Ga naar inhoud

Mercedes-Benz C63 AMG


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Exact hetgeen ik vond toen ik dit weekend een witte E63 S AMG zag staan in Francorchamps.

Zo overdreven veel foefjes, spoilertje hier en schortje daar. En liefst graag veel blinkend!

Hou dat understated, met een beest van een hamer vooraan, en dat is voldoende voor mij.

Precies de reden waarom ik niet meer hou van de laatste AMG's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze C AMG verschilt qua looks veel minder van een gewone C met AMG-pakket.

....

 

Dit is toch altijd al zo geweest.

 

Vorige CLS met AMG pakket, dan kreeg je de AMG bumpers en de velgen en je moet al goed gaan kijken. Dan zag je het verschil enkel aan de badges (zijkant, achteraan), de uitlaatpijpen, de remmen en het interieur (logo's). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is dat altijd zo geweest. Daarom dat een M3 zoveel specialer is qua look. Een AMG is eerder onopvallend, en dat wordt ook zo verwacht door de liefhebbers. Het is ook daarom dat de laatste versies, die wat schreeuweriger zijn, het nodige protest krijgen. Deze C vind ik absoluut niet schreeuwerig, waardoor 'm in mijn ogen zeer stijlvol is. Ik kan 'm zeker smaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat rood vooraan in de grill, een optie hoop ik?

 

Ik ga weer als een zeikerd overkomen (what's new :D) maar ik vind dat Mercedes iets fout doet qua look en interieur. De AMG's die ze 10 jaar geleden uitbrachten waren veel rustiger, strakker, minder franjes. Die zagen er nog klassevol uit maar dit is te decadent (misschien niet het juiste woord). Voor jonge gastjes ontwikkeld tussen de 2x en 3x jaar die willen patsen en opvallen. Dat zie je imho al aan de velgen. 

 

Echt he. Mercedes is de weg kwijt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als breaklover vind ik de C wel geslaagd. 

 

Die blauwe mogen ze in ieder geval wel afzetten. Die andere exemplaren met de rode accenten, Johnny velgen en jaren 80 stickers hoeven niet voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als de huidige generatie M3/M4 een veel te druk design rond de voor- en achterbumper. Is IMO veel van zijn klasse kwijt vergeleken met de vorige generatie.

 

Ook die uitlaateindstukken zijn gewoon afschuwelijk. :wacko:
Zoveel beter dit:

 2014-mercedes-c63-amg-edition-507-wagon-

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangehaalde opmerkingen over dat te agressieve en niet klassevolle volg ik ook. Maar is helaas bij alle duitse 3 zo. Kijk naar een e39 of een c5 m/rs, dat was zoveel eleganter uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de nieuwe C-break ook gespot op Z-platen, al twee weken terug. In dat prachtige blauw :inlove: 

IRL is ie idd niet heel erg mooi. Zonde want ik ben normaal heel gemakkelijk verkocht voor een break maar hier gaan ze tov het vorige model een beetje de mist in. Ik verkies een berline boven een break als moest ik een nieuwe C kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De C63 kan geconfigureerd worden op de Belgische site. Alle opties met prijzen kan je samenstellen, maar er wordt nog niks gevisualiseerd. Ik ben vooral benieuwd naar de look van de verschillende soorten wielen. Ook is er weer weinig keuze in interieurkleuren. Ook sierlijsten in carbon vind ik niet.

Ik kom snel aan 105k euro, wat toch wel 10k euro duurder is dan een vergelijkbare M3, en dan houd ik nog geen rekening met de lagere prijzen in de UK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het vermoedelijik hogere verbruik...

 

En het feit dat je waarschijnlijk geen merc kan bestellen in de UK

 

En in mijn geval dat ik ook niet echt warm loop van de break en ik net naar de C zou kijken omdat je die wel in estate kan krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid