bt. 7.566 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Beste forummers Normaliter gaat m'n Golf VI eind deze week naar een medewerker en zal ik in de komende dagen/weken op zoek moeten gaan naar een nieuwe daily. Nieuw voor mij weliswaar, het hoeft geen nieuwe wagen te zijn (omwille van budget & leveringstermijn). Momenteel heb ik dus 2j met de Golf gereden en ondanks dat een goede auto is, had ik graag iets leukers onder kont gekregen. Mijn kilometerteller staat op 47.500 km dus valt een benzine nog wel te verantwoorden. Belangrijke factor in dit verhaal is het VAA, het gaat immers om een bedrijfswagen! (Hoe gaat dat nu trouwens in z'n werk met een tweedehandswagen?) Wat zoek ik? * Budget maximaal €30.000 - 35.000 * Kwaliteit * Rijplezier * Géén BMW 4cyl benzines van de E9x / E8x generatie * Max 50.000 km * niet ouder dan 2009 (behalve in het geval van 'n BMW Z4 coupé 3.0Si) * Garantie * Complete onderhoudshistoriek Momenteel kijk ik voornamelijk naar BMW (M135, E92 330i, Z4 3.0Si) gezien m'n verleden bij het merk alsook persoonlijke voorkeur. Audi & Mercedes zijn eigenlijk geen valabele alternatieven voor mij. Ik ben er echter van overtuigd dat ik misschien interessante proposities over het hoofd zie: Renault Megane RS Toyota GT86 Golf GTI ... Het enige probleem dat ik met deze wagens heb: interieursfeer en kwaliteit. Ik zou nooit echt gelukkig kunnen worden in het plastic interieur van de Renault bvb.... Een Golf is natuurlijk opnieuw een Golf en tweedehandse GTI's zijn niet dik gezaaid heb ik de indruk. Ik zie jullie suggesties graag tegemoet Alvast bedankt! Quote
Gast Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Ah, vaa is belangrijk, de uitstoot van zo een type r zal wel niet tof zijn dan Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Spijtig genoeg boven budget.Misschien op zoek gaan in Duitsland of een gewone 335i.http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=245196930&asrc=st|sr Quote
Phil 12.498 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 (Hoe gaat dat nu trouwens in z'n werk met een tweedehandswagen?) Zelfde berekening als bij nieuwe auto's, aleen gaat er 6% van de catalogusprijs per jaar ouderdom (tot 5 jaar of 70% is bereikt). Misschien dus ook een maximum VAA-bedrag of CO2 uitstoot vermelden in de criteria... Quote
Gast Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Ah, vaa is belangrijk, de uitstoot van zo een type r zal wel niet tof zijn dan215 g/km en een opgegeven verbruik van 9 liter Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Waarom max 50.000km? Dan ga je geen batjes kunnen doen hoor Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Mja, hangt ook veel van cataloguswaarde af hé. Quote
Phil 12.498 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Ik zou voor een nieuwe auto gaan, CO2-uitstoot is voor het VAA nog altijd de meest doorslaggevende factor, en laat die nu net lager zijn bij nieuwe auto's. Een Golf VII GTI bv. 139 g CO2 in manuele versie en mooi binnen budget met wat opties. Quote
Gast Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Focus rs of tt rs? Te johnny en te duur zeker? http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=246663119&asrc=st|sr Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Alvast bedankt allen Civic is nu niet meteen een topper qua looks (persoonlijk). Werkwijze VAA is me bekend, maar de catalogusprijs blijft wel natte vinger werk. Er zou normaalgezien een centrale database worden aangelegd om cataloguswaarde bij tweedehandswagens te kunnen bepalen maar die is er tot nader order niet...? De CO2 grens zal rond de 200gr liggen, al hangt dat ook weer sterk af van de cataloguswaarde. Maximaal 50.000km is vooropgesteld omdat ik met deze wagen toch een jaar of 4 zou willen rijden, 't is de bedoeling om een goede jonge occasie te kunnen vinden. Bij een nieuwe auto gaat het vrees ik te lang duren vooraleer ik die kan geleverd krijgen (moet overbruggen met een radioloze VW Caddy ) @Ambi: zo'n Alpina is een droom maar die blokken zitten toch nog een stukje boven de 200gr uitstoot, daarom ook dat 'n 335i eigenlijk net te duur wordt. Een 330i coupé lijkt me het perfecte compromis maar zelfs in DE zijn ze dun gezaaid als je ze manueel wilt met sportzetels & navi... Focus RS is een beetje hetzelfde verhaal als een Mégane RS: ik denk écht niet dat ik kan aarden in zo'n interieur. TT RS = Audi () en ook uitstoot van 209gr... (wel een knappe bak!) Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Mijn pa zijn 335i zit op 192gram met de DKG en N55 motor. Alpina zal wel een pakje hoger zitten ja. Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Mijn pa zijn 335i zit op 192gram met de DKG en N55 motor. Alpina zal wel een pakje hoger zitten ja. Wat is een realistische cataloguswaarde voor zo'n 335i (niet full maar compleet uitgerust), idee van? Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Je vindt F11 535i (manueel en automaat) met aanvaardbaar kilometeraantal (i.e. niet boven de 100tkm) voor minder dan 30k EUR. Waarom je dan nog met een E90ev zou willen rijden, snap ik eerlijk gezegd niet. Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Je vindt F11 535i (manueel en automaat) met aanvaardbaar kilometeraantal (i.e. niet boven de 100tkm) voor minder dan 30k EUR. Waarom je dan nog met een E90ev zou willen rijden, snap ik eerlijk gezegd niet. VAA Anders neem ik m'n pa z'n auto wel over, maar da's echt niet betaalbaar voor mij Quote
Phil 12.498 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Je vindt F11 535i (manueel en automaat) met aanvaardbaar kilometeraantal (i.e. niet boven de 100tkm) voor minder dan 30k EUR. Waarom je dan nog met een E90ev zou willen rijden, snap ik eerlijk gezegd niet. Rijplezier, niet vaarplezier. Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Hmm. Toch wel balen. Heel die E90-generatie is, als je de nieuwe '5 kent, echt dik balen. Dat rijdt droog, veel te hard, desondanks niet precies genoeg, en is binnenin bagger afgewerkt. (vind ik) Nieuwe '3 is al beter, maar nog absoluut geen topper. De '5 is wel top. Dan zou ik, inderdaad, zoeken naar een 3.0si. Fantastische blokken (allez, de zwakke punten ken jij beter dan ik), sublieme auto qua looks, en er valt erg makkelijk tegen klanten die afgunstig reageren te melden dat dat "een kar van 7 jaar oud is die 10.000 euro minder kost dan ne nieuwe Golf" = shut up fuckers. Handig. Als je de ruimte niet nodig hebt --> doen. Zo rijd je nog eens met een écht aparte bak rond. Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Rijplezier, niet vaarplezier. Daarom dat ik die 535i vermeld. Dat rijdt echt fantastisch leuk, steengoeie auto, goed afgewerkt, beer van een motor met knappe sound, aanvaardbaar verbruik. Alles wat je wil. Quote
Ambi 1.758 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Wat is een realistische cataloguswaarde voor zo'n 335i (niet full maar compleet uitgerust), idee van? Rond de 60K Een 330i heeft ongeveer een CO2 van 175. Hier nog enkele interessante 330d's Deze wel boven budget maar knappe kar http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=244107103&asrc=st|s,sr En deze advertentie lijkt dan weer te mooi om waar te zijn http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=246305456&asrc=st|sr Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Hmm. Toch wel balen. Heel die E90-generatie is, als je de nieuwe '5 kent, echt dik balen. Dat rijdt droog, veel te hard, desondanks niet precies genoeg, en is binnenin bagger afgewerkt. (vind ik) Nieuwe '3 is al beter, maar nog absoluut geen topper. De '5 is wel top. Dan zou ik, inderdaad, zoeken naar een 3.0si. Fantastische blokken (allez, de zwakke punten ken jij beter dan ik), sublieme auto qua looks, en er valt erg makkelijk tegen klanten die afgunstig reageren te melden dat dat "een kar van 7 jaar oud is die 10.000 euro minder kost dan ne nieuwe Golf" = shut up fuckers. Handig. Als je de ruimte niet nodig hebt --> doen. Zo rijd je nog eens met een écht aparte bak rond Ik heb er vorige week één aan m'n neus zien voorbijgaan 1e eigenaar - 15.000km Saphirschwarz icm individual cremekleurig leder individual velgen ... Was pérfect maar ie was die ochtend al verkocht Nu ik die gezien heb, voldoet geen enkele op Mobile meer Quote
Gast Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Als je de ruimte niet nodig hebt zou ik ook voor een tweezitter gaan, is vaak meteen al een veel sportievere auto. Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Rond de 60K Een 330i heeft ongeveer een CO2 van 175. Hier nog enkele interessante 330d's Deze wel boven budget maar knappe kar http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=244107103&asrc=st|s,sr En deze advertentie lijkt dan weer te mooi om waar te zijn http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=246305456&asrc=st|sr 'k heb inderdaad ook al naar F30 zitten kijken, maar dan spreken we inderdaad sowieso over diesel. Ergens zou ik graag, nu't nog kan, een tijdje atmo 6cyl rijden 1 Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Begrijpelijk. Ik zoek ook naar die dingen, you be warned. Maar ik zoek naar exemplaren met meer km en (duidelijk) lagere prijs. En ja, als je zo'n Individual gezien hebt, is al de rest (bijna) te min. Alhoewel! Geef jezelf ruimte om breeddenkend te zijn daarin. Een velg is snel veranderd, en het Individual-leder slijt sneller dus een "must" is het niet. Beter een goeie met goeie prijs, dan per se een Individual waarbij je inboet op andere zaken (vind ik). Ze zijn gewoon vrij zeldzaam, en momenteel cheap dus gewild. Succes !! Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Als je de ruimte niet nodig hebt zou ik ook voor een tweezitter gaan, is vaak meteen al een veel sportievere auto. Ruimte is eigenlijk geen issue, ik had in m'n hoofd om volgend jaar pas te veranderen en wou dan eventueel een Alfa 4C overwegen maar door omstandigheden moet't nu gebeuren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.