Ga naar inhoud

Porsche Cayman GT3 / GT4 / GTS ?


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Jokke heeft 3 auto's waarvan

- 1 diesel met automaat

- 1 benzine, manueel, maar met compressor

- 1 benzine met pdk (binnenkort)

No way dat PJH dat zou aanvaarden :D

 

Ik heb 2 turbo diesels... en 1 manuele benzine die nog amper de baan ziet. Ik heb geen waardigheid meer

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk waar, als ik rondkijk in mijn familie vraag ik me dikwijls af of ik ooit gewisseld ben in de kliniek.

Toen je pas geboren was ben je eens hard op je hoofd gegaan (maar ze hebben u dat nooit willen zeggen)

 

Als ik het zo lees, heb ik nog waardigheid, maar ik doe geen kilometers. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel waar, mijn vader heeft me van de trap laten vallen toen ik 6 maand oud was. Sindsdien is het allemaal goed gekomen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Steek het lichaamsdeel waarop je bent gevallen, uit de auto tijdens het driften!"

- PJH: hoofd

- DéGioke: kont

- ...

 

(quoten en untaggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu goed value? Of nieuw? (ik hou mijzelf daar van weg ☺)

NU...second hand........imho.......

zoals veel Porsches NIEUW erg duur ... als ik die prijzen bekijk van pakweg een 981 Cayman GTS of een 991 GTS moet ik toch even slikken :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar mist power.

 

Power, shmower. Een E30 M3 of een clio cup hebben ook 200pk en 1200kg. Daarvan zegt men dat niet.

Ik kan ook zeggen dat de clio even leuk rijdt. 

 

Ja een GT3 of GT4 wordt echt, algemeen genomen, als daily gekocht, juist ja ! Het is niet omdat ik daarin wel eens een uitzondering durf te zijn dat iedereen zo zot is :)

 

Je trekt toch altijd een ondergrens met wat je wil en als je 100.000 neerlegt voor een circuit gerichte Porsche verlang IK dat de prestaties, naast het rijplezier navenant zijn, ik hoor ulle allemaal graag in theorie bezig. Tot je dat geld in je pollen hebt en gaat shoppen.

 

Ja mijnheer die 380pk speciaal om zeker niet sneller dan een GT3 (997-991) te zijn, ik vind dat goed?

Fuck man als ik op circuit ga rijd ik om snel te zijn en niet met mijn hand boven op het stuur wat van de omgeving te genieten bij wijze van spreken. 

 

 

Ik ken veel van die gasten die voor puur rijden zijn, en die moeten niet veel pk hebben en dan kopen ze een auto........... een Mitsubishi Evo of BMW M en binnen de kortste keren "tunen" ze dat kot naar boven de 400pk, in theorie vinden die een cayman met 380pk ook perfect :D.

 

Als daar een goede blinkende 3.8 liter van 430pk op je schap ligt, waarom 380pk steken. Omdat een cayman "uit balans" zou zijn met dat atmosferisch vermogen? Enfin serieus meen je dat ? :)

Een Cayman circuit gericht spreken we van...

 

Er is maar 1 reden dat Porsche dit zou doen en dat is om met opzet de wagen te kortwieken (zoals in het verleden nog gedaan werd).

 

Ik vrees dat tussen jullie theoretische "politiek" correcte redeneringen en de praktijk wel eens een hemelsbreed verschil kan liggen. 

 

Let op ik vind zo een GT86 bv een prachtige wagen, en ik wil gerust mee gaan in "echt" sturen, maar ik zie me het niet kopen om on track te zetten..... 

 

 Ik zou als eigenaar van een Cayman GT4 bv niet graag een gelijkwaardige piloot met een Exige me zien voorbijvlammen. 

 

Aha want ik heb rijplezier in de GT4...... en snel (de snelste) zijn kan me gestolen worden. Yes dat is echt knal erop voor de Porsche rijder....

 

Yeah right dienen in zijn Exige heeft geen (rij)plezier ?

 

Dat heeft totaal niks te maken met ik MOET veel pk hebben...... absoluut niet. Maar wel ik verwacht van dit merk en die prijsklasse dat ze hun auto ten volle ontwikkelen en niet met opzet limiteren. Daar gaat het me over.

 

Met marketing verhaaltjes als "dat is genoeg pk", "zo is de auto perfect in balans" moet je bij mij niet afkomen, dan weet ik wel ietsje beter dan dat eerlijk gezegd.....

 

Dan moet je niet bij Porsche shoppen, die maakt veel compromissen onder de VW-vlag.

 

 

Ik snap het hele verhaal met cayman vs gt3 niet. Een sportwagen 'pur sang" heeft in mijn ogen een aandrijflijn die afgestemd is op het gegeven chassis. Of de cayman beter is dan de GT3 of omgekeerd is al scheissegal. De Cayman verdient een motor, versnellingsbak en diff naar zijn chassis.

 

En dan volg ik Tiep weer wel de GT86 kan voor zijn chassis wel meer aan (mits een goede bandenkeuze).

Zo heeft de oude S5 een schitterende V8 waarbij het chassis weer beter kon. Dat doet meer pijn.

 

De S1 en Golf R zijn voorbeelden waarbij ik ondervonden heb dat het beter past: Chassis en aandrijving vormen meer 1 geheel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Power, shmower. Een E30 M3 of een clio cup hebben ook 200pk en 1200kg. Daarvan zegt men dat niet.

Ik kan ook zeggen dat de clio even leuk rijdt. 

 

 

Dan moet je niet bij Porsche shoppen, die maakt veel compromissen onder de VW-vlag.

 

 

Ik snap het hele verhaal met cayman vs gt3 niet. Een sportwagen 'pur sang" heeft in mijn ogen een aandrijflijn die afgestemd is op het gegeven chassis. Of de cayman beter is dan de GT3 of omgekeerd is al scheissegal. De Cayman verdient een motor, versnellingsbak en diff naar zijn chassis.

 

En dan volg ik Tiep weer wel de GT86 kan voor zijn chassis wel meer aan (mits een goede bandenkeuze).

Zo heeft de oude S5 een schitterende V8 waarbij het chassis weer beter kon. Dat doet meer pijn.

 

De S1 en Golf R zijn voorbeelden waarbij ik ondervonden heb dat het beter past: Chassis en aandrijving vormen meer 1 geheel.

 Wat wil je nu eigenlijk zeggen want ik kan echt niet volgen...en wat heeft een S1 en Golf R daarmee te maken.

 

Enfin je zal wel iets bedoelen maar ik snap het niet. Ik beweer dat een GT4 circuit ontwikkelde kar zo goed als zeker een dikkere motor verdient dan een 6 in ljin van 380pk.....en dat ik hoop dat ze hem dat ook geven.

 

Waarom zouden ze het hem niet geven? Omdat het niet "nodig" is? Waarom is dat dan niet nodig?

 

De auto uit onbalans brengen gaat een 435pk sterke motor (die trouwens niet meer gewicht in de schaal gooit) niet doen imo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enfin je zal wel iets bedoelen maar ik snap het niet. Ik beweer dat een GT4 circuit ontwikkelde kar zo goed als zeker een dikkere motor verdient dan een 6 in ljin van 380pk.....en dat ik hoop dat ze hem dat ook geven.

 

Ik hoop dat er een flat 6 in steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Der over ! Dit pik ik niet ! Ik daag u uit tot een duel van man tot it-er . Tonight karting Eupen. Be there !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zou vet zijn moest er hier ook terug een spyder van komen.

 

Porsche-Boxster-Spyder-620x350.jpg?87179

 

 

De Cayman GT4 beheerste de afgelopen twee weken het Porsche-nieuws als een pro. Dat kan diens dakloze broeder, de Boxster, natuurlijk niet over zijn kant laten gaan. Want zien we hier toevallig een Spyder-variant op de Boxster?

Hoe we daarop komen? Op de plaat, geschoten in de VS, zien we overduidelijk een Boxster van het type 981 met Duitse kentekenplaten, maar wel met een dakje dat typerend/iconisch (doorhalen wat niet van toepassing is) is voor de Spyder-varianten van de Boxster. Sterker nog, er gaan zelfs geruchten dat het hier niet om zomaar een Spyder gaat, maar om een RS Spyder. Een naam die in 2007 voor het laatst aan een Boxster Spyder werd gegeven.

Porsche-Boxster-Spyder-02.jpg?871791

De vorige generatie Boxster Spyder was op streng dieet gezet en had net even wat meer pk’s dan de Boxster S. Een perfecte aanvulling op de Boxster-familie. Nu is die aanvulling minder makkelijk te maken. Je hebt al de Boxster (265 pk), de Boxster S(315 pk) en de Boxster GTS (330 pk). Gaat de Spyder hier dan tussen passen? Of positioneert Porsche hem nog boven de GTS? In dat geval lijkt het aannemelijk dat er genoeg techniek geleend kan worden van de Cayman GT4. Dat zou de (RS) Spyder een soort open GT4 maken.

Vooralsnog blijft het gissen naar de getallen en specificaties. 

bron: http://www.vierenzestig.nl/18020/zien-hier-de-nieuwe-porsche-boxster-spyder/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik een GT4 kunnen kopen en ik mocht alleen kiezen, dan nam ik de RS Spyder, ja.

Moest ik een GT4 kunnen kopen en ik koos volgens de wensen van Renske én mij (zij haat cabrio-rijden), dan zou het een Cayman GT4 zijn.

Lijkt me een quasi-zekerheid dat die kar komt. Zal goed verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid