Lefty 19.536 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Echt hé, de moment dat je ze ziet is het te laat ... Ik dacht dat het tot 180 enkel €90 was. Daarboven is het rijbewijs kwijt en €1500 boete ... Ik twijfel altijd Edit zegt dat we normaal tot 180 safe zijn ... http://www.lelynx.fr/assurance-auto/infos-pratiques/exces-vitesse-inferieurs-50km-amendes-26062/ Ik doe gewoon 165 op de teller. Aangenaam tempo waarbij ik me niet zit te ergeren. Wel opletten als je de 110 zones binnenrijdt, daar staan ze meestal. misschien een domme vraag, maar voor hetgeen ik er van begrijp, is dat dus een gratis app voor op je smartphone. die ook flitsers meld zoals coyote? de domme vraag komt: moet je smartphone zijn dataverbinding dan openstaan? want ik werk steeds met wifi. (ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die nog geen gsm-abonnement hebben) Volgens @@Vicious moet je zelfs geen GPS hebben Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Wel opletten als je de 110 zones binnenrijdt, daar staan ze meestal. Zo hebben ze mij 2 jaar terug gepakt Ik was vertraagd maar niet snel genoeg ... Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 22 juni 2015 Auteur Geplaatst: 22 juni 2015 @@ir_fuel wist mij te melden dat zijn Waze in frankrijk overschakelde naar zone's ipv fixed point locaties voor flitspalen. Ik weet dat je dat via file manipulatie kan uitzetten, maar is dat nog steeds het geval? Ga je je iPhone jailbreaken? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Ga je je iPhone jailbreaken? Nope Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 22 juni 2015 Auteur Geplaatst: 22 juni 2015 Hoe ga je dan files aanpassen? Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 22 juni 2015 Auteur Geplaatst: 22 juni 2015 Naar wat ik vandaag las flitsen ze in Frankrijk tegenwoordig uit anonieme rijdende auto's, en ook in tegengestelde richting? Quote
JanC 7.876 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Ben dit ook beginnen gebruiken vandaag, en het heeft mij al meteen vakkundig om de file geleid die in de richting van Bergen op de E42 stond vanmorgen. Is er echter een manier om de snelheidlimiet constant te zien op het scherm? Quote
Cash 140 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Naar wat ik vandaag las flitsen ze in Frankrijk tegenwoordig uit anonieme rijdende auto's, en ook in tegengestelde richting? Uit anonieme wagens flitsen doen ze idd al een tijdje ( ik weet niet of ze dit in tegengestelde richting ook doen..) Maar ondertussen zijn ze hier al lichtjes terug van af aan het stappen, er worden zo veel minder auto's gecontroleerd. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Zo hebben ze mij 2 jaar terug gepakt Ik was vertraagd maar niet snel genoeg ... Terugrit Le Mans We zitten met de D3 in Rijsel, ik waarschuw Frank voor de 70-paal die onder die brug staat na de afslag naar beneden rechts. En ik doe er het verhaal bij dat ik ooit 'es een stom kalf was door aan Belgian Math Speed voorbij zo'n bak te rijden, namelijk inclusief 5% marge. Dus *flits*. Frank: "Aaahhhahahahhahhahahah!" en tien seconden erna rijdt 'ie aan 78 voorbij die flitskast: *flits* :lolz: Terwijl ik er suuuuper-ostentatief naar aan 't wijzen was met gestrekte arm en priemende vinger. Dat moet een BEESTIGE foto zijn!! 3 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Naar wat ik vandaag las flitsen ze in Frankrijk tegenwoordig uit anonieme rijdende auto's, en ook in tegengestelde richting?Ik zag er al 2: een witte Renault Mégane Grandtour waarbij de flitscamera in de achterklep verwerkt zit (plus eentje aan de voorruit die vermoedelijk samen met een radar in de snuit tegemoetkomend verkeer kan feelen), de flitsen nu rijdend. De andere was een donkerblauwe Laguna met een bobbel op z'n neus en een batterij glas achter z'n voorruit, die reed traag (100 km/u, 110 km/u max) op de autoroute en ik vermoed (maar ben niet zeker) dat dat ook een rijdend photo booth was. Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 22 juni 2015 Auteur Geplaatst: 22 juni 2015 Ik zie een markt voor een app die: - een database van nummerplaten bevat - met de camera van je telefoon nummerplaten kan scannen al rijdend met als politiek correcte uitleg "daarmee kan je dan mensen die je kent spotten". :D Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Ik zie een markt voor een app die: - een database van nummerplaten bevat - met de camera van je telefoon nummerplaten kan scannen al rijdend met als politiek correcte uitleg "daarmee kan je dan mensen die je kent spotten". :D Make it! I'm willing to pay! Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Zou wel cool zijn om de politie overal te kunnen spotten Alleen gaat die iPhone camera dat 's nachts nooit kunnen lezen Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Naar wat ik vandaag las flitsen ze in Frankrijk tegenwoordig uit anonieme rijdende auto's, en ook in tegengestelde richting? Ik heb daar helaas veel ervaring mee in Roemenië. Dat is pas écht dikke kloterij. Als ze daarmee beginnen is de fun er op D/N wegen helemaal af. Quote
ir_fuel 58.441 Geplaatst: 24 juni 2015 Auteur Geplaatst: 24 juni 2015 Gaat overdag al een opgave zijn om dat in realtime te kunnen uitlezen denk ik. Dat denk ik ook. Maar bekijk het positief. Uiteindelijk is het maar een kwestie van tijd voordat het effectief mogelijk is. Het kan al in theorie, alleen is de hardware nog te groot momenteel (trajectcontrole doet niks anders, met dat verschil dat je met een whitelist zit en het matchen dus nog veel gemakkelijker is dan bij trajectcontrole). De processing power heb je al in je telefoon. Het enige wat nog ontbreekt is een goeie camera met een deftige lens. Uiteindelijk marcheert het niet met je huidige telefoon (of met een iPhone 6+ waar toch al een serieus dikke camera in zit), in de eerste plaats omdat je FOV te groot is en bij gevolg je nummerplaten te weinig pixels innemen tenzij je echt op iemand zijn bumper gaat hangen. Wat je dus nodig hebt is een soort van scanner, met een hele kleine FOV, een goeie lens en hoge resolutie (hoe kleiner de FOV, hoe kleiner de resolutie die nodig is), die simpelweg een zone voor je wagen scant door de lens te laten bewegen van links naar rechts en boven naar onder. En dan wordt het een vehaal van packaging, want hoe groter de zoom van je lens, hoe groter de lens (vraag maar aan @@Denniske ). Quote
Soundstorm 2.642 Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Daarnet moest ik plots de 'trèmstraat' inslaan. Vlaams is niet meer te kiezen als taal. Bij iedereen zo? 3 Quote
Jenkins 2.094 Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Daarnet moest ik plots de 'trèmstraat' inslaan. Vlaams is niet meer te kiezen als taal. Bij iedereen zo? Ja, hier van 't zelfde! Jammer! Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 vraag maar aan @@Denniske ). Denniske gaat nee zeggen zo is een 70-300 compacter dan een 70-200. Lichtsterkte is wat voor afmetingen en vooral gewicht gaat zorgen Quote
Lefty 19.536 Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Eindelijk het laatste level bereikt. Ben er geen zak mee maar ik vind het fantastisch. 8 Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 30 juni 2015 Geplaatst: 30 juni 2015 Slechte tijden voor de familie Hourman uit Braine-L'Alleud Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 6 juli 2015 Geplaatst: 6 juli 2015 Onderweg naar Dessel vanuit Gent met Waze en Audi MMI in een A3. Audi stuurt ons al van de E17 in Sint-Niklaas . Waze pas in Kruibeke . Welke moet je op dat moment kiezen [emoji38] De Audi geeft een vroegere aankomst aan dus we proberen dat maar. Quote
Krikkie 9.877 Geplaatst: 6 juli 2015 Geplaatst: 6 juli 2015 misschien een domme vraag, maar voor hetgeen ik er van begrijp, is dat dus een gratis app voor op je smartphone. die ook flitsers meld zoals coyote? de domme vraag komt: moet je smartphone zijn dataverbinding dan openstaan? want ik werk steeds met wifi. (ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die nog geen gsm-abonnement hebben) Heb nu een maand een abbo, veel te lang mee gewacht, ik kan niet meer zonder, ook vandaag waze geïnstaleerd Quote
Monterey Jack 6.514 Geplaatst: 6 juli 2015 Geplaatst: 6 juli 2015 Naar AC/DC onderweg? Klopt! File tot en met Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.