Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Ja, maar alles hangt natuurlijk af van of er in dat land ook een grote/actieve community is. Zo was ik enkele maanden geleden in NL en 't viel me meteen op dat Waze daar niet zo bekend is als bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Waze beschikbare zou worden als app in de R-link van Renault, maar tot nu toe heb ik daar nog niks van terug gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/3/2017 om 21:31 zei Frekkel:

Zou kunnen. Als ik Dijon ingeef gaat het zonder problemen. Zal dan maar de route in twee kappen.

Nochtans heb ik enige tijd geleden toch in één keer naar Carpentras/ Avignon kunnen navigeren.

Om verder te vertellen: Eens ik op de e17 in Waregem zat nog eens proberen ingeven en toen lukte het wel. Dus het moet hem op een km of 40 aangekomen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was in skt Vith eraf gereden om in Luxemburg te tanken en heb een tijdlang achter een camion vast gezeten. Toen ik een kwartier later terug reed gaf hij de tegenrichting als geel aan met een gemiddelde van 45. Ook al was de weg leeg en had ik niks gemeld. Dus als je enige wazer op het traject bent, dan neemt hij ook je snelheid als trajectsnelheid... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heeft Waze mij serieus gered. [emoji4]
File op e313 binnendoor gestuurd en vlot een half uur voor de collega's in wommelgem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Citaat

Waze brengt je op weg naar de bestemming en helpt ook nog eens boetes voorkomen. Een top app dus. Het bedrijf maakt eindelijk de stap naar Android Auto in de vorm van een gesloten beta. Geselecteerde genodigden gaan de dienst uitproberen in de auto en spelen hun bevindingen vervolgens door naar Waze.

De Android Auto-applicatie is niet gelijk aan de app op je smartphone. Waze heeft enkele functies weggelaten die automobilisten zou kunnen afleiden tijdens het rijden. Naast Waze is ook Google Maps compatibel met Android Auto.

Het mobiele besturingssysteem voor in de auto is officieel nog niet in Nederland uitgebracht. Via een APK kun je het systeem echter gebruiken, mits je auto compatibel is. Het is niet bekend wanneer Waze de app officieel naar Android Auto brengt en het is ook nog steeds onduidelijk wanneer Android Auto naar ons land gaat komen. (via Android Police)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nog iemand problemen gehad met zijn account?

Bij mij is alles gewoon verdwenen, ben terug begonnen als baby wazer. Bij Waze stond dat bij de "known issues" maar ondertussen zijn we een paar maand verder en ik heb nog steeds mijn oude account status niet terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei ir_fuel:

Nog iemand problemen gehad met zijn account?

Bij mij is alles gewoon verdwenen, ben terug begonnen als baby wazer. Bij Waze stond dat bij de "known issues" maar ondertussen zijn we een paar maand verder en ik heb nog steeds mijn oude account status niet terug.

Jep ik ook!

Dacht even dat ik iets verkeerd had gedaan, maar als jij hetzelfde probleem hebt zal het wel niet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest vorige week om de een of andere reden mijn telefoonnummer opnieuw bevestigen. Maar niks kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weeral 2x in een file gestaan die bij waze onbekend was.
Andere keer een alternatieve route gekregen via straten die al bijna een jaar openliggen en stond dan nog aan de verkeerde kant.
Normaal gebruik ik het als ik op reis ga maar begin nu toch te twijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben recent ook Waze gaan gebruiken. Ben nu op zoek naar een 'heel rustige baantjes-mogen onverhard zijn' optie. Iemand een tip?

Heb 'kortste/snelste' optie gevonden, maar kortste+onverhard toegestaan leverde voorlopig weinig op. Het ziet er nochtans de beste optie uit. Zal wat moeten peuteren om er iets uit te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch een paar keer een onverhard stukje voorgeschoteld gekregen, tegen dat ik door had dat je dat kon uitvinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat jaren geleden gebruikt maar dat zou volgens de jeugd die ik ken ook goed zijn.
Is blijkbaar bij de twintig jarige niet forum gebruikers beter bekend dan Waze. [emoji3]
Heeft opgestaan tijdens de Ardennenrit en tijdens de terugweg naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2017 om 12:00 zei Davy_:

Gebruikt er hier iemand flitsmeister? Is dat iets eventueel icm met Waze?

flitsmeister gebruik ik ook al jaren, zeker toen ik in Nederland werkte, is niet vergelijkbaar met Waze maar eerder met coyote. In Nederland gebruiken ze flitsmeister meer dan coyote.

Voordeel is dat die app alleen maar verbeterd is met de jaren, en nu ook flitsers, files e.d. weergeeft voor andere landen waaronder Belgie, maar ik gebruik het enkel in NL of als ik naar of door NL ga.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
On 7/11/2017 at 9:16 AM, Gixxer said:

Weeral 2x in een file gestaan die bij waze onbekend was.
Andere keer een alternatieve route gekregen via straten die al bijna een jaar openliggen en stond dan nog aan de verkeerde kant.
Normaal gebruik ik het als ik op reis ga maar begin nu toch te twijfelen.

In Duitsland veel keren gehad dat Waze van geen file wist. Een Zekere Andere Navigatie wist het wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk ook dat Waze zich vaak baseert op z'n gewoontes. Ah, 8 uur 's morgens het is daar altijd file dus het zal nu ook wel zo zijn terwijl tijdens de vakanties dat vaak niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf bij Google Maps om te navigeren en eventueel Waze passief op de achtergrond voor waarschuwingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een goede vraag, nu met het wegvallen van de roaming kost ga ik dat ook veel meer gebruiken in het buitenland ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei wooter:

In Duitsland veel keren gehad dat Waze van geen file wist. Een Zekere Andere Navigatie wist het wel...

Waze zal waarschijnlijk in Duitsland minder populair zijn dan hier.

Ik was deze week in NL en daar was Waze blijkbaar ook niet zo populair. Al was de file die ik voorgeschoteld kreeg wel gemeld, maar je merkt duidelijk dat de community niet zo groot is als bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er wazers in Duitsland zijn, dan zijn het meestal truckers. Met als gevolg dat sommige files overdreven worden omdat de rechter strook dicht staat. Bij mij draaien Blitzer.de en wazer altijd tegelijk en dan nog met tmc de normale Navi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid