Ga naar inhoud

Welke hot hatch met automaat


vince522

Aanbevolen berichten

Voor 1800 euro heb je een Quaife sper, geplaatst.

Een BMW sper kost 3K, zonder plaatsing.

Allemaal veel te duur, voor 1500euro heb ik voor de E63 AMG een OS Giken superlock platensper, geplaatst. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal veel te duur, voor 1500euro heb ik voor de E63 AMG een OS Giken superlock platensper, geplaatst. ;)

Het gaat hier niet over een E63 AMG. Je steekt gewoon niet goedkoper een platensper in die kar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de uitspraak "Quaife is brol" is uiteindelijk wel wat kort door de bocht.

Als ge een sper zoekt om mee te driften is Quaife misschien niet de beste keuze. Als uw plan is van te tracken en regelmatig vol over de curbs te vliegen met 1 achterwiel in de lucht is Quaife ook niet de beste keuze, maar voor de rest functioneert een Quaife diff meer dan behoorlijk. Bovendien zit je niet met platen die kunnen slijten en blijft je diff altijd op dezelfde manier sperren van de eerste dag tot de laatste. Doe daar nog het prijsverschil bij en als je hoofddoel is van meer tractie te hebben op de openbare weg is Quaife zeker geen slechte keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me er ineens aan denken: Zag op de parking in Limbourg dat jij de center cap op je linkervoorwiel mankeerde @@ir_fuel. Al gemerkt?

Die ben ik al 6 maand kwijt ofzo. Ben nog altijd te tam geweest om een andere te bestellen. Is gewoon gaan vliegen blijkbaar. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huidig diff geeft ook de power naar 1 wiel ipv 2 :D

Klopt maar da's nog erger dan Quaife, nu gaat het naar het wiel met het minste weerstand dus binnenste wiel dat spint...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zot dat dat ding er gewoon vanzelf af gaat  :lol: Kon het gewoon niet meer aan. En nu gebruikt een of andere kerel dat misschien wel als sleutelhanger ofzo  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contacteer Hardeman Motorsport eens. ;)

Allez hop ... als ge me blijkbaar niet gelooft:

Ik heb met Frits de opties bekeken om een niet-bmw platensper te installeren in die kar. Conclusie: het kan, het is gigantisch veel geknoei en het kost ongeveer 200 euro minder dan het BMW sper erin laten steken.

Nie simpel precies... Tandwielen die gelast zijn etc...

Maar te doen. Al zal 't niet veel prijsverschil met de BMW Drexler oplossing zijn.

...

Om hier een sper op te plaatsen zullen we het differentieel los moeten draaien met grote precisie en vervolgens moeten er gaten getapt worden voor kroonwielbouten. Ook de lagers en keerringen voor de uitgaande as zullen vervangen moeten worden doordat de cup aan de binnenkant geen rand heeft.

Ergo: ofwel laat ge bij Birds in de UK een Quaife regelen voor 1500 pond inclusief installatie (en da is met een diff swap), ofwel koop je een gans diff inclusief behuizing bij BMW als je een platensper van Drexler wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez hop ... als ge me blijkbaar niet gelooft:

Ik heb met Frits de opties bekeken om een niet-bmw platensper te installeren in die kar. Conclusie: het kan, het is gigantisch veel geknoei en het kost ongeveer 200 euro minder dan het BMW sper erin laten steken.

Ergo: ofwel laat ge bij Birds in de UK een Quaife regelen voor 1500 pond inclusief installatie (en da is met een diff swap), ofwel koop je een gans diff inclusief behuizing bij BMW als je een platensper van Drexler wilt.

Hardeman gecontacteert, Superlock zelf kost zoals gewoonlijk ongeveer 1500euro maar plaatsing blijkt wat werk, zou komen op 900euro all in. Dus 2400 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila. Bmw platensper 2.8k en 2.5h werk voor plaatsing. Voor dat prijsverschil met Hardeman hou ik liever mijn garantie. En misschien is er nog een gek die het open diff kan gebruiken voor een ombouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila. Bmw platensper 2.8k en 2.5h werk voor plaatsing. Voor dat prijsverschil met Hardeman hou ik liever mijn garantie. En misschien is er nog een gek die het open diff kan gebruiken voor een ombouw.

BMW sper zoals Leebmann is bijna 3k geleverd. Maar idd moest het mijn kar zijn is het prijsverschil te weinig en zou ik ook voor het BMW sper gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

We zijn er min of meer uitgeraakt, en wijkt nogal af van de beginpost.

 

Er komt een recente Clio RS 200 (2.0) of een recente Mini cooper S R56 (al dan niet JCW), gezien dit maar een gedeelte van het budget consumeert ga ik op termijn een 2-wieler project bijnemen (genre CB550).

 

Door aan te tonen dat een grotere wagen lastiger gaat zijn om mee rond te rijden en weggesmeten geld is heb ik de versnellingsbakdiscussie gewonnen B)  .....en wat beloftes om het app af te werken in 2015 :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er min of meer uitgeraakt, en wijkt nogal af van de beginpost.

 

Er komt een recente Clio RS 200 (2.0) of een recente Mini cooper S R56 (al dan niet JCW), gezien dit maar een gedeelte van het budget consumeert ga ik op termijn een 2-wieler project bijnemen (genre CB550).

 

Door aan te tonen dat een grotere wagen lastiger gaat zijn om mee rond te rijden en weggesmeten geld is heb ik de versnellingsbakdiscussie gewonnen B)  .....en wat beloftes om het app af te werken in 2015 :(

 

Is die Clio RS een nieuwe?

Indien ja, dan zou ik wachten. In de loop van dit jaar komt er een extremere versie (momenteel nog trophy genoemd), die rond de 230 pk zou hebben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die Clio RS een nieuwe?

Indien ja, dan zou ik wachten. In de loop van dit jaar komt er een extremere versie (momenteel nog trophy genoemd), die rond de 230 pk zou hebben :)

 

200 2.0 is de oude he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die Clio RS een nieuwe?

Indien ja, dan zou ik wachten. In de loop van dit jaar komt er een extremere versie (momenteel nog trophy genoemd), die rond de 230 pk zou hebben :)

 

De oude, klinkt misschien niet geheel logisch maar het is puur op smaak en kleuren, het nieuw model vinden we beide zo lelijk als de nacht :P

 

Het exterieur is weinig moois aan, maar vooral binnenin proberen ze een luxe gevoel te creëren met een hoop rode en zwarte plastiek. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid