Ga naar inhoud

Nieuwe daily: modale dieselstoof gevonden


bt.

Aanbevolen berichten

Gast wooter

Volgens mij verdwijnt de magie van een extreme kar vanaf je hem dagelijks gaat gebruiken.

Dit.

 

Mijn Z4 is leuker geworden sinds ik niet er dagelijks mee rij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij verdwijnt de magie van een extreme kar vanaf je hem dagelijks gaat gebruiken.

 

Een saaie daily is nog altijd de max als je voor de fun iets zot kan pakken.

 

Dat zie je TOTAAL verkeerd, ik geniet elke dag meer van mijn kar. Elke seconde is puur genot, dat verzeker ik je. En nee ik ben niet echt merkgebonden of fan van 1 bepaalde wagen, het is gewoon mijn neutrale ervaring, ik moet wel bekennen dat ik dat minder had met de 1.8 Exige, maar de V6 heeft zo een groot beschikbaar koppel dat die onder elke omstandigheid zalig rijdt.  

 

Elke dag dat ik ook maar kan gebruik ik hem (dwz voor alles behalve groot transport of het gezin). Mijn dochters delen trouwens dezelfde mening. Als er maar 1tje meegaat is het steevast: papa met de Exige he....

 

Het enige waar ik soms wel tegenop zie is de in en uitstap "procedure" :D maar dat als nadeel neem ik er bij. Op een jaar tijd ben ik de 20.000 km voorbij. 

 

 

Waarom zou je met een saaie kar moeten rijden om te kunnen genieten van een wagen met rijplezier? 

Waarom zou het rijplezier weg gaan omdat je er dagelijks mee rijdt?

Moeilijk om te snappen tenzij (en dat is wat ik soms meen te zien) dat die wagen met rijplezier eigenlijk min of meer dezelfde wagen als je (ik zeg maar wat) 318D is, maar met meer PK.......

 

Ik zie het omgekeerd hoor, ik besef bij elke rit met een andere daily hoe saai die is en probeer dat onder elke omstandigheid te vermijden :D

 

Nogmaals ik spreek over rijplezier, niet over status of gemak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ja maar zo heb ik er thuis ook eentje :)

 

Maar die rijdt dus niet mee naar Brussel om in de file te staan...

 

En wat ook scheelt is wat je ander vervoer is... De 120d van mijn vrouw is geen slechte auto, maar het is zeker geen Z4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets is ook nog leuk, maar weinig classy te noemen. Ik weet niet of ik er de pegulanten zou kunnen aan geven.

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=248345162&asrc=st

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=239009708&asrc=st

 

cabriolééééééééé

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=242979363&asrc=st

 

Die eerste is zalig! :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen M135I?

Lager in CO2 dan een 335I en rond de CO2 van een 330i.

vb:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=246560116&asrc=st

 

Yep, staat ook ergens op de shortlist (blijf het wel een beetje een lelijk eendje vinden).

 

Intussen begin ik verdorie ook al naar diesel F30's te kijken, da's meteen de helft in't VAA verhaal :no:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, staat ook ergens op de shortlist (blijf het wel een beetje een lelijk eendje vinden).

Intussen begin ik verdorie ook al naar diesel F30's te kijken, da's meteen de helft in't VAA verhaal :no:

Een 335d lijkt me nu ook geen straf, eventueel met chip. Maat van mij rijd met een e92 335d stage 2 met full miltek dacht ik. Ding gaat als een trein, en klinkt zeer vet voor een diesel imo. Zalig compromis tussen kosten en rijplezier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik inderdaad niet onder stoelen of banken steken, ik ben een BMW man in hart en nieren en dat speelt sowieso een subjectieve rol, al zou ik dat objectief eigenlijk zelf niet willen.

 

 

Niets mis mee uiteraard. Auto's zijn voor mij ook iets emotioneel.

Een pakweg Nissan 350/370Z moet briljant rijden, maar mij krijg je daar met geen stokken in, om maar wat te zeggen.

 

Het wordt anders als iemand zegt dat dat kut rijdt en dat ie dat daarom niet koopt, daar kan ik dan weer niet tegen. Maar als je gewoon toegeeft dat je de zaken niet enkel objectief bekijkt? Prima - het kost allemaal veel geld, dan kan je beter in iets zitten waar je zelf ook voeling mee hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vanwege die biased-heid,

verklaar? Heeft toch ook wel z'n resem aanhangers denk ik, net zoals een S2000 een heus gevolg heeft, of een MX5. Niet iedereen wil een Z3 met flapperende draagarmpjes op 100k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen wil een Z3 met flapperende draagarmpjes op 100k.

 

 

Denk dat je te veel vanuit het autoliefhebberstandpunt kijkt.

De meesten zal dat worst wezen, die rijden nog liever 325d dan een 370Z.

 

Zoals ik zelf zei, het is ongetwijfeld een betrouwbaar en scherprijdende wagen, maar ik zou er zelf niet in gezien willen worden.

Denk dat dat nog stevig wat trappen lager staat als een S2000 qua aanhang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zie je TOTAAL verkeerd, ik geniet elke dag meer van mijn kar. Elke seconde is puur genot, dat verzeker ik je. En nee ik ben niet echt merkgebonden of fan van 1 bepaalde wagen, het is gewoon mijn neutrale ervaring, ik moet wel bekennen dat ik dat minder had met de 1.8 Exige, maar de V6 heeft zo een groot beschikbaar koppel dat die onder elke omstandigheid zalig rijdt.  

 

Elke dag dat ik ook maar kan gebruik ik hem (dwz voor alles behalve groot transport of het gezin). Mijn dochters delen trouwens dezelfde mening. Als er maar 1tje meegaat is het steevast: papa met de Exige he....

 

Het enige waar ik soms wel tegenop zie is de in en uitstap "procedure" :D maar dat als nadeel neem ik er bij. Op een jaar tijd ben ik de 20.000 km voorbij. 

 

 

Waarom zou je met een saaie kar moeten rijden om te kunnen genieten van een wagen met rijplezier? 

Waarom zou het rijplezier weg gaan omdat je er dagelijks mee rijdt?

Moeilijk om te snappen tenzij (en dat is wat ik soms meen te zien) dat die wagen met rijplezier eigenlijk min of meer dezelfde wagen als je (ik zeg maar wat) 318D is, maar met meer PK.......

 

Ik zie het omgekeerd hoor, ik besef bij elke rit met een andere daily hoe saai die is en probeer dat onder elke omstandigheid te vermijden :D

 

Nogmaals ik spreek over rijplezier, niet over status of gemak.

Dzju, ik probeerde me net met die gedachte te troosten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

True, maar in deze contreien natuurlijk sowieso een zeldzamere kar om tegen te komen door de 3.5/3.7 V6 z'n tax.

Denk ook dat dat best fijn moet bollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor de info!

Jij hebt toevallig geen login? :)

 

Maximum VAA is +- € 400 bruto / maand

 

Mijn beroepsmatige kilometers liggen zeker een pak lager dan 75% (woon-werk niet meegerekend, maar dat hoort zo dacht ik).

Privé aankopen is momenteel ook niet wenselijk (net huis gekocht en nog wel wat investeringen/kosten op het programma).

Toevallig is dat via een garagist bij mij geraakt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

True, maar in deze contreien natuurlijk sowieso een zeldzamere kar om tegen te komen door de 3.5/3.7 V6 z'n tax.

Denk ook dat dat best fijn moet bollen.

 

 

@@ir_fuel heeft nog 350Z gereden, en dat vind ik dan weer logisch, die denkt (naar ik zelf meen) op dat vlak gewoon nuchterder na.

 

Nu is hij zelf wel overstag gegaan en in het BMW kamp beland natuurlijk :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige waar ik soms wel tegenop zie is de in en uitstap "procedure" :D maar dat als nadeel neem ik er bij. Op een jaar tijd ben ik de 20.000 km voorbij. 

 

 

 

Als je net weer 3x per week in Machelen bent gaan karten zeker :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet voorstellen dat dat zoveel verschil is tov een Z4 3.0

 

 

Boven de 3.0 l gaat dat allemaal sterk omhoog... 

 

What he says. B.v.:

 

2007 Z4 3.0si Coupé

  • BIV = 566,37 EUR
  • jaarl.tax = 769,43 EUR

2009 Nissan 370Z

  • BIV = 2.726,05 EUR = eenmalig 2.200 EUR extra
  • jaarl.tax = 1.723,00 EUR = jaarlijks 1.000 EUR extra

 

Zoals gezegd, da's een smak erbij. Op 4 jaar is dat 6.200 EUR en plus, enkel en alleen maar taxen om te mógen ingeschreven hebben. Dan hebt ge nog geen meter gereden.No idea wat gij vindt maar ik vind dat al niet meer weinig. :D

 

Maar, als je 30-40tkm doet met zo'n bakken, en een verbruik mag in rekening brengen van b.v. 12 liter / 100 km aan 1,5 EUR / liter, zijnde 5k tot 8k EUR naft per jaar ... njah, dan valt dat in vergelijking wel weer mee (as I said).

Link naar reactie
Delen op andere sites

What he says. B.v.:

2007 Z4 3.0si Coupé

  • BIV = 566,37 EUR
  • jaarl.tax = 769,43 EUR
2009 Nissan 370Z
  • BIV = 2.726,05 EUR = eenmalig 2.200 EUR extra
  • jaarl.tax = 1.723,00 EUR = jaarlijks 1.000 EUR extra

Zoals gezegd, da's een smak erbij. Op 4 jaar is dat 6.200 EUR en plus, enkel en alleen maar taxen om te mógen ingeschreven hebben. Dan hebt ge nog geen meter gereden.No idea wat gij vindt maar ik vind dat al niet meer weinig. :D

Maar, als je 30-40tkm doet met zo'n bakken, en een verbruik mag in rekening brengen van b.v. 12 liter / 100 km aan 1,5 EUR / liter, zijnde 5k tot 8k EUR naft per jaar ... njah, dan valt dat in vergelijking wel weer mee (as I said).

Das nu al de 2de dat ik van u zo'n vergelijking lees wat ik ook al lang probeer uit te leggen.:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid