14de februari proefrit met een 530d xDrive, ben benieuwd, maar het zal wel de RWD worden.

Ik heb nu een xDrive, en wil nooit nog iets anders. De tractie op natte ondergrond is echt fenomenaal. Ik heb pas nog eens met een 640i gereden. Hoewel deze veel minder koppelt heeft, had deze wagen constant last van tractieproblemen. Dat driehoekje deed niets dan knipperen en telkens wordt het vermogen dichtgeknepen. Bij deze xDrive heb ik dat driehoekje nog niet zien knipperen. En toch kan ik 'm in een korte bocht lichtjes met de poep laten gooien. Denk eraan dat de xDrive 80% vermogen naar achter brengt en 20% naar voor. Pas bij tractieverlies gaat er 40% naar voor. Ik merk geen nadeel in het rijden. Het enige nadeel is het hogere verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me inbeelden dat zo'n xDrive qua bruikbaarheid top is, zoals het met de quattro's al lang het geval is. Maar m'n vader heeft er niet echt nood aan.

Qua verbruik en CO2 is de gewone versie ook net dat beetje interessanter dan de xDrive. Voor een 3 liter met 258 pk en automaat is die eigenijk fenomenaal wat dat betreft, en met het huidige belastingklimaat helpen alle beetjes. (buiten z'n prijs...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ BMWMB, jij hebt gereden met een F10 met sportvering en 19 inch. Doenbaar?

M'n vader denkt dat dit te hard is, maar dan mis je die prachtige styling 331...

Standaardophanging icm 19" is verre van hard :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaardophanging icm 19" is verre van hard :)

Blijft een 5 natuurlijk, comfy salon. :) Sportvering zal nog ietsje minder zacht zijn. Maar de looks hè 331 + lichte drop. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een 5 natuurlijk, comfy salon. :) Sportvering zal nog ietsje minder zacht zijn. Maar de looks hè 331 + lichte drop. :inlove:

True, maar hij heeft die verlaging niet nodig imo. Oordeel zelf ;)

247022_10150196925880669_5186516_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een 5 natuurlijk, comfy salon. :) Sportvering zal nog ietsje minder zacht zijn. Maar de looks hè 331 + lichte drop. :inlove:

Ik probeer mijn pa ook warm te maken voor een 5 met 19 inch en sportophanging.

Een F10/11 in Imperial Blau met M-sport pakket, sportophaning, velgen 351M, zwart leder en aluminium inleg. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

19" op een F10, dat merk je niet eens! Die demping is zo gesofisticeerd dat zelfs het verschil met 17" winterrubber nauwelijks voelbaar is!!

Sportophanging op niet, dat blijft een comfy salon om mee te rijden hoor.

Dat kan je onmogelijk te hard gaan vinden lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen wordt 'ie waarschijnlijk besteld. Voorlopig met styling 328 (CO2 lager, en catalogusprijs, for obvious reasons), en volgend jaar worden daar winterbanden opgezet en gaan we uitkijken voor een setje styling 331 (4000 euro bij de stealer is er eigenlijk wat over voor een setje velgen, dus via salesafter ofzo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid