Ga naar inhoud

Nieuwe daily: modale dieselstoof gevonden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Focus ST

@@Jokke_vlo zou exige S zeggen.

De enige Exiges die ik vind binnen budget zijn zo'n 10 jaar oud ofzo :D

Geplaatst:

Nieuwe Elise 1.8 rijdt beestig goed :)

Geplaatst:

Wat mij betreft de knapste van deze die al de revue gepasseerd zijn hier :)

Moest ik nu moeten kiezen en ik zou nog durven investeren ook eig. Koop ik me iets die heel dicht aanleunt tegen dit:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=242258427&asrc=st

Titanzilver, FL, ZF automaat met flippers,...

Wel leder :)

Subliem :inlove:

't zijn helaas geen schatjes was VAA betreft :)

Intussen toch 's een mailtje verstuurd naar deze:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=247653329&asrc=st%7Csr

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Enkele vragen/opmerkingen:

- Database voor tweedehandsvoertuigen bestaat, staat op site Federauto, maar je hebt login nodig. Wel niet altijd even juist, maar goed.

- Wat het het maximumbedrag aan VAA dat je zou willen betalen op jaarbasis?

- Hoeveel procent van je kilometers zijn aantoonbaar beroepsmatig? Als je +75% zit, al eens gedacht om privé te kopen en te werken met een km-vergoeding (wettelijke 34 cent, maar werkelijke kost per km mag ook)?

Geplaatst:

Als die database bestaat waarom werken ze dan met die 6% regel ? geld uit uw zakken trekken zeker...

Geplaatst:

Als die database bestaat waarom werken ze dan met die 6% regel ? geld uit uw zakken trekken zeker...

Database dient om de catalogusprijs te bepalen op het moment dat de wagen nieuw was. ;)

6% regel is er gekomen omdat het eerst factuurbedrag was. Maar dan ging het gezellig worden, jaarlijks wat auto's verschuiven tussen groepsvennootschappen. Dus nu nieuwprijs, maar correctie van -6% per jaar dat de wagen oud is met een max. van 30%.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vet :inlove:

En alhoewel ze eigenlijk een maatje groter hadden mogen zijn én er op dat model Z4 nog velgen te krijgen waren die ik nog liever zie, vind ik die rims echt pokkevet. 't is te zeggen: ze doen me in some way denken aan die tweedelige velgen van de Allroad, dus ... ik heb ze overwogen als velgen voor m'n 530xd. :D  Zit qua steek perfect voor een xDrive, maar je vindt ze bijna niet en indien wel, vragen ze er veel geld voor. En Renske zei "non". :D M'n pa was er ook absoluut niet voor. Niémand eigenlijk die 'k ken, zelfs. ... So they must be right? :D En toch, 'k denk dat dat vet moet gestaan hebben op mijnen dikken. :oops:

Geplaatst:

Een oude z4 is misschien wel beter dan een nieuwe als je sportiviteit zoekt?

Geplaatst:

Tja rijplezier, ik zal best zwijgen of ben purist/extremist. Heb met zoveel "leuke" wagens gereden (die je ook zo snel gewoon en moe bent......) behalve die Exige ik geniet gewoon elke minuut.... En ik heb verrassend weinig beperkingen met zo een wagen.....voor velen onbekend=onbemind.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Enkele vragen/opmerkingen:

- Database voor tweedehandsvoertuigen bestaat, staat op site Federauto, maar je hebt login nodig. Wel niet altijd even juist, maar goed.

- Wat het het maximumbedrag aan VAA dat je zou willen betalen op jaarbasis?

- Hoeveel procent van je kilometers zijn aantoonbaar beroepsmatig? Als je +75% zit, al eens gedacht om privé te kopen en te werken met een km-vergoeding (wettelijke 34 cent, maar werkelijke kost per km mag ook)?

Thx voor de info!

Jij hebt toevallig geen login? :)

Maximum VAA is +- € 400 bruto / maand

Mijn beroepsmatige kilometers liggen zeker een pak lager dan 75% (woon-werk niet meegerekend, maar dat hoort zo dacht ik).

Privé aankopen is momenteel ook niet wenselijk (net huis gekocht en nog wel wat investeringen/kosten op het programma).

Geplaatst:

Vet :inlove:

En alhoewel ze eigenlijk een maatje groter hadden mogen zijn én er op dat model Z4 nog velgen te krijgen waren die ik nog liever zie, vind ik die rims echt pokkevet. 't is te zeggen: ze doen me in some way denken aan die tweedelige velgen van de Allroad, dus ... ik heb ze overwogen als velgen voor m'n 530xd. :D  Zit qua steek perfect voor een xDrive, maar je vindt ze bijna niet en indien wel, vragen ze er veel geld voor. En Renske zei "non". :D M'n pa was er ook absoluut niet voor. Niémand eigenlijk die 'k ken, zelfs. ... So they must be right? :D En toch, 'k denk dat dat vet moet gestaan hebben op mijnen dikken. :oops:

Mocht 't deze worden, kunnen we misschien wel een deal sluiten  :ninja:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Fuck, zo nice :inlove:

Lederbekleding dashboard niet origineel en zie ik daar ook zwarte nieren?

Geplaatst:

Tja rijplezier, ik zal best zwijgen of ben purist/extremist. Heb met zoveel "leuke" wagens gereden (die je ook zo snel gewoon en moe bent......) behalve die Exige ik geniet gewoon elke minuut.... En ik heb verrassend weinig beperkingen met zo een wagen.....voor velen onbekend=onbemind.

Onbekend is zeker onbemind, maar het interieur van de vorige generaties Elise/Exige is toch écht te erbarmelijk voor woorden?

En een nieuwe zoals de uwe valt buiten 't budget :)

Geplaatst:

Lederbekleding dashboard niet origineel en zie ik daar ook zwarte nieren?

Definitie van rijplezier :D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Een oude z4 is misschien wel beter dan een nieuwe als je sportiviteit zoekt?

Ik denk't ook + het concept met het stalen klapdak spreekt me minder aan om zelf dagelijks in te rijden.

Moest ik m'n madam daarin kunnen steken in de week, scoort dat voor mij al meteen een pak hoger (idem voor E93 330i bvb) maar da's nu niet de situatie.

Geplaatst:

Definitie van rijplezier :D

:P

Heeft er uiteraard niets mee te maken, maar ik ben nogal categoriek wat zo'n details betreft.

Het zijn zaken die voor mij soms meer vertellen over de auto of de eigenaar dan wat je anders kan afleiden. 

Intussen heb ik van deze man zonder problemen het chassisnummer gekregen en dat wordt vandaag gecheckt, op de originele configuratie zag ik dat de wagen standaard met 'edelholz' was afgewerkt.

Eigenaar kon me ook de catalogusprijs niet vertellen.

Ik zal 'm dus eens naar de originele interieurtrim vragen en acht de kans reëel dat hij deze niet heeft, zal dan ook wel niet de eerste eigenaar zijn.

Nuja, dat betekent niet noodzakelijk dat die auto slecht zou zijn, maar 't zijn allemaal parameters die ik in overweging neem alvorens in m'n kar te springen richting DE :)

Geplaatst:

Z4 Coupe of 135i Coupe zijn de ketels die je wilt. Desnoods een 130i als't niet anders kan. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zoiets is ook nog leuk, maar weinig classy te noemen. Ik weet niet of ik er de pegulanten zou kunnen aan geven.

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=248345162&asrc=st

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=239009708&asrc=st

cabriolééééééééé

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=242979363&asrc=st

Net buiten budget:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=245356500&asrc=st|sr

Geplaatst:

GT86 is ook nog een te overwegen optie als je ziet wat dat maar kost.

Geplaatst:

Onbekend is zeker onbemind, maar het interieur van de vorige generaties Elise/Exige is toch écht te erbarmelijk voor woorden?

En een nieuwe zoals de uwe valt buiten 't budget :)

Het interieur van de nieuwe Elise 1.8 is hetzelfde hoor. En ja dat is zeer rudimentair...... een (kuip)stoel, een pook, een stuur, airco en een radio. 

Ik heb ook een "andere" "luxe" wagen met heel wat gadgets, maar als we eerlijk zijn heb ik daar (op de navi na) eigenlijk zeer weinig aan, laat staan dat ze me een soort extra rijplezier zouden schenken, we zijn daar echt misvormd in geworden.

Nu goed ik besef dat ik als purist wordt bekeken, beetje zonderling of tegendraads om tegendraads te zijn. Ik zou dat ook zo bekeken hebben een jaar of 5 terug trouwens. 

Ik zou heel graag kunnen verwoorden welk soort rijplezier je laat liggen maar besef dat ik dan nog meer de persoon uit mijn avatar ben. Af en toe zal ik proberen wat weerwerk te bieden zeker als ik lees dat flippers aan het stuur aanzien wordt als extra rijplezier :D

Nu goed er zijn verschillende soorten rijplezier, maar ikzelf kan me niet inbeelden dat bv opties daar een grote meerwaarde aan geven, tenzij bij aanschaf en de eerste 2 maanden. Ondertussen probeer ik elke dag te begrijpen hoe een soort leder of een automaat bijdragen aan het rijplezier. Bij rijGEMAK kan ik me wel iets voorstellen, evenals visuele voldoening.

Don't shoot the messenger :D

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in