Ga naar inhoud

BMW F10 5-Series


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Zo'n 530i is eerdaags een verouderde motor. De 528i heeft de laatste techniek onder de motorkap. Deze gaat minder verbruiken en sneller aanvoelen door z'n veel hogere koppel. Ik heb deze geblazen viercilinder nog niet irl kunnen horen, maar als ik naar testfilmpjes kijk van de 328i ben ik toch wel onder de indruk van het geluid van die motor. Zeker dat geplof en die 'scheetjes' die 'm laat bij snel opschakelen vind ik echt heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij is minstens 30 keer beter ook dan een Zafira! Dus eigenlijk is zo'n 5 Reeks wel nog een batje!

Ja Maxime, das waar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Doet er mij aandenken dat ik met mijn E60 530dA in Oostende eens ben afgesleept omdat de inlaatcollector gescheurd was. Ik was toen blij met de Zafira die ik als vervangwagen kreeg. Zo heb ik nog 2 dagen aan zee kunnen rondrijden en ben ik met mijn gevuchel en bagage toch veilig terug thuis geraakt. Op die moment was de Zafira 30x beter dan mijn 530d.:)
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Doet er mij aandenken dat ik met mijn E60 530dA in Oostende eens ben afgesleept omdat de inlaatcollector gescheurd was. Ik was toen blij met de Zafira die ik als vervangwagen kreeg. Zo heb ik nog 2 dagen aan zee kunnen rondrijden en ben ik met mijn gevuchel en bagage toch veilig terug thuis geraakt. Op die moment was de Zafira 30x beter dan mijn 530d.:)

Alexanderr heeft ook een Zafira vervangwagen gehad indertijd. Laai-end enthousiast, zo bleek achteraf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Zafira reed perfect, en was ook zeer ruim. Qua gezinswagen de betere wagen. De kids zaten hoger waardoor ze beter naar buiten konden zien. Het grootste minpunt was de versnellingsbak. Deze was manueel... Ik wil enkel nog een automaat.:oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft zo'n zafira massa's rijplezier? Neen, daarvoor moet je hem niet kopen. (Hoewel ik er best nog wel fun mee kan hebben.)

Maar een zafira is ruim: er past zonder al te veel propwerk véél in. Dat is waar het voornamelijk om draait bij een monovolume (volgens mij).

Zo was ik deze vakantie blij dat er 30 rugzaken voor kapoenenkamp in onze zafira A pasten. Dat het geen sprintbom/funcar was maakte me niets uit: ik had ten minste al de rugzakken mee en kon nog steeds 'vlot' (lees: zonder hem al te veel af te moeten beulen) mee met het verkeer.

En dàt is waar die voor gekocht is.

aangepast door Baiden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Zafira is echt een kutbak. Ook ooit eens gehad en dat was echt een ramp.

Was wel vorig model, maar toch...

Waarschijnlijk had je dan een enjoy of essentia ofzo... Ik blijf het zeggen, cosmo of sport, anders zijn en blijven het kutbakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg eens uit beste Maxime :inlove:

Wat moet ik daar aan uitleggen?

Onze Cab had een platte band ofzo en we kregen dit in de plaats.

Toegegeven: ik heb bijzonder hard gelachen :lolz:. Autorijden kreeg plots een volledig nieuwe dimensie!

Maar toch was het een kutbak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit zo'n commentaar merk je hoe verwend we wel niet zijn. Er zijn zelfs mensen die van zo'n Zafira dromen, maar 'm nooit zullen kunnen betalen. Op zo'n momenten besef ik steeds hoe gelukkig ik ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit zo'n commentaar merk je hoe verwend we wel niet zijn. Er zijn zelfs mensen die van zo'n Zafira dromen, maar 'm nooit zullen kunnen betalen. Op zo'n momenten besef ik steeds hoe gelukkig ik ben.

Wederom wijze woorden David. Ik stond daar laatst ook bij stil. Bij de firma waar mijn broer werkt werd er door 10 man gezamenlijk de jackpot gewonnen. Een paar fabrieksarbeiders hadden meegespeeld en wonnen 2.7 miljoen ieder. Wat kochten enkelen: Land Rover Freelander, Opel Insignia, Seat Leon. Er was geen enkele die zich iets heel exclusiefs kocht (anderen kochten een W212 - diesel geloof ik, een Jag XF en een Audi S4 Avant). Er zitten hier genoeg mensen op AM die daar niet warm voor zouden draaien, maar voor deze mensen was het de ultieme droomauto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit zo'n commentaar merk je hoe verwend we wel niet zijn. Er zijn zelfs mensen die van zo'n Zafira dromen, maar 'm nooit zullen kunnen betalen. Op zo'n momenten besef ik steeds hoe gelukkig ik ben.

Das toch zever?

De Zafira strookt gewoon niet met wat ik van een auto verwacht. Daarom vond ik het een kutbak.

Heeft niks met verwennerij te maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zeker van dat er heel wat huisvaders zijn die met een Zafira rijden, en die ook dromen van een BMW, en die ook meer van een auto verwachten of verlangen, maar die het niet kunnen betalen. Maar ja, sommigen snappen of beseffen dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zeker van dat er heel wat huisvaders zijn die met een Zafira rijden, en die ook dromen van een BMW, en die ook meer van een auto verwachten of verlangen, maar die het niet kunnen betalen. Maar ja, sommigen snappen of beseffen dat niet.

Schoonbroer van mij rijdt al 13-14 jaar met hun Zafira ... is de beste auto die ze al ooit hebben gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zeker van dat er heel wat huisvaders zijn die met een Zafira rijden, en die ook dromen van een BMW, en die ook meer van een auto verwachten of verlangen, maar die het niet kunnen betalen. Maar ja, sommigen snappen of beseffen dat niet.

Er bestaat toch tweedehands? Kunnen betalen!? Djeezes, je doet alsof iedere BMW minstens 50.000 Euro kost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat toch tweedehands? Kunnen betalen!? Djeezes, je doet alsof iedere BMW minstens 50.000 Euro kost!

Niet iedereen wil met een BMW rijden he, of heb jij echt zo'n grote oogkleppen op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen wil met een BMW rijden he, of heb jij echt zo'n grote oogkleppen op

Lees mijn voorgaande posts.

Ik ben het niet die dat denkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat toch tweedehands? Kunnen betalen!? Djeezes, je doet alsof iedere BMW minstens 50.000 Euro kost!

Ja Maxime, je hebt gelijk. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is het eigenlijk mogelijk in de navi pro bij poi te zoeken naar tankstations per merk?

Bij mijn MB ging dit, maar hier vind ik het niet terug of is de mogelijkheid er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zoekt naar POI in de buurt, dan krijg je een lijst van alle tankstations met vermelding van merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid