Ga naar inhoud

Porsche Cayman GT3 / GT4 / GTS ?


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Maar dan moet je hem wel het koppel/pk of/en de motor geven waar hij recht op heeft.

 

Dat is dan 430pk en 400nm en niet 380pk....om toch maar te zorgen dat hij niet "te" snel is.

 

Hoe kom je bij die cijfers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het de cijfers zijn die je zowat leest in de wandelgangen of roddelcircuit (aka forums).....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel.

 

Ze hebben die pk's gewoon maar van het schap te nemen bij wijze van spreken en ze bouwen een "GT4". Dan ga je er toch wel voor zorgen dat de auto alles heeft om zo snel mogelijk te zijn.

 

380 pk is de auto bewust zijn vleugels wat knippen, IMO hé.

 

Hoe zie jij het dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe jij het ziet is het een beetje een principekwestie lijkt mij. Ze moeten bij de snelste versie de snelste onderdelen kiezen.

Maar tijdens het rijden merk je daar natuurlijk niks van, tenzij ze er echt te weinig vermogen in steken, maar dat lijkt mij sterk met 380pk.

 

Als je die auto op zich bekijkt, zonder wat het had kunnen/moeten zijn, denk ik dat een 380pk cayman alle potentieel heeft om een schitterende auto te zijn.

Het enige wat mij zou storen qua motor is dat er een standaard carrera motor in zit en geen exotisch blok zoals er in GT3's liggen. Ik denk dat dat meer bijdraagt aan de beleving dan iets dat zo relatief is als vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het de 3.8l uit de 991 gts is, dan zal zullen misschien maar 380pk afficheren met in praktijk meer overschot dan anders. Porsche heeft vaak ook de neiging om het minstens aantal pk te afficheren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het de 3.8l uit de 991 gts is, dan zal zullen misschien maar 380pk afficheren met in praktijk meer overschot dan anders. Porsche heeft vaak ook de neiging om het minstens aantal pk te afficheren.

Of meer pk's te verkopen maar er eigenlijk 60pk onder te zitten :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe jij het ziet is het een beetje een principekwestie lijkt mij. Ze moeten bij de snelste versie de snelste onderdelen kiezen.

Maar tijdens het rijden merk je daar natuurlijk niks van, tenzij ze er echt te weinig vermogen in steken, maar dat lijkt mij sterk met 380pk.

Als je die auto op zich bekijkt, zonder wat het had kunnen/moeten zijn, denk ik dat een 380pk cayman alle potentieel heeft om een schitterende auto te zijn.

Het enige wat mij zou storen qua motor is dat er een standaard carrera motor in zit en geen exotisch blok zoals er in GT3's liggen. Ik denk dat dat meer bijdraagt aan de beleving dan iets dat zo relatief is als vermogen.

Een Cayman GT4 met de juiste motor geef je dezelfde waardes mee als een 997GT3.

Icm met de manuele heb je voor een niet onbelangrijk gedeelte ex GT3 kopers de in hun ogen "echte" GT3.

Voor mensen die in onze socialistische landen vroeger een GT3 konden kopen en nu niet meer heb je een geschikte opvolger etc......

Denk je dat zo een publiek van kopers tevreden gaat zijn met die 380pk motor......

DAT is nochtans het echte publiek voor deze wagen en die gaan met meerderheid niet blij zijn als die wagen niet zijn volle potentieel krijgt om de rangorde van het gamma niet te verstoren .

Natuurlijk gaat dat leuk rijden, ik stel het wat zwart/wit..... Een GT86 rijdt ook zeer leuk.....

Trouwens de auto die jij wil is dan de exige met 345pk :D

En dat aan 2/3 van D prijs en waarschijnlijk met een nog directer gevoel.

Vergeet in dit verhaal natuurlijk ook het gewicht niet..... Daar heb ik nog geen idee van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Jokke maar nu doe je een beetje zoals Wooter hé. Er moet een power pack op met x PK's of ik moet de kar niet hebben.

Zeker als daily is dat wat flauw ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zegt hij toch niet? 

Ik begreep dat hij er 430pk in wil als er iets van 430pk voor handen wil. Die GT4 zou het beste moeten zijn dat Porsche er kan van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen die in onze socialistische landen vroeger een GT3 konden kopen en nu niet meer heb je een geschikte opvolger etc......

Heheh. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit word toch al jarenlang gezegd, ook over de vorige Cayman dat hij met meer pk beter zou kunnen zijn dan een 997. 

 

@@Jokke_vlo wanneer heeft een auto te veel pk? Stel dat de GT4 met 380pk perfect afgesteld staat, de perfecte beleving geeft, zou het kunnen dat je er dan met 430pk misschien niet over gaat? Snap je wat ik bedoel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Jokke maar nu doe je een beetje zoals Wooter hé. Er moet een power pack op met x PK's of ik moet de kar niet hebben.

Zeker als daily is dat wat flauw ;)

Ja een GT3 of GT4 wordt echt, algemeen genomen, als daily gekocht, juist ja ! Het is niet omdat ik daarin wel eens een uitzondering durf te zijn dat iedereen zo zot is :)

 

Je trekt toch altijd een ondergrens met wat je wil en als je 100.000 neerlegt voor een circuit gerichte Porsche verlang IK dat de prestaties, naast het rijplezier navenant zijn, ik hoor ulle allemaal graag in theorie bezig. Tot je dat geld in je pollen hebt en gaat shoppen.

 

Ja mijnheer die 380pk speciaal om zeker niet sneller dan een GT3 (997-991) te zijn, ik vind dat goed?

Fuck man als ik op circuit ga rijd ik om snel te zijn en niet met mijn hand boven op het stuur wat van de omgeving te genieten bij wijze van spreken. 

 

 

Ik ken veel van die gasten die voor puur rijden zijn, en die moeten niet veel pk hebben en dan kopen ze een auto........... een Mitsubishi Evo of BMW M en binnen de kortste keren "tunen" ze dat kot naar boven de 400pk, in theorie vinden die een cayman met 380pk ook perfect :D.

 

Als daar een goede blinkende 3.8 liter van 430pk op je schap ligt, waarom 380pk steken. Omdat een cayman "uit balans" zou zijn met dat atmosferisch vermogen? Enfin serieus meen je dat ? :)

Een Cayman circuit gericht spreken we van...

 

Er is maar 1 reden dat Porsche dit zou doen en dat is om met opzet de wagen te kortwieken (zoals in het verleden nog gedaan werd).

 

Ik vrees dat tussen jullie theoretische "politiek" correcte redeneringen en de praktijk wel eens een hemelsbreed verschil kan liggen. 

 

Let op ik vind zo een GT86 bv een prachtige wagen, en ik wil gerust mee gaan in "echt" sturen, maar ik zie me het niet kopen om on track te zetten..... 

 

 Ik zou als eigenaar van een Cayman GT4 bv niet graag een gelijkwaardige piloot met een Exige me zien voorbijvlammen. 

 

Aha want ik heb rijplezier in de GT4...... en snel (de snelste) zijn kan me gestolen worden. Yes dat is echt knal erop voor de Porsche rijder....

 

Yeah right dienen in zijn Exige heeft geen (rij)plezier ?

 

Dat heeft totaal niks te maken met ik MOET veel pk hebben...... absoluut niet. Maar wel ik verwacht van dit merk en die prijsklasse dat ze hun auto ten volle ontwikkelen en niet met opzet limiteren. Daar gaat het me over.

 

Met marketing verhaaltjes als "dat is genoeg pk", "zo is de auto perfect in balans" moet je bij mij niet afkomen, dan weet ik wel ietsje beter dan dat eerlijk gezegd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een GT3 of GT4 wordt echt, algemeen genomen, als daily gekocht, juist ja ! Het is niet omdat ik daarin wel eens een uitzondering durf te zijn dat iedereen zo zot is :)

 

Je trekt toch altijd een ondergrens met wat je wil en als je 100.000 neerlegt voor een circuit gerichte Porsche verlang IK dat de prestaties, naast het rijplezier navenant zijn, ik hoor ulle allemaal graag in theorie bezig. Tot je dat geld in je pollen hebt en gaat shoppen.

 

 

Zie, hier mocht je stoppen hoor. Circuit is idd iets anders :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een GT3 of GT4 wordt echt, algemeen genomen, als daily gekocht, juist ja ! Het is niet omdat ik daarin wel eens een uitzondering durf te zijn dat iedereen zo zot is :)

 

Je trekt toch altijd een ondergrens met wat je wil en als je 100.000 neerlegt voor een circuit gerichte Porsche verlang IK dat de prestaties, naast het rijplezier navenant zijn, ik hoor ulle allemaal graag in theorie bezig. Tot je dat geld in je pollen hebt en gaat shoppen.

 

Ja mijnheer die 380pk speciaal om zeker niet sneller dan een GT3 (997-991) te zijn, ik vind dat goed?

Fuck man als ik op circuit ga rijd ik om snel te zijn en niet met mijn hand boven op het stuur wat van de omgeving te genieten bij wijze van spreken. 

 

 

Ik ken veel van die gasten die voor puur rijden zijn, en die moeten niet veel pk hebben en dan kopen ze een auto........... een Mitsubishi Evo of BMW M en binnen de kortste keren "tunen" ze dat kot naar boven de 400pk, in theorie vinden die een cayman met 380pk ook perfect :D.

 

Als daar een goede blinkende 3.8 liter van 430pk op je schap ligt, waarom 380pk steken. Omdat een cayman "uit balans" zou zijn met dat atmosferisch vermogen? Enfin serieus meen je dat ? :)

Een Cayman circuit gericht spreken we van...

 

Er is maar 1 reden dat Porsche dit zou doen en dat is om met opzet de wagen te kortwieken (zoals in het verleden nog gedaan werd).

 

Ik vrees dat tussen jullie theoretische "politiek" correcte redeneringen en de praktijk wel eens een hemelsbreed verschil kan liggen. 

 

Let op ik vind zo een GT86 bv een prachtige wagen, en ik wil gerust mee gaan in "echt" sturen, maar ik zie me het niet kopen om on track te zetten..... 

 

 Ik zou als eigenaar van een Cayman GT4 bv niet graag een gelijkwaardige piloot met een Exige me zien voorbijvlammen. 

 

Aha want ik heb rijplezier in de GT4...... en snel (de snelste) zijn kan me gestolen worden. Yes dat is echt knal erop voor de Porsche rijder....

 

Yeah right dienen in zijn Exige heeft geen (rij)plezier ?

 

Dat heeft totaal niks te maken met ik MOET veel pk hebben...... absoluut niet. Maar wel ik verwacht van dit merk en die prijsklasse dat ze hun auto ten volle ontwikkelen en niet met opzet limiteren. Daar gaat het me over.

 

Met marketing verhaaltjes als "dat is genoeg pk", "zo is de auto perfect in balans" moet je bij mij niet afkomen, dan weet ik wel ietsje beter dan dat eerlijk gezegd.....

Je kritiek op de M4 is dat het per se altijd meer vermogen en sneller moet zijn en dat het enkel om de cijfertjes gaat bij die auto. En nu wil je voor deze auto exact het aantal pk's dat een M4 heeft en minder is niet goed want het is alleen maar om hem dicht te knijpen.

 

Is dit voor de grap ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokke is een purist en PJH is zijn zoon. 

 

Eerlijk waar, als ik rondkijk in mijn familie vraag ik me dikwijls af of ik ooit gewisseld ben in de kliniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokke heeft 3 auto's waarvan

- 1 diesel met automaat

- 1 benzine, manueel, maar met compressor

- 1 benzine met pdk (binnenkort)

No way dat PJH dat zou aanvaarden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokke heeft 3 auto's waarvan

- 1 diesel met automaat

- 1 benzine, manueel, maar met compressor

- 1 benzine met pdk (binnenkort)

No way dat PJH dat zou aanvaarden :D

 

en een atmosferische met sequentiële bak als is die strict gezien niet van mij, die met pdk ook niet.

 

 

Die diesel is TURBO :)

 

Zo kan ik over wat van alles meepraten..... nu ik erbij nadenk. 4 totaal verschillende schakelsystemen.

 

Ik rijd het liefst met manueel en sequentieel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid