Vicious 3.886 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Op zoek naar een navi-app! Die waze is sowieso met online-connectie? Is er een goed offline-alternatief? Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Net zoals met Google maps kan je ook rijden zonder dataverbinding, maar dan moet je de navigatie starten op wifi en niet afwijken. Je meldingen en file's werken dan ook niet. Maar, het dataverbruik met Waze valt echt heel goed mee. 't zijn vooral andere apps die data beginnen verbruiken onderweg. Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 jup, verre routes eerst eens compleet laden op wifi. Dan zit de kaart er grotendeels in en valt het verbruik onderweg heel goed mee. Quote
CMon 503 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Op zoek naar een navi-app! Die waze is sowieso met online-connectie? Is er een goed offline-alternatief? HERE maps gebruikt offline kaarten. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 19 juni 2015 Auteur Geplaatst: 19 juni 2015 Net zoals met Google maps kan je ook rijden zonder dataverbinding, maar dan moet je de navigatie starten op wifi en niet afwijken. Je meldingen en file's werken dan ook niet. idd, en herberekenen doet hij ook niet als je mis rijdt. Je hebt wel een kaart van ongeveer 1km rond je route. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Maar je kaart evolueert wel mee met je eigen progressie onderweg? Ik ben daar echt een nitwit in... En met je route laden bedoel je dat je het eens helemaal laat berekenen? Of moet je de route ook nog eens opslagen en zo ja waar? Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Thuis op wifi je bestemming ingeven en de navigatie laten starten. Dan naar je auto gaan en beginnen rijden. Je kan dan enkel de route volgen. Die zit in het geheugen en via GPS weet Waze waar je zit op de kaart en kan 'm u begeleiden. Op het moment dat je verkeerd rijdt, kan je enkel zelf terug rijden naar de gemarkeerde route. Herberekenen lukt niet zonder dataverbinding. Tegenwoordig zit in elk gsm abo een stuk data. Indien dat echt een issue is, zou ik persoonlijk proberen om de in de app's aan te duiden dat ze enkel via Wifi verbinding mogen maken met het internet. Dit kan een alternatief zijn voor offline navigatie. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sygic.aura In hoeverre dat allemaal gratis is, moet je eens uitzoeken. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Ok, waze daarnet geprobeerd vanuit Charleroi. wat een ramp Ik ben gewoon op de stand van de zon beginnen rijden en dzat ging een pak beter. Er stond wel bovenaan mijn scherm 'geen gps'. Hoe zet ik dat aan? En waze zei gewoon niks, wist ook niet waar ik was! Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Zonder gps signaal heb je niks aan Waze he... Quote
SB-01 4.380 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Daarna, toen ik weer wat mensen rechts voorbijstak op de E19, wist ze me wel te zeggen: "Die spitsstrook is toch alleen voor camions". *zucht* Maar mamatje toch, mijn G is toch een camion?? Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 19 juni 2015 Geplaatst: 19 juni 2015 Maar mamatje toch, mijn G is toch een camion?? Ik doe met de G geen autostrade. De enige die die wagen een camion noemt is mijn moeder als ze er door omstandigheden eens mee/met (schrappen wat niet past) moet rijden. Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 WAZE is echt brol maar er stond geen gps Ok dan 1 Quote
Daann 4.438 Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 Waze doet bij mij sinds een paar dagen ook ambetant. Wou geen gps-routes meer berekenen en gaf geen meldingen meer, dus een opnieuw geïnstalleerd. Nu moet ik heel dat proces van gsm-nummer en gebruikersnaam opnieuw doorlopen (terwijl ik gewoon inlog) en helemaal op het einde zegt hij "kan je account niet aanpassen. probeer het opnieuw" Grr Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 WAZE is echt brol maar er stond geen gps Ok dan Het ging me vooral over het verkeer vanuit Charleroi, maar bedankt om je haarfijne evaluatie van de situatie! Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 @@ir_fuel wist mij te melden dat zijn Waze in frankrijk overschakelde naar zone's ipv fixed point locaties voor flitspalen. Ik weet dat je dat via file manipulatie kan uitzetten, maar is dat nog steeds het geval? We vertrekken volgende week naar het zuiden en ben mij wat aan het voorbereiden @@Simoni gaf iig aan dat Waze in FR veel beter werkte qua meldingen dan coyote. Dus ik ga met beide rijden. Dit jaar eens proberen vermijden om aan te kant te worden gezet Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Waze geeft in Frankrijk meldingen van smurfen on the spot, behalve de vaste. Zo is mijn ervaring tenminste. De combo met Coyote widget blijft het beste natuurlijk. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Waze geeft in Frankrijk meldingen van smurfen on the spot, behalve de vaste. Zo is mijn ervaring tenminste. De combo met Coyote widget blijft het beste natuurlijk. Zolang smurfen on the spot zijn, geen probleem. Coyote geeft mij toch een goeie indicatie met zijn 3/4 regel Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Zolang smurfen on the spot zijn, geen probleem. Coyote geeft mij toch een goeie indicatie met zijn 3/4 regel Bleek niet consistent in mijn geval, maar bon. Ik rij in Frankrijk sowieso niet meer +170 (of toch bijna niet), fucking lasers. Da's in België echt wel een luxe dat je dat niet hebt, kan je nog lekker in de ankers. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Bleek niet consistent in mijn geval, maar bon. Ik rij in Frankrijk sowieso niet meer +170 (of toch bijna niet), fucking lasers. Da's in België echt wel een luxe dat je dat niet hebt, kan je nog lekker in de ankers. Echt hé, de moment dat je ze ziet is het te laat ... Ik dacht dat het tot 180 enkel €90 was. Daarboven is het rijbewijs kwijt en €1500 boete ... Ik twijfel altijd Edit zegt dat we normaal tot 180 safe zijn ... http://www.lelynx.fr/assurance-auto/infos-pratiques/exces-vitesse-inferieurs-50km-amendes-26062/ Quote
tuscani 11.816 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 misschien een domme vraag, maar voor hetgeen ik er van begrijp, is dat dus een gratis app voor op je smartphone. die ook flitsers meld zoals coyote? de domme vraag komt: moet je smartphone zijn dataverbinding dan openstaan? want ik werk steeds met wifi. (ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die nog geen gsm-abonnement hebben) Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 misschien een domme vraag, maar voor hetgeen ik er van begrijp, is dat dus een gratis app voor op je smartphone. die ook flitsers meld zoals coyote? de domme vraag komt: moet je smartphone zijn dataverbinding dan openstaan? want ik werk steeds met wifi. (ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die nog geen gsm-abonnement hebben) Je bedoelt geen data-abo zeker? Neem dat eens, kost tegenwoordig niets meer hé Quote
tuscani 11.816 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 eigenlijk geen gsm-abonnement ook. ik heb zo formule van telenet dat ik betaal als ik bel. zonder maandelijkse kost. als ik nu mijn facturen nakijk kom ik bv op een 5€ per maand kosten. terwijl zo'n abonnement toch rond de 15€ per maand kost. het is idd geen grote kost, maar niet echt nodig voor mij, aangezien ik hier overal toch wifi heb Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.