Carlito 6.325 Geplaatst: 19 juli 2016 Geplaatst: 19 juli 2016 1 uur geleden zei Bompa: Eentje waarvan ik niet op de hoogte ben dan. Goed verstopt enalles. Tja, dan kan ik het ook niet weten he. En dat werkt dan ook in NL, FR, ... ? (duidelijk wel, in de praktijk) http://support.volvocars.com/uk/Pages/article.aspx?article=ebbdc9a754db5a33c0a8015106240eb3 Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 19 juli 2016 Geplaatst: 19 juli 2016 En zowel Mercedes als BMW werken met communicatie modules die een sim hebben. (Vodafone) Andere merken geen idee. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 10 uur geleden zei ex-Mooseman: De vervangV40 gebruikte mijn telefoon als hotspot in elk geval Ja, bij mij ook, maar als 4G uitstaat heb ik even goed alle accurate verkeersinfo. Zou hem nu eens helemaal moeten uitzetten om te testen, maar daar heb ik niet veel zin in. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 9 uur geleden zei Carlito: En zowel Mercedes als BMW werken met communicatie modules die een sim hebben. (Vodafone) Andere merken geen idee. Maar die sim wordt er dan ingestoken door de dealer? Of in fabriek? En waar zit dat dan? Quote
Challazer 4.469 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Ik vermoed door de fabriek, en ergens op een plaats waar hij niet uitkan, in een of andere regeldoos ? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 juli 2016 Auteur Geplaatst: 20 juli 2016 10 hours ago, Bompa said: Weet je, ik heb een eindje geleden eens een artikel gelezen waarin stond dat de unieke gps-signalen gemonitord werden. Dus gewoon zonder persoonlijke info (duh), alleen het - laat ons zeggen - macadres van de gps. En dat de matrixborden die aanduiden hoe lang het duurt tot je bv aan de Kennedytunnel bent, zo werken, met sensoren die die signalen bijhouden. Ik weet nog dat ik me afvroeg HOE dat dan in zijn werk ging, maar dat stond er niet meer bij. Precies HLN Het boeit me nu wel, ik wil er nu het fijne van weten. Allez Bompa. Een GPS in een auto is een ontvanger. Ze kunnen toch ook je radio niet gaan tracen aan de hand van zijn "mac adres"? 1 Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Waze stelt me teleur deze week. Waze blijkt niet alleen een real-time traffic info systeem te zijn, maar ook een statistisch systeem. Momenteel is het vakantie, dus er is geen file om 6.30 richting Leuven. Toch wil waze me op het einde van de E40 in groot bijgaarden me NIET op de ring sturen, omdat er daar normaal altijd file is. Heb dan maar zelf beslist om het wel te doen, en inderdaad, ik kon vlot 170 rijden bij het opsturen van de R0 richting Zaventem. Waze houdt dus rekening met 'hoe het vroeger was', en dat is imo echt niet goed voor een systeem die u de kortste route belooft. Ook losjes 45 min af mijn berekende reistijd bij vertrek gedaan btw. Zijnde de helft Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Is me ook opgevallen dat er van de ETA vlotjes ferme schellen afgaan, naarmate je vordert (over een kalme autostrade). Deze morgen zat de E403 al goed vol met Peugeot Berlingo's gevuld met te veel dikke mensen en frigoboxen. Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Op een week tijd 2x zelf moeten omrijden omdat er op de route van WAZE wegenwerken zijn. En niet pas begonnen maar al maanden bezig dus de mensen melden gewoonweg niets meer. Gaat even slecht worden als Coyote Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 juli 2016 Auteur Geplaatst: 20 juli 2016 Ik heb het de laatste weken ook gemerkt dat ik wegenwerken heb gemeld die al lang aan de gang zijn, en daar dan nog "thanks" voor krijg ook. Kan toch niet dat ik de eerste Wazer ben die daar passeert? Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 als je de wegenwerken meldt via de app, wordt dit niet als langdurig gezien. Langdurige dingen zijn via de website te doen. Minder omslachtig: melden als kaartfout, dan nemen de beheerders van Waze contact met je op, en kan je achteraf doorgeven wat er precies scheelt. Zij zorgen dan voor een permanente aanpassing. En als er korte tijd na jou daar nog een paar dankbare wazers passeren, dan krijg je idd een berichtje daarvan. Ik bedank ook altijd, of geef aan dat de situatie niet meer bestaat. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 4 uur geleden zei janvkn: ain't no such thing Jouw GPS systeem is enkel een passieve receiver, je zendt niks terug naar de satelliet. Ok, da's jammer Maar het was weer leuk. Moest naar Brugge, maar eerst even doorrijden tot in Gent om in het UZ iets op te halen en direct terug. Ik zie dus in het doorgaan dat er al file is tussen Nevele en Gent in de straks te nemen richting. Wanneer ik effectief terugkeer, stuurt m'n gps me naar ..... de E40. Dju. Te veel gestoefd hier. Dan maar even waze aanzetten. Die deed net hetzelfde. :? Dan maar op ervaring langs binnendoor gereden (Gent-Nevele). Even accordeonrijden tot in Brugge, daar dan naar m'n afspraak. Terug naar Oostende, ik had echt geen zin om weer ni die accordeon te komen en bovendien was het in Jabbeke al prijs gaf m'n gps aan. Dus langs de oude baan. Zalig baantje toch, juist wat opletten voor overheidsfotografen, voor de rest ben ik er van overtuigd dat ik sowieso sneller was dan langs de E40. En dan in Oostende ... tjaffelaars me tiejsletseuh die traag voor je neus oversteken, honderden mensen die parkeerplaats zoeken (zo geraak je echt niet vooruit), ... gelukkig had ik m'n verstand er al op voorbereid en ken ik wat kleine steegjes en straatjes als shortcut. Toeristen Zwermen van deze soort zouden ook moeten aangegeven kunnen worden in waze! 1 Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 8 uur geleden zei Bompa: Maar die sim wordt er dan ingestoken door de dealer? Of in fabriek? En waar zit dat dan? Zit in een module. Is ook geen echte SIM-kaart an sich, maar een virtuele. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Had gisteren iets raar voor met Waze trouwens. Ik heb de standaard Nederlandse stem ingesteld, een vrouwenstem (Femke). Halverwege mijn traject begon er ineens een mannenstem de navigatie en meldingen te doen 10 kilometer verder was het terug normaal.Femke was even gaan smoren, zeker Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 @Bompa Die SIM kaart die je niet weet zitten zal trouwens standaard worden wanneer die EU verplichting in voege treedt waarbij de hulpdiensten automatisch worden verwittigd bij een ongeval. Quote
brjefs 15.519 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Heb de afgelopen weken in redelijk wat EU landen gezeten met de auto en het valt op veel plaatsen echt tegen qua dekking. In Duitsland, Polen, Denemarken zijn er nauwelijks gebruikers zo lijkt het. In Duitsland staan er nog redelijk wat vaste palen aangegeven, maar tijdelijke kasten of anonieme flitsers niet. Gaat me nog geld kosten, ben vlak voor wegenwerken geflitst door een kast die er toch al even moet staan. Meteen gemeld, en een bedankje of 8 voor gekregen. In Denemarken en Polen is het bijna niks. Files worden niet gemeld, flitsers nog minder. Nochtans krijg je hier ook gewoon nog bedankjes na een melding. Navigeren blijft wel top. Daar kan de vaste gps in mijn Volvo bvb niet aan tippen. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 20 juli 2016 Geplaatst: 20 juli 2016 Je hebt nog RTI of Sensus van de eerste generatie, dat is idd een heel ander verhaal. Quote
Rabbit 3.135 Geplaatst: 22 juli 2016 Geplaatst: 22 juli 2016 Op 18-7-2016 om 15:01 zei vince522: Connectie met Facebook heeft inderdaad nooit gewerkt maar het weergeven van andere Wazers (ook al zijn het onbekenden) werkte in het verleden wel, of is het dat wat je bedoelt? @Rabbit @zwoemba, ervaring mee of gebruiken jullie Coyote? Het klinkt saai, maar ik probere me aan de snelheid te houden met mijn boot. @vince522 Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 22 juli 2016 Geplaatst: 22 juli 2016 Is nog altijd 't makkelijkste. Maar dat komt met de jaren..... (en nee, ik houd me ook niet altijd aan de snelheid, maar meldingen controle op waze en coyote kunnen me gestolen worden). Quote
vince522 2.494 Geplaatst: 23 juli 2016 Geplaatst: 23 juli 2016 21 hours ago, Rabbit said: Het klinkt saai, maar ik probere me aan de snelheid te houden met mijn boot. @vince522 ..er zijn geen zekerheden meer in deze wereld Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 23 juli 2016 Geplaatst: 23 juli 2016 Maar die sim wordt er dan ingestoken door de dealer? Of in fabriek? En waar zit dat dan?Bij BMW zit die op de achteras als ik het goed voor heb. Is een virtuele simkaart, die in eerste instantie gebruikt wordt voor SOS lokalisatie maar dus ook voor RTTI. Ik dacht mij te herinneren dat alle wagens met simkaart uitgerust zijn, in een live database komen van TomTom en van daaruit de RTTI weergeeft. Althans, zo is het mij verteld geweest. Waar de standaard TMC uitgestuurd wordt door Touring Mobilis en pas gepushed wordt na 10-12min waar RTTI na 1min gepushed wordt? 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 Dus: elke auto heeft wél een "uniek adres" zoals bompa schreef? Weliswaar via een geactiveerde SIM en niet via de GPS-ontvanger (die inderdaad enkel maar 'n ontvanger is)? 1 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 Best niet te lang nadenken over de mogelijkheden dat dát biedt ... Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 3 uur geleden zei gTa: Dus: elke auto heeft wél een "uniek adres" zoals bompa schreef? Weliswaar via een geactiveerde SIM en niet via de GPS-ontvanger (die inderdaad enkel maar 'n ontvanger is)? Yup. Ik kan zo, als ik wil, de locatie zien van alle Mercedes-Benz voertuigen verkocht in Europa sinds half 2015 Eigenaar krijgt dan wel een mailtje aan, en Duitsland kan zien dat ik het was, maar het is mogelijk. Ik kan ze zelfs van slot doen als ik wil Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.