Ga naar inhoud

Mercedes-Benz C63 AMG


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

 

 

Kerb weight

EU - C63 (90% fuel, 68kg driver, 7kg luggage): 1785 KG / 3935 lbs

DIN - C63 (90% fuel, no driver or luggage): 1710 KG / 3770 lbs

EU - C63 S (90% fuel, 68kg driver, 7kg luggage): 1800 KG / 3968 

DIN - C63 S (90% fuel, no driver or luggage): 1725 KG / 3803 lbs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat rood vooraan in de grill, een optie hoop ik?

 

Ik ga weer als een zeikerd overkomen (what's new :D) maar ik vind dat Mercedes iets fout doet qua look en interieur. De AMG's die ze 10 jaar geleden uitbrachten waren veel rustiger, strakker, minder franjes. Die zagen er nog klassevol uit maar dit is te decadent (misschien niet het juiste woord). Voor jonge gastjes ontwikkeld tussen de 2x en 3x jaar die willen patsen en opvallen. Dat zie je imho al aan de velgen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat rood vooraan in de grill, een optie hoop ik?

 

Ik ga weer als een zeikerd overkomen (what's new :D) maar ik vind dat Mercedes iets fout doet qua look en interieur. De AMG's die ze 10 jaar geleden uitbrachten waren veel rustiger, strakker, minder franjes. Die zagen er nog klassevol uit maar dit is te decadent (misschien niet het juiste woord). Voor jonge gastjes ontwikkeld tussen de 2x en 3x jaar die willen patsen en opvallen. Dat zie je imho al aan de velgen. 

Exact hetgeen ik vond toen ik dit weekend een witte E63 S AMG zag staan in Francorchamps.

Zo overdreven veel foefjes, spoilertje hier en schortje daar. En liefst graag veel blinkend!

Hou dat understated, met een beest van een hamer vooraan, en dat is voldoende voor mij.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de velgen zoals op de foto's van de Estate echt niet staan. Ik mis die klassieke meerspaak van de vorige reeks, dat was een superknappe velg! Die rode accenten overal vind ik maar niets maar is dat niet omdat dat weer zo'n "Edition 1" of een "First Edition" is? (gelijk bij de A45 AMG en de CLA45 AMG) Waarschijnlijk kan je dat ook wel aanvinken op de optielijst. In ieder geval precies meer fan van de berlineversie nu, liefst in dat prachtige blauw en met de klassieke AMG-velg (deze mag donkergrijs zijn).

 

Die staat er ook tussen trouwens, hoppa  :)

 

attachment.php?attachmentid=1094647&stc=

 

Edith zegt wel dat die verdomde fake air vents in de achterbumper er te veel aan zijn. Volgens mij kan die achterbumper minstens even mooi uitkomen zonder dat accent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het interieur toch niet zo direct mijn ding, ik blijf het lastig hebben met dat scherm.

 

De looks, tja : beetje de ziekte van elke dikke sportkar (amg, m, rs, ...) allemaal te druk in mijn ogen. Al vind ik het nu wel nog meevallen.

 

Los daarvan heb ik geen klachten, dus ze mogen (de station) komen afzetten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die break is gigantisch mottig (koffer). Sedan lijkt dan weer dik ok.

Spijtig want de break was misschien wel een toekomstige optie geweest. 

 

Interieur: mijn serieuze twijfels bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Alleen die uitlaten... Snap nog altijd niet waarom ze niet meer met die mooie ovalen exemplaren werken. Die waren zo veel mooier! 

Idd vind ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het achterwerk van de break ook maar niks, maar ik ben sowieso geen break-lover. Ik zou steeds voor de berline kiezen, en die vind ik echt wel knap. Dit of een M3... ik zou het niet direct weten. Ik verwacht wel dat deze C comfortabeler gaat rijden, wat met ruim 50k km per jaar wel een voordeel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, jij hebt de nieuwe M3 die echt wel razend knap is. Met die compleet andere bumpers, velgen en vooral de verbrede wielkassen is het verschil met een gewone 3 zeer groot. Deze C AMG verschilt qua looks veel minder van een gewone C met AMG-pakket. De nieuwe M3 heeft een ruigere look zonder marginaal te zijn, en dat bevalt mij ook enorm. Daarom dat ik deze C zeker niet knapper vind dan de M3.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vette ketel en motor.

 

Alleen... De break is wat braaf achteraan, de velgen zijn kopie van die van de 991 Turbo S en vind de hoekige uitlaten ook niet echt passen bij het anders zo ronde design van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid