ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Denk dat er ene met een helikopter lijnen gevlogen heeft, met Waze op (is vlakbij bij het vliegveld) Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 28 september 2016 Geplaatst: 28 september 2016 Heb je de gratis "Agricultural Add-On" geïnstalleerd misschien? Het ziet er immers naar uit dat hij je een mooie ploeg-route voorstelt.Of mijn diesel klinkt nogal tractor-achtig en via Siri herkent mijn iFeun dat 1 Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Er klopt toch iets niet in mijn app. Daarnet vertrokken aan Flanders Expo, Waze stuurt mij van de parking richting E40, dan haalt hij mij er steeds weer af in Merelbeke. Zelf rijd ik dan liever langs de ringvaart en de Ghelamco, zo naar Merelbeke. Ben dus zo vertrokken maar waze berekende geen nieuwe route uit zichzelf. Bleef steeds melden dat ik mij naar de originele route moest begeven, zelfs al reed ik de andere richting uit en al op de R4 langs het water. Uiteindelijk opgelost door manueel te laten herberekenen. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Bij mij is 'ie vandaag tot 2 keer toe vanzelf afgesloten. Zat op de moto dus 't was enkel met sound te doen. Vervelend. Quote
RRD 9.561 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Ik krijg hem niet meer opgestart. Valt direct uit als ik hem op zet. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Hier start Waze nog normaal op en berekent normale routes. Vandaag nog wel niet rijdend gebruikt. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Geen enkel probleem gehad en gebruik 'm dagelijks, ondertussen koninklijke wazer. Quote
Jochen 6.091 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Ik vind de navigatie op zich toch maar bagger bij Waze. Laatst moest ik 2x Dilsen Mol doen op één dag. Eerste keer met Google Maps, perfect zoals altijd. Tweede keer Waze eens opgezet om te testen en hij vond een route die een paar minuten sneller was. Die paar minuten rij ik volgende keer wel extra dan , over wat een klote weggetjes heeft le die gestuurd seg. Over een parking, door woonwijken, ... Foei foei.Waze is enkel goed voor de flitsmeldingen qua navigatie moet ik weeral besluiten dat het bagger is. Google Maps werkt om te navigeren nog altijd het beste vind ik. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 1 uur geleden zei Jochen: Ik vind de navigatie op zich toch maar bagger bij Waze. Laatst moest ik 2x Dilsen Mol doen op één dag. Eerste keer met Google Maps, perfect zoals altijd. Tweede keer Waze eens opgezet om te testen en hij vond een route die een paar minuten sneller was. Die paar minuten rij ik volgende keer wel extra dan , over wat een klote weggetjes heeft le die gestuurd seg. Over een parking, door woonwijken, ... Foei foei. Waze is enkel goed voor de flitsmeldingen qua navigatie moet ik weeral besluiten dat het bagger is. Google Maps werkt om te navigeren nog altijd het beste vind ik. Tot je een accurate ETA tijd moet hebben. Dan zit Google Maps er geheid naast. Quote
Jochen 6.091 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Echt niet, altijd spot on. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Zojuist zei Jochen: Echt niet, altijd spot on. Ik kwam gisteren tussen 20:04 en 20:37 aan. Het was inderdaad spot on, maar daar ben je dus geen hol mee he. Quote
Jochen 6.091 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Maar op het moment dat je vertrek geeft hij toch de op dat moment juiste aankomsttijd? Als het verkeer verandert tijdens de rit zal de aankomsttijd ook veranderen natuurlijk. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 4 minuten geleden zei Jochen: Maar op het moment dat je vertrek geeft hij toch de op dat moment juiste aankomsttijd? Als het verkeer verandert tijdens de rit zal de aankomsttijd ook veranderen natuurlijk. Op de eerste 15 minuten van mijn rit had dat al zoveel gefluctueerd dat ik er geen vertrouwen in had. Nee, dat doet Waze veel beter. Juist zonde dat die in NL een minder grote userbase hebben. Quote
Kartfreak 1.899 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 Klopt, dat merkte in onlangs ook toen ik NL doorkruisde... Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 30 september 2016 Geplaatst: 30 september 2016 flitsmeister is wijd verspreid in NL. Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Er klopt echt iets niet in mijn Waze. Routes lopen niet door en zitten dus gaten in (op het scherm, de aanwijzingen kloppen wel). Gisteren ook dit voor:Tijd klopte wel, die 71km niet echt [emoji38]z: Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Heb 't gisteren ook gehad. Naar Köln en terug gereden: meerdere keren dat ik een onderbreking in m'n route tegenkwam. Hij bleef wel de juiste instructies geven, b.v. over 35 km van de autostrade af, maar de route stopte op een bepaald punt op de autostrade en deed daarna onmiddellijk weer verder. Gevolg was dat Waze vanzelf even inzoomde, zoals 'ie op een kruispunt doet. Precies alsof 'ie routes knipt om zichzelf te verplichten even te herberekenen, ofzo. Heb er geen screenshot van. Voor de rest geen anomalieën ontdekt. Gaf een mobiele flitser aan (die er wel al niet meer stond, en je zag het aantal meldingen zo afnemen dus moet weggereden zijn en daarna door veel gebruikers steevast afgemeld zijn geweest) en zeer veel auto's op de pechstrook. Stom geweest dat ik rond 19u30 op de Brusselse Ring niet toch z'n advies voor détour gevolgd heb (was deels uit vergetelheid, zat niet echt op te letten) en 1 km verder in een file van een 10 minuutjes terecht kwam. Llijkt dus wel dat 't nog altijd werkt. Quote
thiva 171 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 (aangepast) Ik krijg de laatste tijd zeer veel de melding "zoekt netwerk". Waze heeft dikwijls last om routes te berekenen en ik krijg ook dikwijls de melding "wachten op netwerk" onderaan mijn scherm. Dit is zeer vervelend en vroeger heb ik hier nooit last van gehad. (Ik gebruik Waze dagelijks.) 6 oktober 2016 aangepast door thiva typo Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 14 hours ago, Monterey Jack said: Er klopt echt iets niet in mijn Waze. Routes lopen niet door en zitten dus gaten in (op het scherm, de aanwijzingen kloppen wel). Ook al een paar keer gehad. De moment dat je dan het einde van het stuk route bereikt, geeft hij ook het geluid dat hij een nieuwe route heeft gemaakt (zoals wanneer je verkeerd rijdt). Eerste keer dat ik dat had, zelfs eens de kaart volledig bekeken om te kijken wat er precies mis was (of het bij een screen-refresh opgelost ging zijn), en er zaten op verschillende plaatsen zo gaten... Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 7 oktober 2016 Geplaatst: 7 oktober 2016 Yep, wat ik ook had/heb, lately. Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 2 november 2016 Geplaatst: 2 november 2016 Vandaag dus duidelijk gemerkt wat@PJH ook al eens gemeld had, Waze kijkt niet naar het werkelijke verkeer maar baseert zich ook op gemiddelden. Vanochtend thuis vertrokken met een reistijd van 1u10. Na 35 min was ik al ter plaatse. Eerste correctie deed ie pas toen ik zelf liet herberekenen voor Groot-Bijgaarden. Dan ging ie plots wel de ring op ipv richting Koekelberg, pas na de wisselaar was de eta correct. Zou alle dagen zo mogen zijn, 35 min ipv 1u, maar toch heb ik liever dat Waze een correcte aanduiding geeft Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 2 november 2016 Geplaatst: 2 november 2016 Ik heb het ook gemerkt Om 5.45 vertrokken en de rit Nevele-Diegem zou 1u15min duren. Ik was na 35 min ook ter plaatse Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 @Monterey Jack vandaag was het opnieuw zo. Om 5.45 vertrokken, eta 6.50: 5.54 in Drongen aan de kant gezet door een anonieme 1-reeks (F20 pfl, wist niet dat ze die hadden) En om 6.30 was ik in Diegem bij Capgemini: 1 Quote
Kartfreak 1.899 Geplaatst: 3 november 2016 Geplaatst: 3 november 2016 Hier vanmorgen hetzelfde gezien... Wel straf dat er met gemiddeldes gewerkt wordt... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.