Ga naar inhoud

Harry's Garage


3000

Aanbevolen berichten

Op 4/5/2023 om 22:20, flupke73 zei:

En dat was??

uitlaatcollector links zit tegen het chassis. Lijkt me toch ni zo proper

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze gaan diene collector nu opnieuw coaten? Toch benieuwd of dat een groot verschil gaat geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Op 10/12/2023 om 19:57, Soul zei:

 

Da's toch echt compleet van de pot, dit:

image.thumb.png.8baec7a873e0d694c07d2a6aabdf7ae9.png

11duusd pond voor de verf + nog eens 16duusd pond voor de zwart gelakte dingeskes + nog eens 16duusd pond voor de strepekes :lolz: 

Maar wat een auto :inlove: 

Mijn droom snowboard hauler. Chalet in de Italiaanse Alpen, alpijns snowboard op de skidragers op 't dak, garageke open, Sterrato buiten rijden en door de verse sneeuw naar 't skigebied knallen. ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dient die snowboard ook om te gebruiken?

Ik wil altijd weten wat de ground clearance is bij zoiets en wat de kans is dat ik de motor kapotrijd op een uitstekende steen op een bolle weg. Vraag me niet waarom...

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Le Capri Mauve zei:

En dient die snowboard ook om te gebruiken?

Ik wil altijd weten wat de ground clearance is bij zoiets en wat de kans is dat ik de motor kapotrijd op een uitstekende steen op een bolle weg. Vraag me niet waarom...

17cm ofzo, amper meer dan een doordeweekse Audi A4, denk dus niet dat je daar heel zot mee moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, vince522 zei:

17cm ofzo, amper meer dan een doordeweekse Audi A4, denk dus niet dat je daar heel zot mee moet doen.

oh dat is al tamelijk wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

En dient die snowboard ook om te gebruiken?

Ik wil altijd weten wat de ground clearance is bij zoiets en wat de kans is dat ik de motor kapotrijd op een uitstekende steen op een bolle weg. Vraag me niet waarom...

Evident, het is om te gaan snowboarden, niet om rond te rijden op z'n VW T1's met ne nest "bagage voor de looks" op het dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
9 uren geleden, Redfive zei:

Couldn't agree more..

Te zwaar, te lange, te duur, te weinig range.

Benieuwd naar zijn vervolg video over EV's.. ik kan de inhoud al raden 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Redfive zei:

Couldn't agree more..

Te zwaar, te lange, te duur, te weinig range.

Mee eens, maar ook gemakkelijk schieten. 
Wel met een zak popcorn zitten smullen hoe Harry zich ergert aan alles 😄, zo heb ik hem nog nooit gezien, ... zoals een boze ouwe Boomer, zullen ze bij BMW denken. 

Maar hoe plezant ook, tegelijk maakte ik de bedenking of alle kritiek ook niet van toepassing is op een Taycan/E-Tron GT. Eigenlijk dan ook te duur, te zwaar, te weinig range, ... Alle nadelen zijn aanwezig en de BMW heeft arguably betere tech aan boord. Ik denk dat het grootste struikelblok een mentale kwestie is, bepaalde verwachtingen die je bij een 5-serie hebt en hier niet helemaal ingelost worden. Voor één of ander niche-model kan BMW zich meer permitteren, maar niet onder de vlag van een 5-serie. Door 2 soorten wagens in één te ontwerpen, ene ICE en EV, is de ICE variant misschien nog 't meest compromitteert als dit het design/formaat en prijs mee omhoogtilt? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling. Ik heb er onlangs een testrit mee gedaan, en dat ding plakt wel aan de baan. Heeft eigenlijk nog een redelijk veercomfort ook. Nu geen powerslides gedaan zoals enkele would be piloten hier aanwezig (die elke rotonde al 'slidend' rondgaan lijkt het wel), maar op een vochtige baan toch onder de indruk van de baanvastheid. Tevens ook i7, EQS 580 en EQE 43 AMG gereden, en ik moet zeggen, als ik op het einde van de dag er ene mee naar huis moet nemen (toch nog liever ICE) dan is het toch de i5 M60.

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik begrijp 'm. Wij hebben nu onze Sport hybride, en zoals hij zegt is daar gewoon niks sport aan, en al zeker niet met dat zeer hoge gewicht. Ik blijf erbij dat een dikke 6-cilinder turbodiesel de beste motor blijft voor een SUV.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote fan van den Harry, maar toch een beetje een haat/liefde verhouding met die laatste video.
De zoveelste in rij om weer eens te schieten op de EV, een opinie die onterecht gaat blijven hangen, vrees ik. 

Heel de discussie rond prijs, restwaarde, ... schetst (m.i.) een verkeerd beeld van de realiteit.
De realiteit is dat we al in een economische crisis zitten, en da's doorheen meerdere segmenten te zien, niet alleen EV's. 
JWW bracht onlangs ook een video over gekelderde supercar prijzen, evengoed onheilspellend.

Een paar factoren die het budget bepalen: 

- het sentiment, het consumentenvertrouwen is laag, mensen spelen nu eventjes liever op veilig.

- door inflatie is het besteedbaar inkomen van de meeste mensen gezakt.

- rente en leasingformules. In landen zoals de UK, VS, kopen mensen op krediet, niet zomaar krediet zoals we dat hier kennen, maar ballonkredieten met variabelen rentevoeten enzo, alles om de maandelijkse prijs laag te houden. Alleman die dan nog voor 2021 een auto kocht deed dat op een piek van de markt, niet wetende wat er ging komen. Door die stijgende rente, en let wel, we gaan van 3% naar 10% in die landen, een flinke stijging dus. Dan krijg je mensen die hun "lucratieve" lease niet meer kunnen/willen betalen en de wagens asap dumpen, dat werkt een kelderende prijs in de hand, en vooral in die markten is dat duidelijk abnormaal. Door de hogere rente en lager geschatte restwaardes, zijn die lucratieve leaseformules ook niet meer lucratief. Voor zover de potentiële kopers al niet gedecimeerd waren door de vorige 2 puntjes, weegt dit allemaal nog meer door.

Da's al genoeg om een terugval te verklaren en waarom de markt sputtert, punt. 
Maar nee, dan moeten sommigen hieraan ook nog een verhaal ophangen dat de EV niet goed genoeg is, maar die mannen zitten doorgaans al jaren met dat gevoel in hun maag en nu komt het naar boven, dat neigt meer naar een confimation bias. 

Dat een particulier nu effe geen EV meer koopt is te begrijpen, met al die negatieve berichtgeving. Ze vliegen in brand, een batterij kost meer dan de auto, je geraakt er nergens mee in de winter en onderweg moeten laden is het ergste wat je kan overkomen. Komt daar nu bij dat de restwaarde dramatisch zou zijn. Ik snap helemaal dat Harry een agriculturele diesel koopt voor zijn boerderij en dat soort gebruik, maar c'mon? 

 

 

aangepast door Logic
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ja, hij bekijkt het vanuit zijn eigen standpunt natuurlijk maar bijna iedere situatie is verschillend.

Feit is (voor hem) kost een diesel maandelijks een hele noot minder, rijbereik was blijkbaar ontoereikend voor zijn gebruik en zo te horen zijn de publieke laadprijzen daar nogal hoog. Dusja.

Denk niet dat je hem kunt verwijten van anti(PH)EV te zijn, hij was zelfs een early adopter met de i-Pace.

Het zijn allemaal legitieme bedenkingen/bezwaren maar de ene kan of wil er mee leven en voor de andere is 1 of een samenloop ervan een breekpunt. Harry zit duidelijk in de laatste groep en dat is zijn goed recht imho.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid