Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Is Waze ook efficient in Frankrijk?


Vorig jaar heeft Waze me daar toch geholpen.
Vond het wel raar dat alles opeens in het Frans stond.
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Jochen:

Ik blijf bij Google Maps om te navigeren en eventueel Waze passief op de achtergrond voor waarschuwingen...

 

Welk voordeel heeft Google Maps ten opzichte van Waze om te navigeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Gixxer:


Vond het wel raar dat alles opeens in het Frans stond.

 

 

Is dat niet enkel indien je kiest voor een stem 'inclusief straatnamen'?

Want een Nederlander die Franse straatnamen moet uitspreken, dat zou niet goed komen. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Davy_:

Is Waze ook efficient in Frankrijk?

Vorig jaar gebruikt om op een wisselweekend naar huis te rijden vanuit het zuiden.

Waze heeft ons toen toch geholpen om een pak file te omzeilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 minuten geleden zei Framfy:

 

Welk voordeel heeft Google Maps ten opzichte van Waze om te navigeren?

De keren dat ik Waze gebruikte stuurde die me telkens over vage wegen. Zo reed ik eens naar Bütgenbach, en ipv me in Malmedy van de autostrade te sturen deed hij dat al kms ervoor, recht een dorpskern in Geen idee waarom, het was avond en geen verkeer... Ook al gehad dat hij me over de kleinste boerenwegen stuurde, zelfs over een parking <_<. Waarschijnlijk om 1min te winnen ofzo maar aangenaam is dat niet.

De interface van Maps vind ik ook overzichtelijker. Werkt mooi samen met Google bv rechtstreekse routebeschrijving vanuit Google zoekresultaten of de locatie naar je gsm versturen vanuit Maps op de PC. Maps geeft ook de verschillende routes weer alvorens de navigatie start met de bijhorende reistijden. Misschien dat dat met Waze ook allemaal kan maar ik vind het al bij al gewoon niet zo handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Polygoon:

Ik vind het enkel kut dat je geen langere afstanden kunt laten berekenen. Eens op reis moet je telkens tussenstops ingeven.

Een rit van ongeveer 1.000 km lukt bij mij vlot. Verder heb ik wel nog niet geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2017 om 13:23 zei ir_fuel:

Nog iemand problemen gehad met zijn account?

Bij mij is alles gewoon verdwenen, ben terug begonnen als baby wazer. Bij Waze stond dat bij de "known issues" maar ondertussen zijn we een paar maand verder en ik heb nog steeds mijn oude account status niet terug.

Bij veranderen van telefoonnummer was ik alles kwijt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is weer vakantie, vanmorgen een eta die er 30 minuten naast zit. Best straf op een traject van 30 minuten :fp:

Screenshot_20170719-075156.png.5ae34fd1811b54d2158bb11936c589bf.png

Screenshot_20170719-082150.png.b65227d75cecf8ce77b57985c7f4931e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Monterey Jack:

Het is weer vakantie, vanmorgen een eta die er 30 minuten naast zit. Best straf op een traject van 30 minuten :fp:

Screenshot_20170719-075156.png.5ae34fd1811b54d2158bb11936c589bf.png

Screenshot_20170719-082150.png.b65227d75cecf8ce77b57985c7f4931e.png

Welke app geeft die overlay met de snelheid aan de rechterkant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, Rajastrap said:

Welke app geeft die overlay met de snelheid aan de rechterkant?

TomTom Flitsers, maar dat werkt niet zo goed meer eigenlijk. Geeft wel een duidelijkere melding voor vaste flitspalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is weer vakantie, vanmorgen een eta die er 30 minuten naast zit. Best straf op een traject van 30 minuten :fp:
Screenshot_20170719-075156.png.5ae34fd1811b54d2158bb11936c589bf.png
Screenshot_20170719-082150.png.b65227d75cecf8ce77b57985c7f4931e.png


Het is niet zo eenvoudig om algoritmes te laten inspelen op het bouwverlof dat jaarlijks per provincie anders is [emoji6] dan zou Waze al een dedicated Belgisch algoritme gaan uitwerken vrees ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, josenjef said:

 


Het is niet zo eenvoudig om algoritmes te laten inspelen op het bouwverlof dat jaarlijks per provincie anders is emoji6.png dan zou Waze al een dedicated Belgisch algoritme gaan uitwerken vrees ik.

 

Dat heeft niets met die algoritmes die moeten inspelen op bouwverlof. Wel met het feit dat ze gaan rekening houden met een standaard vertraging en niet met de werkelijke situatie. 

Waze/een gps moet gaan berekenen wat mijn werkelijke reistijd zou zijn, aan de hand van de actuele informatie die het ophaalt. Niet afgaan op hoe het vorige week was, of vorige maand. 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ex-Mooseman said:

Als er nog geen wazers gepasseerd zijn, wegens iedereen in congé, kunnen ze dat niet weten, hé

Wel dan, dan zou er helemaal niets moeten staan :D Er waren trouwens meldingen voor gevaar op de weg en er stond geen file vooraf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft niets met die algoritmes die moeten inspelen op bouwverlof. Wel met het feit dat ze gaan rekening houden met een standaard vertraging en niet met de werkelijke situatie. 
Waze/een gps moet gaan berekenen wat mijn werkelijke reistijd zou zijn, aan de hand van de actuele informatie die het ophaalt. Niet afgaan op hoe het vorige week was, of vorige maand. 
 


En wat als er niets of niet veel valt op te halen voor delen van je traject?
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, josenjef said:

En wat als er niets of niet veel valt op te halen voor delen van je traject?

 

Als  er niets is dan zijn er te weinig gebruikers, niet alleen vandaag, maar ook vorige week. Dan gaat hij sowieso incorrecte informatie gebruiken. 

Op de terugweg naar huis is het wel correct trouwens, enkel naar Brussel rijden geeft steeds die fouten. Dat zijn dus structurele files, waar volgens mij meer dan genoeg wazers voorbij rijden, zelfs op een dag als vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb liever dat de werkelijke aankomsttijd vroeger is dan aangegeven dan omgekeerd :P

Plus het blijft een gratis app...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waze houdt natuurlijk ook rekening met de files dis gaan komen he. Als je om 5u in Noordholland vertrekt naar Brussel en er staan op die moment nog geen files, gaat hij er al wel rekening mee houden dat normaal tussen 7 en 10 (wanneer je daar gaat arriveren) daar normaalgezien wel files staan.

Anders zou je starten met een estimate van 2.5u en naargelang je dichter komt en het drukker op de ring wordt zie je je eta oplopen, lijkt me nog lastiger dan andersom, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Jupke:

Waze houdt natuurlijk ook rekening met de files dis gaan komen he. Als je om 5u in Noordholland vertrekt naar Brussel en er staan op die moment nog geen files, gaat hij er al wel rekening mee houden dat normaal tussen 7 en 10 (wanneer je daar gaat arriveren) daar normaalgezien wel files staan.

Anders zou je starten met een estimate van 2.5u en naargelang je dichter komt en het drukker op de ring wordt zie je je eta oplopen, lijkt me nog lastiger dan andersom, niet?

Mja maar dat is het probleem he. Nu in de vakantie amper spits dus er komt geen file of tijd bij :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, jvc said:

Ik heb liever dat de werkelijke aankomsttijd vroeger is dan aangegeven dan omgekeerd :P

Plus het blijft een gratis app...

Uiteraard, dat ga ik niet betwisten. Maar reistijd x 2 doen zonder reden is er toch net over. 10 minuutjes extra, oke, kan ik inkomen. Ik blijf er bij, op mijn traject rijden er genoeg wazers om te zien dat er geen file is ( want er waren gevaarmeldingen voor stilstaande voertuigen). Dan moet die toch slim genoeg zijn om te merken dat zijn standaard tijd niet klopt. Onderweg kan hij er wel steeds tijd vanaf doen.

Vandaag weer een kleine 40 minuten fout qua eta. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, dat ga ik niet betwisten. Maar reistijd x 2 doen zonder reden is er toch net over. 10 minuutjes extra, oke, kan ik inkomen. Ik blijf er bij, op mijn traject rijden er genoeg wazers om te zien dat er geen file is ( want er waren gevaarmeldingen voor stilstaande voertuigen). Dan moet die toch slim genoeg zijn om te merken dat zijn standaard tijd niet klopt. Onderweg kan hij er wel steeds tijd vanaf doen.
Vandaag weer een kleine 40 minuten fout qua eta. 


Afweging tussen het gewicht dat je aan de historische data geeft en de input die je actueel krijgt. De actuele data wordt relevanter naargelang ze dichter bij je eigen positie ligt. De hoeveelheid actuele data die je in rekening brengt wil je ook limiteren om de berekening niet te zwaar te maken. Relevantie is een heel goeie manier van limiteren [emoji6]

Voor hetzelfde geld zijn die meldingen gedaan door eentje die 70 op het eerste vak reed. En 1 meting is genoeg om een melding weer te geven, maar is 1 meting die tegenstrijdig is met je historiek genoeg om je historiek over boord te gooien? Jij passeert met Waze op aan 120 iemand die op de invoegstrook met Waze op 70 aan het rijden is, wat doe je als je op dat moment historiek negeert?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid