Ga naar inhoud

Welke hot hatch met automaat


vince522

Aanbevolen berichten

Welke hot hatch met deftige automaat die voldoet aan volgende eisen:

  • Benzine
  • CO2 uitstoot < 180g
  • 5 deurs
  • Rond de 30k (nieuw of jong tweedehands, max 20k km en 1 jaar oud)
  • Voornamelijk korte afstanden in het stad, maar moet ook geschikt zijn voor een trackday
  • Kwalitatief interieur (materialen en niet de opties)

Sommige zullen de keuze hot hatch icm automaat afstraffen, maar soms kan je niet anders dan compromissen maken met je madam. -_-

 

Tot nu toe kom ik aan een 3-tal wagens:

  • BMW M135i (moeilijk haalbaar met budget, maar voor deze wil ik het wel wat optrekken) ^_^
  • VW Golf 7 GTI + Perf. pack
  • Mini Cooper S (iemand ervaring met deze in automaat?)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige maand een full option 2013 M135i verkocht voor 32k all in.. Dus dat moet wel haalbaar zijn. 

Schrap die mini maar van je lijst, trekt op niks.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrap die mini maar van je lijst, trekt op niks.. ;)

 

Op welk vlak dan? Combinatie motor/versnellingsbak of gewoon over de gehele lijn?

 

Ik heb allen nog maar gereden met de vorige generatie Cooper S (cabrio) en was nu niet echt onder de indruk. Maar naar het schijnt was de cabrio dan ook niet te vergelijken met de gesloten variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mini heeft een vrij zwakke motor (heb er 2 gesleten in 2 jaar tijd), problemen met distributieketting/spanner. Maar mijn oordeel was split second door die versnellingsbak. Onlangs nog met een JCW Countryman gereden (ja die bestaat lol), en was verre van onder de indruk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mini heeft een vrij zwakke motor (heb er 2 gesleten in 2 jaar tijd), problemen met distributieketting/spanner. Maar mijn oordeel was split second door die versnellingsbak. Onlangs nog met een JCW Countryman gereden (ja die bestaat lol), en was verre van onder de indruk..

 

Dat bestaat inderdaad.

 

52e5ed3c0cc511e39ca422000a1fb149_7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet het echt per se een automaat zijn?

 

Voor een vrij lage prijs, kun je imo de leukst rijdende hot hatch in huis halen: megane RS. En die zijn nog vrij betrouwbaar ook.

Mits lederen recaro's valt dat interieur ook nog mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet het echt per se een automaat zijn?

 

Voor een vrij lage prijs, kun je imo de leukst rijdende hot hatch in huis halen: megane RS. En die zijn nog vrij betrouwbaar ook.

Mits lederen recaro's valt dat interieur ook nog mee.

 

Per se niet, maar als ik zie hoe ze nu soms omgaat met een versnellingsbak zou het teveel pijn doen om ze er iedere dag mee op baan te sturen.

Zelf is ze grote voorstander van een automaat gezien ze thuis niets anders gezien heeft.

 

De huidige generatie Clio durf ik zelf nog niet overwegen, ik vind die dingen spuuglelijk. Een Megane kan ik wel pruimen, maar er is ook zo goed als niets praktisch aan die wagen, dan komt natuurlijk de vraag hoe belangrijk dat is bij een 2de wagen en daar heb ik zelf geen antwoord op. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mottig ding zeg die Maxi Countryman :blink:

 

Je mag het zeker zijn, na 6 maand heeft de eigenaar die uit armoede aan zijn vrouw gegeven en voor zichzelf een 435d opgepikt.. Veeeel beter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat nu zowat uit naar de Golf GTI, volgens vele reviews zou deze toch een heel goed compromis zijn tussen daily driver en track day.

De Megane neigt dan eerder naar het track day gedeelte terwijl de M135i minder track day focust zou zijn (correct me if I'm wrong).

 

De grootste twijfel die ik nu zowat heb is handbak/automaat, een handbak krijg ik sowieso moeilijk verkocht, maar biedt wel veel meer mogelijkheden. :unsure:

 

Wat ik me ook vaak afvraag is de zwaarlijvigheid van deze klasse wagens, tenslotte is het beter om een lichtere wagen te hebben dan een zwaardere met meer vermogen, of is dit sterk afhankelijk van merk/model? (bv. Focus ST vs Fiesta ST)

 

Ik herinner mij nog altijd het ritje met @@Rabbit zijn Clio RS, dat gaf me precies een race gevoel (nogal raar uitgedrukt maar ik kan het niet anders verwoorden). :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een foute topictitel :(

 

Valt toch wel mee, zeker als je weet dat je een Clio RS al niet meer met handbak kan krijgen en dit was toch 1 van de referenties binnen het segment.

 

 

Ik hoor veel goeds over de Golf R maar heb er nog niet mee gereden....

 

Geen haar aan mijn hoofd die er aan dacht dat dit binnen het budget zou vallen (met de 2dehands voorwaarden), maar blijkbaar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Leon Cupra is inderdaad een niet te onderschatten concurrent. Dat differentieel wat er in steekt, werkt zeer efficient bij het stevige bochtenwerk. Een Golf R kan zijn vermogen wel veel gemakkelijker kwijt op het asfalt, zeker in de natte omstandigheden zoals vorige week. Bij de hernemingen staat hij wel zijn mannetje. 

 

Bij de Cupra heb je ook een Performance pack met Michelin Pilot Sport Cup 2 banden, deze zullen wel betere grip leveren als de (standaard?) Potenza's RE050A.

 

Het interieur is niet van hetzelfde niveau als bij de VW, maar m.i. beter als bij de Megane.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mini heeft een vrij zwakke motor (heb er 2 gesleten in 2 jaar tijd), problemen met distributieketting/spanner. Maar mijn oordeel was split second door die versnellingsbak. Onlangs nog met een JCW Countryman gereden (ja die bestaat lol), en was verre van onder de indruk..

Is nu toch een nieuwe motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid